Gå til innhold
Hundesonen.no

Brainstorming av tispenavn på superkul kelpie


Guest LXT
 Share

Recommended Posts

Okay, jeg hadde ikke tenkt til å lage tråd. Jeg hadde nemlig tenkt til å klare dette heeelt selv. Men så synes jeg det er litt artig med innspill fra andre også, som forhåpentlig vis kan bidra til at jeg finner det beste navnet på min valp. :)

Jeg hadde tenkt på å bruke Dany dersom det passer seg slik i forhold til hvem valp jeg får og eventuelt om den som faktisk ender opp med henne kanskje velger et annet navn. Men det er Daenerys jeg egentlig kunne tenke meg å bruke.

Hva synes dere om navnet? Jeg liker at navnet er fra serien A song of ice and fire, for da blir det veldig gjennomført. Men så har jeg også sett litt på andre muligheter.

Blant annet har jeg studert Australias kart over googlemaps, og gud bedre så mye artige navn de har der borte. Jeg skal nevne noen, og husk at jeg har hatt øyne for stedsnavn som kan brukes på hund:

- Cunnamulla

- Wagga Wagga

- Ulladulla

- Cooma

- Blinman

- Uralla

- Eidsvold

- Staaten

- Moora

- Tumbanumba

:lol:

Og en liten hyllest til en viss frøken her inne:

- Little Sandy Desert :cool:

Men over til navn som er mer reelt å bruke da, så har jeg smakt litt på direwolfen til Arya (ikke bokstavlig), Nymeria. Jeg synes det er litt fint også, men det er kanskje litt tungvint?

Det skal være et navn som klinger bra, er forholdsvis lett å si og det må være litt pent uten at det blir Lady liksom (Sansa's direwolf :P)

Det hadde vært kult om jeg klarte å finne et navn fra Australia om jeg ikke får brukt eller skal bruke Daenerys. (Eller Nymeria) Men Italiensk er også aktuelt å vurdere. (Men ikke Siena Ingvild, for Sienna Miller er det eneste jeg tenker på da :lol: )

Fantasy figurer har også ofte litt kule navn, så si fra om du vet om noen!

Så, har dere noen artige forslag og meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee :wub:

Så fine navn - jeg elsker deg litt akkurat nå :lol:

Hvis du får Dany kan du jo beholde det. Daenerys er også veldig fint, så du kan bruke hele også. :)

Hvis du får en av de andre syntes jeg Nymeria var fint. :)

Eller hva med Khaleesi? Jeg syntes det er et så vakkert ord...

Jeg tenker sånn at valpen får masse tøysekosenavn uansett som du kan bruke om hovednavnet blir tungvint å rope e.l.

Så det er ikke så viktig at det skal være lett å si :aww:

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "har" jo alt en Ballemann, så hvorfor ikke Meera? Det hadde jo blitt en Merra :lol:

Flink til å ødelegge mine egene navn jeg *flirer*

Haha :lol: :lol:

Finnes ikke søtere kallenavn enn ballemannen vel, reagerer jo ikke på det lenger engang.

Der har du innkallingsordet btw. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khaleesi er jo kjempefint.. men jeg tenker at alle de små frøknene i kullet har fine navn jeg - Asha, Meera eller Dany funker jo fint. Arya også (men akkurat det navnet er vel det jeg synes er tammest av dem..).

Nymeria går også altså - tenk på å bruke det i innkalling - svinger fint synes jeg!

Ellers er jeg litt betatt av navnet Kest (søsteren til en av vennene til helten i the Earth&Sea et eller annet av Ursula Le Guin), men føler at det blir litt for kort for meg.. (jada, planlegger navn på kelpiefrøken om 2-3 år jeg... *rødme*) Moro! Lurer veldig på hvilken av de små blubbene du ender opp med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill!

Jeanette, det var nemlig det begge søstrene mine utbrøt også da jeg nevnte hvilke kalle navn de hadde pr i dag. Begge så litt rart på meg et par sekunder og utbrøt: "Okay, det blir jo bare Mærra liksom..."

Så hvis to på en gang uten å ha snakket om det, og nå også deg selv tenker det. Så kan det hende at andre også får den tanken første gangen de hører det :lol:

Khaleesi må jeg smake på i natt.. Litt usikker, så da smaker man :ahappy:

Kest blir litt kort for meg også Tonje. Og hvis jeg blir litt ivrig på innkallingen så kan jeg se for meg at den s'en og den t'en får et voldsomt trykk på seg haha Og kelpisen kommer krypenes fordi mamsen brått ble litt morsk i stemmen :P Neida, kanskje ikke så ille

Ballemann ja, jeg har blitt vant til det jeg også *humre* Han blir bare så festlig med det kosenavnet, skjønningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cooma :lol: den får to tomler opp av meg!

