Gå til innhold
Hundesonen.no

Toot's It's what I want


Whoopsis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 296
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er hun 9 mnd om en uke, og har akkurat startet på første løpetid. Det har gått utrolig fort! For tiden er hun en veldig glad frøken uten impulskontroll, men selv om hun gjør litt ut av seg har hun

Og hun fortsetter å imponere. I dag fikk hun være med på en fellestrening, og AnetteH tok litt bilder som jeg ser meg nødt til å stjele.. Fine maskoten det!

Hun har ikke vokst noe i det hele tatt. Jeg tror faktisk hun har tenkt til å forbli i denne størrelsen for alltid. Og nå har snille snille Marie laget film av Klimatrening fra forrige uke. Tusen t

Knertis er 1.5 år og kan fortsatt bare "dekk" hvis jeg viser henne med en ball eller noe annet gøy, men da er det til gjengjeld klaskedekk. Og så kan hun "legge seg", og da er hun sånn søt, bløt og tung i kroppen. Men åssen shaper man inn dekk på ei bikkje som aldri legger seg ned, men er er hele tida...? *Sukk*

:lol:

Jeg har ikke shapet det inn altså. Hjalp henne de første gangene ved å sitte på gulvet med godbiter i hendene, og gikk derifra til at hun skulle tilby det frivillig. Også reiste jeg meg litt og litt mer opp/fjernet påvirkningen.

Hun er så flink! Og du også! Det ser bare naturlig og gjennomført koselig ut når dere trener. :ahappy:

Og hun ser veldig, veldig fin ut også, syns jeg. Søtt hode og uttrykk, stram og fin i kroppen. :)

Det var veldig fint sagt! :flowers: Og vi koser oss masse, lille kule maskoten.

Håper hun fortsetter å utvikle seg fint altså, det hadde vært utrolig gøy. Hun er ikke den mest vinklede bak, men jeg foreløbig tror jeg det går under "moderat". Så det ser ikke så verst ut!

Så flinke dere er :D

:flowers:

Åh gud så søt!

Ikke sant? :wub:

Nå har vi trent litt ute i hagen, og hun er fortsatt kjempeglad i å leke. Jeg tar meg i å bli overrasket gang på gang.. Kule lille Klimalima!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke vokst noe i det hele tatt. Jeg tror faktisk hun har tenkt til å forbli i denne størrelsen for alltid. :aww:

Og nå har snille snille Marie laget film av Klimatrening fra forrige uke. Tusen takk! :flowers:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud - jeg tror du er lurt! Det der er da ikke en vimsete dalmis-maskot, men en talentfull liten brukshund :D

Neida, seriøst. Det der ser helt vannvittig bra ut, og jeg tror du må lete etter ny maskot :lol: Helt rått å se en prikk så fokusert, det er jammen ikke alt for ofte man snubler over gitt! Helt vannvittig godt jobber, jeg er utrolig imponert - og sender neste valp til deg i sånn 6 mnd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, hun ser jo lite stor ut som Opsis allerede :lol:

Kan ikke du bare få Blondie på som "lydigehetsbootcamp"? Herregud så fin utgangstilling! Hvordan trener du den inn?

Hun er nydelig :wub:

:lol:

Kassemetoden, men jeg er veldig nøye på å ha kassen langt nok bak så jeg ikke får en hund som snurrer for tidlig. Det er jo ikke noe pent! :aww: Også må jeg bare klare å holde på de kriteriene videre, så hun alltid går langt nok bak før hun snur seg. Ekstra viktig siden hun blir såpass stor! (Med Opsis slipper jeg litt lettere unna med juks..)

Herregud - jeg tror du er lurt! Det der er da ikke en vimsete dalmis-maskot, men en talentfull liten brukshund :D

Neida, seriøst. Det der ser helt vannvittig bra ut, og jeg tror du må lete etter ny maskot :lol: Helt rått å se en prikk så fokusert, det er jammen ikke alt for ofte man snubler over gitt! Helt vannvittig godt jobber, jeg er utrolig imponert - og sender neste valp til deg i sånn 6 mnd :lol:

:D

Jeg bare venter på at hun skal bli ekte dalmatiner jeg, det kommer nok.. Spent på hvordan ting ser ut om 6 mnd!

Pia da! Det er da ikke uvanlig at dalmatinere er fokuserte :lol: Men jeg er skikkelig skikkelig imponert over hvor flink hun er allerede, er ikke mye maskot det der.

Det er supermaskoten sin det! :ahappy::D

Ååå! Klima er jo bare super flink! :D Litt flaut at valpen min fremdeles ikke har lært noe serlig! :innocent: Får skjerpe meg, og trene mer! Vi gleder oss til å se dere igjen snart :)

Fnis! Dere tar oss nok fort nok igjen, ingen fare der. :ahappy:

Flinkeste lille Klimaprima :heart: Herlighet, er du sikker på at det er en maskot du har skaffet deg og ikke en ny brukshund? Skal Opsis og Klima bytte rolle kanskje?

