Gå til innhold
Hundesonen.no

Tipsy og hennes 8 små :)


soelvd
 Share

Recommended Posts

I dag har Tipsy vært mye flinkere, stormer til om valpene piper, vasker de, har lagt seg ned på siden helt frivillig og latt de drikke. Kanskje trengte hun bare å forstå at det var lettere. Eller litt ro. Lykkepilla virker fornøyd.

Tatt noen bilder i dag:

422685_10150668495512225_772132224_8911565_1257875495_n.jpg

428177_10150668495627225_772132224_8911567_1024013862_n.jpg

417242_10150668495887225_772132224_8911568_68365238_n.jpg

431339_10150668495997225_772132224_8911569_1201153688_n.jpg

428176_10150668496057225_772132224_8911570_805799439_n.jpg

426282_10150668496172225_772132224_8911571_113813687_n.jpg

417093_10150668496277225_772132224_8911572_189240613_n.jpg

423788_10150668496382225_772132224_8911573_1985482377_n.jpg

429428_10150668496507225_772132224_8911576_2094107974_n.jpg

Edit: har fått endel tilbakemeldinger på at de umulig kan være 2 uker gamle, at de må være eldre. Noen som tenker noe om det?

Edit 2: de responderer feks ikke noe på lyd, men reagerer når vi lager lyd. De beveger seg relativt kjapt fremover men vugger endel. Har også sett de lekesloss noen ganger.

Edit 3: så plutselig at det var to Gorbi og ingen Hero :o

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Heisann folkens... Etter anbefaling fra fostermor til Bendik datt jeg innom her på Hundesonen... Og her fant jeg jo jaggu innlegg om Bendik og hans søsken .. Bendik er da mitt nye barn, og vi koser

Høres bra ut. Tenker hun skal få være med en liten tur rett borti skogen her, kanskje hun vil gå et godbit-spor feks. Eller trene noen triks, tror hun har godt av å få brukt hodet sitt litt. Tror no

Da har fineste Dexen fått seg et nytt hjem. Han flytter til en ung mann i Sogn neste uke

Posted Images

De derre er umulig bare 2 uker, tipper 3, kanskje 3 og en halv?

Enig. De ser altfor store ut og har alt for mye kroppskontroll til å være bare 2 uker gamle, syns jeg.

De er veldig søte da! Og de er heldige som har kommet til deg, det er tydelig at du ønsker å gjøre best mulig jobb med disse små og mammaen deres :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg synes også de ser veldig "for seg" ut til å være bare to uker - to uker gamle burde de såvidt ha øyne og være mer marsvin enn valper.

På en annen side - de er 17 dager gamle, så tja... jeg vet ikke .... Er de født hjemme hos de som hadde tispa eller er de født der du hentet dem?

Jeg tror ikke de er så mye som en uke eldre enn de er sagt å være når jeg ser bildene fra i går - men kanskje ett par tre dager eldre. Men de virker veldig våkne for alderen. Jeg måtte gå tilbake å se på tre ukers bilder av valper for å sammenligne. Nedenfor er bilde av 22 dager gamle belgervalper og det er jo en rase som bruker å være ganske "tidlige" - men jeg synes nok nesten de ser yngre ut enn valpene "dine".

15019_1219706427845_1684459348_418708_4832839_n.jpg

Kanskje du må forske mer på datoene.... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(bare fjern bildene hvis du ikke vil ha de her!)

Til sammenlikning.. Chessea så slik ut da hun var 2 uker gammel:

101_0111.JPG

Og 3 uker:

3uker_nr7.jpg

4 uker:

127_2725.JPG

Og tilslutt Leja 2 uker:

303243_2157521057919_1243285521_31861849_754516562_n.jpg

Er ikke meningen å spamme med Chessea-bilder, men sammenlikner jeg med hvordan hun så ut i de forskjellige ukene så kunne valpene dine fort vært 3,5-4 uker gamle liksom :P

Jeg klarer ikke tro at de bare er 2 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De derre er umulig bare 2 uker, tipper 3, kanskje 3 og en halv?

Enig. De ser altfor store ut og har alt for mye kroppskontroll til å være bare 2 uker gamle, syns jeg.

