Gå til innhold
Hundesonen.no

Toot's It's what I want


Whoopsis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 296
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er hun 9 mnd om en uke, og har akkurat startet på første løpetid. Det har gått utrolig fort! For tiden er hun en veldig glad frøken uten impulskontroll, men selv om hun gjør litt ut av seg har hun

Og hun fortsetter å imponere. I dag fikk hun være med på en fellestrening, og AnetteH tok litt bilder som jeg ser meg nødt til å stjele.. Fine maskoten det!

Hun har ikke vokst noe i det hele tatt. Jeg tror faktisk hun har tenkt til å forbli i denne størrelsen for alltid. Og nå har snille snille Marie laget film av Klimatrening fra forrige uke. Tusen t

Gratulerer så mye med valpen!

Hun ser veldig bra ut da :) Jeg har vel knapt gått alene på do de siste 14 årene ;) Og det ser ut som arvtageren fortsetter den trenden også. Så jeg vet ikke om noe annet ;)

Men du, den sorttegnete som ligger sammen med henne på det øverste bildet?? Hvem får den da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger navnet ;) Både stamtavle og kallenavnet er kult! Ser veldig fin ut! Og vet du, når jeg tenker meg om så kjenner jeg faktisk flere dalmatiner jeg digger (f.eks en jeg hadde på kurs som het Jakko), så var litt hard i kritikken om rasevalg på facebook. Sojjy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :ahappy:

Gratulerer så mye med valpen!

Hun ser veldig bra ut da :) Jeg har vel knapt gått alene på do de siste 14 årene ;) Og det ser ut som arvtageren fortsetter den trenden også. Så jeg vet ikke om noe annet ;)

Men du, den sorttegnete som ligger sammen med henne på det øverste bildet?? Hvem får den da??

Det er broren, Vinni. Han er ute på for i området, så de har hengt litt sammen før jeg fikk henne hit.

Ja, jeg håper hun fortsetter å utvikle seg til å bli en pen frøken, det hadde ikke gjort noe det altså! Og i dag har hun blitt med på do, så da er hun vel innenfor normalen. :lol:

Jeg digger navnet ;) Både stamtavle og kallenavnet er kult! Ser veldig fin ut! Og vet du, når jeg tenker meg om så kjenner jeg faktisk flere dalmatiner jeg digger (f.eks en jeg hadde på kurs som het Jakko), så var litt hard i kritikken om rasevalg på facebook. Sojjy!

Stamtavlenavnet er så din fortjeneste! De var ikke så overbegeistra for mine forslag (altså, det skjønner ikke jeg :aww: ), men dette gikk gjennom sensuren. Heldigvis! Haha, det er jo mye rart å finne, som i alle raser, men jeg håper hun blir en fornuftig og behagelig liten frøken.

Og nå har vi fått noen timer til sammen, og hun er seriøst dritkul! Tar alt på strak arm, leker og har et veldig behov for å sjekke ut trange plasser. Åpner jeg skohylla skal hun inn bak skoene, før hun titter ut mellom en joggeskohel og en støvlett. Så kryper hun seg ut, og når vi går inn på badet skal hun bare gå litt på de nederste hyllene før hun tar seg en tur under vasken. Halen går naturligvis som en propell hele tiden. I tillegg så lar hun overhode ikke Opsis sine grettenheter gå innpå seg i det hele tatt (hun har jo et lite behov for å forsvare ting mot nye hunder til tider), så det er kjempedeilig! Prøver så klart å unngå at det skal skje, men lettere nå enn om hun hadde knukket sammen om Opsis hadde knurret litt. Har jeg nevnt at hun er kosete? Og søt?

