Gå til innhold
Hundesonen.no

Fototur til Afrika høsten 2013!


Evelzz
 Share

Recommended Posts

Vel, de fleste av dere vet jo at jeg reiser en god del frem og tilbake til Afrika? Det dere kanskje ikke vet, er at vi i en god del år har drevet reiseselskap der borte, og arrangert turer for folk fra all over for å vise dem dette fantastiske landet som vi har blitt så glade i!

Nå sitter jeg og lager et par turer som vi skal hive folk ut på til høsten neste år, og så kom jeg brått til å tenke på sonen-folket. Her er jo mange som er knallbra med kamera, og som sikkert kunne tenke seg en tur til foto-himmelen!

Det blir alltid en tur hver år der jeg bare reiser med en venn eller fire, og blir vi et par stykker så legges ikke turen ut at all, da blir det bare oss :)

En skisse til hvordan opplegget vil bli;

Dag 1-6;

Vi ankommer Mombasa ca. klokken 11 på formiddagen, og setter kurs rett mot hotellet. For 10. året på rad, velger vi å legge turen til Voyager Beach Resort, da dette hotellet virkelig oppfyller alle våre krav - og alltid har ytt oss fantastisk service.

Hotellet er enormt, har tre store badebasseng, og ligger langs fantastiske Nyali Beach. Den kritthvite stranden strekker seg så langt øyet kan se - og det er et yrende dyreliv i havet. En av de mest berømte marinereservatene i landet ligger bare en times båttur unna hotellet, og er et must å se for alle som liker å snorkle/dykke! Her møter man titt og ofte på både sjøskilpadder og delfiner - i tillegg til de millionene av forskjellige fisk som man bombesikkert støter på.

DSC06468.jpg

DSC06956.jpg

På hotellet er alt inkludert, og det kjøres forskjellige aktiviteter for oss som bor der hele dagen. Alternativt kan man også ta seg en 10 minutters kjøretur til et hestesenter, hvor man da kan låne hester som man kan flyyyyy på tur på stranden med! En opplevelse for livet for alle som er glade i hest!

DSC06149.jpg

DSC01196.jpg

I Mombasa blir det altså en deilig liten uke på mer eller mindre ren strandferie på herlig luksushotell. En fantastisk måte å komme over jetlag ;)

DSC05869.jpg

DSC06946.jpg

Dag 7:

Vi reiser tilbake til Nairobi, og bruker dagen til å se litt severdigheter der, som f.eks den berømte slangefarmen, museet i byen, giraff-farmen (som man får klappe og fore giraffene på), og et... Ehm... Hva heter det på norsk da? Animal Orphanage liksom!

DSC00894.jpg

Svart mamba, en kar man IKKE vil møte på joggetur i bushen!

DSC00738.jpg

Savannah Wine snake

DSC07149.jpg

Natten blir tilbrakt på vårt faste hotell i Nairobi - New Stanley. Et folkekjært hotell, som har best sikkerhet i hele landet. Både baren og cafên er kjente møteplasser for reisende, og man møter alltid masse spennende folk her :)

Dag 8, 9, 10 og 11

Vi setter kursen mot fantastiske Masaai Mara - et av verdens helt klart mest kjente natur-reservat. Målet her er å få sett "the big 5", som da altså er løve, leopard, elefant, nesehorn og bøffel.

DSC00521.jpg

DSC00614.jpg

Vi bor også her på en meget bra lodge, med svømmebasseng, all included restaurant, aktiviteter og høy sikkerhet. Hvilken har jeg ikke planlagt enda, men jeg trooor det kan bli Mara Serena Camp.

DSC07535.jpg

Dag 12, 13 og 14

Etter en siste game drive på morgenen, vender vi nesen ut av fantastiske Mara, og setter kurs mot dypet av Great Rift Valley - som forøvrig er verdens lengste dal! Vi passerer byen Naivasha, og ender opp i et gated community 2000 m.o.h.

En initiativrik danske kjøpte området for mange år siden, og bestemte seg for at han er skulle lage et ferieparadis. Han startet med en sovepose og en slegge - og endte opp med det som nå er et av de mest berømte små-paradisene i landet! Både presidenter og andre kjente fjes har hytte her - og man spotter titt og ofte kjente ansikt på den 18-hulls golfbanen som er av internasjonal standard.

For de som ikke vil spille golf hele dagen, finnes det masse andre aktiviteter. Spa, badebasseng, nature walks, sykkelturer og små-safarier til fots er bare litt av det man kan bedrive tiden med. Safari fra hesteryggen er også mulig å få til her, både for erfarne og for nye ryttere.

