Gå til innhold
Hundesonen.no

Vurderer å kjøpe 14 uker gammel valp


Ulldotten
 Share

Recommended Posts

Vi har en 14 uker gammel puddelvalp på hånden.. Valpen er fin og har god stamtavle og alt, men den er 14 uker gammel. Den har møtt mange andre hunder, men har ikke møtt mange barn.

Dersom den ikke har noen erfaringer med barn, trenger det å bety at den vil få problemer med å bli vant til barn? Tenker at den har jo heller ingen negative erfaringer.

Andre ting vi bør ta med i vurderingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Er så ung at det er veldig lett å forme valpen.

Kjøpte selv min/vår hund som 3 mnd. gammel, men oppdretteren hadde gjort en god jobb med han, så han fantes ikke nervøs i nye situasjoner. Moren min har alltid jobbet med å ha familiebarnehage (4 små barn hjemme), og valpen elsket disse barna fra første stund, siden jeg da bodde hjemme hos min mor.

Han synes alt bare var kult, og å tulle med dem osv. var også bare gøy. Men selvsagt må man ta forhåndsregler, og ha et sted valpen kan slappe av og være helt i fred fra barna når han/hun vil det.

Så lenge hunden er sosial og trygg, og oppdretter har sosialisert valpen, er det overhodet ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...