Gå til innhold
Hundesonen.no

Tipsy og hennes 8 små :)


soelvd
 Share

Recommended Posts

Tror du Dex får beholde navnet sitt? *håpehåpe*

Tror ikke det, dessverre. :)

I løpet av helgen har flere brikker falt på plass og 4 fantastiske familier har vært på besøk og de skal alle ha valp. Alle sammen reiser til bergensområdet. Så nå er det kun Fant igjen som trenger et hjem! Resten reiser i løpet av neste uke og uken etter.

Rettelse: alle har nå fått hjem!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Heisann folkens... Etter anbefaling fra fostermor til Bendik datt jeg innom her på Hundesonen... Og her fant jeg jo jaggu innlegg om Bendik og hans søsken .. Bendik er da mitt nye barn, og vi koser

Høres bra ut. Tenker hun skal få være med en liten tur rett borti skogen her, kanskje hun vil gå et godbit-spor feks. Eller trene noen triks, tror hun har godt av å få brukt hodet sitt litt. Tror no

Da har fineste Dexen fått seg et nytt hjem. Han flytter til en ung mann i Sogn neste uke

Posted Images

Hurra hurra!

Du får få noen av dem til å ta med valpene på sonen-turer i Bergen!

Jeg skal reklamere for sonen på harde livet, forhåpentligvis er det noen som orker joine :whistle:

Har jeg drømt det, eller leste jeg hint om at du/dere muligens skal beholde valpenes mor, altså Tipsy...? Sjarmen hennes vant dere over...? :D Det hadde jo vært fantastisk fint!

Det har du nok drømt.. :) Men vi vurderer fortløpende. Men klarer ikke helt å beestemme oss!

Edit: hint har du kanskje sett. Men vi har altså ikke bestemt oss helt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra!

Du får få noen av dem til å ta med valpene på sonen-turer i Bergen!

Denne så jeg ikke. Det er garantert noen som vil være med. Faktisk hadde jeg et par her i dag som henta Fant - og de hadde vært inne på sonen og snoka i tråden her (jeg tipsa de ikke :P ). Så nå får vi håpe det blir sonenmennesker ;)

Så har Bendick (som nå er Bendik), Fant og Dex (som nå heter Shanti) reist. 5 igjen, en reiser i morgen, en på fredag og en på mandag igjen. Så er Azita igjen som trenger hjem og Emira blir med oss østover om halvannen uke. Litt stille nå, men veldig deilig også!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens... :) Etter anbefaling fra fostermor til Bendik datt jeg innom her på Hundesonen... Og her fant jeg jo jaggu innlegg om Bendik og hans søsken .. :) Bendik er da mitt nye barn, og vi koser oss.. Han er en meget aktiv og lærevillig krabat og veldig glad i biler, så det tenkes at det er mye BC i han ja.. :) Gleder oss til fortsettelsen.. :)

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens... :) Etter anbefaling fra fostermor til Bendik datt jeg innom her på Hundesonen... Og her fant jeg jo jaggu innlegg om Bendik og hans søsken .. :) Bendik er da mitt nye barn, og vi koser oss.. Han er en meget aktiv og lærevillig krabat og veldig glad i biler, så det tenkes at det er mye BC i han ja.. :) Gleder oss til fortsettelsen.. :)

Så koselig! Vi vil se bilder :) Håper du blir på forumet så vi får følge Bendik videre :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... prøvde å legge inn bilde her nå, men får det ikke til nei???

Så hyggelig at du kom deg inn hit! Gleder meg til å følge fineste Bendiken videre :)

Lag gjerne en presentasjonstråd her: http://hundesonen.no/forum/forum/22-min-hund/ eller her: http://hundesonen.no/forum/forum/1-presenter-deg-selv/.

