Gå til innhold
Hundesonen.no

Blanding av hunderaser


alisha
 Share

Recommended Posts

Det er litt sprøtt hvor masse raser de får fram og mye rart de blander sammen...

Den sprøeste blandingen jeg har møtt må være en labrador retriver-dachshund :P

Tok et bilde av den:

post-3380-0-31746500-1332658027.jpg

Var en hannhund, og han hilste på dalmisene mine :P

post-3380-0-12424400-1332658227_thumb.jp

post-3380-0-85560400-1332658364_thumb.jp

Hadde sånn svart labrador pels og labrador hale, med dachshundkropp haha, den så merkelig ut...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dachs/Weimaraner Jeg vil ha!! :wub:

Må jo vise av min blanding også da. Søteste rare lille Chingu. Hun er blanding av border collie og norsk buhund. Jeg digger de overdimensjonerte ørene hennes hehe.

Alle hundene her er også verdens vakreste og herligste, men aldri i livet om noen av dem noen gang skal ha valper. Bruk hodet, hva skal vi med flere blandingskull?

Posted Images

Den var kjempesøt da :D

Eksen min hadde en gang en hund som var blanding av Dachs og Golden Retriever. Han så ut som en rufsete, litt stor dachs :) Kjempesøt, av det jeg har sett av bilder :)

Ja han var jo skjønn, men vil og gal haha ;P Han hadde ikke noe navn engang:P De kaldte han voven...:P

Dachs-golden hørtes ut som en morsom krabat! :)

Rar en så liten hund får det til med en stor hun i grunn:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Han var jo flott utseendemessig, da!

Møtt en blanding av Chihuahua og Golden Retriever en gang, ellers har jeg hørt om de merkeligste blandinger og sett på finn, alt fra miks av Rottweiler og Bichon Frise, Staffordshire Bull terrier og Dvergpuddel, og blanding av Støver og Fransk Bulldog.

Skulle så gjerne sett de blandingene som voksne hunder. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sånn svart labrador pels og labrador hale, med dachshundkropp haha, den så merkelig ut... :P

Den der var ganske mye nettere og penere enn den jeg har møtt. Den har megasvær dachskropp og korte, tjukke bein, og labradorhode. Ingen god kombinasjon mtp konstruksjon akkurat...

mi jenta er blanda me boxser/dobbermann og er vil ha valper på hu noe i same still vis eg finne, får masse skrytt av folk.syns hu er kjempe fin

Tviler ikke på at hun er vakker. :) En av de flotteste hannhundene jeg har sett er blanding av rottweiler og boxer. Men det er jo en meeeget potent blanding du har der mtp gemytt og drifter, så jeg ville vært ganske forsiktig med å vurdere valper bare pga utseendet. Er nok av "spennende" blandinger der ute.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så en gang en blanding av rottweiler og dachs. Så ut som en nokså kraftig black and tan dachs med rottishode.

En sånn har jeg og sett. Skikkelig feit pølse som både gneldra, buldret og voktet på samme tid. Stort rottishode, kraftig kropp, korte bein og laaaang rygg. Huff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mi jenta er blanda me boxser/dobbermann og er vil ha valper på hu noe i same still vis eg finne, får masse skrytt av folk.syns hu er kjempe fin

Alle hundene her er også verdens vakreste og herligste, men aldri i livet om noen av dem noen gang skal ha valper. Bruk hodet, hva skal vi med flere blandingskull?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hundene her er også verdens vakreste og herligste, men aldri i livet om noen av dem noen gang skal ha valper. Bruk hodet, hva skal vi med flere blandingskull?

Nå har vi hørt regla tusen gang, og vi veit forsåvidt også at på Sonen så har man ikke lov å gjøre noe dumt om man ikke har vært på sonen lenge, mens de som er fast de kunne vel strengt tatt laget et blandingskull og man hadde nikket godkjennende til det. Så i stedet for å henge seg opp i det - kan vi ikke fortsette med å få høre morsomme blandinger som eksisterer? Let's face it, selv om noen skriver noe på et forum, betyr ikke det at det KOMMER til å skje.

