Gå til innhold
Hundesonen.no

2 nettbrett - men hvilket bør jeg velge?


Guest vivere
 Share

Recommended Posts

Guest vivere

Hvilke kriterier har du? Hvorfor er ikke Samsung med? Hva er viktigst for deg?

Har du tablet fra før?

1.Brukervennlighet og tilgjengelig programvare.

2. Har ikke vurdert Samsung. Valget står mellom iPad og Asus.

3. Skjermoppløsning.

4. Nei. Ikke smartelefon engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Brukervennlighet og tilgjengelig programvare.

2. Har ikke vurdert Samsung. Valget står mellom iPad og Asus.

3. Skjermoppløsning.

4. Nei. Ikke smartelefon engang :)

Om du ikke er vant til Apple fra før ville jeg valgt Asusen på grunn av programvaren. Ang. spørsmål 2 så spurte jeg ikke om du hadde vurdert Samsung, men hvorfor du ikke har vurdert det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt valgt iPad! Det er ingen ved siden av i brukervennlighet spør du meg. Selv min farmor på snart 80 og min bror på 5 bruker iPad uten instruksjoner. Dessuten er den mye raskere enn alle nettbrett jeg har prøvd så langt. Altså i forhold til navigering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Om du ikke er vant til Apple fra før ville jeg valgt Asusen på grunn av programvaren. Ang. spørsmål 2 så spurte jeg ikke om du hadde vurdert Samsung, men hvorfor du ikke har vurdert det. ;)

Vel, det finns jo iPhone her i heimen og jeg har en MacbookPro, så jeg er på sett og vis kjent med Apple, selv om jeg ikke har smarttelefon elller nettbrett selv :)

Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Vel, det finns jo iPad her i heimen og jeg har en MacbookPro, så jeg er på sett og vis kjent med Apple, selv om jeg ikke har smarttelefon elller nettbrett selv :)

Når du allerede har en mac kan jeg ikke se noen grunn til å vurdere noe annet enn iPad. Når jeg omsider fikk iPhone ( samme operativsystem som iPad, iOS ) Var alt en lek å synke den mot macen jeg hadde, plutselig hadde macbooken på telefonen. Nå finnes det standhaftige geeker som mener dette også lar seg gjøre med android men det er virkelig for spesielt interesserte.

Og siden du etterspør skjerm og oppløsning såvidt meg bekjent så er det akkurat på den nye retinaskjermen iPad3 gruser alt på markedet.

Jeg har hatt Retina på iphon 4 nå i 1,5 år uten beskylttelsesfilm og det ekke en ripe i den.

1.Brukervennlighet og tilgjengelig programvare.

Brukervennligheten på operativsystem er vel opplagt her siden du kjenner både iOS og OSX.

Tilgjengelig programvare som apps er veldig hipp som happ mellom android og iOS. Det som er unikt av apps er såfall rent personlig så det må du nesten selv undersøke hva du får på de forskjellige plattformene etter egne preferanser. Og mene noe annet er tull. Selv følger jeg utvikling på 3D på disse og har ikke sett noe enda som gir meg grunn til å være lei meg for å ha iPhone fremfor noe annet.

Men hva vet vel jeg her jeg sitter på PC etter 10 år med mac og sku hatt provisjon av apple.. :jump:

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg kupper tråden din etter at du har bestemt deg, Vivere, men jeg lurer litt på hvorfor folk synes ipad er så brukervennlig?

Jeg irriterer meg skikkelig over at jeg ikke får sett nett-tv og en del andre ting som krever flash, og enda verre, at jeg ikke kan bruke nettbanken siden ipad'en ikke støtter java. Mulig det går an å omgås dette på noe vis som jeg ikke kjenner til, men jeg synes ikke den kan kalles brukervennlig når man ikke uten videre kan bruke helt vanlige funksjoner.

(Men nå har jeg ikke prøvd de andre brettene da, kanskje de er enda mindre brukervennlige på andre områder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Beklager om jeg kupper tråden din etter at du har bestemt deg, Vivere, men jeg lurer litt på hvorfor folk synes ipad er så brukervennlig?

Jeg irriterer meg skikkelig over at jeg ikke får sett nett-tv og en del andre ting som krever flash, og enda verre, at jeg ikke kan bruke nettbanken siden ipad'en ikke støtter java. Mulig det går an å omgås dette på noe vis som jeg ikke kjenner til, men jeg synes ikke den kan kalles brukervennlig når man ikke uten videre kan bruke helt vanlige funksjoner.

(Men nå har jeg ikke prøvd de andre brettene da, kanskje de er enda mindre brukervennlige på andre områder)

altså, eksempelvis NRK har egen nett-TV app. Dette med bank er bare tøv, jeg har mobil-bank, det gruser nettbank, dvs. jeg har nettbank på mobilen jeg med egen app. Helt fantastisk, du har ikke sett reklamen eller skjønner jeg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transformer med Dock.

Transformer PRIME med Dock om du har litt gryn til overs...

Har Transformer å det er min Bærbare PC.! (har ingen annen bærbar)

10-16 timers batteritid, kjapp & god å bruke...

Best av alt, samme Operativsystem som på mobiltelefonen...

Begge kjører IskremSandkake.. :heart:

Logisk tenking

Har du Android Telefon, kjøp Android Nettbrett...

Har du iPhone, Kjøp iPad...

Mest brukervennlig er å ha samme OS på telefon og brett...

Jeg hadde ikke klart å ha android på telefonen for så å måtte forholde meg til itunes og rare begrensninger med iPad i tillegg...

Dette går begge veier..

iPad er ikke dårlig det heller...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mååå bare dra denne opp igjen, jeg. Her jeg sitter med min nye ipad 3. Jeg eeelsker den, og den er herved min nye, beste venn. Jeg var litt frem og tilbake på hva jeg skulle ha av apple eller samsung, men jeg er ikke så glad i å surfe på samsungtelefonen min i forhold til ipoden. Så da ble det ipad, da. Stod mellom 2 og 3, og det ble 3 på grunn av oppløsningen. Jeg trodde ipoden hadde god oppløsning, men jeg merker lett overgangen fra å se på denne, over til ipoden etterpå ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...