Gå til innhold
Hundesonen.no

Varga og Vims


Malamuten
 Share

Recommended Posts

  • Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Varga får dele tråd med Vims to blir for mye styr Så langt så liker jeg nykomlingen veldig godt, hun bærer litt preg av at det er mye nytt og at hun antagelig ikke har vært så veldig mye utenfor de

I dag er Taiga 3 år    

Et par bilder (fotograf @Tonje ) Skikkelig turgjeng

Posted Images

  • 3 months later...

I helgen var vi på en flott fjelltur. Første skikkelige langtur med Varga og hun greide seg mer enn bra. Ingen såre poter, ingen vondter og ikke noe problem å henge med, bare topp humør og arbeidslyst hele veien. Turen ble noe lengre enn planlagt og det ble noen endringer, men veldig fin tur. Startet på Grønbakken (hjerkinn) på lørdag og gikk inn stroplsjødalen, via leirpullskardet og ned til Åmotdalshytta (DNT), en tur på 2-2,2 mil og ca 8 timer gange. Veldig fint inne ved Åmotdalshytta, skulle egentlig opp på snøhetta på søndag tenkte vi(dog fra reinheim som er en del kortere å gå til, ikke åmotdalshytta), men siden vi var litt såre etter turen opp tok vi en hviledag der inne isteden og bare tuslet rundt i dalen å så oss rundt uten oppakning før vi gikk tilbake til hjerkinn på mandag. Så masse moskus, hadde perfekt turvær, så mye fint og traff hyggelige folk, akkurat slik det skal være :) Eneste som manglet var et skikkelig kamera, mobilen er ikke helt det samme.

Pause på tur opp leirpullskardet, noen er freshere enn andre :P

10603736_10154582934890074_2573509361843

Utsikt ned dalen mot Reinheim.

10610484_10154582934845074_1552025688032

På toppen av skardet retning åmotdalen

10403194_10154582935595074_2341863150843

Dag 2 inne i dalen

10624797_10154582936060074_6395449223313

Prøver å ta en turselfie, men Varga har mark som vanlig og kan ikke sitte stille så det ble ikke noe av det.

1383753_10154582943220074_12802335138695

Perfekt vær

10445913_10154582937260074_1504562665316

10675513_10154582937690074_6364807378646

Snøhetta viste frem toppen også, lå stort sett skyer der.

10675675_10154582938060074_8558999755705

Åmotdalshytta

10645004_10154582938300074_5242724716623

Åmotdalshytta fra andre siden

10639633_10154582939145074_7813880293615

10626853_10154582939780074_8465607714163

10624965_10154582939565074_3490382930570

10665842_10154582943285074_6542948472081

Og på tur hjem

10610541_10154582941495074_6618391280461

15766_10154582941700074_6068286774300443

10641094_10154582943425074_4190202606079

10669996_10154582943020074_4786846638492

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder! :) Gikk omtrent samme turen med jentene mine sist sommer. Fantastisk område!

Ja, veldig flott, skal nok tilbake, men da skal jeg ha med telt så jeg slipper å være avhengig av at det er plass til hund på hyttene.. Dårlig tilbud for hunder der, og med en som ikke kan ligge ute blir det litt usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig flott, skal nok tilbake, men da skal jeg ha med telt så jeg slipper å være avhengig av at det er plass til hund på hyttene.. Dårlig tilbud for hunder der, og med en som ikke kan ligge ute blir det litt usikkert.

Dårlig tilbud? Det er jo to hunderom på Åmotsdalshytta :P Syns ikke det er så ille jeg. Men jeg skjønner det blir verre om det kommer mange hunder. Telt er veldig praktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig tilbud? Det er jo to hunderom på Åmotsdalshytta :P Syns ikke det er så ille jeg. Men jeg skjønner det blir verre om det kommer mange hunder. Telt er veldig praktisk :)

Åmotdalshytta ja, men det er ingen bur og to små rom så det er jo litt begrenset hvor mange hunder man får inn å da er man jo avhengig av at det ikke er mange andre der med hund. Når vi kom på lørdag var det også mye folk der så da var det ene hunderommet opptatt av noen uten hund, men de har jo førstepri. Kan hunden ligge ute er det jo greit da har man jo nødløsning, viss ikke så er det kjipt og komme frem til "full hytte". Åmotdalshytta er ikke den verste altså, men det er veldig lite andre muligheter med hund i område så da blir man veldig låst. Reinheim har feks et bur og et lite vedsjul(som også er toalett å mellomlagring for søppel), da er det ikke veldig mye å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åmotdalshytta ja, men det er ingen bur og to små rom så det er jo litt begrenset hvor mange hunder man får inn å da er man jo avhengig av at det ikke er mange andre der med hund. Når vi kom på lørdag var det også mye folk der så da var det ene hunderommet opptatt av noen uten hund, men de har jo førstepri. Kan hunden ligge ute er det jo greit da har man jo nødløsning, viss ikke så er det kjipt og komme frem til "full hytte". Åmotdalshytta er ikke den verste altså, men det er veldig lite andre muligheter med hund i område så da blir man veldig låst. Reinheim har feks et bur og et lite vedsjul(som også er toalett å mellomlagring for søppel), da er det ikke veldig mye å gå på.

