Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg av veterinær... Pris eller trivsel?


PsychoLynx
 Share

Recommended Posts

Trivsel. Dvs. veterinærer jeg stoler på og har tillit til. Prisen er ikke så viktig da, iallefall ikke når det gjelder "store" ting som røntging og operasjoner. Jeg hadde nok fortsatt å gå til den samme uansett om den var dyrest i byen, koselige og flinke folk, og i gåavstand. (Der jeg bodde før... her har jeg ingen fast vet. enda.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, oppi her har vi ikke et valg. Det er bare et vet.kontor her, hvis vi ikke velger å reise noen timer i bil :P Men hadde jeg hatt valget, hadde jeg valgt trivsel og trygghet først :)

Nå er vi jo veldig heldige her da, med ålreite og dyktige dyrleger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Selvfølgelig sjekker jeg pris. Jeg har 5 hunder og 4 hester, jeg har ikke råd til å velge..

Vi bruker det lokale vet kontoret til småting, rasping av tenner på hest og vaksiner på hest/hund. Grunnen til dette er at det er kort vei og prisen er ok sammenlignet med alternativer som er billigere+reisevei. Da støtter vi også det lokale næringslivet, slik at tilbudet i nærmiljøet opprettholdes. Til alt annet bruker jeg NVH på hest og Sørum& Fet Veterinærkontor på hund. Grunnen til dette er at jeg har brukt de i mange år, de er tillitsvekkende, har god kunnskap, men aller viktigst; de er rimeligere enn konkurrentene.

Det eneste jeg vet som er billigere på hund er Eiker Dyreklinikk (Jaran Knive), men det forsvarer ikke å bruke 2.5 time hver vei i reisetid og kostnader for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst kunnskap og trivsel. For rutineprosedyrer som vaksiner og lignende velger jeg ofte heller det billigste eller nærmeste, men når det er mer "alvorlig" går jeg dit jeg vet vi får den behandlingen vi vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker helt klart priser, men forhører meg også ang erfaringer hos ulike folk! Men kunnskap er viktigst når det kommer til alvorlige ting! Er det bare vaksine tar jeg der det er billigst, evt rabatter. Men har 1 fast vet.klinikk + en til jeg har fått sansen for. Trivsel er også ganske viktig, og at jeg ser hunden trives der, folka er flinke til å ivareta hundenes ulike behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivsel og trygghet

Brukt samme dyrlege siden 92. Veldig fornøyd.

Når Toya måtte steriliseres for noen år siden tok jeg en ringerunde og da var faktisk dyrlegen min best på pris.

Flyttet for noen år siden og har flere klinikker i nærheten, men velger å kjøre 30min til "min" dyrlege selv for bare å vaksine. De kjenner meg og mine hunder.

Når jeg til sommeren flytter enda lengre bort blir det vel til at jeg prøver dyrlegen i lokalområde, siden det da blir 1 time til dyrlegen min. Men kjenner at det blir vanskelig å gi slipp, så får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart trivsel og følelsen av at bikkja di blir tatt vare på.

Kjører forbi flere klinikker bare for å komme til de fantastiske folka på Stjørdal Dyreklinikk :D

Vaksinerte bikkja mi der i går, tenkte egentlig kudoktorene skulle få gjøre det her, men så ville jeg ta blodprøve for å sjekke nyrene hans (avliva akkurat den andre bikkja pga nyretrøbbel, og JA, jeg er paranoid..) Vurderte å gjøre det i Molde da jeg skal dit i morgen, men så er denne trygghetsfølelsen veldig deilig da. Å kjøre 2 timer for den følelsen gjør meg ingenting, og noen hundrelapper fra eller til betyr veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verdens beste dyrlege, ei dame som virkelig bryr seg om dyra mine, føler hun behandler dem som sine egne. Hun er nok ikke den rimeligste kanskje, men jeg kunne ikke tenkt meg å brukt noen andre. Hun er så flink med både hundene og fuglene mine og får de til å slappe av, tar hensyn ,er flink å forklare meg ting så jeg forstår osv. Brukte en annen før, og der var det mer kaldt og sterilt og alt gikk så fort, tok seg ikke tid til verken dyr eller mennesker følte jeg. Så jeg setter trivsel veldig høyt, selv om det kanskje koster noen kroner mer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...