Gå til innhold
Hundesonen.no

Toot's It's what I want


Whoopsis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 296
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er hun 9 mnd om en uke, og har akkurat startet på første løpetid. Det har gått utrolig fort! For tiden er hun en veldig glad frøken uten impulskontroll, men selv om hun gjør litt ut av seg har hun

Og hun fortsetter å imponere. I dag fikk hun være med på en fellestrening, og AnetteH tok litt bilder som jeg ser meg nødt til å stjele.. Fine maskoten det!

Hun har ikke vokst noe i det hele tatt. Jeg tror faktisk hun har tenkt til å forbli i denne størrelsen for alltid. Og nå har snille snille Marie laget film av Klimatrening fra forrige uke. Tusen t

Det er det jeg alltid har sagt, dalmatinere er fantastiske :D Og jeg skjønner ikke hvorfor alle tror de er ukonsentrerte sånn automatisk, er jo hva man gjør det til gjerne.

Tror du jeg liker å høre det eller? :D Selv tenker jeg på at det må jo være en grunn til at man ser såpass lite dalmatinere i konkurranser, så jeg forbereder meg selv på at det er en del jobb som skal til. Så får jeg heller bli positivt overrasket! Hun kan jo ikke holde seg sånn som det her for resten av livet, da har jeg i så fall hatt skummelt griseflaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du jeg liker å høre det eller? :D Selv tenker jeg på at det må jo være en grunn til at man ser såpass lite dalmatinere i konkurranser, så jeg forbereder meg selv på at det er en del jobb som skal til. Så får jeg heller bli positivt overrasket! Hun kan jo ikke holde seg sånn som det her for resten av livet, da har jeg i så fall hatt skummelt griseflaks.

Joda :D Casper var slik en enkel valp, og han har holdt seg enkel siden han (sa hun objektivt :innocent: ) neida. Nå er jeg ikke den som sier at dalmatineren er et naturlig valg om man skal nå langt i diverse sporter, jeg bruker jo ikke min til noe, så kan ikke uttale meg for mye liksom, men som oppdretteren til Casper så fint sa det, om flere hadde visst hvor fantastisk rasen er ville det vært flere av dem overalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda :D Casper var slik en enkel valp, og han har holdt seg enkel siden han (sa hun objektivt :innocent: ) neida. Nå er jeg ikke den som sier at dalmatineren er et naturlig valg om man skal nå langt i diverse sporter, jeg bruker jo ikke min til noe, så kan ikke uttale meg for mye liksom, men som oppdretteren til Casper så fint sa det, om flere hadde visst hvor fantastisk rasen er ville det vært flere av dem overalt :P

Sant, det er rart med det. :lol: Men ja, jeg er utrolig positivt overrasket, sånn etter å ha vært dalmatinereier i en uke. Spør meg igjen om noen år!

Jeg er veldig lei for at det ikke blei noe tur med flekkefrøken og resten av gjengen i dag. Men jeg håper jeg får se henne før hun blir tenåring. :heart:

Det blir nok ikke noe problem. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er vårt største problem at hun elsker å spise stein. Spesielt mur. Under forrige luftetur var hun i veldig sterk tvil på om det var verdt å bytte bort murbiten sin mot litt pølse.

Haha, ser for meg at du kommer til å få det forholdsvis lett med belønninger, bare å plukke opp en sten liksom. :lol:

Og liker at du oppdaterer såpass ofte, fortsett med det. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? :wub:

Haha, ser for meg at du kommer til å få det forholdsvis lett med belønninger, bare å plukke opp en sten liksom. :lol:

Og liker at du oppdaterer såpass ofte, fortsett med det. :ahappy:

Og tenk at jeg må konkurrere mot all stein i verden om oppmerksomheten hennes.. Blir ikke så vanskelig for henne å belønne seg selv. :lol: Nei, håper hun legger fra seg den vanen etter hvert, så det ikke plutselig er en stein som ikke kommer seg gjennom systemet. Det skal vi ikke ha noe av. :aww:

Må jo det nå sånn på starten.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så søt i virkeligheten at det blir for søtt for kameraene til at de klarer å fange opp alt. :wub:

(Nå var jeg nesten litt kvalmende, men tror det er sant.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg alltid har sagt, dalmatinere er fantastiske :D Og jeg skjønner ikke hvorfor alle tror de er ukonsentrerte sånn automatisk, er jo hva man gjør det til gjerne.

Tror du jeg liker å høre det eller? :D Selv tenker jeg på at det må jo være en grunn til at man ser såpass lite dalmatinere i konkurranser, så jeg forbereder meg selv på at det er en del jobb som skal til. Så får jeg heller bli positivt overrasket! Hun kan jo ikke holde seg sånn som det her for resten av livet, da har jeg i så fall hatt skummelt griseflaks.

Jeg vil bare inn og si at Klima nok blir litt mer enn bare en maskot ;)

Og så tenkte jeg kommentere det første innlegget jeg siterte :) For jeg tror, og jeg har sagt høyt, at det bor så utrolig mye mer i dalmisen enn hva mange vil ha det til :) Det finnes massevis med dalmiser som kan bevise dette, men likevel blir de solgt stort sett bare som familiehunder.

Det er ingenting som hadde gledet hjertet mitt mer enn om lille Klima ble en liten maskot-brukshund :) At hun vil gjøre det skarpt i utstililngsringen det er jeg ikke i tvil om ;)

Gleder meg til å følge dere videre!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser helt herlig ut og kommer jo fra en fantastisk oppdretter :)

Så dere på Oslo S på onsdag og hun var enda søtere i virkeligheten hehe! :)

Da synes jeg du skulle ha huket tak i oss! Neste gang. :aww:

Og takk!

