Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Jeg bruker av og til å titte innom ho jenta på videoen,som har blogg. Og ho er faktisk søt uten sminke. Skjønner ikke hva ho skal med alt det tullet ho klæsjer i trynet.

Hverdagssminken er enkel den. Consealer til å dekke røde partier,som rundt nese og munn,pluss under øynene. Så pudder over. Deretter mascara, oppe og nede. Har farga øyenbryna,så trenger ikke noe der. Til slutt litt brun øyenskygge. Fikser og diller meg nok litt mer til fest og sånn.

Jeg liker,spesielt om sommeren,å farge både øyevippan og øyenbrynan. Da er det enkelt å se fresh ut. Man kan bøye øyevippene,så ser det ut som man har litt mascara på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

Det er mer i løsvippeverdenen enn det der. :P Hvis det alltid hadde sett så fake ut, så hadde jeg aldri brukt vipper. Stilig på hun, til den sminka hun bruker.

Det blir mer naturlig og lettere å påføre med punktvipper enn rader. Da har man uendelige muligheter på å mikse og matche. Og jeg tar alltid på maskara etter jeg har tatt de på. Da ser det mer naturlig ut. :)

Jeg la inn den videoen som ett eksempel på hvordan ta de på.. Ikke noe om at jeg likte looken eller vippene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd. Jeg bruker ikke mye til daglig og er generelt ikke så veldig opptatt av sminke, men i morgen er det photoshoot med bandet og derfor kjøpte jeg inn litt nytt i går - og prøvde meg dessuten på å legge skikkelig smokey eye her en kveld med god hjelp av YouTube. :P (Bare på ett øye, da, gadd ikke begge)

Er det andre som har litt teit blandingshud? Jeg har ganske talgete hud som er tørr oppå. Jeg vil ha ferskenhud i trynet! Syntes det er så vanskelig å bruke foundation uten at det liksom sprekker opp og ser ujevnt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd. Jeg bruker ikke mye til daglig og er generelt ikke så veldig opptatt av sminke, men i morgen er det photoshoot med bandet og derfor kjøpte jeg inn litt nytt i går - og prøvde meg dessuten på å legge skikkelig smokey eye her en kveld med god hjelp av YouTube. :P (Bare på ett øye, da, gadd ikke begge)

Er det andre som har litt teit blandingshud? Jeg har ganske talgete hud som er tørr oppå. Jeg vil ha ferskenhud i trynet! Syntes det er så vanskelig å bruke foundation uten at det liksom sprekker opp og ser ujevnt ut.

Jeg har veldig hullete hud ( :lol: ) på nesen, eneste som virkelig dekker dette er mineralpudder som "smelter" inn i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i ID minerals, husk å kjøpe en god børste til slik at du får til "smelteeffekten" skikkelig. Den er dyr, men drøy :) Om du er usikker har de fleste større sminkebutikker dette inne, slik at du kan få testet det på din hud før kjøp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som har litt teit blandingshud? Jeg har ganske talgete hud som er tørr oppå. Jeg vil ha ferskenhud i trynet! Syntes det er så vanskelig å bruke foundation uten at det liksom sprekker opp og ser ujevnt ut.

Sånn hud er helt vanlig, fikk jeg vite av frk. Hudpleier. Går du med alt for tørr hud, så blir den "talgete". Når huden er tørr, blir den stram og uelastisk, slik at porene ikke lukkes. Samtidig produserer huden mer talg for å prøve å gjenopprette fuktbalansen. Så da blir det mer talg i porene, samtidig som den uelastiske, stive tørre-huden ikke klarer å stoppe alt slags drit fra omgivelsene i å hope seg opp i porene -> talgete hud, tørr utenpå. Så den talgen er en blanding av fett som skulle ha holdt huden fuktig + døde hudceller fra den tørre huden + forurensning fra verden rundt som huden ikke klarer å beskytte seg mot når den er tørr.