Da må man finne en løsning :) Jeg har gått i fjellet og besøkt x antall hytter med ikke utehund, og finner alltid en løsning. Om det er flere hunder som må sove på et rom så binder man de på hver sin plass. De er nok slitne og fornøyde uansett.

Men jeg er enig i at ting kan bli bedre. Det blir bedre og bedre tilbud til hundeeiere landet over, men vi må kunne være fleksible og :) Reinheim er ikke særlig bra i forhold til hund. Det er dessverre flere som er som den hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må man finne en løsning :) Jeg har gått i fjellet og besøkt x antall hytter med ikke utehund, og finner alltid en løsning. Om det er flere hunder som må sove på et rom så binder man de på hver sin plass. De er nok slitne og fornøyde uansett.

Men jeg er enig i at ting kan bli bedre. Det blir bedre og bedre tilbud til hundeeiere landet over, men vi må kunne være fleksible og :) Reinheim er ikke særlig bra i forhold til hund. Det er dessverre flere som er som den hytta.

Joda, men ikke alle som er like interessert i det, det fikk vi merke i helgen bla. Det er igrunn helt i orden for meg at det ikke er perfekt for hunder, men da synes jeg det er greit å ha med telt som sikkerhet om ikke annet slik at jeg har en nødløsning. Da står jeg jo også friere til å gå akkurat hvor jeg vil helt uavhengig av tilrettelegging for hund. Så det er ikke ment som kritikk til DNT fra min side, bare en erfaring jeg har gjort meg selv når tilbudet er som det er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men ikke alle som er like interessert i det, det fikk vi merke i helgen bla. Det er igrunn helt i orden for meg at det ikke er perfekt for hunder, men da synes jeg det er greit å ha med telt som sikkerhet om ikke annet slik at jeg har en nødløsning. Da står jeg jo også friere til å gå akkurat hvor jeg vil helt uavhengig av tilrettelegging for hund. Så det er ikke ment som kritikk til DNT fra min side, bare en erfaring jeg har gjort meg selv når tilbudet er som det er. :)

Det er ikke kult med folk som ikke er interessert i å hjelpe andre :thumbsdown: De finner man blant gjester, og i DNT-systemet dessverre..

Men ja, telt er best! Jeg går ofte med det :) Veldig, veldig kjekt å kunne legge seg der man vil + å ikke måtte forholde seg til merkelige mennesker man møter på sin vei.

Varga er forresten superfin! Alltid kjekt å se bilder av henne :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kult med folk som ikke er interessert i å hjelpe andre :thumbsdown: De finner man blant gjester, og i DNT-systemet dessverre..

Men ja, telt er best! Jeg går ofte med det :) Veldig, veldig kjekt å kunne legge seg der man vil + å ikke måtte forholde seg til merkelige mennesker man møter på sin vei.

Varga er forresten superfin! Alltid kjekt å se bilder av henne :ahappy:

Ja, det synes jeg er utrolig dårlig og jeg blir egentlig litt irritert, men folk er forskjellige, og duster finnes også blant de som beveger seg i fjellet, overnatter på felleshytter eller er hyttevakter. Det er jo liksom litt av greia med slike hytter, man må hjelpes ad, samme hva det er snakk om, dårlig gjort med folk som ikke er hyggelige eller bidrar til fellesskapet, samme hva det gjelder. Men mange er selvsagt også både hyggelige og hjelpsomme. :) Går jo an å benytte hyttene der man har mulighet selv om man har med telt også. Også er det jo selvsagt noen plasser som er mer safe enn andre. Veldig mange av hyttene til Trondheim's avdelinga har jo masse hundeplass å masse nødløsninger om de opprinnelige plassene blir fulle, så der har man jo mye å gå på som regel å sjansen er stor for at det finnes en løsning uansett.

Jeg er selvsagt helt enig i at varga er veldig pen (og det synes hun selv også) :D

For en fin hund :wub: Og den turen så veldig deilig ut!

Selv har jeg samme erfaring som deg når det kommer til hund og DNT hytter. Syntes det er litt trist for jeg velger da å ikke på på hyttene.

Helt enig selvsagt :wub: Jeg synes det er verst når jeg ikke vet, har ikke vært på så mange av hyttene å når det da ikke står om det er plass til en hund eller ti så er det litt vanskelig å vite. Men telt er bestilt og jeg kommer nok til å benytte meg av hyttene også, det finnes jo plasser med god tilrettelegging for hund hvor man kan ferdes sikkert og har mange turalternativer, feks en god del av hyttene her rundt trondheim. (sylan, trollheimen ihvertfall). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en herlig tur, og hiver meg på at Varga ser ut som en flott hund :).

Tenkte jeg skulle komme ned og hilse en gang i parken mellom blokkene. Siden Nicki er en versting når det gjelder å gneldre og stresse når det er andre hunder i nærheten (frem til det hilses) er jeg i tvil om jeg bør ta med henne ut da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en herlig tur, og hiver meg på at Varga ser ut som en flott hund :).

Tenkte jeg skulle komme ned og hilse en gang i parken mellom blokkene. Siden Nicki er en versting når det gjelder å gneldre og stresse når det er andre hunder i nærheten (frem til det hilses) er jeg i tvil om jeg bør ta med henne ut da...

Varga sier takk :) Du får ta henne med ut så får vi stå der til det er stille også kan de få hilse etter at lyden er borte så får du trent litt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...