Gå til innhold
Hundesonen.no

"Bolig søkes"-annonsetekst


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg tenkte å legge ut en "bolig søkes"-annonse på Studentsamskipnadens hjemmesider, og vil gjerne ha litt innspill til hva jeg bør skrive i denne annonsen for å framstå som den supre leietakeren og romkameraten jeg er. :) Med utgangspunkt i det under, hva bør jeg endre på og hva er greit å ha stående? Hva er viktigst for huseier å vite? Mvh n00b på leiemarkedet.

"Hei!

Jeg er en 21 år gammel UMB-student på utkikk etter et sted å bo. Jeg går førsteåret på mastergraden i by- og regionplanlegging, så jeg er fortrinnsvis på utkikk etter langtidsleie. Jeg er ei ryddig, ordentlig, sosial, oppegående og blid jente. Jeg er opptatt av å ha det rent og trivelig der jeg bor, og tar gjerne fatt på praktiske oppgaver som gressklipping, snømåking og annet hagearbeid. På fritiden er jeg mye ute i skog og mark, også henger jeg en del med venner. En tur på Samfunnet blir det også i blant.

Med meg på flyttelasset har jeg to mellomstore hunder: En åtte år gammel labradortispe og en valp av rasen australsk kelpie. Labradortispen er bare snill, rolig og god, og valpen vil selvfølgelig få god oppdragelse. Begge blir brukt aktivt, både på turer, i lydighetstrening og på sportrening. Det er viktig for meg at hundeholdet mitt ikke er sjenerende eller til ulempe for de jeg bor med, og at hundene ikke medfører ekstra slitasje på huset. Derfor er jeg for eksempel veldig flink til å støvsuge opp hundehår så ofte som det trengs. De jeg har bodd med på Pentagon syns bare det har vært en berikelse å bo med Tinka (labradoren), selv om de ikke nødvendigvis har vært vant til hunder fra før.

Både en hybelleilighet og et hyggelig og hundevennlig bofellesskap kan være av interesse. Jeg har ikke bil, så det må være mulig å komme seg til og fra universitetet til fots, med sykkel eller med buss. Jeg er mye ute i skog og mark, så nærhet til turterreng er slettes ingen ulempe! Ellers er jeg både en sikker betaler og ikke-røyker.

Jeg kan kontaktes på telefon/SMS xxx xx xxx, og epost: xxx@xx.com. Jeg kommer gjerne på visning!

Ingvild Etternavn"

+ dette bildet:

6441553975_62a6dfd684.jpg

Jeg kjenner jeg er skikkelig usikker på om det jeg har skrevet kan slå an eller ikke. Er jeg for omstendelig og utbroderende? Burde jeg skrevet mindre om hundene, eventuelt ikke nevnt dem i det hele tatt? Jeg kjenner jeg kommer til å ha problemer med å bare troppe opp på en visning med hunden uten å ha nevnt at hun eksisterer og at hun snart får selskap av en til, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er akkurat den typen annonse eg ville svart på då vi såg etter leigebuar. Trur nok det at du faktisk skriv meir enn "jente 21 ønsker leige. Nær skulen og under 5000kr/mnd." vil vere viktigare enn det at du har hund, med mindre ein absolutt ikkje vil leige ut til folk med hund. Der ville du jo ikkje fått leige uansett.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er akkurat den typen annonse eg ville svart på då vi såg etter leigebuar. Trur nok det at du faktisk skriv meir enn "jente 21 ønsker leige. Nær skulen og under 5000kr/mnd." vil vere viktigare enn det at du har hund, med mindre ein absolutt ikkje vil leige ut til folk med hund. Der ville du jo ikkje fått leige uansett.

