Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken mobiltelefon bør bli min neste?


soelvd
 Share

Recommended Posts

Hehe ja unnskyld meg det er virkelig komisk å syte over alt Apple bestemmer når du overlater alt til google som om det er noe bedre. same shit new wrapping.

Hehe, ja faktisk, du trenger ikke synke noe mot google om du ikke vil...

Er du livredd google (og tror de er verre en apple) så finnes det titalls andre og synke mot...

Å stoler du ikke på noe som helst cloudbassert så kan vi da synke lokalt på PCn på samme måte som iphone...

Men, denne diskusjonen går virkelig ingen vei...

Jeg tror ikke du har særlig lang personlig erfaring med Android.

Dine påstander har ikke rot i reel bruk av android platformen og de mulighetene man har.

Jeg har ikke sakt at iphone er dritt, iphone sitt lukkede låste "økosystem" fungerer det, så til de grader for Apple..

Ice Cream Sandwitch = :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg igjen, men er det ikke smak og behag, hvorvidt man liker android eller iPhone... jeg kan rett og slett ikke få meg til å si at det ene er bedre enn det andre. Derimot klarer jeg å si at iPhonen fungerer utmerket til mitt bruk :)

En android telefon hadde sikkert blitt godt tatt imot her, men jeg hadde måttet sette meg inn i noe nytt. Pluss alle fordelene jeg nevnte med at halve familien har iPhone, som gjør sending av meldinger og mye annet, svært mye lettere :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iPhone og er fornøyd med den. Men hadde jeg badet i penger, så skulle jeg gjerne hatt den galaxy s2. Flere venner av meg som har den, og den er utrolig god å bruke med stor god skjerm :) hadde absolutt gått for den om jeg skulle ha ny telefon nå. Liker generelt ikke Sony Ericsson lengre, men det er jo smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Er du livredd google (og tror de er verre en apple) så finnes det titalls andre og synke mot...

Tvertimot syns jeg vel ingen er noe verre / bedre enn andre. Og hva angår overvåking som har blitt brukt mye som argument så kommer det jo frem mer og mer om google også. Da blir det litt ironisk at man velger å overlate alle sine personlige data til de mens apple er de som er så buhu slemme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skrevet at Apple er buhuslemme eller ikke kan håndtere personlig info..

Jeg har aldri skrevet Apple er verre en noe annet i denne sammenhengen. (jeg skrev, om du tror)

Jeg har aldri skrevet at den ene eller andre overvåker sine brukere mer eller mindre..

Jeg har ingen problemer med å synke mot verken apple eller google..

Det jeg har sakt er at iphone er en lukket platform hvor apple styrer og bestemmer alt.

På iphone fikk jeg aldri min egen custom telefon slik jeg ville ha den...

iPhone 4S = 5495kr ulåst (4890 billigste)

Galaxy S2 = 4095kr ulåst (3599 billigste)

Så man må vasse i vesentlig mer penger for å kjøpe iPhone... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple - andre velger å kalle det brukervennlighet.

Android - gjør det selv og knot deg ihjel til det kommer en ny modell som skal være sååå mye bedre og løse alle bugs.

Tull. Apple fan velger å kalle det brukervennlighet og at man liksom knoter med androide og buggs. Min sambo er ganske så 'treg' på slike datating og duppeditter - hun skyr det egentlig, men bruker det kun av nødvendighet. Hun skiftet nettopp til HTC og hun skulle egentlig ikke ha annet enn knapp-tlf. Hun VILLE ha knapper og ikke disse nye touch tlf og med mye rart hun ikke trengte å rote seg bort i.

Det ble uansett en HTC med touch og hun klarte å bruke den uten problem og med en gang. Når hun som egentlig er allergisk mot slike duppeditter klarer det uten problem og i første forsøk, så sier det litt om apple brukere som hevder det du gjør. Man MÅ ikke gjøre ting på androide vet du, men man HAR muligheten(= brukervennlighet). At Apple fanatikere bruker det som unnskyldning og argument for iOS, sier mest om apple brukerne

En android telefon hadde sikkert blitt godt tatt imot her, men jeg hadde måttet sette meg inn i noe nytt. Pluss alle fordelene jeg nevnte med at halve familien har iPhone, som gjør sending av meldinger og mye annet, svært mye lettere

Her har du vel en ulempe istedet for en fordel. Med androide kunne familien valgt i xxx antall tlf som hadde passer hver enkelt istedet for at alle må ha samme. Så de/dere har 'låst' dere ekstra der.

Samme med f.eks video-samtaler f.eks. (greit nok hvis dere syns en tlf istedet for xxx valg er greit, men personlig syns jeg det er litt høl i hue jeg da men. Man bør kunne kjøpe tlf etter bruksområde - f.eks vannavisende og tåler røff behandling hvis man er mye på tur, andre igjen har ikke behov for det - men alle kan velge som de selv vil - alt fungerer lett med sending av meldinger osv der også og samtidig får man en tlf etter eget ønske på utseende og bruk.

Endret av KarpeSkrotum
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iPhone og er fornøyd med den. Men hadde jeg badet i penger, så skulle jeg gjerne hatt den galaxy s2. Flere venner av meg som har den, og den er utrolig god å bruke med stor god skjerm :) hadde absolutt gått for den om jeg skulle ha ny telefon nå. Liker generelt ikke Sony Ericsson lengre, men det er jo smak og behag.

Mega OT, men så koselig å se deg her igjen da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg falt på valget mitt. Har bestemt meg for at jeg vil ha NFC og etter en tur i butikkene har jeg også funnet ut at skjermen må være minst 4.7". Dermed blir valget ganske begrensa og jeg kommer til å vente på HTC One X som forhåpentligvis kommer snart.

http://www.gsmarena.com/htc_one_x-4320.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer egentlig de tagsene?

Denne biten kan jeg i det minste svare på siden du alikevel velger en mobil med NFC!

På brikkens om fulgte med min var det to "forhåndstinstilte" moduser på. Den ene var soverom, slik jeg har stilt den inn sveiper jeg den over så skrues wi-fi, lyd og lys seg av, og alarmen dukker opp på skjermen.

Den andre er bil som skrur på bluetooth og starter gps programmet.

Man kan enkelt programere de til å gjøre hva du vil og kalle de hva du vil. De virker skikkelig billige, er lette og fine, men de tåler mye (Terho har prøvd å spise en alt)! Kommer definitivt til å bruke de litt mer aktivt når jeg kommer inn i nytt hus og f.eks kan feste de på nattbordet mitt (følger med dobbeltsidig teip til de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne biten kan jeg i det minste svare på siden du alikevel velger en mobil med NFC!

På brikkens om fulgte med min var det to "forhåndstinstilte" moduser på. Den ene var soverom, slik jeg har stilt den inn sveiper jeg den over så skrues wi-fi, lyd og lys seg av, og alarmen dukker opp på skjermen.

Den andre er bil som skrur på bluetooth og starter gps programmet.

Man kan enkelt programere de til å gjøre hva du vil og kalle de hva du vil. De virker skikkelig billige, er lette og fine, men de tåler mye (Terho har prøvd å spise en alt)! Kommer definitivt til å bruke de litt mer aktivt når jeg kommer inn i nytt hus og f.eks kan feste de på nattbordet mitt (følger med dobbeltsidig teip til de!

Høres utrolig praktisk ut! Spesielt med tanke på batterisparing. Håper tagsene som følger HTC-en blir like multifunksjonelle som de til Sony!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...