For de som har ridd en del og har nok erfaring og kunnskap til å håndtere fart, står det noen ferrarier av hester og venter. Å ri på topptrente fullblodshester midt på savannen i Afrika, omringet av bl.a. zebraer, giraffer og flodhester er virkelig en opplevelse man aldri glemmer - spesielt ikke når det finnes fantastiske rettstrekk og bakker der man virkelig kan gire opp og kjenne på hva disse hestene har i seg!

Dag 15

Safari i Lake Nakuru for de som vil, og en avslappende dag på hotellet for de som heller vil det. Nakuru er verdensberømt for sitt rosa teppe av flamingoer som dekker sjøen - og er et ganske lite reservat der det med andre ord er tett av dyr. Det eneste man ikke finner her, er elefanter - men de har man med garanti støtt på i Mara ;)

DSC07902.jpg

DSC08533.jpg

Dag 16 og 17

Siste dagene tilbringes i Green Park, før vi igjen vender kursen mot Nairobi - og tilbake til det kalde nord.

...og nå er jeg så lei av å skrive og legge ut bilder at jeg ikke gidder mer :lol: Dette er altså bare skissen til hvordan det muligens blir, og det er hverken korrekturlest eller skikkelig gjennomlest på andre måter. Men dere skjønner tegningen.

Turen vil ikke bli lagt ut til på markedet på en del uker enda, men jeg kom til å tenke på at det hadde vært litt kult hvis det var noen soniser som kunne tenke seg å bli med! Pris har jeg heller ikke regnet nøyaktig ut enda, men pr. prs. vil nok turen havne på ca. 30 000 - mest sannsynlig litt mindre enn det. Da inkludert flybilletter Norge-Kenya, hotell, safarier, transport, bla bla bla.

Såååå... Hvis noen soniser kunne tenke seg en knalltur til Afrika, får dere gi en lyd! Dere betaler altså bare kostpris for turen, men vi har noen veldig gode rabatter her og der som gjør at det blir ganske mye billigere enn "vanlige" turer som inneholder det samme.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vel, de fleste av dere vet jo at jeg reiser en god del frem og tilbake til Afrika? Det dere kanskje ikke vet, er at vi i en god del år har drevet reiseselskap der borte, og arrangert turer for folk fr

Så det er sånn at man bør sende inn søknad for å se om man blir likt på forumet først? Wow, utrolig! Der mistet du respekten min, og lysta til å bli med nettopp dere på tur. Det er greit å kunne skill

Jeg håper du tar et realt depositum og skriver kontrakter med dem som melder seg på som interessenter her, Europia! Det er et supert initiativ, men erfaringsmessig er soneninnbyggerne veldig lette å f

ååå!

Drømmetur!

(nesten i alle fall, drømmer om teltsafari)

Har hatt veldig lyst til å dra tilbake til Afrika siden turen til Uganda i 2001.

men sånt må planlegges i minst ett år for mitt vedkommende da jeg har en del firbeinte jeg må være sikker på at får de de trenger her hjemme. Og 3 uker er ikke bare bare for de som gjerne passer i noen få dager...

Når på høsten er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ LYST :frantics:

jeg må bare bli rik først :frantics:

kanskje jeg kan spare opp til neste år? :o

Skulle det være flere soniser som er keen på en tur neste år, kan vi lettest i verden flytte turen fra høsten nå til en eller annen gang neste år, altså! :)

ååå!

Drømmetur!

(nesten i alle fall, drømmer om teltsafari)

Har hatt veldig lyst til å dra tilbake til Afrika siden turen til Uganda i 2001.

men sånt må planlegges i minst ett år for mitt vedkommende da jeg har en del firbeinte jeg må være sikker på at får de de trenger her hjemme. Og 3 uker er ikke bare bare for de som gjerne passer i noen få dager...

Når på høsten er dette?

Som jeg skrev over - er det flere som vil med, er det ikke noe stress å utsette det til neste år altså!

Og telt - det kan vi så til de grader få til altså. Det er fantastiske telt-camper i både Mara og i Serengeti, så det er ikke noe problem at all å bytte til en annen camp. Ingenting er hverken booket eller bestilt, og jeg vet de hotellkjedene vi samarbeider med har telt-camper. Alternativet er at vi kan ta 2 dager i Mara og 2 i Serengeti, bare for å ha gjort det. Utallige muligheter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev over - er det flere som vil med, er det ikke noe stress å utsette det til neste år altså!

Og telt - det kan vi så til de grader få til altså. Det er fantastiske telt-camper i både Mara og i Serengeti, så det er ikke noe problem at all å bytte til en annen camp. Ingenting er hverken booket eller bestilt, og jeg vet de hotellkjedene vi samarbeider med har telt-camper. Alternativet er at vi kan ta 2 dager i Mara og 2 i Serengeti, bare for å ha gjort det. Utallige muligheter ;)

Gi meg en lyd om det blir utsatt til ca. seinhøsten 2013, så skal jeg sette igang hjulene her for å forhåpentligvis få blitt med! For dette har jeg virkelig lyst til! og med ca. 1 års forberedelser så bør det gå. Om jeg så må finne noen studenter til å "hussitte" de dagene (men da må jeg jo bli kjent med de først).

