Gå til innhold
Hundesonen.no

Herkules vs Variocage.


Recommended Posts

Da kjøper du deg et Aluconsult-bur og det kjøper du aaaaaav *trommevirvel og greier* MEG :thumbs:

teite madammen :ustol:

Har ikke greie på de to burene du nevner, men har lyst til å si at du kan jo ta en telefon til Kelabur-fyren i Askim. Du blir bænkers kjempefornøyd og får buret eksakt som du ønsker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Variocage og er strålende fornøyd, men såvidt meg bekjent er det ikke noen reell forskjell på de to burene, altså, de er omtrent like sikre og koster omtrent det samme. Variocage er justerbart i lengden, mens Herkules har flere størrelser å velge i mellom. Herkules har tette vegger på sidene, Varicage har åpne sprinkler. Smak og behag, rett og slett (:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hercules, fordi det var det de hadde av ordentlige bur i dyrebutikken, hadde de bare hatt variocage hadde vi tatt det ;) hadde de hatt begge deler hadde vi bare tatt ett av dem, mitt inntrykk er at de er så og si helt like og like sikre, utsendet og str løsninher er vel hovedforskjellen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Nå er jo dette innlegget "noen" år gammelt, men jeg prøver allikevel:D

Valget mitt vedrørende bilbur sto mellom Variocage og Herkules, men grunnet alle testene (videoer) som er lagt ut på nett, falt valget på Variocage fordi jeg da ser på det som det sikreste i og med at dette er så godt dokumentert. Greit nok at det står at Herkules er typegodkjent og kollisjonstestet, men finner ingen videoer av disse testene. Så er det noen som vet hvor en kan få sett dette? Eller er det slik at Herkules burene ikke er like bra som de skal ha det til?

13181028_1044100838969845_2051307312_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjellhammer skrev:

Nå er jo dette innlegget "noen" år gammelt, men jeg prøver allikevel:D

Valget mitt vedrørende bilbur sto mellom Variocage og Herkules, men grunnet alle testene (videoer) som er lagt ut på nett, falt valget på Variocage fordi jeg da ser på det som det sikreste i og med at dette er så godt dokumentert. Greit nok at det står at Herkules er typegodkjent og kollisjonstestet, men finner ingen videoer av disse testene. Så er det noen som vet hvor en kan få sett dette? Eller er det slik at Herkules burene ikke er like bra som de skal ha det til?

Jeg foretrekker herkules framfor variocage rett og slett fordi herkulesburene er mer lukket og holder bedre på sand og dritt *ler* Jeg tror ikke herkules er noe mindre sikkert enn variocage egentlig. Det er litt smak og behag. 

Jeg så en sånn crash test film der de også hadde med testing av herkules, bare en liten snutt. Her er filmen, testen av herkules på 2:30.

RED:
Det jeg synes er litt ekkelt med variocage når jeg ser videoer av de, er jo dette med at buret presses sammen i et sammenstøt. Det bør man være klar over når man kjøper buret og passe på at hunden fortsatt har plass når det er helt sammentrykket, hvis ikke kan jo det skade hunden om den blir presset sammen i et sammenstøt. Jeg skjønner jo hvorfor buret skal gjøre dette, for å ta av for støtet, men jeg synes det er litt skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si... vi kjøpte variocage bur pg i begynnelsen var det helt fantastisk. Digga buret. MEN nå skrangler og hyler det så fælt at vi blir sprø. Og vi finner ikke ut hva som er grunnen. Er blitt så irriterende at vi måtte rett og slett ta det ut. Fy søren. Er så skuffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wildlife skrev:

Må bare si... vi kjøpte variocage bur pg i begynnelsen var det helt fantastisk. Digga buret. MEN nå skrangler og hyler det så fælt at vi blir sprø. Og vi finner ikke ut hva som er grunnen. Er blitt så irriterende at vi måtte rett og slett ta det ut. Fy søren. Er så skuffa.

Uffda, det høres ut som dere har vært uheldige. Har dere sjekket at alle skruene sitter godt? Kan jo hende at noen av dem har skrudd seg litt opp og derfor skrangler det. Har dere også sjekket at det ikke ligger noe rundt buret som dunker i det når dere kjører? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sprettballen skrev:

Uffda, det høres ut som dere har vært uheldige. Har dere sjekket at alle skruene sitter godt? Kan jo hende at noen av dem har skrudd seg litt opp og derfor skrangler det. Har dere også sjekket at det ikke ligger noe rundt buret som dunker i det når dere kjører? 

Jepp vi har sjekka alt. ? fatter å begriper det ikke... men det ble litt i smaleste laget for bamsen vår likevel synes jeg. Det går men jeg vil ha breiere bur så tenker å bestille bonzobur eller kela på mål etterhvert ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Sprettballen skrev:

Jeg foretrekker herkules framfor variocage rett og slett fordi herkulesburene er mer lukket og holder bedre på sand og dritt *ler* Jeg tror ikke herkules er noe mindre sikkert enn variocage egentlig. Det er litt smak og behag. 

Jeg så en sånn crash test film der de også hadde med testing av herkules, bare en liten snutt. Her er filmen, testen av herkules på 2:30.

