Gå til innhold
Hundesonen.no

Varga og Vims


Malamuten
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Varga får dele tråd med Vims to blir for mye styr Så langt så liker jeg nykomlingen veldig godt, hun bærer litt preg av at det er mye nytt og at hun antagelig ikke har vært så veldig mye utenfor de

I dag er Taiga 3 år    

Et par bilder (fotograf @Tonje ) Skikkelig turgjeng

Posted Images

Da er vi påmeldt LP klasse 1 den 29. mai på levanger:o så får det bare briste eller bære.. Har jo egentlig trent alt for lite, fvf skulle gjerne vært bedre, stå under marsj trodde jeg jo var bra (og tror jeg har fikset den igjen), men den røyk jo skikkelig på bronsjemerket og avstandskommanderingen vet jeg rett og slett ikke om jeg får til innen da, men den som intet våger intet vinner eller noe slikt. Går det ikke så går det ikke, da får vi prøve igjen i juni :) 

Var på ipo sporkurs sist helg også, og det gikk faktisk over all forventning, bortsett fra at sporkondisjonen var mye dårligere enn forventet :P Men det er jo bare å trene opp. Da øyner jeg kanskje et håp om en SL i år også(om formen hodler da), om jeg bare greier å lære inn fremmadsending til lydigheten, gruer meg litt til den øvelsen egentlig, men vi får se. 

Sliten vims etter sporkurs:

13178911_10156936868170074_1230883143279

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, da var debuten i klasse 1 over og det gikk jo veien det, 169,5 poeng, opprykk og klassevinner selv om vi hadde en null :) Veldig fornøyd med dagen egentlig, de "dårlige" tingene som er, er jo ting jeg vet om og forventer så de får man bare ta som de er, nulla på hinderet, det var ihvertfall helt uventet, men vims hadde det gøy ihvertfall så kan ikke annet enn å le av den, og det var nok min feil. Hun hoppet, men havnet veldig skjevt i innsitten(i front) og litt langt unna, jeg tenkte å la det passere for å slippe poengtap på dobbeltkommando, men hun tenkte vell selv at det var feil og ble usikker på hva hun skulle når jeg ikke sa noe. Så da løp hun tilbake og hoppet over hinderet bort fra meg, hoppet tilbake igjen på ny kommando og et par ganger til frem og tilbake på eget initiativ og var veldig fornøyd med seg selv :P Avstanden fikk vi til greit, det var jo den mest usikre og dårlige øvelsen, den var ikke perfekt, men ingen dobbeltkommando så jeg er fornøyd. Fremmed bane og konkurransesetting er ingen hindring for denne damen ihvertfall.

Ellers var det stort sett bare fine poeng, noen synes jeg kanskje var i overkant snille, men det er vell sånn det er i klasse 1, Men klager ikke :) 

Visning av tenner: 10

Fellesdekk: 10

Lineføring: 10 (på tross av trege sitter og trenging)

Dekk fra holdt: 9 (trekk for treg sitt)

Innkalling fra sitt: 9 (trekk for treg sitt)

Stå under marsj: 8,5, ståen var bra, men hun satt seg ikke på holdten på slutten av øvelsen så da ga jeg en dobbeltkommando, skulle vell ha latt henne stå heller)

Hopp over hinder: 0

Avstand: 9 (dårlig oppsitt, setter seg ikke helt opp)

Helhet: 9,5

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Her har det vært stille gitt så får vell ta en liten oppsummering. Ble et ganske rolig år på oss, vært lite trening etter konkurransedebutene på vårparten pga graviditeten og formen den har ført med seg. Stort sett bare fokusert på å kommet oss på tur og få utløp for litt energi og noe sporadisk trening/mentalstimuli her og der. Men lite målrettet. Ble en liten opptur nå i innspurten hvor det faktisk har blitt litt trening, ting ser bra ut så nå gleder vi oss allerede til neste sesong og hva den vil bringe :) Mye nytt blir det jo både for meg og de 4 bente med nytt familiemedlem. Spent på hvordan det går både i hverdagen og hvordan det lar seg gjøre med hundetrening innimellom, men det får vi vell bare vente og se. Noe skal vi vell få til uansett om vi vil :) 