Jeg får nemmelig ingen bekjente til å dra til Afrika med meg, så en slik tur hadde jo vært helt supert for meg!

er det ikke det ene så er det det andre som er veldig skummelt med Afrika (parasitter, slanger, insekter, vaksiner you name it)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tre andre venniner har planlagt tur til Afrika 2014/2015. Lenge til, men om du fortsatt arrg. turer da så blir vi gjerne med. Høres ut som en flott opplegg og mye bedre enn andre jeg har sjekket.

Uansett kan jeg hjelpe deg med de delene av dette du kan tenke deg :) Vi har gode kontakter på alle områder her, og har en fast sjåfør som fikser all transport. En herlig fyr som har vært safari-mann i alle år. Så har vi kontakter her og der som vi kan hjelpe dere med å booke greiene hos til OK pris. Vi var tre venninner på mer eller mindre akkurat turen over her i vinter, og det var helt rått! Vi betalte ca. 26-27 000 hver - inkludert lommepenger og tips og alt :)

Problemet er at jeg har en tendens til å bli med på alle sånne turer selv :lol:

Vaksiner.. :blink::whistle:

Seriøst. Jeg melder meg frivillig til å sjenke deg sanseløs and beyond, for så å slepe deg innom Volvat. To stikk og en fyllesyke senere er du klar for avgang! :D

Jeg vil veeeeeldig gjerne være med, men kommer desverre ikke til å ha rå :( Ser helt fantastisk ut!

...bare å spare ;)

Gi meg en lyd om det blir utsatt til ca. seinhøsten 2013, så skal jeg sette igang hjulene her for å forhåpentligvis få blitt med! For dette har jeg virkelig lyst til! og med ca. 1 års forberedelser så bør det gå. Om jeg så må finne noen studenter til å "hussitte" de dagene (men da må jeg jo bli kjent med de først).

Jeg får nemmelig ingen bekjente til å dra til Afrika med meg, så en slik tur hadde jo vært helt supert for meg!

er det ikke det ene så er det det andre som er veldig skummelt med Afrika (parasitter, slanger, insekter, vaksiner you name it)

Altså, vi kan gjerne bare vri det om til senhøsten 2013. Er ikke noe problem å bare sende en annen gjeng på denne turen, og planlegge en til soniser i 2013! Jeg reiser på mine faste to turer (begge på ca. dette opplegget) i året, så med andre ord blir det to muligheter i 13 anyway!

Ingenting hadde vært gøyere enn om vi fikk en del soniser med på turen - på et eller annet tidspunkt der det faktisk passer for alle! Med tanke på at det er et par som trenger litt tid og sånt, kan vi gjerne flytte hele tankegangen til senhøsten 2013 altså!

Eneste forskjellen er at vi da bør flytte safarien til Serengeti. Blir en liten tusenlapp dyrere, men i Mara er det rett og slett ikke dyr omtrent etter september.

Oi :blink: Skal snakke med samboeren jeg, tror jeg...

Go for it! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst. Jeg melder meg frivillig til å sjenke deg sanseløs and beyond, for så å slepe deg innom Volvat. To stikk og en fyllesyke senere er du klar for avgang! :D

Deal.

Og så var det de 30 000.. Men det ordner seg sikkert, siden turen nå er i 2013. :aww:

Phu. *tørke svette av pannen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Desverre så har jeg nok ikke råd da heller, men lysten er der.

Også leser jeg aktid fottur til Afrika og flirer hver gang jeg ser overskriften for vet jo at det er Fototur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at vi akkurat har utsatt alt av planer til senhøsten 2013 faktisk! :D

:D

Sett meg opp på ønsker dette veldig sterkt, jeg skal begynne å spare :D liker at tidspunkt ble endret :aww: har jeg tid til å få meg jobb og alt imens :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at vi akkurat har utsatt alt av planer til senhøsten 2013 faktisk! :D

Høres veldig bra ut.

Da var det bare å krysse fingre for at jeg finner akseptable mennesker til å passe kattene. Hundene får jeg alltid noen til å ta, om jeg så må splitte de til en her og en der ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da sier vi at vi prøver å få det til på høsten i 2013! Så får vi se hvor mange som henger seg på along the way.

Har dere forslag til ting som dere vil se/oppleve, så er det bare å gi en lyd altså. I Kenya kan vi få til ca. hva som helst, og i Tanzania er det også gode odds for at vi får orden på det meste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...