Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hundepass i april


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg skal reise bort 20.-23. april, og trenger hundepass til Tinka. Jeg kan bringe henne i rimelig avstand fra Ås, så lenge det går kollektivt til/fra.

Tinka er verdens enkleste hund å ha i hus, så lenge du passer på hvor du har maten din. Jeg har blitt så vant til frekkheten hennes at refleksene sitter i ryggmarken og jeg ikke tenker over det lenger, men andre kan nok bli overrasket over hvor ekstrem hun er når det kommer til stjeling av mat og ting som minner om mat. Skal hun være hjemme alene bør du derfor ha mulighet til å stenge henne bort fra kjøkkenet, evt kan hun ligge i bur når det bare er snakk om en helg (jeg har ikke bur, da), eller hun kan f.eks. være med i bilen.

Men ellers er hun bare snill og grei. Hun går godt overens med alt av hunder (men hannhunder kan være litt ivrige på henne), hun er tålmodig og lett å ha med å gjøre. Litt barnslig for alderen er hun, og siden hun ikke er vant til å bo med andre hunder kan hun nok finne på å by opp til lek innendørs, men min erfaring er at hun er lett å snakke til, det er bare å be henne om å roe seg ned og legge seg liksom. På tur er hun også bare snill og grei. Kan fint gå løs, i alle fall hvis du har noen godbiter å friste med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg hadde gjerne gjort det - hadde det bare ikke vært akkurat den helgen jeg skal til Krakow med mamma.. Jeg er jo i Ås hver eneste dag, og bor i Ski..

Håper du finner noen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i utgangspunktet ingen planer den helga, men da må vi prøve å få gått en tur sammen en dag ihvertfall. Odin trenger litt tilvenning, og Kovu sier ikke neitakk til lek innendørs. :P

Vi kan godt møtes og se hvordan de går overens! Blir Tinka og Kovu for slitsomme har dere jo fin hage de kan rase fra seg litt i.

Tinka og jeg er i Oslo på søndag (men jeg skal på fest i Kongsberg på lørdag, så det må i så fall bli litt utpå dagen, hehe), ellers kan vi jo møtes en dag neste uke kanskje? Jeg har en oppgave jeg må bruke en del tid på, så er litt usikker på hvor god tid jeg egentlig har til å dra inn til og farte rundt i Oslo da, men. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste uke er det nesten umulig å få tid, mandag ettermiddag eller tirsdag formiddag kan gå an, men er ikke optimalt.

Søndag derimot har vi veldig lite planer. Skal gå en tur med lillesøster, men det kan jo kombineres, så slipper jeg å administrere to hunder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...