Det var det da. :lol: Opsis hadde vel ikke den konsentrasjonen før hun var..9 mnd? Ikke utendørs i hvert fall. (Og så forsvant den igjen ved 12 mnd, kom tilbake i høst, og ja, you know the story. :lol: ) Og Klima har jeg hatt i 3-4 uker, og ikke lagt ned spesielt mye trening i, og hun har likevel kommet mye mye lenger. Det er SÅ deilig.

Fine maskot. :wub:

Eneste jeg lurer på når det gjelder henne er hørselen hennes, hun har fortsatt problemer med å orientere seg mtp lyder, og om jeg roper og hun ikke ser meg løper hun bare til nærmeste person. Men hun blir flinkere og flinkere, og det kan jo hende hun bare er litt vimsete. Vi skal sjekke det når hun blir gammel nok i hvert fall!

Jeg har prøvd igjen og igjen å ta gode oppstillingsbilder av henne, men det er virkelig ikke mitt felt. Men shit au, hun ser nå i hvert fall ca sånn her ut:

DSC_0873.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg lurer på når det gjelder henne er hørselen hennes, hun har fortsatt problemer med å orientere seg mtp lyder, og om jeg roper og hun ikke ser meg løper hun bare til nærmeste person. Men hun blir flinkere og flinkere, og det kan jo hende hun bare er litt vimsete. Vi skal sjekke det når hun blir gammel nok i hvert fall!

Er det ikke vanlig å ta en slags hørselstest på dalmatinere? Den fås tatt i Sverige tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanlig å ta en slags hørselstest på dalmatinere? Den fås tatt i Sverige tror jeg.

Oppdrettere pleier å teste selv her i landet, er litt delte meninger om hvor nøyaktig den BAER testen egentlig er, den kan gi feil resultater, og hvis man vet hva man gjør så er det like greit å gjøre det selv. Men er endel som tester hundene sine før de brukes i avl da, siden mange i utlandet ønsker å ha et papir på at hunden er hørende.

Jeg kan ikke tro noe annet enn at oppdretter har testet henne, men du kan jo ta og spørre henne, om hun la merke til noe spesielt? Casper er testet med full hørsel på begge ører (det er rutine i Danmark), og han er og litt sånn noen ganger, at han løper til nærmeste person, men det er vel og merke hvis han er langt borte fra meg da, og har mistet meg av syne (dvs. ikke ofte.)

Hun har vokst utrolig mye! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanlig å ta en slags hørselstest på dalmatinere? Den fås tatt i Sverige tror jeg.

Oppdrettere pleier å teste selv her i landet, er litt delte meninger om hvor nøyaktig den BAER testen egentlig er, den kan gi feil resultater, og hvis man vet hva man gjør så er det like greit å gjøre det selv. Men er endel som tester hundene sine før de brukes i avl da, siden mange i utlandet ønsker å ha et papir på at hunden er hørende.

Jeg kan ikke tro noe annet enn at oppdretter har testet henne, men du kan jo ta og spørre henne, om hun la merke til noe spesielt? Casper er testet med full hørsel på begge ører (det er rutine i Danmark), og han er og litt sånn noen ganger, at han løper til nærmeste person, men det er vel og merke hvis han er langt borte fra meg da, og har mistet meg av syne (dvs. ikke ofte.)

Hun har vokst utrolig mye! :D

Ja, jeg har snakket med dem. Vi skal teste henne når hun blir eldre, så håper jeg at det bare er jeg som innbiller meg ting. :P Så var det om den testen er til å stole på da.. Men ja, jeg bekymrer meg ikke så mye om det, hun hører uansett godt nok til å fungere.

Og nå er hun påmeldt sine to første valpeshow! Gleder meg, det er jo skikkelig koselig. :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Kassemetoden, men jeg er veldig nøye på å ha kassen langt nok bak så jeg ikke får en hund som snurrer for tidlig. Det er jo ikke noe pent! :aww: Også må jeg bare klare å holde på de kriteriene videre, så hun alltid går langt nok bak før hun snur seg. Ekstra viktig siden hun blir såpass stor! (Med Opsis slipper jeg litt lettere unna med juks..)

Good :aww: Er nemlig kassemetoden jeg har i tankene å bruke på neste hund, men om du hadde brukt noe annet for å få den til så fint, så ville jo jeg sjekke det først :aww: Brukte du kassemetoden på Opsis og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Men det er ikke usannsynlig at hun bare er litt distre heller da? :P At hørselen er bra, men at hun er litt dalmisdistre :D hehe... Vet med min egen dalmis at han er smått distre hvertfall. I norge sjekker man ikke hørsel ved BAER slik de gjør i flere andre land. Men oppdrettere tester selv :) De lager vell litt lyder og slikt og ser om valpen reagerer (ørene og slikt) og hvilken vei de snur seg om de snur seg mot lyden ;)

Klima er bare supersøt :) Gleder meg til å møte henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good :aww: Er nemlig kassemetoden jeg har i tankene å bruke på neste hund, men om du hadde brukt noe annet for å få den til så fint, så ville jo jeg sjekke det først :aww: Brukte du kassemetoden på Opsis og?

