Gå til innhold
Hundesonen.no

Varga og Vims


Malamuten
 Share

Recommended Posts

  • Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Varga får dele tråd med Vims to blir for mye styr Så langt så liker jeg nykomlingen veldig godt, hun bærer litt preg av at det er mye nytt og at hun antagelig ikke har vært så veldig mye utenfor de

I dag er Taiga 3 år    

Et par bilder (fotograf @Tonje ) Skikkelig turgjeng

Posted Images

Fine bilder, takk :flowers: Hehe, entusiastisk innkalling ja, litt for entusiastisk :P Men skal ikke klage på entusiasme da, det er alltid bra så får vi heller jobbe med og kontrollere den.

Bare å sende litt hitover, på fvf'en vår. Der trenger nok både jeg og rotta litt entusiasme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er jo typisk. Alle øvelsene våre har sitti bra siden i fjor høst, men dagen før jeg meldte på begynte det og gå åt skogen og det er vertfall 4 øvelser som har skjært seg etter det :P Berga sånn høvelig i dag da så da er det ikke så farlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Må si jeg ble imponert over hvor lenge hun lå selv om schæferen jukka på hodet hennes!

Takk, ja, hun lå over all forventning, litt irritabelt, jeg sto og vurderte om jeg skulle bli med i felles eller ikke helt frem til vi startet, hun har vært ganske usikker så var redd for at det skulle skje noe slik at hun ble usikker igjen, og i verste fall usikker på stevnesetting generellt, men det gikk heldigvis fint. Virker ikke som hun ble berørt av det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært ut og prøvd oss i ringen igjen, uoffisielt denne gangen, men allikevell.

Kritikk.

Tannvisning: 10

Fellesdekk: 9

Lineføring: 7,5

Dekk fra holdt:10

Innkalling: 8

Stå under marsj: 9,5

Hopp: 8,5

Avstandskomandering: 8

Helhet: 8

Fornøyd med den altså. Tror kanskje dommeren var litt snill på noen karakterer, men fortsatt vell gjennomført og over opprykk uansett. :D Fortsatt en del tullefeil, feks detter fokus ut rett før holt på lineføring og da misser vi sitten. Dobbelkomando på innkallinga fordi hun sitter samt at hun setter seg ikke inn uten hjelp.. også er hun litt treig/dempet. Dette kan hun jo så regner med det gir seg når vi får litt mer rutine og blir tryggere i ringen :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Levanger i dag ble vi klassevinnere med 177 poeng og opprykk til klasse 2 :) Veldig fornøyd med det altså for tross mange gode øvelser så tror jeg i dag var den verste dagen for Varga, hun var veldig trykt og ikke helt fornøyd, men desto mer fornøyd er jeg med denne poengsummen og gjennomføringa generellt :)

Tannvisning: 10
Fellesdekk: 9
Lineførring: 9
Dekk fra holdt: 7
Innkalling fra sitt: 7,5
Stå under marsj: 9,5
Hopp: 9
Avstand: 10

Helhet: 8,5

:D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :flowers: Spent jeg også, har jo begynt med litt forskjellig nå så blir gøy og se hvordan ting utvikler seg :) Tror det blir debut i klasse 2 i slutten av mnd da, litt skummelt, for der er det mye lavere nivå på øvelsene, noen av de vertfall, enda, men vi får vell bare hoppe i det :)