Finn en god krem som gir deg nok fuktighet (etter mange år med svinedyre merker er jeg helfrelst av Ren, som selges på apoteket), vask ansiktet morgen + kveld (morgen viktigere enn kveld dersom du ikke sminker deg til daglig, når du sover skilles avfallsstoffer ut fra kroppen og det gjelder også ansiktet. Bort med det :) ), og smør gjerne flere tynne lag med krem dersom huden trekker inn alt. God krem før pudder, feks sånn ID pudder, gjør at huden blir smidigere og porene mindre allerede før du begynner å dekke over noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hud er helt vanlig, fikk jeg vite av frk. Hudpleier. Går du med alt for tørr hud, så blir den "talgete". Når huden er tørr, blir den stram og uelastisk, slik at porene ikke lukkes. Samtidig produserer huden mer talg for å prøve å gjenopprette fuktbalansen. Så da blir det mer talg i porene, samtidig som den uelastiske, stive tørre-huden ikke klarer å stoppe alt slags drit fra omgivelsene i å hope seg opp i porene -> talgete hud, tørr utenpå. Så den talgen er en blanding av fett som skulle ha holdt huden fuktig + døde hudceller fra den tørre huden + forurensning fra verden rundt som huden ikke klarer å beskytte seg mot når den er tørr.

Finn en god krem som gir deg nok fuktighet (etter mange år med svinedyre merker er jeg helfrelst av Ren, som selges på apoteket), vask ansiktet morgen + kveld (morgen viktigere enn kveld dersom du ikke sminker deg til daglig, når du sover skilles avfallsstoffer ut fra kroppen og det gjelder også ansiktet. Bort med det :) ), og smør gjerne flere tynne lag med krem dersom huden trekker inn alt. God krem før pudder, feks sånn ID pudder, gjør at huden blir smidigere og porene mindre allerede før du begynner å dekke over noe :)

Oi, skikkelig ekspert, jo! :D Der lærte jeg masse! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i dem lenger...

Jeg er visst litt treig og naiv av meg, og selv ikke to super-tørre maskaraer og en illeluktende Declore-krem hadde skremt meg fra strawberrynet. Da jeg i dag hentet min L'Occitane håndkrem ble jeg atter en gang skuffa. De hadde KLIPPET vekk toppen (hele sveisen) på selve tuben hvor det pleier å stå datomerking (!) På toppen av alt luktet kremen DRITT.

Jeg har skrevet en klagemail til dem, men imens så lurer jeg på om flere har opplevd å få gamle produkter fra disse? Jeg skal i fremtiden virkelig sitte på hendene mine for å ikke å bli fristet til å handle "billige" "merkevarer" hos dem.... :no:

Jeg har helt sluttet å handle fra Strawberrynet etter at jeg begynte å miste håret av "Kerastase" shampoen som jeg kjøpte derfra, og fikk en lipgloss som luktet/smakte eddik. Denne artikkelen til NRK om Strawberrynet burde også gi folk en oppvekker. Det er ren svindel, hele nettstedet :sint_01:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah nice,da har du lenge :lol: ikke klart å bruke opp min enda :P

jeg kunne gjerne ønsket å lære å sminke meg, jeg har en mascara :P jeg uhm, har ting som jeg kan bruke,jeg bare aner ikke hvordan :lol:

Jeg er også omtrent der. Min dagligsminke = ala naturell. :P

Jeg tok en sånn sminkeveiledning, som riktignok var litt misforstått, men jeg lærte da noe, og fikk i tillegg med en bunke dyre produkter. Jeg anbefaler de ikke videre (Colosseum Spa), men parfymeriet på Gunerius har en halvtimes veiledning for 250 kr, da får du også produkter til den prisen.