Signerer denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skriver veldig fint, men at den er litt lang. :)

Ja, jeg syns også den er litt lang. Men hvor bør jeg korte ned? Jeg trenger vel kanskje ikke å skrive mye om hundene, men samtidig er det viktig for meg å få fram at jeg ikke er en uansvarlig hundeeier som lar bikkjene røyte ned huset, liksom. Og at hundene mine faktisk blir brukt til mer enn å ligge i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns også den er litt lang. Men hvor bør jeg korte ned? Jeg trenger vel kanskje ikke å skrive mye om hundene, men samtidig er det viktig for meg å få fram at jeg ikke er en uansvarlig hundeeier som lar bikkjene røyte ned huset, liksom. Og at hundene mine faktisk blir brukt til mer enn å ligge i sofaen.

Jeg skrev det i min annonse og ble ringt ned på finn av hundefolk og div som ville ha oss som leieboere :)

Synes teksten var fin jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var en bra tekst som gir et godt førsteinntrykk :) Ja, teksten er litt lang kanskje, men ikke så mye jeg ville fjernet...

"En åtte år gammel labradortispe og en valp av rasen australsk kelpie...Labradortispen er bare snill, rolig og god, og valpen vil selvfølgelig få god oppdragelse..." - Kan du fjerne. Jeg syns ikke det er så viktig å få med rase og alder. For mange vil ikke rase ha noe å si, fordi de ikke kan noe om hunder generelt, og da heller ikke aner hvilken rase du snakker om.

".. og at hundene ikke medfører ekstra slitasje på huset. Derfor er jeg for eksempel veldig flink til å støvsuge opp hundehår så ofte som det trengs..." - Du har skrivd tidligere at du er ryddig og liker å ha det rent.

"Både en hybelleilighet og et hyggelig og hundevennlig bofellesskap kan være av interesse... " - ser jeg heller ikke på som noen nødvendighet å ha med, ettersom du egentlig "godtar" alt.

Dette er bare min mening. Som sagt, jeg syns annonsen er fornuftig, og dette er bare forslag til hva du evt kan korte ned på.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns også den er litt lang. Men hvor bør jeg korte ned? Jeg trenger vel kanskje ikke å skrive mye om hundene, men samtidig er det viktig for meg å få fram at jeg ikke er en uansvarlig hundeeier som lar bikkjene røyte ned huset, liksom. Og at hundene mine faktisk blir brukt til mer enn å ligge i sofaen.

Jeg er enig med Monica om at alder og rase på hundene er irrelevant. Jeg skjønner at det er viktig å understreke at du er reinslig og ryddig, men problemet er at alle skriver en masse om det, og det er på en måte en selvfølge og en forutsetning. Det er når du kommer på visning at du får vist folk at du faktisk kan følge opp alt det du lover.

Denne setningen synes jeg derimot at er kjempefin: "De jeg har bodd med på Pentagon syns bare det har vært en berikelse å bo med Tinka, selv om de ikke nødvendigvis har vært vant til hunder fra før." :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg dreven på dette med annonsetekster heller, så dette er bare min personlige mening. Jeg synes kanskje at det var litt utbroderende. Mer som en kontaktannonse enn en boligannonse.

Jeg ville kanskje ikke brukt uttrykket "henger med venner", men istedenfor "tilbringer tid med venner" eller lignende. Trenger ikke å utbrodere så mye om fritidsinteressene dine heller. Du har jo allerede skrevet at du er ordentlig og sosial, samt at du tilbringer tid i skog og mark. Du har forresten skrevet at du tilbringer mye tid ute i skog og mark på to steder i annonsen din.

I det midterste avsnittet ditt skriver du at det er viktig for deg at hundeholdet ikke fører til ekstra slitasje på huset. Det er bra, men jeg føler kanskje at de neste to setningene er overflødige.