Du kan ta bildene du har på facebook. Høyreklikk på et bilde og velg "åpne i ny fane". Så kopierer du linken du får og trykker på bildeikonet her som du skriver innlegget, så limer du inn adressen. :) Om det finnes noen lettere måte må noen andre hjelpe deg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere har vært kjempeflinke og gjort en super innsats for denne gjengen! Hva skulle Tipsy og valpene gjort uten dere? :flowers:

Bodd hos et annet fosterhjem :lol: Men tusen takk :) Vi er i alle fall utrolig fornøyde med de 4 som har forlatt redet hittil. Samtlige er trygge, kule og utforskende valper (dog noen småting var litt skummelt, men sånn er det jo). De spiser godt og sover gjennom natta og har smeltet hjertene på sine nye eiere. :heart:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en hyggelig tråd :-)

Jeg vil bare takke dette fantastiske fosterhjemmet for en utrolig innsats! :D Vi i K9 er utrolig glad for at dere kunne hjelpe til med Tipsy og hennes små! Også for innsatsen videre etter valpene har fått seg nye hjem! Dere har vært med på å gi hundene en ny sjanse

Gode klemmer fra alle sammen i organisasjonen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en hyggelig tråd :-)

Jeg vil bare takke dette fantastiske fosterhjemmet for en utrolig innsats! :D Vi i K9 er utrolig glad for at dere kunne hjelpe til med Tipsy og hennes små! Også for innsatsen videre etter valpene har fått seg nye hjem! Dere har vært med på å gi hundene en ny sjanse

Gode klemmer fra alle sammen i organisasjonen <3

Takk for det, hyggelig å høre :)

Så til resten av sonen, dere som har lurt på hva som skjer med Tipsy. Det har vært mange diskusjoner frem og tilbake og vi har jammen vært i tvil! Enden på visa blir dessverre at Tipsy blir omplassert, hun blir altså ikke her hos oss. Jeg ser at hun er en hund som har utrolig mye boende i seg og som kan gjøre det bra med den rette eieren. Den rette eieren kunne helt sikkert vært oss, men vi har Monti også - på omtrent samme alder. Og magefølelsen sier meg at jeg vet faktisk ikke om jeg klarer å trene begge like aktivt uten at det blir litt halvhjertet/halvferdig i stede for å satse på en hund. To hunder er også maksgrensen her i hus, og om vi beholder henne har vi to hunder med kun 4 mnd mellomrom - noe som resulterer i at jeg vil ha to gamle hunder en dag og ingen konkurransehund. Så planen blir nok å la Monti bli noen år før det blir ny toller (evt goldis) i hus.

Så sånn er ståa, om noen kjenner til noen som leter etter hund så skrik ut. Hun er en utrolig, utrolig kul hund!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle stikke hodet innom med en liten status på Fant.

Han ser ut til å storkose seg her hos oss, og sover gjennom hele natten.

Da vi kom hjem med han på Onsdag brukte han et par timer på å gjøre seg trygg på oss og sitt nye hjem, men ble fort varm i trøyen etter en god, lang lur.

Nå henger han i hælene våre dagen lang, bortsett fra når han sover, som riktignok er en del :P

Jeg vil takke K9 omplassering og spesielt Anette for en kjempejobb med Fant og resten av valpekullet. Det må ha vært en enorm utfordring, som jeg samtidig ser for meg må være voldsomt givende.

post-11001-0-96100400-1335129772_thumb.j

Denne valpen er bare så ufattelig sjarmerende, og har smeltet våre hjerter helt.

post-11001-0-46410400-1335129749_thumb.j

Dette bildet ble tatt i dag. Ser det ikke litt ut som om ørene er på vei opp?

post-11001-0-63797100-1335129709_thumb.j

Her ligger han i sofaen, og ørene lå tilfeldig utstrakt. Tenkte jeg måtte ta et bilde av hvordan han kanskje vil se ut...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle stikke hodet innom med en liten status på Fant.

Han ser ut til å storkose seg her hos oss, og sover gjennom hele natten.

Da vi kom hjem med han på Onsdag brukte han et par timer på å gjøre seg trygg på oss og sitt nye hjem, men ble fort varm i trøyen etter en god, lang lur.

Nå henger han i hælene våre dagen lang, bortsett fra når han sover, som riktignok er en del :P

Jeg vil takke K9 omplassering og spesielt Anette for en kjempejobb med Fant og resten av valpekullet. Det må ha vært en enorm utfordring, som jeg samtidig ser for meg må være voldsomt givende.

post-11001-0-96100400-1335129772_thumb.j

Denne valpen er bare så ufattelig sjarmerende, og har smeltet våre hjerter helt.

post-11001-0-46410400-1335129749_thumb.j

Dette bildet ble tatt i dag. Ser det ikke litt ut som om ørene er på vei opp?

post-11001-0-63797100-1335129709_thumb.j

Her ligger han i sofaen, og ørene lå tilfeldig utstrakt. Tenkte jeg måtte ta et bilde av hvordan han kanskje vil se ut...

