Gå til innhold
Hundesonen.no

Klarer ikke å finne den "perfekte sele".. Haqihana?


Recommended Posts

Hmmm kanskje jeg og må bestille en :P har aldri prøvd den type sele før, og er alltid på jakt etter "den perfekte selen". Den som kommer nærmest av de jeg har nå er nok den fleece-selen fra trixie. Men den blir veldig tung ekkel når den er våt, fester seg masse hår, også trekker han for mye i den. Er og veldig fornøyd med en skinnsele fra kenjan, den sitter som et skudd, glir ikke ned på sidene osv.

Men hvor får man kjøpt?

Og hva tror dere angående holdbarhet? Tåler den 35 kilo prikkedust som plutselig ser en katt og ikke eier impulskontroll f.eks? Rogz vs haqihana? Jeg har sett på rogz i butikken, men bare sett til små hunder nemlig, og da slår de meg som litt "billige"?

Man får kjøpt her, ved å sende en mail til linncpalm (a) gmail.com. Jeg fikk svar med en eneste gang, og selen ble sendt dagen etter :)

Aner ikke om det er noe kvalitetsmessig forskjell i forhold til rogz og andre tilsvarende seler :) Jeg ville sendt henne en mail og spurt, men de kommer ihvertfall i størrelser opp til XL (brystomkrets 90-130cm). Jeg kjøpte small til min som veier 11kg.

(Har forresten den trixie-selen jeg også, var veldig fornøyd med den i starten - inntil den ble skitten og våt, samt at klipsen røk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, sånn gidder jeg ikke tror jeg :P vil ha nettbutikk og bankaxept eller noe.

Hehe, jeg ser den, men det var ihvertfall ikke noe tull da jeg bestilte tidligere i uka. Betalte med nettbank, og selen og kobbelet kom dagen etter. Fikk også beskjed så fort det var sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm kanskje jeg og må bestille en :P har aldri prøvd den type sele før, og er alltid på jakt etter "den perfekte selen". Den som kommer nærmest av de jeg har nå er nok den fleece-selen fra trixie. Men den blir veldig tung ekkel når den er våt, fester seg masse hår, også trekker han for mye i den. Er og veldig fornøyd med en skinnsele fra kenjan, den sitter som et skudd, glir ikke ned på sidene osv.

Men hvor får man kjøpt?

Og hva tror dere angående holdbarhet? Tåler den 35 kilo prikkedust som plutselig ser en katt og ikke eier impulskontroll f.eks? Rogz vs haqihana? Jeg har sett på rogz i butikken, men bare sett til små hunder nemlig, og da slår de meg som litt "billige"?

Hvis du venter en ukes tid, kan jeg ta meg turen hjem til oslo og se hva jeg har liggende. Vet jeg fikk med en del rogz seler i large og oppover da vi ryddet butikken for en stund siden. Hvis jeg har noe som passer en prikkehund så kan du få den for en billig penge :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Rogz holder ihvertfall godt 40 kg hund med 20 meter løpefart. Det har vi testet (langlina var knyttet fast i hengerfestet...). Men sikker på at det er H-selen til Rogz du har sett på da? Odin sine er også rimelig solide.

Dyresjappa.no har de ihvertfall til ok pris.

RR'en din er så pen :) Glad jeg har sett han RL! Han kledde den oransje selen kjempebra. Men får han ikke gnagsår av den? Siden den ikke er foret liksom?? :)

Oh, det er jo bra, er slik sikkerhet jeg trenger :lol: nå er det eneste han har røket i hele sitt liv et billig dritthalsbånd fra europris, og et sketchy ett fra ebay, men jeg vil uansett ha hundeutstyr som holder, i tilfelle musefelle. så 40 kg med 20 meter løpefart høres sikkert ut :lol:

Ja er rogz jeg har sett på, men som sagt har jeg bare sett for små hunder, visste ikke at de lagde slike seler for store.

Jeg har sikla på Rogzselen selv :D Men strever med å finne den jeg har lyst på... Den er sååå stilig *min smak* :) hehe!

3408-Rogz_Fancy_Dress_Armed_Response_Dog_Harness_XLarge___Neon_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RR'en din er så pen :) Glad jeg har sett han RL! Han kledde den oransje selen kjempebra. Men får han ikke gnagsår av den? Siden den ikke er foret liksom?? :)

Takk. :) Om du er i Molde i påska så kan vi jo kanskje ta en tur sammen igjen?

Ingen gnagsår, så lenge selen ligger slik den skal så bør det ikke være noe problem. Det hadde nok gnaget om reimene lå for tett under albuene, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også gå god for Linn og Haqihana selene vertfall, jeg har også slik orange til min DP :)

Visste ikke at selen var "i vinden" jeg, men det er mange som har de til Pinscher og DP siden disse ikke er så enkle å finne seler til som sitter godt. Jeg kjøpte forde jeg ble anbefalt denne til DP, den var lett tilgjengelig og jeg hadde ikke noe godt alternativ i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Will do :D Har du forskjellige farger, hvilke isåfall? Tenkte i utgangspunktet å kjøpe sort, men det hadde vært kult med knallrosa og faktisk. :lol: han kler det.

Haha, Jeg skal se hva jeg har, ser ikke bort fra at jeg har en sort en :) Rosa har jeg nok ikke, passer ikke helt til en labradorhannhund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...