Annonsen er fin som den er uansett, og man vil heller leie ut til en slik som deg, enn til en annonse som OE beskriver over her. :)

Tja, det var i alle fall bare forslag fra meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det så greit ut jeg. Jeg tror ikke lengden har sååå mye å si.. Vi skrev også at Mana ville få god oppdragelse, fordi de fleste som ikke er vant med hund tror hundeeiere lar hunden styre på, og er dritredde for å få slitasje på leiligheten. Jeg hadde ihvertfall satt pris å mye informasjon før jeg valgte ut hvem jeg ville leid ut til. Men alder osv er sikkert greit å fjerne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei!

Jeg er en 21 år gammel UMB-student på utkikk etter et sted å bo. Jeg går førsteåret på mastergraden i by- og regionplanlegging, så jeg er fortrinnsvis på utkikk etter langtidsleie. Jeg er ei ryddig, ordentlig, sosial, oppegående og blid jente. Jeg er opptatt av å ha det rent og trivelig der jeg bor, og tar gjerne fatt på praktiske oppgaver som gressklipping, snømåking og annet hagearbeid. På fritiden er jeg mye ute i skog og mark, også henger jeg en del med venner. En tur på Samfunnet blir det også i blant.

Med meg på flyttelasset har jeg to mellomstore hunder: En åtte år gammel labradortispe og en valp av rasen australsk kelpie. Labradortispen er bare snill, rolig og god, og valpen vil selvfølgelig få god oppdragelse. Begge blir brukt aktivt, både på turer, i lydighetstrening og på sportrening. Det er viktig for meg at hundeholdet mitt ikke er sjenerende eller til ulempe for de jeg bor med, og at hundene ikke medfører ekstra slitasje på huset. Derfor er jeg for eksempel veldig flink til å støvsuge opp hundehår så ofte som det trengs. De jeg har bodd med på Pentagon syns bare det har vært en berikelse å bo med Tinka (labradoren), selv om de ikke nødvendigvis har vært vant til hunder fra før.

og jeg har gode referanser fra tidligere medboere og huseiere. (og så spør du seff om lov til å oppgi noen av disse som referanse hvis noen er interessert i å sjekke)

Både en hybelleilighet og et hyggelig og hundevennlig bofellesskap kan være av interesse. Jeg har ikke bil, så det må være mulig å komme seg til og fra universitetet til fots, med sykkel eller med buss. Jeg er mye ute i skog og mark, så nærhet til turterreng er slettes ingen ulempe! Ellers er jeg både en sikker betaler og ikke-røyker.

Jeg kan kontaktes på telefon/SMS xxx xx xxx, og epost: xxx@xx.com. Jeg kommer gjerne på visning!

Ingvild Etternavn"

+ dette bildet:

6441553975_62a6dfd684.jpg

Bilde er bra! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill og bemerkninger, det hjelper! :) Jeg har forkortet og omrokkert litt nå:

"Hei!

Jeg er en 21 år gammel UMB-student på utkikk etter et sted å bo. Jeg går førsteåret på mastergraden i by- og regionplanlegging, så jeg er fortrinnsvis på utkikk etter langtidsleie. Jeg er ei ryddig, ordentlig, sosial, oppegående og blid jente. Jeg er opptatt av å ha det rent og trivelig der jeg bor, og tar gjerne fatt på praktiske oppgaver som gressklipping, snømåking og annet hagearbeid.

Med meg på flyttelasset har jeg to mellomstore hunder. Begge blir brukt aktivt på turer og i trening. Det er viktig for meg at hundeholdet mitt ikke er sjenerende eller til ulempe for de jeg bor med, og at hundene ikke medfører ekstra slitasje på huset. De jeg har bodd med på Pentagon syns bare det har vært en berikelse å bo med hund, selv om de ikke nødvendigvis har vært vant til hunder fra før. Referanser kan gis om ønskelig.

Jeg har ikke bil, så det må være mulig å komme seg fra hybelen til universitetet til fots, med sykkel eller med buss. Jeg er mye ute i skog og mark, så nærhet til turterreng er slettes ingen ulempe! Ellers er jeg både en sikker betaler og ikke-røyker.

