Gå til innhold
Hundesonen.no

Labb, Felleskjøpet- best i test?


Janis
 Share

Recommended Posts

Som jeg skreiv...

Men jeg kaller hverken RC, ProPlan eller Hills for drittfôr bare fordi en av mine hunder ikke fungerte på de...

Faktisk har jeg hatt 2 hunder som ikke har fungert på Hills, så i følge min erfaring er det statistisk et mye verre fôr enn Labb. Men jeg er i det minste åpen for at det er et bra fôr, bare ikke til de to hundene.

Hun jeg har nå går på Hills/V&H btw...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fornemme lille papillon spiser BÆSJ..til tross for at hun får vom og hundemat.. og RC.

Jeg tror heller at det skyldes at mamman var god på å vaske og spise bæsj til valpene da de var små..(mamma luktet alltid så godt BÆSJ..liksom)

Jeg har `fôret med Labb..og vært godt fornøyd..stabil avføring og fin pels..og rimelig fòr...

Har også brkt Labb Apetitt..og vært fornøyd..

Nå er det pro plan og Vom og Hundemat..

Grunnen til at jeg byttet var bare at jeg ble litt irritet på noen på FK utsalget..

Jeg kjøpte apetitt fôr(som er premiumfôret av bedre råvarer og "ferskere" fòr) i en periode.

Så kom jeg til en sekk som jeg syntes var litt "tørr" ..men tenkte at det sikkert ikke var så ille.. men så var neste sekk også litt "tørr"..

Da jeg nevnte det i butikken..fikk jeg beskjed om at de hadde fått beskjed om at det en periode vist nok hadde hatt problemer med en "fòrtørrer"... Dette er noe jeg helt fint kunne tenke meg kunne skjedd ALLE produsenter..Men jeg synes de burde tilbudt meg nytt fòr/kompensasjon..eller beklag dette skikkelig..uten at jeg måtte TVINGE dem..SÅ da byttet jeg fòr

Nettopp, dette er veldig variabelt fra hund tl hund. Det er en grunn til at en hund spiser det.

Din har alltid har gjort det, min hund hadde aldri spist avføring før! Vi kjenner våre egene hunder best. Og dette var ikke normalt for min hund!

Ja, det er greit. Vi er alle einige i at nokre hundar funkar på det eine foret, og nokre funkar på det andre. Men du skriv at Labb ikkje har dei næringsstoffa ein hund må ha for å leve. Då lurar eg på kva du meiner RC inneheld som Labb ikkje inneheld. For såvidt eg kan sjå, er innhaldet relativt likt i dei to fora, og dei fleste andre tørrfor på marknaden.

Så med mindre du vil utdjupe kva Labb manglar, som RC har, så kan vi kanskje prøve å halde det bittelittegranne sakleg her.

Gidder du lese hva jeg skriver eller?!

En hund overlever da av å spise Labb.. Jeg vil bruke det som fungerer best på mine hunder.

Har hverken næringsinnhold for Labb eller RC. Jeg vet min hund ikke fungerte optimalt på Labb, da byttet jeg lett over til noe hun fungerte på!

Jeg prøvde Labb for å ha en erfaring med det iom at jeg jobber i dyrebutikk. Etter kort tid begynte hunden spise sin egen avføring, for å kompensere for mangler i kostholdet hun hadde. :x

Første og siste gang! Aldri mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro, ro til fiskeskjær...

Jeg prøvde Labb for å ha en erfaring med det iom at jeg jobber i dyrebutikk. Etter kort tid begynte hunden spise sin egen avføring, for å kompensere for mangler i kostholdet hun hadde. :x

Første og siste gang! Aldri mer!