Men jeg er advart, denne damen er visst glad i å tygge på møbler. Tror jeg må hamstre litt flere kompostgrinder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering herfra (for de har dere sikkert ikke fått nok av enda :lol: ). I dag har vi vært ute i skogen og gått spor, og på veien dit ble det togtur, en tur gjennom Oslo s og ned på t-banen. Og altså, hun er bare rå! Jeg er ganske god på å finne mye negativt å si om hundene mine (jeg kunne sikkert fylt to A4-sider med negative sider ved både Opsis og Ella, bare noen dager etter at jeg fikk dem), men når det gjelder Klima sliter jeg altså. Hun er veldig miljøsterk, både i dag og forrige byturen travet hun gjennom Oslo s med logrende hale. Det eneste som var trist var at ikke alle menneskene ville hilse på henne. Hun elsker mennesker og barn, kanskje spesielt barn, i dag ble hun bestevenn med en skrikende 1-åring mens vi satt på t-banen. Hun konsentrerer seg allerede bedre utendørs og med forstyrrelser enn Opsis gjorde som 4 måneder gammel, og hun har en utrolig lekelyst og henger seg fast der muligheten byr seg. I dag ble hun tatt ut på en helt ny plass, litt sliten etter en lang byreise og hun kastet seg rett i en helt ukjent leke med en helt ny person. Det er mulig jeg bare ikke er så godt vant, men jeg er imponert! I tillegg slappet hun veldig godt av i en ukjent bil med ukjente hunder mellom øktene. Hun fikk gå tre spor med påvirkning, og på det siste sporet gikk hun et sikksakkspor uten antydning til å ville gå på overvær. Når hun en gang tumlet litt ut av sporet jobbet hun seg fint inn igjen, og fant den gjemte leken i slutten av sporet. (Er det nå jeg skal nevne at Opsis sikkert brukte en måned på det samme?) Alle sporene ble lagt ganske nærme en skytebane, og hun reagerte ikke nevneverdig på skuddene. Deilig, håper at det holder seg sånn!

Det blir fort til at jeg sammenlikner Klima og Opsis, men det er rett og slett fordi Opsis er den eneste valpen jeg har hatt tidligere. De er veldig ulike typer, men jeg tror denne valpetiden blir veldig mye mer behagelig. Og det gjør ingen ting. :P Jeg håper Klima fortsetter å utvikle seg i denne retningen, i så fall har jeg hatt utrolig flaks. Jeg venter vel egentlig bare på at dalmatinerukonsentrertheten dukker opp, og det gjør den garantert etter hvert, men om jeg plutselig bestemmer meg for å trene denne saken, så tror jeg at jeg har fått et veldig godt utgangspunkt innen det som finnes i rasen. Eventuelt er alle dalmatinere sånn som det her som valper, og så vokser de opp til å bli utrenbare galninger hele gjengen. Time will show. :lol: Ja, kanskje jeg er ferdig med å skryte nå? Å, en mindre positiv ting, det er litt lyd i henne når hun ikke får det som hun vil. Se, der fant jeg noe.

I dag har vi også prøvd oss på oppstillingsbilder, og her er de noe middelmådige resultatene.

10 uker.

10uker7.jpg

10uker6.jpg

10uker5.jpg

Se på den a.. :wub:

10uker4.jpg

10uker3.jpg

10uker2.jpg

Og bare for å ta med et litt bedre bilde av bakbeina.

10uker.jpg

Ok, nå er jeg skikkelig kvalm. Beklager. Jeg skal gjøre det godt igjen en annen gang, nå er det faktisk midt på natta, og jeg skylder på manglende søvn.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt er hun altså :D Hehe! Klumpette valpen *ler* De ser alltid så klumpete ut med de store bena som ikke passer til kroppen. Hun ser pen ut da :D :D Supersøøøøte Klima! Har jeg fortalt deg at jeg digger navnet?

Ellers så når det gjelder dilting/dogåing så blir det til det du gjør det til selv :P Nico fulgte ikke etter meg på do hverken som valp eller voksen, men jeg har ikke latt han fått muligheten heller fordi jeg selv hater dilting. Jeg tok han med når jeg skulle dusje i starten, fordi jeg ikke ville at han skulle finne på noe hyss alene på stua. Men fra 3-4 mnd alder sluttet jeg med det også ;) Så bare gi henne litt tid i starten til hun blir trygg så trener du på det så slipper du en hund som dilter etter deg på do og det hele. hehe!

Flere bilder vil vi ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, jeg skjønte ingenting når det kom så lite skryt i a.n, men du hadde bare puttet skrytet på et bedre sted. :D

Kan underskrive på at hun er herlig. :wub:

Og jeg syntes bildene ble kjempefine :ahappy: (Men ønsker meg de ute neste gang :whistle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? :wub:

Neste gang skal jeg prøve ute, for kjøkkengulvet var litt glatt, så da ble hun litt kuhaset. Eller hva det nå heter. Det var ikke så lett å stå i hvert fall!

