Gå til innhold
Hundesonen.no

Ipad?


IdaC
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

En begrunnelse hadde jo vært relevant.

En begrunnelse for en annen type som du antyder hadde vært desto mer relevant når tråden gjelder iPad.

Jeg har ikke nettbrett så jeg kan bare referere til iOS av egen erfaring. Men hva angår iPad og da særlig 3 så har vel aldri kritikerne og testene vært så enstemmige.

Itavisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi iPad3 gruser alt av nettbrett?

Mens de jeg kjenner som bruker/har brukt Ipad og Samsung foretrekker sistnevnte... (men da snakk om relativt kompetente IT-folk som krever litt mer enn "det vanlige" av dingene sine, ikke mainstreambrukere)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En begrunnelse for en annen type som du antyder hadde vært desto mer relevant når tråden gjelder iPad.

Jeg har ikke nettbrett så jeg kan bare referere til iOS av egen erfaring. Men hva angår iPad og da særlig 3 så har vel aldri kritikerne og testene vært så enstemmige.

Itavisen

Jeg spør fordi jeg synes jeg ser noe ala det samme som skjedde med iPod. Folk trodde iPod var noe eget og fancy, at det var som en mp3spiller men med mer plass. På samme måte virker det som at mange ikke tror det finnes noe alternativ til iPod. Derfor spurte jeg. Og fordi jeg har samme erfaring som Simira nedenfor - nettopp at folk er mer fornøyd med feks samsung sine kontra iPod.

Det er dessuten kjekt å vite hva begrunnelsen til trådstarter er ang valg av iPod, det forteller endel om hva hun legger vekt på som viktigst (for det må jo være en grunn til at hun ikke vil ha noe annet).

Mens de jeg kjenner som bruker/har brukt Ipad og Samsung foretrekker sistnevnte... (men da snakk om relativt kompetente IT-folk som krever litt mer enn "det vanlige" av dingene sine, ikke mainstreambrukere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ha den til se film, facebook surfing på nettet. musikk og bilder og blogging :-)

Har hatt samsmsung mobil å var ikke fornøyd. kjøpt meg iphone og elsker den så derfor jeg er litt sånn jeg vil ha ipad vist jeg skal ha brett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Og fordi jeg har samme erfaring som Simira nedenfor - nettopp at folk er mer fornøyd med feks samsung sine kontra iPod.

Greit å få med hva slags brukere Simira referer til.

Som Itavisen skriver så fint:

"OSet vil kjede nerdene som vil leke seg under panseret, da dette rett og slett ikke er mulig (med jailbreak er det selvsagt det, men dette støttes ikke av Apple), men dette produktet er uansett ikke laget for dem."

Geeks, m.a.o. Nerder på godt norsk.

Jeg traff på en bekjent med ny android-dings i dag, den kostet sikkert en hel del penger, den ringer hvertfall av seg selv i hytt og pine så sånn sett er det jo god valuta for pengene da om man ønsker å bli oppfattet som en sosial person. Han har heldigvis en sønn som blir fornøyd med å arve den som ny, han kommer sikkert til å skryte av den også som aldri har betalt ei krone for den. ;)

Noen liker bare å holde seg til det som virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å få med hva slags brukere Simira referer til.

Som Itavisen skriver så fint:

"OSet vil kjede nerdene som vil leke seg under panseret, da dette rett og slett ikke er mulig (med jailbreak er det selvsagt det, men dette støttes ikke av Apple), men dette produktet er uansett ikke laget for dem."

Geeks, m.a.o. Nerder på godt norsk.

Jeg traff på en bekjent med ny android-dings i dag, den kostet sikkert en hel del penger, den ringer hvertfall av seg selv i hytt og pine så sånn sett er det jo god valuta for pengene da om man ønsker å bli oppfattet som en sosial person. Han har heldigvis en sønn som blir fornøyd med å arve den som ny, han kommer sikkert til å skryte av den også som aldri har betalt ei krone for den. ;)

Noen liker bare å holde seg til det som virker.

Men du begrunnet jo ikke hvilken målgruppe DU tenkte på - og du vet vel ikke hvilken målgrupppe trådstarter tilhører (eller, nå gjør du)? For den gruser faktisk ikke alle andre nettbrett hvis man vil ha litt mer enn det enkleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Men du begrunnet jo ikke hvilken målgruppe DU tenkte på - og du vet vel ikke hvilken målgrupppe trådstarter tilhører (eller, nå gjør du)? For den gruser faktisk ikke alle andre nettbrett hvis man vil ha litt mer enn det enkleste.