ON TOPIC: jeg har vel dessverre møtt få artige blandinger, så det er lite å dele. Møtte en gang en blanding av norsk elghund og noe jaktstøvergreie (måtte vært noe lavt ansatt, ala basset) - den så seriøst helt lik ut som en västgötaspets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en "merkelig skrue" her om dagen; på tur møtte jeg mitt livs første "schnoodle". Skjønte med en gang hva det var blanding av. Den hadde pels som var en blanding av litt stri-raggete og halvpjuskete/halvkrøllete greier, ca dvergschnauzer størrelse. Svart.

Jeg spurte han som hadde den om det var noe "doodle-greier", og da smilte han litt sånn stolt og sa at "joda, det er blanding av dvergschnauzer og puddel, da kalles de SCHNOODLE!" Den var bare 7 mnd, og han fortalte stolt og skråsikkert at den ikke kom til å røyte pga det var puddel i den... jeg greide ikke dy meg, og påpekte at det var jo umulig å forutsi om den kom til å arve schnauzerens røyting eller puddelens røytefrihet. Da ble han helt forvirret og bare gjentok at "neida, de røytet ikke!" Jeg sa ikke noe mer, bare smilte.

Den så i grunnen bare ut som en rufsete blandingshund, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet div blandinger på nettet som jeg ihvertfall ikke har sett/hørt om :)

Akita/bassethound

MIXAkitaBasset%20Hound%20mixChina%209%20031.jpg

Blodhund/ GD:

Chino_Bloodhound_Great_Dane_Mix_01.jpg_w450.jpg

Amerikansk husky/West higland terrier

100_7797-1.jpg

Basset hound/GD:

KS202.13390216-2-pn.jpg

Dette ser bare feil ut :/

Pittbull/dverg eller kanin-dachs (står miniatyr)

100_0560-1.jpg

St.Bernard/Puddel

Saint%20Berdoodle-1234636629.jpg

Boston terrier/papillion

bostillon.jpg

Fortsettelse følger...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basset hound/GD:

! :blink:

Hvordan i h... er det overhodet teknisk og praktisk mulig å få til?? Det er liksom "en meter i mellom" og allting....!

Etter denne tråden skjønner jeg plutselig at man aldri skal undervurdere to hunder som VIL pare seg, uansett raseforskjeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en "merkelig skrue" her om dagen; på tur møtte jeg mitt livs første "schnoodle". Skjønte med en gang hva det var blanding av. Den hadde pels som var en blanding av litt stri-raggete og halvpjuskete/halvkrøllete greier, ca dvergschnauzer størrelse. Svart.

Jeg spurte han som hadde den om det var noe "doodle-greier", og da smilte han litt sånn stolt og sa at "joda, det er blanding av dvergschnauzer og puddel, da kalles de SCHNOODLE!" Den var bare 7 mnd, og han fortalte stolt og skråsikkert at den ikke kom til å røyte pga det var puddel i den... jeg greide ikke dy meg, og påpekte at det var jo umulig å forutsi om den kom til å arve schnauzerens røyting eller puddelens røytefrihet. Da ble han helt forvirret og bare gjentok at "neida, de røytet ikke!" Jeg sa ikke noe mer, bare smilte.

Den så i grunnen bare ut som en rufsete blandingshund, rett og slett.

De røyter svært, svært, svært, svært sjelden, så akkurat denne miksen vil vel med langt større sannsynlighet enn andre blandinger faktisk bli røytefri ;) Men jeg håper likevel ikke at schnoodler får fotfeste her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mops/Shar-pei

OriPeiPorter1.jpg

Det står at denne ble solgt som ren Jack Russel Terrier,men tror de fleste ser at det er noe mer i hunden :P

Norman6.jpg

Boxer/shar-pei

Patiences.jpg

Irsk ulvehund/bedlington terrier

amos.jpg

Terrier(står ikke hvilken)/Shar-pei

chaya.jpg

Utrolig søt^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...