Fy fader for en dag altså, sto opp kl 6, heiv innpå litt mat, hentet Ellen og kjørte til levanger. Vell fremme kl 8 synes vi det var merkelig stille der med bare en til utenom oss, men stevnet begynte jo ikke før 10, så det var jo ikke så rart (damn, kunne sovet en time ekstra), ble jo noen timer på levanger også da og mye frisk luft og jeg ble sinsykt trøtt. Trodde nesten ikke jeg skulle komme meg hjem, satt bare og gjespa :P Men kom oss hjem, heiv meg i senga, skulle sove i 30 min, men sovna av og fikk sove en time istedet, derfra var det bare og hive på seg klær og løpe ut igjen på runderingstrening, rakk ikke og spise eller noe siden jeg sov litt for lenge.. Så gikk det noen timer der også, også gikk vi en liten tur, nå er det godt og sitte i sofaen, synes både jeg og Varga. Men gøy er det. Runderingstrening er så fint for henne, spent på og se hva vi får til der og hvordan det påvirker henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Takk :flowers: Spent jeg også, har jo begynt med litt forskjellig nå så blir gøy og se hvordan ting utvikler seg :) Tror det blir debut i klasse 2 i slutten av mnd da, litt skummelt, for der er det mye lavere nivå på øvelsene, noen av de vertfall, enda, men vi får vell bare hoppe i det :)

Fy fader for en dag altså, sto opp kl 6, heiv innpå litt mat, hentet Ellen og kjørte til levanger. Vell fremme kl 8 synes vi det var merkelig stille der med bare en til utenom oss, men stevnet begynte jo ikke før 10, så det var jo ikke så rart (damn, kunne sovet en time ekstra), ble jo noen timer på levanger også da og mye frisk luft og jeg ble sinsykt trøtt. Trodde nesten ikke jeg skulle komme meg hjem, satt bare og gjespa :P Men kom oss hjem, heiv meg i senga, skulle sove i 30 min, men sovna av og fikk sove en time istedet, derfra var det bare og hive på seg klær og løpe ut igjen på runderingstrening, rakk ikke og spise eller noe siden jeg sov litt for lenge.. Så gikk det noen timer der også, også gikk vi en liten tur, nå er det godt og sitte i sofaen, synes både jeg og Varga. Men gøy er det. Runderingstrening er så fint for henne, spent på og se hva vi får til der og hvordan det påvirker henne.

Det var skikkelig moro å se dere i ringen dag :) Dere har en del igjen før hun er 100% i ringen, men veldig mye bra i dag, og fy fader for en forbedring siden du fikk henne!

Jeg tror hun vil ha veldig godt av runderingstrening jeg :) Synd du ikke så curlyen som var med sist gå. Han var veldig mye mere usikker enn Varga når vi starta å trene, og nå runderer han fint. Motivasjon og fysisk form er en større utfordring enn usikkerhet nå, og selvsikkerheten og den positive holdninga til folk har han tatt med seg fra runderinga og ut av skogen også :) Fortsatt ikke tøff, men det er greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har vi prøvd oss i klasse 2, uoffisielt, men alikevell :) Greit fornøyd med forsøket. Varga var veldig dempet, noe som førte til noe trekk på flere øvelser, men det er jo ikke noe nytt heller. Også var det litt forvirring, bla ville hun løpe i ruta når hun så den selv om vi ikke skulle det, så jeg må trene mer på og ha rute og hinder fremme mens jeg trener andre ting, greit og finne ut. Ellers var det mye bra, spesiellt med tanke på at ikke alle øvelsene sitter 100% enda. Var sikker på jeg skulle nulle på hinderet, men der hadde vi flaks og fikk poeng og på ruta som jeg trodde hun skulle få til nulla hun :P dvs hun sprang jo i ruta, hun bare tok en avstikker for og se på hjørnesteinen som holdt på plass ringbåndet først, dumme hunden. Avstand trodde jeg skulle bli null også, men den klarte vi også så bare pga det må jeg nesten være fornøyd, resten får vi jobbe videre med :) Det eneste jeg er litt mmissfornøyd med er innkalling med stå for der kan hun bedre, men slik er det bare..

Fellesdekk med skjult fører: 10

Fri ved fot: 9

Dekk under marsj: 8

Innkalling med stå: 6

Stå under marsj: 9,5

Fremadsending med stå: 0

Apport: 8

Fritt hopp over hinder m/sitt: 7

Avstandskontroll: 7

Helhet: 9,5

Tot: 147,5 poeng. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...