Det spelar liten rolle at du no prøver å flytte fokus til ein heilt irrelevant plass i setninga, det du skreiv var at det var mangler i kosthaldet (altså Labb). Når du i tillegg skriv at du prøvde dette foret for å skaffe deg erfaring, iom at du jobbar i dyrebutikk (som ikkje eingong sel Labb, med mindre det var ein FK-butikk), ville det ikkje overraske meg om du er ein av dei som snakkar nedlatande til kundar som brukar FK-for på sine hundar, og ikkje det foret du helst vil selje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte i mange år Labb på mine hunder og var veldig fornøyd,men siden jeg bor ganske på bydga og den lokale jeger og fiskeforeninga har avtale på Sportsmanns Pride har jeg valgt å bytte,ikke fordi Labb fungerte dårligere. Men fordi det er litt avstander oppi her og det er lettvint å reise rett borti sentrum for å hente for. Hadde det vært kortere vei til Fellekjøpet og ikke lokale jff hadde solgt for så hadde mine fremdeles gått på Labb.:-). Jeg har opplevd mye dårlig pels på såkalte dyre veterinærfor,så for meg handler det kun om hva bikkjene fungerer på og tilgjengelighet. Og jeg er så heldig at alle mine tre fungerer like godt på samme foret,så da valgte jeg det som var nærmest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro, ro til fiskeskjær...

Det spelar liten rolle at du no prøver å flytte fokus til ein heilt irrelevant plass i setninga, det du skreiv var at det var mangler i kosthaldet (altså Labb). Når du i tillegg skriv at du prøvde dette foret for å skaffe deg erfaring, iom at du jobbar i dyrebutikk (som ikkje eingong sel Labb, med mindre det var ein FK-butikk), ville det ikkje overraske meg om du er ein av dei som snakkar nedlatande til kundar som brukar FK-for på sine hundar, og ikkje det foret du helst vil selje.

Jeg vil kundene skal bruke det som hundene deres fungerer best på jeg. :D Så enkelt er det!

Vi har en ny type fôr, Brit Care, som jeg har hørt mye negativt av om av de som har prøvd det. Når kunder spør meg om tilbakemeldinger på det fôret er jeg ærlig nok (til tross for at det er det butikken tjener mest på) og sier det som det er.

Sist jeg så på næringsinnholdet på en Labb sekk var karbohydrater det var mest av i fôret.... Det er noen år siden, har helt sikkert blitt bedre.

For å rette på deg, er faktisk noen dyrebutikker som selger Labb, det permium fôret eller hva det heter...

Selvfølgelig anbefaler jeg fôrtyper jeg veit mange er storfornøyd med. Har hørt mye rart om Labb, men selvfølgelig er det hunder som fungerer på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro, ro til fiskeskjær...

Det spelar liten rolle at du no prøver å flytte fokus til ein heilt irrelevant plass i setninga, det du skreiv var at det var mangler i kosthaldet (altså Labb). Når du i tillegg skriv at du prøvde dette foret for å skaffe deg erfaring, iom at du jobbar i dyrebutikk (som ikkje eingong sel Labb, med mindre det var ein FK-butikk), ville det ikkje overraske meg om du er ein av dei som snakkar nedlatande til kundar som brukar FK-for på sine hundar, og ikkje det foret du helst vil selje.

Altsåå........ Og blande inn det der er for dumt. Har jobbet i dyrebutikk som solgte RC, brukte selv et annet för på bikkjene, vet om folk som har vært fornøyde og enda flere som har vært misfornøyde med Labb. Mener du at jeg snakket nedlatende om alle andre för da?

EDIT; Som eva86 skriver her - spør kundene om erfaringer så får de dem, på godt og vondt. En dyrebutikk som ikke deler ærlige erfaringer hadde i hvertfall jeg styrt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kundene skal bruke det som hundene deres fungerer best på jeg. :D Så enkelt er det!

Vi har en ny type fôr, Brit Care, som jeg har hørt mye negativt av om av de som har prøvd det. Når kunder spør meg om tilbakemeldinger på det fôret er jeg ærlig nok (til tross for at det er det butikken tjener mest på) og sier det som det er.

Sist jeg så på næringsinnholdet på en Labb sekk var karbohydrater det var mest av i fôret.... Det er noen år siden, har helt sikkert blitt bedre.

For å rette på deg, er faktisk noen dyrebutikker som selger Labb, det permium fôret eller hva det heter...

Selvfølgelig anbefaler jeg fôrtyper jeg veit mange er storfornøyd med. Har hørt mye rart om Labb, men selvfølgelig er det hunder som fungerer på det også.