Varga er seg selv lik stort sett, elsker å løpe foran sykkel og ski, gå tur og spise mat, alt annet er mindre interessant. Har hatt et par skavanker i år, vært litt halt i et fremben etter et par sykkelturer nå i høst, virker å være muskulært bare så håper det går over igjen etter behandling og hadde noen nerve greier i ryggen som også ser ut til å ha forsvunnet igjen etter en runde med laser og litt fysio :) Blir litt trist av å se sånne ting som kan tyde på at hun blir eldre og skranter litt, men hun er blid og fornøyd, og i god form så får vell ikke ta sorgene på forskudd heller. Positivt at det forsvinner såpass raskt igjen med et par behandlinger. Ellers som regel lite å utsette på når vi er inne på sporadiske sjekker hos fysio til tross for relativt hard brukt og et eksteriør som ikke akkurat er veldig fordelaktig. 

Vims har antagelig bare hatt godt av en pause, og vi har fått mye ut av de siste ukenes trening så her begynner noe av det vi har slitt med å løsne, nye ting begynner å sitte og vi har plutselig kommet en del lengre enn jeg hadde trodd og forventet. Det er gøy :) I vinter blir det nok mest pause uansett, da er det ski som gjelder og jeg greier ikke å trene når det er kaldt :P Men vi skal prøve å få på plass noe småpirk og sånt som er fint å trene på hjemme sånn at vi kanskje, forhåpentligvis er mer eller mindre klar for start til våren både i LP2 og i SL1 (evnt IPO1). Gleder meg veldig til kommende sesong, alt avhenger jo av hvor mye jeg får trent og slikt, og det er jo veldig vanskelig å forutse ettersom jeg ikke aner hva jeg går til med barn og det som følger med der, men forutsatt at vi får trent så tror jeg vi kan komme godt i gang med våre mål og spennende ting vi ikke har gjort før og det skal isåfall bli veldig gøy :D 

Vims har hatt sin 2. løpetid, den ga ikke like store resultater på modningen som den første hadde, som jeg hadde håpet på :P Men hun er inne i en periode nå, proppfull av hormoner, så håper hun kommer ut som en ny hund i andre enden av den. Lei av hormoner nå altså, og litt lei av fryktelig umoden hund, så håper hun snart blir litt mer voksen :P 

Dagens bilde: Vims har surret tauet på leka rundt foten så det låste seg der og skjønner ikke hva som foregår :P Foten blir med opp hver gang hun drar i leka å prøver å få den løs. (fryktelig dårlig bilde, men.) 

14492572_10157570725545074_4475690105907  

Pappakos

14051704_10157418982750074_3067705381080

Hytteliv

14095855_10157390759420074_6619747430830

God natt <3 

12540644_10156512269375074_1210976480663 

Sliten etter sykkeltur

IMAG0082.jpg

Venner igjen, gikk raskt etter denne "fighten" heldigvis.

IMAG0068.jpg

Varga og Tai leter etter mat i skogen.

 

IMAG0065.jpg

Klar for tur :) 

IMAG0079.jpg

Ute å rusler :) 

IMAG0032.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 27. september 2016 at 8:43 PM, Malamuten skrev:

Dagens bilde: Vims har surret tauet på leka rundt foten så det låste seg der og skjønner ikke hva som foregår :P Foten blir med opp hver gang hun drar i leka å prøver å få den løs. (fryktelig dårlig bilde, men.) 

14492572_10157570725545074_4475690105907  

:lol::lol::lol: Dette gjør Rafiki også! Og like forskrekket hver gang det skjer :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...