Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine drømmeraser


Bergenslabb
 Share

Recommended Posts

Langhårsbelger (sukk sukk)

Border collie, morsomme hunder :) Får jeg meg egne sauer engang skal jeg ha en liten flokk bc :innocent:

Sloughi, fordi de er så vakre. En gang skal jeg ha mynde!

Papillon :heart:

AH/greyster, som kan trekke meg på lange skiturer :innocent:

Jaktgolden, fordi de er så kronisk lykkelige virker det som :)

Jo, også glemte jeg pyreneisk gjeterhund! De hundene har jeg vært fasinert av siden før jeg fikk min egen hund.

Også en pyreneerhund da, som kan rusle rundt på den fremtidige gården min, med alle sauene, border colliene og pyrrene :w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Du har god smak

Har drømmerasene mine jeg. Riesenschnauzer. Regner med min neste hund blir det. Basenji Saluki Har jeg de tre så mangler jeg virkelig ikkeno.

Jeg har det veldig enkelt, det blir en ny greyhound, enkelt og greit. Kunne ikke tenke meg en annen rase.

Hadde det vært akkurat nå i dette minuttet så hadde jeg hentet en liten Am Akita fra Sverige som heter "Superman", men jeg er fornuftig og skal ikke ha en hund til.

Jeg har en skikkelig greie for Cattledog, elsker alt med den, unntatt HD'en på rasen...har skikkelig lyst på den rasen en gang.

Ellers så har jeg veldig lyst på:

*Jakt Cocker

*AH med blå øyne som kan gå løs :D

*Jakt Labbe

Ellers så er jeg sååå fornøyd med min Norske Tyttebærhund at jeg skulle ønske hun var egen rase, kunne egentlig tenkt meg en blanding til med samme blanding og samme utseende (selvom jeg vet at det ikke blir det samme), så det kanskje neeeesten ble det samme igjen ;)

486305_10150737985750199_743665198_11810155_944626099_n.jpg

:thumbs::P

560293_10150742145955199_743665198_11821540_1575026395_n.jpg

1613.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australsk kelpie ja, jeg er solgt! :P

Labrador, savner fortsatt M hver dag :heart:

Whippet skal ha, en gang, bare fordi de er vakker! :wub:

Sheltie, kanskje!

Pyreneisk gjeterhund poil long, stiller og i kanskje-klassen ettersom det finnes endel individer jeg ikke synes noe om.Men en god pyrre er en super hund! :)

Bearded collie, herlige hunder, men litt mye pelsstell for meg dessverre.

Boston terrier, veldig morsomme, mulig mascotemne en gang :D

Edit; glemte en rase!

Endret av *mokken*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeraser som er aktuelle en vakker dag, hvis og dersom:

Dobermann!

Rottweiler

Andre raser jeg liker veldig godt, men er usikker på:

Australsk Kelpie

Riesenschnauzer

Potensielle selskapshunder/maskot:

Spansk Galgo

Lancashire Heeler

Og når jeg er gammel og pensjonert:

Italiensk Mynde

Fint hundeliv, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedlington terrier

Mellompuddel

Lagotto Romagnolo

Spansk vannhund

og Norsk lundehund, bare for å bryte mønsteret litt...

og så whippet, da. Og border terrier! Og kanskje en irsk terrier...

Når jeg skaffer hund kommer det etter all sannsynlighet til å bli en av de på den øverste lista, siden jeg har allergiske familiemedlemmer som tåler krøllepels. Lundehunden har bestandig vært en yndlingsrase, men er av samme grunn ikke like aktuelt.

Heldigvis for meg har bedlis, puddel og lagotto tatt litt over som yndlingsraser de siste årene, og den spanske kom inn på lista pga av samboeren min. Moren hans har spansk vannhund, og han er fast bestemt på at om han skal ha krøllehund, så skal det være en sånn som Milo! Så får vi se, da... :P

De andre er vel mer på drømmestadiet foreløpig, de har dessverre feil type pels til at jeg kan vurdere dem akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere Siberian Huskies, i alle fall én til (i tillegg til den jeg beholder fra kullet). Og jeg håper den blir født i midten av april.

Ellers har jeg en hemmelig drøm om en sobel farget Siberian med eksteriør som gjør at den også kan stilles ut og oppnå mer enn 0 pga høyden eller VG av alt annet enn noen ytterst få dommere. Men siden "utstillingslinjer" ikke kommer i denne fargen, så og si i alle fall, så blir nok ikke det noe av. Uansett kommer jeg aldri til å kjøpe hund etter fargen!

Kunne vurdert en maskotthund en gang i fremtiden og da er det Norsk Buhund eller Norsk Lundehund som er mest nærliggende valg. Selv om jeg liker mange andre raser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er totalt myndefrelst og liker nesten alle mynderasene. I ordnet rekkefølge tror jeg det blir sånn ca slik:

Whippet

Saluki

Italiener

Asawakh

Afganer

Ulvehund

Borzoi

I det siste har jeg også fått øynene opp for portugisisk podengo, -de minste er så tøffe!

Av andre raser så liker jeg

Boston terrier

Fransk bulldog

....-og mange, mange andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amstaff er min drømmerase :) Hadde den ikke vært ulovlig så hadde jeg hatt en i hus.

Dalmatiner er en av mine yndlinger, derfor har jeg en selv.

Rottweiler :) har jo en selv der også.

Siberian husky er min drøm utseendemessig. Men de passer ikke mine behov.

Australsk kelpie :) Er den rasen jeg har planer om å skaffe meg om ca ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, elsker storpuddel, men trooor kanskje ikke jeg skal ha det igjen. Får se om jeg forandrer mening den dagen jeg plutselig ikke har puddel i hus lenger :P

Men andre raser som jeg vil ha en gang i livet er:

Hovawart - Selvfølgelig, Günther blir ikke den siste hoffen her i hus.

Border collie

Papillon

Saluki

Grand danois

Mulig lista mi forandrer seg etterhvert, men akkurat nå er dette hunder jeg virkelig kunne tenkt meg! De 3 øverste er de jeg garantert kommer til å ha i hus etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Liker så mange raser, men noen jeg virkelig har sansen for (og som det ikke er usannsynlig at kan dukke opp i hus her en gang), er:

Etnahund.

Whippet.

Xoloitxcuintle (Liten/Mellom).

Italiensk Mynde.

Schipperke.

Borzoi.

Samboer er så opphengt i Miniatyr Bull Terrier, så får se, KANSKJE han/vi får en slik også en dag.

Ellers er jeg veldig glad i Gordon Setter, aner ikke helt hvorfor (har vel bare noe med positive erfaringer med slike hunder), og kunne godt tenkt meg en slik omplasseringshund, men hadde ikke valgt en valp av rasen da jeg ikke har planer om å jakte. Eneste store rasen jeg faktisk kunne tenkt meg å hatt innen de nærmeste årene (om den "perfekte" omplasseringshunden skulle dukke opp), tiden får vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...