De er veldig søte da! Og de er heldige som har kommet til deg, det er tydelig at du ønsker å gjøre best mulig jobb med disse små og mammaen deres :ahappy:

Jeg begynner å bli enig med dere. Har også snakka med endel andre som fikk tippe alder uten å vite hvor gamle de liksom er, og svaret er alltid 3-4 uker.. Og det er klart vi ønsker å gjøre en best mulig jobb.. :)

Jeg synes også de ser veldig "for seg" ut til å være bare to uker - to uker gamle burde de såvidt ha øyne og være mer marsvin enn valper.

På en annen side - de er 17 dager gamle, så tja... jeg vet ikke .... Er de født hjemme hos de som hadde tispa eller er de født der du hentet dem?

Jeg tror ikke de er så mye som en uke eldre enn de er sagt å være når jeg ser bildene fra i går - men kanskje ett par tre dager eldre. Men de virker veldig våkne for alderen. Jeg måtte gå tilbake å se på tre ukers bilder av valper for å sammenligne. Nedenfor er bilde av 22 dager gamle belgervalper og det er jo en rase som bruker å være ganske "tidlige" - men jeg synes nok nesten de ser yngre ut enn valpene "dine".

Kanskje du må forske mer på datoene.... *ler*

Ja, jeg tror faktisk vi må kikke mer på datoene :P Enig med bildet også. Men hvorfor skulle de gidde å lyve om hvor gamle de er? De var nemlig ikke "ca 2 uker", de var født 27. februar.

(bare fjern bildene hvis du ikke vil ha de her!)

Til sammenlikning.. Chessea så slik ut da hun var 2 uker gammel

Er ikke meningen å spamme med Chessea-bilder, men sammenlikner jeg med hvordan hun så ut i de forskjellige ukene så kunne valpene dine fort vært 3,5-4 uker gamle liksom :P

Jeg klarer ikke tro at de bare er 2 uker!

Så fine valper kan du spamme meg ned med så mye du vil :lol: Men jeg skjønner godt hva du sier og er helt enig!

Video av valpene i dag:

Edit: snakka med en dyrlege jeg kjenner nå, hun var skråsikker på at de her er ikke to uker, hun tippa 4..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De derre er umulig bare 2 uker, tipper 3, kanskje 3 og en halv?

Helt enig. Sa det til Anette i går, og linka henne til en film med 2,5 uker gamle valper og de var helt hjelpesløse i forhold til disse.

Håper dere finne ut hvor gamle de egentlig er! Rart å lyge om slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar de med en tur ned på dyreklinikken etterpå, snakka med ei jeg kjenner som jobber der og hun syntes det var en god ide. Så er de flere som kan se på de. Om de skulle være eldre bør de jo preges på en annen måte, det nærmer seg ormekur, litt fast føde, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin film! Håper de alle får gode hjem :) Skal mora omplasseres etterpå eller skal du beholde henne?

Hun skal i teorien omplasseres (hehe). Vet om noen som er perfekte for henne og som har lett etter hund lenge, tipper hun reiser dit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Tar de med en tur ned på dyreklinikken etterpå, snakka med ei jeg kjenner som jobber der og hun syntes det var en god ide. Så er de flere som kan se på de. Om de skulle være eldre bør de jo preges på en annen måte, det nærmer seg ormekur, litt fast føde, etc.

Jeg ville ikke stressa med å ta de med til dyrlege jeg altså - det er kun i unntakstilfeller det bør gjøres - det er så mye smitte på sånne steder at det ville jeg unngått for enhver pris.

Jeg synes det er litt drøyt med 4 uker, men at de er 3 uker pluss tenker jeg nok. Og du kan fint prøve med fast føde til de, men først mark-kur.

Be veterinæren om respept på Banmith pasta - skvis ut i forhold til vekt og smør i ganen på valpene - da får de det i seg - vent så ett par dager så introduserer du fast føde.