Hun er så søt i virkeligheten at det blir for søtt for kameraene til at de klarer å fange opp alt. :wub:

(Nå var jeg nesten litt kvalmende, men tror det er sant.)

:lol::x

Jeg vil bare inn og si at Klima nok blir litt mer enn bare en maskot ;)

Og så tenkte jeg kommentere det første innlegget jeg siterte :) For jeg tror, og jeg har sagt høyt, at det bor så utrolig mye mer i dalmisen enn hva mange vil ha det til :) Det finnes massevis med dalmiser som kan bevise dette, men likevel blir de solgt stort sett bare som familiehunder.

Det er ingenting som hadde gledet hjertet mitt mer enn om lille Klima ble en liten maskot-brukshund :) At hun vil gjøre det skarpt i utstililngsringen det er jeg ikke i tvil om ;)

Gleder meg til å følge dere videre!

Ja, det spørs om ikke hun får litt å gjøre.. Vi må prøve i hvert fall, så ser vi hva som skjer. Det hadde vært utrolig gøy om vi hadde fått til noe! Og jeg blir veldig motivert av å lese sånne innlegg, man vil jo gjerne være med på å vise frem rasen på best mulig måte. Den "maskoten skal ikke trenes"-planen min har i hvert fall gått rett i vasken.. Jaja, sånn kan det gå. Mesteparten av treningstiden kommer fortsatt til å gå til Opsis, men det blir nok tid til å trene denne her og!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen hemmelighet at jeg er svak for dalmiser - hun er aldeles NYDELIG! Og kjempeflink! Suveren konsentrasjon også! Morro, fortsett å oppdatere tråden! Hvordan synes du det er å ha tre hunder? Oog, når Ella og Opsis skal ha vanlige turer, hva gjør du med Klima da? Alene hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria, slutt å trene! :lol: Du kan ikke trene før jeg har fått min maskot. Må starte likt vettu :ball:

Men seriøst, Klima er så helskjønn! :heart:

Og jeg synes noen fortjener et lite forsprang.. :lol:

Så utrolig herlig! :wub: Og kjempeflink. :wub: Den leka så forresten kul ut, hvor er den kjøpt? :)

Lånt av Anette.. :whistle:

Det er jo ingen hemmelighet at jeg er svak for dalmiser - hun er aldeles NYDELIG! Og kjempeflink! Suveren konsentrasjon også! Morro, fortsett å oppdatere tråden! Hvordan synes du det er å ha tre hunder? Oog, når Ella og Opsis skal ha vanlige turer, hva gjør du med Klima da? Alene hjemme?

Ikke sant? :D (Lov å si det vel? :whistle: ) Hun er seriøst dritkul, på absolutt alle måter. Jeg synes det går bedre enn ventet å ha tre hunder, men jeg tar ikke med meg alle hundene når jeg drar til byen/på trening, så det har jo litt å si. Men det er ingen forskjell fra da jeg hadde to, siden Ella uansett ble igjen hjemme når jeg dro på trening med Opsis. Hun utagerer nemlig mot andre hunder, og det i seg selv er ikke noe stort problem, men jeg vil ikke at Opsis/Klima skal lære det av henne. (Og er det en ting jeg ikke klarer å trene bort, så er det den utageringen til Ella.. Min store hodepine.) Så da får hun turer i skogen her hjemme i stede for, og det tror jeg er en fin løsning. Ellers er det jo mer hund, med tre hunder er det plutselig vanskeligere å ta med alle på besøk til andre feks, men sånt ordner seg.

Der er hun også eksemplarisk, hun har ingen problemer med å være alene hjemme. Jeg tror hun lett kunne vært helt alene hjemme en hel arbeidsdag allerede, om det hadde vært behov for det. Om ikke det er flaks, så vet ikke jeg! Det er i hvert fall ikke min fortjeneste.

http://www.axxent.ca/~crasher/ -> tug toys ->pocket sheep ball ;) min leke som går på rundgang :lol:

Søte Klima :D

Kanskje man må inn der å sjekke..

Herlighet så mye hun kan allerede :wub: Går jo nesten finere fvf enn hva min hund gjør! :lol:

:lol: Takk! Men hun kan ikke så veldig mye annet enn dette enda altså.

Du bør passe godt på! Jeg kan komme å stjele henne :-)

Nå er jeg litt usikker på om du skal få møte henne eller ikke...

Så herlig hun virker å være :wub:

:D

Sånn ellers tror jeg noe av det viktigste fremover kommer til å være å fokusere på en god av-knapp. Hun slapper fint av inne, og begynner å skjønne tegningen med at på tog, der skal man sove. Hun kan også bli lagt i hvilken som helst ukjent bil, og etter få sekunder sover hun dypt. Men ute i situasjoner der det skjer ting, der er det verre. Party all day long! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere bilder flere bilder, jeg kan jo se på bildene av søte klima og nyte de :) Så slipper jeg å være sååå valpesyk hele tiden :innocent:

Mas på Janson, hun tok masse i dag!

Å herreguuuud som denne frøkna sjarmerte meg i dag! :wub: :wub:

Edit: Jah. Med unntak av da hun prøvde å gjøre meg døv på høyre øre.. :aww:

:lol:

Hun ville bare være sammen med meg og Opsis, vi drev jo med kule saker. :aww: Fornuftig dame. Men ja, hun har testet trommehinnene mine også ved et par anledninger.. Gjerne sånn midt på natta. Gleden ved å ha valp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...