Og om dere skal ha concealer, pudder etc, så gå til et parfymeri og spør en ansatt om hvilken farge man burde kjøpe. Jeg klarer hvert fall ikke å se slikt på meg selv :P

Det gjør ikke jeg heller, men jeg har heller ikke fått med riktig farge fra noen butikk noen gang. Det var en av de få tingene jeg fikk på veiledningen jeg var. :)

Jeg elsker ALT fra i.d. Bare Essentuals. Foundation, mineral veil, rouge, concealer og ja, you name it. Gjett om jeg skal hamstre i USA om noen dager, liksom. :D Jeg er allergisk mot mye, men denne serien er genial!

Bare Essentials er vel det samme som Bare Minerals? Jeg fikk den med etter min veiledning, og er faktisk ganske fornøyd med de produktene.

Til mascara bruker jeg Clinique, som jeg kjøper rimelig på Gardermoen, og er veldig fornøyd med den. :)

Ja til sminkekurs med Sandra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som har litt teit blandingshud? Jeg har ganske talgete hud som er tørr oppå. Jeg vil ha ferskenhud i trynet! Syntes det er så vanskelig å bruke foundation uten at det liksom sprekker opp og ser ujevnt ut.

Kjøp globoid på apoteket. La to tab løse seg opp i en dråpe vann, og fordel kornene på fuktet rent ansikt i. La tørke inn og virke ca 10 min. Fukt fingertuppene og masser kornene i problemområder. Skyll av med lunka vann, og du har verdens reneste og mykeste hud.

Acetylsyren løsner fettpropper og trekker ut overskuddsfett fra huden, samtidig som det mildt løsner døde hudceller.

Bruk honning som fuktighetsmaske på tørre partier. Er hele ansiktet tørrt oppå, men fett under, peeler du sannsynligvis ikke ofte/godt nok, slik at døde hudceller sperrer ytterhuden og gjør den flakete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp globoid på apoteket. La to tab løse seg opp i en dråpe vann, og fordel kornene på fuktet rent ansikt i. La tørke inn og virke ca 10 min. Fukt fingertuppene og masser kornene i problemområder. Skyll av med lunka vann, og du har verdens reneste og mykeste hud.

Acetylsyren løsner fettpropper og trekker ut overskuddsfett fra huden, samtidig som det mildt løsner døde hudceller.

Bruk honning som fuktighetsmaske på tørre partier. Er hele ansiktet tørrt oppå, men fett under, peeler du sannsynligvis ikke ofte/godt nok, slik at døde hudceller sperrer ytterhuden og gjør den flakete.

Så smart! Dere kan alt, jo! :D Er det noen forskjell på peeling og scrubbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart! Dere kan alt, jo! :D Er det noen forskjell på peeling og scrubbing?

Egentlig ikke. Manuell og kjemisk peeling er forskjellig, globoidpeelen er begge deler :)

Om du føler at du trenger å peele ofte for å holde huden i sjakk, bruk sukker i bittelittolje, eller i rensemelka di. Det skrubber rent, samtidig som det gir fuktighet. Globoid ville jeg ikke brukt mer enn to x uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke. Manuell og kjemisk peeling er forskjellig, globoidpeelen er begge deler :)

Om du føler at du trenger å peele ofte for å holde huden i sjakk, bruk sukker i bittelittolje, eller i rensemelka di. Det skrubber rent, samtidig som det gir fuktighet. Globoid ville jeg ikke brukt mer enn to x uka.

Dette må jeg prøve, altså! Tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp globoid på apoteket. La to tab løse seg opp i en dråpe vann, og fordel kornene på fuktet rent ansikt i. La tørke inn og virke ca 10 min. Fukt fingertuppene og masser kornene i problemområder. Skyll av med lunka vann, og du har verdens reneste og mykeste hud.

Acetylsyren løsner fettpropper og trekker ut overskuddsfett fra huden, samtidig som det mildt løsner døde hudceller.

Bruk honning som fuktighetsmaske på tørre partier. Er hele ansiktet tørrt oppå, men fett under, peeler du sannsynligvis ikke ofte/godt nok, slik at døde hudceller sperrer ytterhuden og gjør den flakete.

