Gå til innhold
Hundesonen.no

Maisens første kull


turbobensen
 Share

Recommended Posts

Da er alt bestemt og løpetiden er igang!

Min lille Mais, eller Elleville Maja som hun heter skal ha valper i Mai! Vi gleder oss masse, masse!

Kan jo fortelle litt om Maisen.

Hun heter som sagt, Elleville Maia, eller Maja, Maisen, Mais, Maiskornet, osv, osv. Kjært barn har mange navn!

Hun er etter INT N SE DK UCH Lux Slo Nl Blg D VDH Ch Ambiorix Winner-06 BDSG-06 Geiteryggen's Barney og Zarracina, som er etter C.I.B. SE NO DK FI UCH EECH KBHW-08 WW-08 Lundecock's Fiddler On The Roof.

Hun er øyelyst fri som valp og sist gang 12.03.2012. Hun er også HD-røntget med A som resultat.

På utstilling er beste resultat Excellent, men hun er ikke stilt mye.

Hovedsporten til Maja er agility. Hun har ikke konkurrert mye, men har opprykk til Hopp kl. 2.

Hun har også bronsemerket i lydighet (171p) og er klubbmester i Lydighet rekruttklasse (bronsemerket) i Bø og Sauherad Hundeklubb i 2011.

Blodspor har hun også prøvd seg på, noe hun viste seg og være et naturtalent i. Målet der er NVCH.

Ellers så er hun en meget trivelig liten hund, som elsker og leke og trene! Hun elsker menneskene sine og er som standaren sier, reservert mot fremmede, uten og være redd. Ta fram litt kylling så blir hun bestevenn med de aller fleste.

Hannhund jeg har valgt er ingen andre en verdens vakreste Rebus.

EllerInt N DK Fin SE UCh NordW-09,-11 WW-10,-11 KBHW-10 DKW-10,-11 SEW-11 HEW-11 FIW-11 Japaro Eye Of The Storm, om du vil. Han er en utrolig vakker hannhund, som har alt! Han er også veldig trygg på seg selv og sine omgivelser. Han er også øyelyst fri, og HD-røntget med A som resultat. Han har allerede produsert en god del flotte avkom, med DK NO UCH JWW-11 Kelroe's Pretty Black Rose, INT NORD FI UCH Japaro Chasing The Storm og NUCH NordJV-11 Eagermind Saeta Ceuranar i spissen.

Vi gleder oss! :D

mais-rebus.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag, 30 april, har vi vært hos dyrlegen og tatt en ultralyd. Magefølelsen har sagt at hun er drektig, men for og tilfredsstille min vanvittige nyskjerrighet, så tok vi turen dit. Dyrlegen så tydel

Tusen takk alle sammen Har jeg vært såå dårlig på og skjule forholdet til Mais og Rebus altså? men ja, de er jo kjærester bilde fra første møte mellom Maja og Rebus. Kjærlighet ved første blik

Nå har Maisen vært på to vellykkede dater med Rebus! En på Søndag og en i går. Alt gikk kjempe bra og det ble to fine paringer Så nå krysser vi alle fingre for at det blir mini-maiser og mini-rebu

Nå har Maisen vært på to vellykkede dater med Rebus! :wub:

En på Søndag og en i går. Alt gikk kjempe bra og det ble to fine paringer :)

Så nå krysser vi alle fingre for at det blir mini-maiser og mini-rebuser her, rundt 20. mai!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Idag, 30 april, har vi vært hos dyrlegen og tatt en ultralyd. Magefølelsen har sagt at hun er drektig, men for og tilfredsstille min vanvittige nyskjerrighet, så tok vi turen dit.

Dyrlegen så tydelig hvertfall to små Minimaiser :heart:

Så nå gleder vi oss VELDIG!

Maisen fikk også gratulasjonsmelding fra Rebus, med både voff og nuss.

Så nå er det bare og vente i ca en måned til. Men tiden går jo fort, så plutselig er dagen her. Så nå krysser vi alle fingre for at det er friske, fine små valper som kommer :)

526162_10150655527161008_526651007_9536249_217582882_n.jpg

Jeg liker den allerede! :wub: selvom den ser litt ut som en liten alien :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag, 30 april, har vi vært hos dyrlegen og tatt en ultralyd. Magefølelsen har sagt at hun er drektig, men for og tilfredsstille min vanvittige nyskjerrighet, så tok vi turen dit.

Dyrlegen så tydelig hvertfall to små Minimaiser :heart:

Så nå gleder vi oss VELDIG!

Maisen fikk også gratulasjonsmelding fra Rebus, med både voff og nuss.

Så nå er det bare og vente i ca en måned til. Men tiden går jo fort, så plutselig er dagen her. Så nå krysser vi alle fingre for at det er friske, fine små valper som kommer :)

20. kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...