Jepp, det gjorde jeg. Liker den veldig godt, men man MÅ være nøye på å få den dyp nok. Det er der jeg synes den største utfordringen ligger. Med Opsis var jeg nok litt mer slurvete på det punktet, så hennes kan ha en tendens til å være litt grunne. Flaks for meg at hun er såpass liten at det som regel ikke synes så godt! :whistle:

Hvilke valpeshow er dere påmeldt på?

Nannestad (da uten meg, siden jeg skal på kurs. :frantics: ) og dalmatinerspesialen (samtidig som NKK Drammen).

*kremt* Men det er ikke usannsynlig at hun bare er litt distre heller da? :P At hørselen er bra, men at hun er litt dalmisdistre :D hehe... Vet med min egen dalmis at han er smått distre hvertfall. I norge sjekker man ikke hørsel ved BAER slik de gjør i flere andre land. Men oppdrettere tester selv :) De lager vell litt lyder og slikt og ser om valpen reagerer (ørene og slikt) og hvilken vei de snur seg om de snur seg mot lyden ;)

Klima er bare supersøt :) Gleder meg til å møte henne!

Jeg har prøvd å lage lyd på begge sider av hodet hennes, og sist snudde hun seg ganske konsekvent til feil side på den ene siden, men jeg gjorde det samme nå, og da virket hun normal. Men når hun var yngre var hun heelt fjern når det kom til lokalisering av lyder, så derfor jeg begynte å lure på om hun bare var over gjennomsnittet distre eller om det faktisk var noe galt. Men i og med at hun virker å bli bedre og bedre, så håper jeg det bare var hun som var veldig fjern. :lol: Evt masse usynlig ørevoks. Eller noe sånt. Krysser fingrene for at det ikke er noe galt i hvert fall!

Nå ser faktisk jeg også at hun faktisk har vokst. Men hun har fortsatt plass på fanget, så da er det greit. :ahappy: Hun og Opsis er BFFs, og Opsis har vært såpass barmhjertig at hun har donert halsbåndet sitt til en god sak. For å si det sånn, det halsbåndet finnes ikke lenger i en del. Som så mye annet.. Gleden ved å ha valp!

Vi har trent noen korte økter de siste dagene, og alle øvelsene i LP1 er påbegynt i hvert fall. Pluss dekk under marsj, bare fordi den er så kul. For noen dager siden lå hun hele 10 sekunder i en fellesdekk med Opsis (da var jeg ganske så fornøyd, for en viss annen hund har slitt noe med akkurat det :lol: ), og jeg tror det å skulle øke tiden ikke kommer til å bli noe problem. Jeg vet ikke om jeg kommer til å ha noe fokus på øvelsene lenger opp i klassene, i og med at jeg egentlig ikke har planer om at hun skal komme dit, så jeg tror kanskje vi skal ta dem litt etter hvert. Men bevegelsesmønsteret i avstanden er det jo litt dumt om jeg ikke trener inn fra starten, sånn i tilfelle hun kommer til å få bruk for det.

Men ja, jeg tror Klima er den mest perfekte maskoten jeg kunne fått! Hun er morsom å trene litt med, men hun krever det ikke. Hun er en sånn avslappet og trygg sjel, samtidig som det er nok av futt og fanterier i henne. Nå skal det sies at hun ikke har begynt å røyte noe særlig enda, så spør meg igjen når hun nærmer seg året kanskje.. Men hittil har hun overgått alle forventninger, sånn i tillegg til å være utrolig enkel å ha med å gjøre. Jeg tror hun er den av mine tre hunder jeg stoler mest på, og det er nesten litt ille. :lol: Jaja, jeg regner med at jeg skal klare å lære henne litt uvaner etter hvert!

Jepp, dette ble skrevet rett etter en veldig vellykket treningsøkt. Det er unnskyldningen for hvorfor det kanskje er litt i overkant positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojojojo tren på høyere klasser og! Er så kult når dalmiser gjør det bra utenfor utstillingsringen :D Nyt valpepelsen mens du har den, før du aner er huset ditt hvitt :MOHAHA! Neida :P Det er ikke så ille altså... eller jo, det er egentlig det, men du blir blind for det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :) Da jeg fikk min i hus tenkte jeg "hmm, røyter da ikke så mye?" Men det var kun valpepelsen, den var det ikke mye røyting av ;) Men når han fikk voksenpelsen? Gurimalla, røyting ++++. Så JODA, det stemmer det folk sier om dalmatiner og røyting. Men det er absolutt verdt alle de hårene! Men hårene ja *grøss* Jeg dro frem sofaen i dag (virkelig ikke lenge siden jeg støvsugde der sist) og bak sofaen lå det en hel dalmatiner i hår :blink: Serr liksom!

Og duuuh, vi vil ha flere bilder vi *ler* :) Søteste Klimatrollet!

Jeg har inntrykket av at dalmiser kan være litt distre av seg, hehe. så håper det kun er det som er hos Klima også :) Om ikke så ser det jo ut som det har bedret seg! hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...