Gå til innhold
Hundesonen.no

vanvittig røyting nå?


marcoograya

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

he he he jeg gikk over Tinka med en kam(beregnet for hunder altså) i går og Jostein bare så på meg litt og sa ikke skamfer hunden da, det holder no. jeg har rett og slett kledd av Tinka.

Jeg så jo at hun røyta så tenkte jeg skulle få vekk det verste, det endte opp med nakehund nesten hun har bare ytterpelsen igjen, men så er jo det helt normalt nå når hun har valper da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Venninna mi sin hund røytet også vannvittig mye! De ringte til dyrlegen å han sa de skulle prøve å gi henne tran. Å det hjalp.

Rart at dyrlegen anbefalte tran. Tran inneholder jo en del vitaminer som ikke er særlig bra for hunden.

Har alltid fått anbefalt omega3 produkter for hund fra min veterinær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er veldig rart at veterinæren anbefalte tran.

Tran kan føre til at hunder får A og D-vitaminforgiftning, symptomene på forgiftning ser man ikke før hunden har fått i seg alt for store mengder av vitaminene.

Kopierer mitt innlegg fra en tidligere diskusjon ang tran.

Det er direkte farlig da dette kan føre til A og D-vitaminforgiftning. I hundemat er det tilsatt det hundene trenger av vitaminer derfor er det viktig at man finner tilskudd som ikke fører til at hundene får overdose med enkelte ting.

Det som er bra for pelsen og som finnes i tranen er Omega 3 og Omega 6 fettsyrer. Disse fettsyrene er relativt viktig for en sunn og blank pels, men tran er mer skadelig enn nyttig. Bruk heller en Fiskeolje som er lagd spesielt for hunder, f eks Dr. Baddaky's Fiskeolje eller Lakseoljen fra Lifeline. Disse får dere iallefall kjøpt hos veterinæren, mulig enkelte større dyrebutikker kan ha det også.

For å underbygge det jeg sa om tran og a/d-vitaminforgiftning så skriver jeg av deler av pensum fra kostrådgiverskolen.

"A-vitaminforgiftning: Forgiftning medfører leverskader og smertefulle skjelettlidelser særlig i halsvirvler og i forbenas rørknokler. Ett dyr som er påvirket av en A-vitaminforgiftning, vasker seg ikke fordi de har smerter når de bøyer nakken. Dette er ofte det første kliniske tegnet på A-vitaminforgiftning.

D-vitaminforgiftning kan oppstå som følge av overdose og forårsaker hyperkalsemi. Hyperkalsemi kan så føre til akutt nyresvikt."

Så gjør hundene deres en tjeneste, slutt med tranen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...