Jeg kan kontaktes på telefon/SMS xxx xx xxx, og epost: xxx@xx.com. Jeg kommer gjerne på visning!

Ingvild Etternavn"

Hva jeg ønsker å leie (hybelleilighet eller rom i kollektiv) og når jeg ønsker å leie fra må oppgis et annet sted, så det er grunnen til at jeg ikke har det med i annonsen (lenger).

Ellers tror jeg at jeg begynner å nærme meg nå. Jeg må ta litt hensyn til at dette skal ut på Studentsamskipnadens nettsider, ikke finn.no. Kulturen er litt annerledes der, så jeg hadde kanskje formulert meg litt annerledes om jeg søkte etter bolig i Oslo via finn.no, liksom.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men kupper tråden litt siden jeg også lurer på litt annonse-greier.

Hvor tidlig tror dere det er lurt å annonsere? Jeg trenger leilighet i Ås eller omegn (har bil, så kan reise et stykke) fra september og vil selvfølgelig helst ikke betale noe gjennom sommeren... Når bør jeg søke? Tenkte å legge ut annonse på finn og siås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes teksten var veldig fin jeg. Hadde likt å få mye og utfyllende tekst om den jeg eventuelt skulle leie ut til. Det ser ut som om du ikke har noe å skjule! :)

Jeg må bare spørre deg om en ting også; jeg har sniklest litt på bloggen din nemlig, (synes det er spennende med andre UMB-studenter, hehe :)) - mente jeg leste at hadde du funnet deg et sted å flytte for litt siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men kupper tråden litt siden jeg også lurer på litt annonse-greier.

Hvor tidlig tror dere det er lurt å annonsere? Jeg trenger leilighet i Ås eller omegn (har bil, så kan reise et stykke) fra september og vil selvfølgelig helst ikke betale noe gjennom sommeren... Når bør jeg søke? Tenkte å legge ut annonse på finn og siås.

Ikkeno problem, Madam Mim har løsningen: Du overtar selvfølgelig kåken som Ingvild bor i, der er det jo lov til å ha hund også. :cheerleader:

Åguddameien så gøyale vi var i dag.... :lol::icon_redface:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes teksten var veldig fin jeg. Hadde likt å få mye og utfyllende tekst om den jeg eventuelt skulle leie ut til. Det ser ut som om du ikke har noe å skjule! :)

Jeg må bare spørre deg om en ting også; jeg har sniklest litt på bloggen din nemlig, (synes det er spennende med andre UMB-studenter, hehe :)) - mente jeg leste at hadde du funnet deg et sted å flytte for litt siden?

Jepp, jeg flyttet hit for et par ukers tid siden, men av ulike årsaker (først og fremst en veldig tilstedeværende huseier) trives jeg ikke her, så vil prøve å finne meg et nytt sted før sommeren. Leiemarkedet her er jo nokså presset på høsten, så frykter litt at dersom jeg ikke finner meg noe nytt sted før sommeren blir jeg fort boende her til over jul. Jeg skal vel tåle det om jeg må, men helst vil jeg flytte før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg flyttet hit for et par ukers tid siden, men av ulike årsaker (først og fremst en veldig tilstedeværende huseier) trives jeg ikke her, så vil prøve å finne meg et nytt sted før sommeren. Leiemarkedet her er jo nokså presset på høsten, så frykter litt at dersom jeg ikke finner meg noe nytt sted før sommeren blir jeg fort boende her til over jul. Jeg skal vel tåle det om jeg må, men helst vil jeg flytte før den tid.

Aha, da forstår jeg :) Ikke at det egentlig var min business, men ble nysgjerrig :P Har hørt det kan være vanskelig å finne seg et sted å bo der ved skolestart ja. Mener å ha hørt om en egen "pentagon-greie" som er reservert for de med over 60 studiepoeng også - altså de som har gått minst et år? Men det er kanskje ingen hundeleiligheter der.