Det er vel eit generelt problem med tørrfor på marknaden, at store delar av innhaldet er korn og karbohydratar. Her er ikkje RC-Eukanuba og dei andre velrennomerte fora noko betre.

Med Labb premiumfor reknar eg med at du meiner Appetitt? Det er i så fall det vi forar med. Det har òg oppdrettarane våre alltid gjort, og deira hundar er mestvinnande utstillingsbernerar på Vestlandet, og det blir ein ikkje med tørr pels og dårleg for ;) .

Altsåå........ Og blande inn det der er for dumt. Har jobbet i dyrebutikk som solgte RC, brukte selv et annet för på bikkjene, vet om folk som har vært fornøyde og enda flere som har vært misfornøyde med Labb. Mener du at jeg snakket nedlatende om alle andre för da?

EDIT; Som eva86 skriver her - spør kundene om erfaringer så får de dem, på godt og vondt. En dyrebutikk som ikke deler ærlige erfaringer hadde i hvertfall jeg styrt unna.

Å dele erfaringar når ein blir spurd om det, er sjølvsagt heilt fint. Ein annan sak er det når ekspeditør på eige initiativ spør kva for ein brukar, for så å ytre høylytt og klart kva ein synst om det. For å gjenta meg sjølv:

Lina Kristine vart nærast skjelt ut då ho svarte Appetitt på spørsmål om kva fôr vi brukte i ein dyrebutikk. Ho kunne like godt gått inn på kontoret til Barnevernet og sagt at ho brukte å slå ungane sine, seier ho... Fint det, når desse dyrebutikktørrfora inneheld mykje det same.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke stolt blindt på at det fôret er best i test. Det kommer jo helt an på hva de egentlig tester.

Og det kommer helt an på individet for hva som er best.

Hundene vi har hos pappa blir fôret med Labb,(Og som hos OlavEmil, får de også diverse matrester.) og de fungerer helt fint med det - har de alltid gjort. Andre hunder vi har hatt i hus har også gått på Labb, og fungert bedre på dette fôret, enn med andre typer fôr.

Selv bruker jeg ikke Labb, men jeg ville ikke hatt noe problem med å prøve det hvis det skulle vise seg at det vi bruker nå ikke fungerer så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Labb premiumfor reknar eg med at du meiner Appetitt? Det er i så fall det vi forar med. Det har òg oppdrettarane våre alltid gjort, og deira hundar er mestvinnande utstillingsbernerar på Vestlandet, og det blir ein ikkje med tørr pels og dårleg for ;) .

Alltid og alltid, Appetitt kom vel på markedet i 08-09 om jeg ikke husker feil. Og joda, det er et steg opp fra Labb, ingen tvil om det.

Men samtidig er det artig at de skryter av å bruke kun animalske proteinråvarer, og når du ser på analysen så ligger proteinandelen fra animalske kilder på 49 (light) -84 (extreme)%... Kudos for at de opplyser den nøyaktige fordelinga, menneh... Man bør ikke love mer enn man kan holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid og alltid, Appetitt kom vel på markedet i 08-09 om jeg ikke husker feil.

Seier du det? I så fall har dei syndig nok fora med LABB! :blink: Dei har iallefall vore næraste nabo til Vaksdal mølle, som produserar FK-foret (Labb og Appetitt) i mange år, og hatt oppdrettaravtale med desse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilli fungerer IKKE på labb, hun flasser, røyter, har tørre poster og hun er statisk til enhver tid fordi pelsen er så tørr og rar. Skal over på RC til helgen, resten av den lille sekken vi har med fòr blir nok donert bort til noen som bruker Labb og er fornøyde.

For øvrig fòrer jeg med bare 50% tørrfòr, så det skulle ikke så rare mengden til for å få feil mengde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

for de hundene som fungerer på det er det vel økonomisk greit for hunde eier!

men for min del hadde jeg aldri i verden brukt det på mine! betaler heller noen hundre mer for og få en hund som fungerer på ett bra for! har dårlig erfaring med det foret! en kompis brukte det (prøvde) det på sin. og hunden så ut som den hadde skabb! han fikk da prøve (Appetit) et for som jeg fortsatt er kritisk til! men det fungerte topp for han sin hund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...