RED:
Det jeg synes er litt ekkelt med variocage når jeg ser videoer av de, er jo dette med at buret presses sammen i et sammenstøt. Det bør man være klar over når man kjøper buret og passe på at hunden fortsatt har plass når det er helt sammentrykket, hvis ikke kan jo det skade hunden om den blir presset sammen i et sammenstøt. Jeg skjønner jo hvorfor buret skal gjøre dette, for å ta av for støtet, men jeg synes det er litt skummelt.

Takk for video! Skulle gjerne sett litt mer men :P Syns det er rart det ikke ligger mer ute i offentligheten  (hvertfall ingenting som jeg har funnet, hihi) med tanke på at de er så sikre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Wildlife skrev:

Må bare si... vi kjøpte variocage bur pg i begynnelsen var det helt fantastisk. Digga buret. MEN nå skrangler og hyler det så fælt at vi blir sprø. Og vi finner ikke ut hva som er grunnen. Er blitt så irriterende at vi måtte rett og slett ta det ut. Fy søren. Er så skuffa.

En bekjent anbefalte å tape/polstre stengene og plata i bunn når en har fått justert det slik en vil. Vet ikke om det går utover sikkerheten, men er hvertfall et lite tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjellhammer skrev: Nå er jo dette innlegget "noen" år gammelt, men jeg prøver allikevel[emoji3]

Valget mitt vedrørende bilbur sto mellom Variocage og Herkules, men grunnet alle testene (videoer) som er lagt ut på nett, falt valget på Variocage fordi jeg da ser på det som det sikreste i og med at dette er så godt dokumentert. Greit nok at det står at Herkules er typegodkjent og kollisjonstestet, men finner ingen videoer av disse testene. Så er det noen som vet hvor en kan få sett dette? Eller er det slik at Herkules burene ikke er like bra som de skal ha det til?

Jeg foretrekker herkules framfor variocage rett og slett fordi herkulesburene er mer lukket og holder bedre på sand og dritt *ler* Jeg tror ikke herkules er noe mindre sikkert enn variocage egentlig. Det er litt smak og behag. 

Jeg så en sånn crash test film der de også hadde med testing av herkules, bare en liten snutt. Her er filmen, testen av herkules på 2:30.

RED:

Det jeg synes er litt ekkelt med variocage når jeg ser videoer av de, er jo dette med at buret presses sammen i et sammenstøt. Det bør man være klar over når man kjøper buret og passe på at hunden fortsatt har plass når det er helt sammentrykket, hvis ikke kan jo det skade hunden om den blir presset sammen i et sammenstøt. Jeg skjønner jo hvorfor buret skal gjøre dette, for å ta av for støtet, men jeg synes det er litt skummelt.

Jeg syntes også det er veldig ubehagelig å se på. Får litt følelsen av at det egentlig er passasjerene i baksetet det er tryggest for, og ikke hunden. Min bc hadde ikke plass i variocagen sin når det var på det minste.

Har solgt det nå og skal kjøpe meg Kelabur. Da burde han sitte trygt...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjellhammer skrev:

Takk for video! Skulle gjerne sett litt mer men :P Syns det er rart det ikke ligger mer ute i offentligheten  (hvertfall ingenting som jeg har funnet, hihi) med tanke på at de er så sikre. 

Ja, jeg finner lite om testing av herkules. De har nok kanskje ikke brukt like mye i markedsføring på det som variocage har. Denne testen på videoen er uavhengig av produsentene. Men herkules skilter med at de er kollisjonstestet, så jeg tror ikke det er tull, selv om man ikke ser så mye video av det. 

 

50 minutter siden, tonjek skrev:

Jeg syntes også det er veldig ubehagelig å se på. Får litt følelsen av at det egentlig er passasjerene i baksetet det er tryggest for, og ikke hunden. Min bc hadde ikke plass i variocagen sin når det var på det minste.

Har solgt det nå og skal kjøpe meg Kelabur. Da burde han sitte trygt...

Ja, altså, meningen med at det trekker seg sammen er jo at buret skal sluke en del av kraften i kollisjonen. Skal det være sikkert for hunden og man skal utnytte effekten av at buret trekker seg sammen, så bør jo buret passe hunden på de minste målene, men være stilt ut slik at man får denne fjæringen, og da blir vel buret i hovedsak for stort til hunden? Det er dog bare synsing fra min side, men jeg er litt glad for at Herkules ikke er laget på den måten. Jeg vet ikke om noen andre bilbur som er laget med slikt system som variocage heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sprettballen skrev:

Ja, jeg finner lite om testing av herkules. De har nok kanskje ikke brukt like mye i markedsføring på det som variocage har. Denne testen på videoen er uavhengig av produsentene. Men herkules skilter med at de er kollisjonstestet, så jeg tror ikke det er tull, selv om man ikke ser så mye video av det. 

 

Ja, altså, meningen med at det trekker seg sammen er jo at buret skal sluke en del av kraften i kollisjonen. Skal det være sikkert for hunden og man skal utnytte effekten av at buret trekker seg sammen, så bør jo buret passe hunden på de minste målene, men være stilt ut slik at man får denne fjæringen, og da blir vel buret i hovedsak for stort til hunden? Det er dog bare synsing fra min side, men jeg er litt glad for at Herkules ikke er laget på den måten. Jeg vet ikke om noen andre bilbur som er laget med slikt system som variocage .

Skjønner tankegangen deres og dette er absolutt noe vi som har Variocage bør tenke på. Min frøken har akkurat plass på det minste målet. Til vanlig strekkes buret ut så hun ligger mer behagelig, men allikevel kke har for stor plass.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...