Ååh, han er så fin altså, dere! :) Dere må nok lage en helt egen bildetråd til han, ja :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal reklamere for sonen på harde livet, forhåpentligvis er det noen som orker joine :whistle:

Det har du nok drømt.. :) Men vi vurderer fortløpende. Men klarer ikke helt å beestemme oss!

Edit: hint har du kanskje sett. Men vi har altså ikke bestemt oss helt. :)

Går det bra mellom Monti og Tipsy nå? :)

Heisann folkens... :) Etter anbefaling fra fostermor til Bendik datt jeg innom her på Hundesonen... Og her fant jeg jo jaggu innlegg om Bendik og hans søsken .. :) Bendik er da mitt nye barn, og vi koser oss.. Han er en meget aktiv og lærevillig krabat og veldig glad i biler, så det tenkes at det er mye BC i han ja.. :) Gleder oss til fortsettelsen.. :)

Hei! Hvor på Sotra bor dere? Bodd på Sotra selv i mange år! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fallt hodestups pladask for Tipsy!! makan til sjarm troll!

jeg hadde tatt henne på flekken om det ikke var for at jeg også har to unge hunder... og ikke har kapasitet for en til. Jeg tror det kunne blitt en rå liten agility hund...

Håper hun kommer til et godt hjem! hun er så skjønn...*snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fallt hodestups pladask for Tipsy! makan til sjarm troll!

jeg hadde tatt henne på flekken om det ikke var for at jeg også har to unge hunder... og ikke har kapasitet for en til. Jeg tror det kunne blitt en rå liten agility hund...

Håper hun kommer til et godt hjem! hun er så skjønn...*snufs*

Hun kunne blitt en helt rå agilithund, uten tvil. Aller mest sannsynlig har hun også fått seg et hjem - et helt riktig hjem. De kommer og hilser på om noen dager, vi gleder oss. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann folkens... :) Etter anbefaling fra fostermor til Bendik datt jeg innom her på Hundesonen... Og her fant jeg jo jaggu innlegg om Bendik og hans søsken .. :) Bendik er da mitt nye barn, og vi koser oss.. Han er en meget aktiv og lærevillig krabat og veldig glad i biler, så det tenkes at det er mye BC i han ja.. :) Gleder oss til fortsettelsen.. :)

Velkommen! Du må lage en tråd til han og legge ut masse bilder! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Så kan jeg med glede fortelle at også Tipsy har fått seg et hjem! Hun skal til et indisk par (som ikke spiser hunder)! Herlige folk med masse humør og kjærlighet å gi. Tipsy likte de også veldig godt fra dag en. Hurra! :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Så kan jeg med glede fortelle at også Tipsy har fått seg et hjem! Hun skal til et indisk par (som ikke spiser hunder)! Herlige folk med masse humør og kjærlighet å gi. Tipsy likte de også veldig godt fra dag en. Hurra! :)

Indere er tradisjonellt vegetarianere og spiser iallefall ikke hunder, for en flåsete kommentar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indere er tradisjonellt vegetarianere og spiser iallefall ikke hunder, for en flåsete kommentar..

For en unødvendig sutrete kommentar i gjengjeld ;) De fleste spør eller har en oppfatning om at de spiser hund i India (i alle fall av de jeg har snakka med siden hun var hos de på besøk), så det var nå ment som en spøk og ikke blodig alvor. Ekstra kos at du fikk med deg essensen og den hyggelige nyheten i innlegget :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • For Odin var det omvendt. Han ble blind, døv og engstelig, mens kroppen var nesten like like sprek som før. Klart han var litt roligere, hoppet litt lavere, og hadde litt mindre blærekontroll og sånt. Det var utrolig vanskelig å avlive en fysisk ganske frisk hund, men han hadde det ikke noe bra.
    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...