Gå til innhold
Hundesonen.no

"Bolig søkes"-annonsetekst


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg tenkte å legge ut en "bolig søkes"-annonse på Studentsamskipnadens hjemmesider, og vil gjerne ha litt innspill til hva jeg bør skrive i denne annonsen for å framstå som den supre leietakeren og romkameraten jeg er. :) Med utgangspunkt i det under, hva bør jeg endre på og hva er greit å ha stående? Hva er viktigst for huseier å vite? Mvh n00b på leiemarkedet.

"Hei!

Jeg er en 21 år gammel UMB-student på utkikk etter et sted å bo. Jeg går førsteåret på mastergraden i by- og regionplanlegging, så jeg er fortrinnsvis på utkikk etter langtidsleie. Jeg er ei ryddig, ordentlig, sosial, oppegående og blid jente. Jeg er opptatt av å ha det rent og trivelig der jeg bor, og tar gjerne fatt på praktiske oppgaver som gressklipping, snømåking og annet hagearbeid. På fritiden er jeg mye ute i skog og mark, også henger jeg en del med venner. En tur på Samfunnet blir det også i blant.

Med meg på flyttelasset har jeg to mellomstore hunder: En åtte år gammel labradortispe og en valp av rasen australsk kelpie. Labradortispen er bare snill, rolig og god, og valpen vil selvfølgelig få god oppdragelse. Begge blir brukt aktivt, både på turer, i lydighetstrening og på sportrening. Det er viktig for meg at hundeholdet mitt ikke er sjenerende eller til ulempe for de jeg bor med, og at hundene ikke medfører ekstra slitasje på huset. Derfor er jeg for eksempel veldig flink til å støvsuge opp hundehår så ofte som det trengs. De jeg har bodd med på Pentagon syns bare det har vært en berikelse å bo med Tinka (labradoren), selv om de ikke nødvendigvis har vært vant til hunder fra før.