Og pass GODT på at du ikke får noe av det i øya på en eller annen måte, for det svir no jævelig! True story :aww:

Oi, jøss, banneordet mitt ble ikke sensurert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare Essentials er vel det samme som Bare Minerals? Jeg fikk den med etter min veiledning, og er faktisk ganske fornøyd med de produktene.

Ja, det er det samme. Jeg som skrev feil egentlig, for Bare Essentuals er hudkremene og annet fra ID. Bare minerals er sminkeserien :)

Ellers så anbefaler jeg sminkekostene de har på Body Shop på det varmeste. De er virkelig fantastiske. Skikkelig myke, røyter ikke et eneste hår og fordeler jevnt og fint. Jeg har den største med kort håndtak, den er til foundation. Også har jeg en stor rougebørste. Elsk :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har jeg dårlig erfaring med Strawberrynet, så styr unna den butikken. Jeg har handlet derfra i flere år, men i fjor fikk jeg to pakker hvor det ble tydelig at jeg ikke fikk ekte vare. Elizabeth arden eight hour cream som luktet veldig rart og Clinique mascara som ikke var lik den jeg hadde - samme typen kjøpt på taxfree. Det kan jo være direkte farlig å bruke sånne kopier siden de inneholder alt mulig rart, så pass på dere selv og ikke kjøp fra Strawberrynet.

Jeg handler heller fra http://www.feelunique.com eller http://www.iherb.com/mypage/livberit - og i år er året hvor jeg kun skal kjøpe produkter som ikke er testet på dyr. Heldigvis er ikke det så vanskelig og det finnes mange gode alternativer til de merkene jeg pleide å elske. <ahttp://hundesonen.no/uploads/emoticons/Jul_smile.png' alt=':)'> For mer om hvilke merker som ikke tester på dyr (og hvilke merker som tester på dyr), ser her: http://www.dyrevern.no/kampanjer/dyretesting

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pass GODT på at du ikke får noe av det i øya på en eller annen måte, for det svir no jævelig! True story :aww:

Oi, jøss, banneordet mitt ble ikke sensurert?

Hahaha, jepp, det er fordi det er stavet feil :P

Jeg varierer hvordan jeg sminker meg. Av og til kjøper jeg foundation som jeg bruker av og på i noen uker og så glemmer. Samme med farge på leppene.

Om dagen har jeg en sminkepallett fra H&M med maange farger. Da legger jeg enten brun øyenskygge (lys innerst og mørkere ytterst), og bruker den mørkeste til å markere øyebrynene. Ellers bruker jeg grønn - legger da lys grønn innerst og litt mørkere grønn ytterst. Og så bruker jeg en liten svart stripe med eyeliner under øyet. Jeg tenker av og til litt på hvor pen jeg kunne vært hvis jeg bare hadde giddet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig ikke fornøyd med ID minerals, spesielt ikke foundation derfra... Med engang jeg får opp litt puls og svetter bittelitt så klør det. Jeg har nettopp kjøpt Jane Iredale Amazing etter å ha lest en artikkel i det nyeste ( :lol: ) Det Nye der det testpanelet skrev om både ID bare minerals, L'Oreal og Glo Mineral som jeg har prøvd stemte på min oppfatning av det :) Gleder meg til den kommer og teste ut.

Høres nesten litt kvalmende ut, men jeg er ikke glad i "billigsminke" og billigmerker og føler at jeg får mye ut av å legge litt mer penger i det at det blir verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garnier-bb-cream.jpg

Bruker denne når jeg ikke har tid til å sminke meg så mye. Enkel og litt farget krem som glir godt inn i huden. Også koster den ikke skjorta heller, rundt 80 kr på HM,Vita,Cubus osv.

Den bruker jeg også..

Og litt eyeliner på øvre øyelokk, litt øyeskygge raskt påført med en finger og en eller annen mascara..

*kremt*

Har liksom aldri blitt sånn opptatt av sminke jeg, selv om jeg sminker meg hver arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...