Om du bare hadde vært like flink til å oppdatere Opsis sin tråd! Neida, du er veldig flink! :ahappy: Fine Klima!

Men Opsis er voksen, og da trenger dere ikke få dag-til-dag oppdateringer liksom. Du får klare deg med Klima!

Søt er hun altså :D Hehe! Klumpette valpen *ler* De ser alltid så klumpete ut med de store bena som ikke passer til kroppen. Hun ser pen ut da :D :D Supersøøøøte Klima! Har jeg fortalt deg at jeg digger navnet?

Ellers så når det gjelder dilting/dogåing så blir det til det du gjør det til selv :P Nico fulgte ikke etter meg på do hverken som valp eller voksen, men jeg har ikke latt han fått muligheten heller fordi jeg selv hater dilting. Jeg tok han med når jeg skulle dusje i starten, fordi jeg ikke ville at han skulle finne på noe hyss alene på stua. Men fra 3-4 mnd alder sluttet jeg med det også ;) Så bare gi henne litt tid i starten til hun blir trygg så trener du på det så slipper du en hund som dilter etter deg på do og det hele. hehe!

Flere bilder vil vi ha :D

Ja, hun ser superrar ut nå! Og beina står til alle retninger, så det er ikke så lett å stable seg rundt. Du skal se henne når hun skal inn i utgangsstilling, da er det mange bein å holde styr på! :lol: Men hun ser ikke så verst ut sånn eksteriørt synes jeg (eh, jeg har bare fått det innprentet av de som skal ha peiling, jeg skal ikke uttale meg så mye om sånt. :P ), så jeg håper bakbeinsvinklene hennes i hvert fall ikke blir mindre, og at hun ellers fortsetter å utvikle seg som hun har gjort til nå. Og du skal se overlinjen hennes når hun traver, det synes til og jeg er vakkert! Og jeg er så glad for at jeg kalte henne Klima, for nå kan jeg endelig bruke alle de fantastiske overskriftene jeg har tenkt på i mange år. (Klimakatastrofe, Klimaendringer og ja, det var de jeg kom på.)

Haha, hun har begynt å bli ganske behagelig der egentlig, det hender hun følger meg rundt, men når hun først har lagt seg ned blir hun liggende selv om jeg forflytter meg. Så akkurat passe klengete for tiden. :ahappy:

Jeg puttet en del bilder i EFITen, men jeg slenger dem inn her og. Så kan jeg gå tilbake å se på dem når hun har blitt en stor og vakker prikk.

DSC_0424.jpg

DSC_0433.jpg

DSC_0273.jpg

DSC_0250-1.jpg

DSC_0247.jpg

DSC_0119.jpg

DSC_0181.jpg

DSC_0207-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å kosemose de soverynkene hennes :wub: Hun virker jo som en utrolig behagelig og sjarmerende valpesak, og det er tydelig at dere skikkelig har funnet tonen allerede, heldiggrisen! :ahappy:

Liker at du skryter av henne, jeg. Vil gjerne høre mer valpeskryt. Gjør at jeg gruer meg litt mindre til jeg skal få valp igjen sjøl :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, du må da la henne klenge :lol: Jeg hadde dødd av depresjoner hvis jeg måtte bevege meg rundt i huset alene, man kan da ikke puste uten en prikkete skygge vel?! :P

...men hun ser virkelig akkurat like bra ut som jeg trodde, håpet og så for meg at hun skulle se ut nå ;) Bare vent, forsetter hun den veien der - blir hun jo like bra som jeg har planlagt oppi hodet mitt :lol: Glemte jeg å nevne at jeg er hennes #1 fan?? :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å kosemose de soverynkene hennes :wub: Hun virker jo som en utrolig behagelig og sjarmerende valpesak, og det er tydelig at dere skikkelig har funnet tonen allerede, heldiggrisen! :ahappy:

Liker at du skryter av henne, jeg. Vil gjerne høre mer valpeskryt. Gjør at jeg gruer meg litt mindre til jeg skal få valp igjen sjøl :lol:

:lol: Jeg kan legge til at hun er skikkelig valp også altså, hun spiser på ALT (murveggen er favoritten), piper når hun ikke får det som hun vil og tisser og bæsjer over alt. Og biter. Også spiser hun stein, det er visst dritkult. I natt kom det ut fire steiner. Nam. Gled deg!