Nevnte gruppe du refererer til er vel i størrelsesorden kun snakk om noen få prosent. Når en kvinne spør på ett hundeforum tar jeg det litt for gitt at det er majoriteten som verdsetter bruksergrensesnitt fremfor allverdens tuklerier. iPad3 gruser alt på endel og mye på det meste. Eksempelvis er det ingen andre som er i nærheten av retinaskjermen som har fått mye omtale i alskens fagtekniske miljøer. Verdt å merke seg at fagteknisk design ikke nødvendigvis er synonymt med geeking og IT-kompetanse. Tvertimot :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens de jeg kjenner som bruker/har brukt Ipad og Samsung foretrekker sistnevnte... (men da snakk om relativt kompetente IT-folk som krever litt mer enn "det vanlige" av dingene sine, ikke mainstreambrukere)

(halvveis random post)

:lol: Noen litt skråsikre på hva som er sant, eller? Selvsagt finnes det IT-folk som nihater apple, men det er da jaggu ingen regel. Min forlovede er sånn ca en av Norges største nerder (ok, da, det er noen på jobben hans som er virkelig ville, og jeg er glad han ikke er sånn altså), og jobber i et av Norges mest nerdete IT-firma - og der har ca halvparten blitt macbrukere de siste åra (og mange er skikkelige apple fanboys). Min fyr har gått fra å være committer hos FreeBSD som 15-åring til å bli metroseksuell iPad-elsker drøyt ti år senere. Han har vel innsett at selv om man noen ganger visstnok har lyst til å sitte og kode sitt eget mediasenter fra start til slutt (dusten, jeg skjønner ingenting av dritten), så er det ganger man har bare lyst til at alt skal funke av seg sjøl - og da mener jeg ikke bare innstillinger men hele brukergrensesnittet. Og her har han, etter å ha vært ihuga applehater, innsett at iPad er tingen (og nå truer han om å ta iMacen min...!)

jeg vil ha den til se film, facebook surfing på nettet. musikk og bilder og blogging :-)

Har hatt samsmsung mobil å var ikke fornøyd. kjøpt meg iphone og elsker den så derfor jeg er litt sånn jeg vil ha ipad vist jeg skal ha brett :)

iPaden, eller, nettbrett generelt, fungerer ganske dårlig til blogging med mindre du har eksternt tastatur til den. Alt annet du nevner er den fin til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(halvveis random post)

:lol: Noen litt skråsikre på hva som er sant, eller? Selvsagt finnes det IT-folk som nihater apple, men det er da jaggu ingen regel. Min forlovede er sånn ca en av Norges største nerder (ok, da, det er noen på jobben hans som er virkelig ville, og jeg er glad han ikke er sånn altså), og jobber i et av Norges mest nerdete IT-firma - og der har ca halvparten blitt macbrukere de siste åra (og mange er skikkelige apple fanboys). Min fyr har gått fra å være committer hos FreeBSD som 15-åring til å bli metroseksuell iPad-elsker drøyt ti år senere. Han har vel innsett at selv om man noen ganger visstnok har lyst til å sitte og kode sitt eget mediasenter fra start til slutt (dusten, jeg skjønner ingenting av dritten), så er det ganger man har bare lyst til at alt skal funke av seg sjøl - og da mener jeg ikke bare innstillinger men hele brukergrensesnittet. Og her har han, etter å ha vært ihuga applehater, innsett at iPad er tingen (og nå truer han om å ta iMacen min...!)

iPaden, eller, nettbrett generelt, fungerer ganske dårlig til blogging med mindre du har eksternt tastatur til den. Alt annet du nevner er den fin til :)

Som sagt, det er snakk om folk som bruker og/eller har brukt begge. ;) (og hvis vi skal diskutere meritter så er det folk som jobber i norges største konsulentselskap på Linux, blant annet, eller jobber som utviklere både profesjonelt og frivillig på flere fronter). Så det er ikke snakk om folk som nihater noe særlig annet enn Windows-servere. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det er snakk om folk som bruker og/eller har brukt begge. ;) (og hvis vi skal diskutere meritter så er det folk som jobber i norges største konsulentselskap på Linux, blant annet, eller jobber som utviklere både profesjonelt og frivillig på flere fronter). Så det er ikke snakk om folk som nihater noe særlig annet enn Windows-servere. :P

De jeg snakker om sorterer under akkurat samme kategori :icon_confused: Jeg trokke apple er best, jeg tror bare at de som mener det er best bare "hører" folk som mener det er best, og de som tror det er dust bare "hører" folk som mener det er dust. Og jeg syns det er såååå sært :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en iPad fordi jeg fikk den brukt til en grei penge. Det var egentlig litt det samme for meg hvilket merke det var på padden, jeg trengte noe lettvektig å ha forelesningsnotater, bøker etc. på.. jeg har allerede spart minst tre regnskoger! Den er et ******* å skrive på, men vurderer å kjøpe et ekstra tastatur.. men føler at det da blir nesten litt som en laptop.. although en awesome laptop med touch-skjerm. Har ikke prøvd å se noe avansert film på den enda, men den funker fint på youtube-klipp og lyden er helt grei. Eneste jeg ikke liker med ipadden min er at kameraet som peker utover er rævva.. like elendig som på en mobil fra steinalderen. "skype-kameraet" er mye bedre da. Så iPad er ikke å anbefale om du vil ha den med deg på bildetur

Må jo også nevne at Draw Something er hundre ganger bedre på pad enn på mobil.. men det gjelder vel uansett hvilket merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke personlig erfaring med nettbrett av noe slag eller apple for den sakens skyld, men har en god del venner som har/har hatt iPhone (4s, er det den nyeste??). Uansett har jeg hørt flere klage på hvor kjipt det er med den dårlige kvaliteten, rett og slett at det blir ødelagt fort :S Ei venninne kjøpte seg den helt nyeste iPhonen som var nå i juletider, og både den første og den andre ble ødelagt på under ei uke (andre mobiler ho har hatt har vart betydelig lenger). Ho måtte innom å bytte den flere ganger, til slutt fikk ho ikke engang fargen ho ville ha (ikke det viktigste, men sykt kjipt).