Jeg er jo litt motstander av for mye dill i fast føden og har brukt Royal Canin spevalpefor til mine - oppbløtt i vann noen timer, deretter har jeg blandet Royal Canine valpemelk med kokende vann og helt over, brukt stavmikser og justert temperaturen i mikroen til ønsket temperatur. Maten skal være som velling og kanskje litt tynnere - deretter bare satt det ned til valpene i en egnet bolle/fat (lav kant og bred flat bunn) og introdusert dem til det ved å ta litt på fingeren og dutte bort i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuuuuuuud så fine valper! :heart: :heart: Å de små lydene de lager, og det klumsete ganglaget, herregud jeg fikk tårer i øynene! :cry: Lilli begynte å lete da hun hørte valpene, merkelige skroget av et dyr! :lol:

Jaaaa, de er så fine! :D

Jeg ville ikke stressa med å ta de med til dyrlege jeg altså - det er kun i unntakstilfeller det bør gjøres - det er så mye smitte på sånne steder at det ville jeg unngått for enhver pris.

Jeg synes det er litt drøyt med 4 uker, men at de er 3 uker pluss tenker jeg nok. Og du kan fint prøve med fast føde til de, men først mark-kur.

Be veterinæren om respept på Banmith pasta - skvis ut i forhold til vekt og smør i ganen på valpene - da får de det i seg - vent så ett par dager så introduserer du fast føde.

Jeg er jo litt motstander av for mye dill i fast føden og har brukt Royal Canin spevalpefor til mine - oppbløtt i vann noen timer, deretter har jeg blandet Royal Canine valpemelk med kokende vann og helt over, brukt stavmikser og justert temperaturen i mikroen til ønsket temperatur. Maten skal være som velling og kanskje litt tynnere - deretter bare satt det ned til valpene i en egnet bolle/fat (lav kant og bred flat bunn) og introdusert dem til det ved å ta litt på fingeren og dutte bort i munnen.

Takk for gode tips. :) Ang dyrlegen så skulle en jo tro hun ville nevnt det om det ikke var lurt, hun er dyrlege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Takk for gode tips. :) Ang dyrlegen så skulle en jo tro hun ville nevnt det om det ikke var lurt, hun er dyrlege...

Veterinærer er ikke alltid like lure - men kanskje de ikke tenker på det rett og slett, tror at folk skjønner det. Jeg ville i alle fall aldri i villeste verden dra med meg valper til veterinær med mindre det var tvingende nødvendig. Dvs. når det er tid for vaksinering ved 8 ukers alder, og ellers om noe er akutt.

Jeg har sett videoen en gang til og jeg vil jo tro at de er rundt 3 uker jeg, ikke noe særlig eldre - og det kan jo være at de bare er veldig tidlig ute, noen valper er jo det. Jeg har hatt valper som har løpt rundt på den alderen liksom.

Men igjen - prøv litt fast føde du - og siden de har fått tenner så vil jeg tippe at de snart er klare for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinærer er ikke alltid like lure - men kanskje de ikke tenker på det rett og slett, tror at folk skjønner det. Jeg ville i alle fall aldri i villeste verden dra med meg valper til veterinær med mindre det var tvingende nødvendig. Dvs. når det er tid for vaksinering ved 8 ukers alder, og ellers om noe er akutt.

Jeg har sett videoen en gang til og jeg vil jo tro at de er rundt 3 uker jeg, ikke noe særlig eldre - og det kan jo være at de bare er veldig tidlig ute, noen valper er jo det. Jeg har hatt valper som har løpt rundt på den alderen liksom.

Men igjen - prøv litt fast føde du - og siden de har fått tenner så vil jeg tippe at de snart er klare for det :)

Vi avbestilte timen. :) Omplasseringssenteret skulle ringe og sjekke en gang til om ikke det hadde skjedd en misforståelse. Og ellers så jeg en video nå av boxervalper på 19 dager, de var veldig like på disse. :)

Bendick og Dex :wub: For noen herlige valper. De var heldige som fikk komme til dere! Håper alle får gode hjem. :)

Det håper jeg og! så veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig søt video :) Håper de får gode hjem alle sammen.

Det gjør de nok :ahappy:

Veldig søte valper og flott av dere som gjør dette! Stakkars Tipsy som må igjennom dette i så ung alder, men jeg tror neppe hun hadde fått det mye bedre enn hos dere :ahappy:

Åh, tusen takk. Det var hyggelig å høre! Hun ser i alle fall ut til å trives. Hun blir flinkere og flinkere med barna, stresser ikke, har funnet avknappen sin og blir bare kalt lykkepilla. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...