Men ja, hun er skikkelig herlig. Og så utrolig enkel, ingen diller eller fikse ideer og bare god. :ahappy:

Fy søren så lekker hun er! :D

... og jeg tror forresten at hun blir en dårlig maskot. Jeg tror vi kommer til å se denne hunden i både LP ringen, utstillingsringen ++++ ;)

Takk, jeg er veldig enig! Hun er virkelig nydelig, sånn helt objektivt.

Ikke si sånn a. :lol: I utstillingsringen skal hun i hvert fall, så får vi se på resten. Ser ut som at jeg kommer til å vente lenge med å starte med Opsis, for hun er relativt håpløs om dagen, så ikke umulig at maskoten må redde familiens ære i mellomtiden. Og skal jeg først trene lydighet med henne kan jeg jo liksågodt starte med henne i NBF og, for spor skal hun jo gå.

Men sånn egentlig skal jeg ikke trene henne. Bare litt sånn innimellom. :aww:

Fiiin! Skyggen ser ut som en dachs!

:lol:

Hallo, du må da la henne klenge :lol: Jeg hadde dødd av depresjoner hvis jeg måtte bevege meg rundt i huset alene, man kan da ikke puste uten en prikkete skygge vel?! :P

...men hun ser virkelig akkurat like bra ut som jeg trodde, håpet og så for meg at hun skulle se ut nå ;) Bare vent, forsetter hun den veien der - blir hun jo like bra som jeg har planlagt oppi hodet mitt :lol: Glemte jeg å nevne at jeg er hennes #1 fan?? :wub:

Jeg har ingen problemer med å gå på do uten tilskuere, så det hadde ikke gjort meg noe om hun droppet akkurat det. :lol: Men altså, jo mer førerorientert, jo gladere blir jeg! Luksus!

Jaaa! :D Og du har ikke sett henne trave en gang. Jeg klarer ikke se meg helt mett på henne når hun beveger seg (og for så vidt ikke ellers heller :wub: ).

Ups ups, jeg glemte at jeg ikke skulle se i denne tråden jeg :blink: Jeg blir prikkesyk, jeg vil også ha prikkevalp :cry: hehe :) klima virker herlig! Jeg vil/må møte henne :D :D

Kom deg ned på en utstilling her østpå. :ahappy:

Åå :wub: Jeg kan se for meg at du kler den prikken der veldig godt! :D Gleder meg til å se dere i ringen sammen :ahappy:

Det blir veldig spennende å se hva det blir av henne, jeg håper jeg kan få frem det beste i henne etter hvert, på litt forskjellige arenaer. Jeg skal gjøre så godt jeg kan i hvert fall. :ahappy:

Det har blitt en del besøk og soving på ukjente plasser med ukjente hunder nå, og hun takler det veldig fint! Hun vil aller helst sove oppå hodet mitt om hun får muligheten, men begynner å venne seg til å falle til ro på litt mer normale steder. Når det gjelder å møte ukjente hunder er hun veldig tøff, og bukker ikke under om litt usikre hunder sier i fra til henne. Om Opsis knurrer fordi hun føler for å passe på sofaen (eller noe annet artig, som hun naturlig nok ikke får lov til) byr Klima opp til lek, mens hun gir fra seg et lite lekebjeff. Samme om en ukjent hund blir usikker på henne og småknurrer. Men om Ella (som i denne sammenhengen er en veldig rolig og trygg hund) sier forsiktig i fra når Klima tråkker litt vel mye rundt på henne tar hun det til seg med en gang. Ellers har hun i dag vært helt alene hjemme i 3 1/2 time, og hun sov fortsatt når vi kom hjem igjen. Deilig! Hadde jeg måttet ut i jobb nå med en gang tror jeg det hadde gått uten problemer, men det gjør absolutt ingen ting at vi har litt lenger tid på oss.

Akkurat nå er vårt største problem at hun elsker å spise stein. Spesielt mur. Under forrige luftetur var hun i veldig sterk tvil på om det var verdt å bytte bort murbiten sin mot litt pølse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...