Selv valgte jeg og samboer å leie leilighet i Ski istedet, ikke fult så trangt om leilighetene her som det er i Ås. Vi kjører bil da, men det går busser hver halvtime også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da forstår jeg :) Ikke at det egentlig var min business, men ble nysgjerrig :P Har hørt det kan være vanskelig å finne seg et sted å bo der ved skolestart ja. Mener å ha hørt om en egen "pentagon-greie" som er reservert for de med over 60 studiepoeng også - altså de som har gått minst et år? Men det er kanskje ingen hundeleiligheter der.

Selv valgte jeg og samboer å leie leilighet i Ski istedet, ikke fult så trangt om leilighetene her som det er i Ås. Vi kjører bil da, men det går busser hver halvtime også :)

Ikke noe problem. :)

Ja, det finnes studentboliger for de som har studert mer enn et år her, men der er det ikke hybler for oss som har hund. Jeg er villig til å bo utenfor Ås sentrum (både mot Drøbak og mot Ski) så lenge jeg kommer meg kollektivt til skolen. Får jeg tilbud om noe bra i Ski takker jeg nok ja til det. :) Bussen går jo hvert kvarter om morgenen og ettermiddagen, faktisk. Veldig lettvint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin tekst synes jeg!

Tror jeg ville byttet ut sosial med utadvendt, da sosial kan bety at du har ofte og mye besøk. Utadvendt betyr heller at du er lett å bli kjent med. Jeg tror også at jeg ville fjernet -En tur på Samfunnet blir det også i blant, bare for å ikke fremstå som for glad i å feste.

Ellers synes jeg alt kan stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen stor erfaring på dette området jeg heller - men min erfaring er at du definitivt kommer lengst med å være ærlig :)

De fleste stiller seg mye mer positivt til hundehold når du sier du har et aktivt ett i allefall, så jeg syntes siste utkastet så bra ut jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at jeg ville fjernet -En tur på Samfunnet blir det også i blant, bare for å ikke fremstå som for glad i å feste.

Det var vel det einaste punktet eg stoppa litt opp ved òg, men sidan eg er ein sær ung gamal gubbe, lot eg det passere :ahappy: . Elles ser eg ikkje noko poeng i å korte det inn på noko som helst måte, som Pippin og Tintin ville eg òg likt å vite mest mogleg om den ein skal leige ut til, og når ein tek vilt framande inn i huset sitt, har ein faktisk tid til å lese ein liten A4-side om vedkomande.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Jeg vet ikke om jeg burde lage ny tråd, så her kommer jeg, med akkurat det samme tema. Jeg trenger leilighet i Ås, har 2 hunder og vil gjerne ha hjelp av dere til å se på annonsetekst!

Jeg studerer master ved UMB og ønsker et sted å bo i Ås/Follo/Kolbotn-området. Ås foretrekkes, men alt er av interesse (jeg har bil).

Jeg har to hunder av rasen border collie. Den ene er på det norske landslaget i lydighet og vant VM i 2011 og nordisk mesterskap i 2010. Altså er hundene godt oppdratt, trenes mye og er stille/sover innendørs. Jeg har vært leieboer med hund flere steder tidligere og har gode referanser.

Jeg kan love:

· Sikker betaler

· Lite festing/bråk

· Stille, lydige og rolige hunder

· Ryddig og liker å ha det rent rundt meg

· Ikke-røyker

Kollektiv er ikke aktuelt, ellers er alt av hybel/leilighet/kjellerleilighet av interesse.

Ønsker et sted å bo fra januar/februar 2013 (kan evt flytte inn tidligere eller senere) frem til jula 2014.

Også dette bildet: (der Amira er fin, men jeg er sliten, helt oppblåst og lilla i trynet og har kramper i smile-musklene)

317164_10150402915666999_923040243_n.jpg

Eller dette bildet:

376697_10151175703906999_860761663_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...