Det er vel den eneste bekymringen min når det gjelder Apple, at de har superkule duppeditter, men dårlig kvalitet og sakene dems dør etter kort tid. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en titt på Samsung, lett etter nettbrett som virker robuste, og heller sammenlikne med iPaden. Sjekk også om det finnes deksler e.l. til de forskjellige modellene, og hvor robuste disse er. I mine øyne går det ikke like mye på programvaren lenger når du først skal ha noe relativt bra (alt er nesten likt), det går heller på elektronikkens levetid..

Lykke til med nettbrett-shopping! :D

Edit: Skriveleif <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pån igjen.. bam bam bam bam, pååån igjen.. nananaa

Når trådstarter har iphone og liker itunes så er det logisk med ipad...

Men det sies så mye ubegrunnet rent tul i slike tråder...

"jeg hadde en samsung mobil men var ikke fornøyd, derfor er iphone bedre"

Samsung har rundt 20 modeller på markedet, fra mobiler til folk som ikke har så mye penger å bruke på mobil, til mobiler som går over i mini nettbrett for folk som fint kan bruke er en 6000kroner på en mobiltelefon...

IT-avisen er av de aller fleste sett på som den minst serise atøren i itnorge, derfra kommer det utrolig mye spøyt og fargede artikler.

Sjekk ut flere forskjellige anmeldelser for å få et godt inntrykk av hva som er nytt og bra..

Random kommentar om en kamerat som har kjøpt seg noe med android, som ikke klarer å sette på en skjermlås som fungerer så håper jeg de fleste skjønner at det da er brukeren og ikke dingsen det er noe galt med... android har mange forskjellige skjermlåser å velge blandt..

Trådstarter

JA, kjøp deg en iPad 3, det er det logiske valget for deg som har iPhone fra før, så får du ca samme OS, og en kjent verden å smurfe i...

mvh

En som sitter med ASUS Transformer Pad med tastaturdocking, og ikke eier en bærbar PC...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iPad som jeg skriver på akkurat nå :)

Jeg er så sær at jeg liker å skrive på denne fremfor pc feks, jeg sliter med muskler og ledd så for meg er det toppers at jeg knappt trenger være borti tastene.

Har hatt min siden ca juni i fjor (iPad2) og har brukt den masse masse, på ferie, på camping, på tur, på jobb og hjemme. Bruker den til så å si alt jeg bruker pc til egentlig.

Jeg har ikke 3G på min og angrer noen ganger på det, men jeg hadde ikke den 1000lappen ekstra å legge i da jeg kjøpte så da ble det sånn.

Kjøpte den forde jeg er så fornøyd med iPhonen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg har ikke personlig erfaring med nettbrett av noe slag eller apple for den sakens skyld, men har en god del venner som har/har hatt iPhone (4s, er det den nyeste??). Uansett har jeg hørt flere klage på hvor kjipt det er med den dårlige kvaliteten, rett og slett at det blir ødelagt fort :S Ei venninne kjøpte seg den helt nyeste iPhonen som var nå i juletider, og både den første og den andre ble ødelagt på under ei uke (andre mobiler ho har hatt har vart betydelig lenger). Ho måtte innom å bytte den flere ganger, til slutt fikk ho ikke engang fargen ho ville ha (ikke det viktigste, men sykt kjipt).

Vedkommende burde fått en håndverkertelefon i premie for destruksjon. Apple har vel som andre sine barnesykdommer og feilvarer, det er ingen undersøkelser som viser at de er dårligere enn andre, tvertimot. Jeg leverte tilbake min første iPhone, når jeg fikk ny, den jeg har nå har den holdt utmerket i snart 1,5 år. Det er ikke en ripe i skjermen og jeg bruker ikke film på den. Siden den er av glass også på baksiden har det klart sine fordeler med en "bumper" e.l.

Apple er greit å forholde seg til med garanti, jeg kunne velge å sende den inn eller deponere mot en ny. Fikk da igjen hele summen når jeg returnerte feilvaren og gikk aldri uten telefon. Og siden Backup og syncing er en lek var det grei skuring å overføre alt fra macbook til iphone og vips var erstatningen også kliss lik og det var bare serienummet og feilen som skilte telefonene. Det er nok av skrekkhistorier om telefoner som MÅ sendes inn for reperasjon og garantisaker gjennom forhandlere på samtlige "andre" merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...