Jeg digga det navnet! Veit ikke hvordan det skal uttales, men jeg leser "koma" og det er jo ganske motsatt av oppførselen til en kelpie ;) Veldig kult :cool:

Jeg "har" jo alt en Ballemann, så hvorfor ikke Meera? Det hadde jo blitt en Merra :lol:

Flink til å ødelegge mine egene navn jeg *flirer*

:lol:

Ellers er jeg litt teit for jeg har egentlig ikke noe forslag :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cooma :lol: den får to tomler opp av meg!

jeg synes ikke Nymeria er vanskelig, men så er jeg vant til "tungekrøll" fra samisk, så jeg er vel inhabil :P

Jeg digga det navnet! Veit ikke hvordan det skal uttales, men jeg leser "koma" og det er jo ganske motsatt av oppførselen til en kelpie ;) Veldig kult :cool:

:lol:

Ellers er jeg litt teit for jeg har egentlig ikke noe forslag :icon_redface:

Fra meg også! Hysterisk bra :D

Jeg måtte flire da jeg så det, jeg leste også [koma] nemlig, og det passer så absolutt ikke til en kelpie :lol:

Ellers liker jeg mer og mer Nymeria, så må smake litt mer på det også.

Kangerlussuaq, jeg fikk ikke med qouten: Men å dele opp Nymeria synes jeg gjør at det blir for kort. Akkurat som at det mangler noe i navnet ;)

Foreløpig Daenerys (som kan bli kosemoseDany når hun ikke er rampete haha) og Nymeria som topper listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som poppet inn i hodet mitt er Sydney som er en kjent by i Australia :) hehe!

Så poppet disse navnene opp :) (lurer på om noen av de har noe med australia å gjøre?)

Kiah (australsk sted)

Dinki-di

Sheila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyme / meria? (forkortels)

Kangerlussuaq, jeg fikk ikke med qouten: Men å dele opp Nymeria synes jeg gjør at det blir for kort. Akkurat som at det mangler noe i navnet ;)

Men, du er inne på noe. For om hun heter Nymeria, så kan det lett bli Nymi når det skal skvises og moses. Men ikke når hun er pøbel..

(Kaninen min for eksempel, het Mento. Men han ble også kjærlig kalt for Tjukken, Mentosen, Tjukketassen, Mentur, Kaninus, Paninus, Panneslasken, Pannern... :huh: )

Det første som poppet inn i hodet mitt er Sydney som er en kjent by i Australia :) hehe!

Så poppet disse navnene opp :) (lurer på om noen av de har noe med australia å gjøre?)

Kiah (australsk sted)

Dinki-di

Sheila

Hadde ikke Sydney vært et velbrukt navn og derfor veldig kjedlig nå i dag, så hadde hun helt klart kunnet få det navnet. Men jeg vil ha et som ingen andre har, så det kan det ikke bli.

Sheila er et sted ja, og det er fint. Men jeg har hørt om både hunder og mennesker som har samme uttalelse på navnet ihvertfall. Så da blir det for kjedlig,

Kiah er ikke så værst, men det bilmerket ødelegger litt :innocent:

Dinki-di er helt klart originalt og sånn sett kult! Men jeg likte det ikke :icon_redface:

Tusen takk for innspill! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med Khaleesi? Jeg syntes det er et så vakkert ord...

Damn, jeg håpte at kjøpere til dette kullet skulle hoppe bukk over det, for det står på min liste. :lol: Neida, men har tenkt tanken selv for jeg syns også det er vakkert. :ahappy:

Kan klippe inn litt fra min "brainstormingliste"

Venia

Via

Ziva

Theia

Valyria/Lyra

Nymeria

Fauna

Lydia

Liana

Daria

Jinx

Anya

Ice

Reid

Kjenner jeg er skrekkelig dårlig på å finne fine tispenavn, så jeg har ikke verdens lengste liste selv. :P Er bare et par navn til i tillegg til de jeg har limt inn her. Vanskelig med navn jo! *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn, jeg håpte at kjøpere til dette kullet skulle hoppe bukk over det, for det står på min liste. :lol: Neida, men har tenkt tanken selv for jeg syns også det er vakkert. :ahappy:

Kan klippe inn litt fra min "brainstormingliste"

Venia

Via

Ziva

Theia

Valyria/Lyra

Nymeria

Fauna

Lydia

Liana

Daria

Jinx

Anya

Ice

Reid

Kjenner jeg er skrekkelig dårlig på å finne fine tispenavn, så jeg har ikke verdens lengste liste selv. :P Er bare et par navn til i tillegg til de jeg har limt inn her. Vanskelig med navn jo! *sukk*

Takk for mange fine forslag! Og Nymeria stod på listen :ahappy:

Khaleesi er fint, men ingen ting er sikkert ennå ;)

Lenge til du ska ha valp eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine forslag! Og Nymeria stod på listen :ahappy:

Khaleesi er fint, men ingen ting er sikkert ennå ;)

Lenge til du ska ha valp eller?

Hvis din blir hetende "mother of dragons" hadde jo Khaleesi passet bra da. :ahappy:

Tispa har termin om to uker, og jeg venter spent på om det kommer ei frøken til meg der. :) Så, det er en evighet til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din blir hetende "mother of dragons" hadde jo Khaleesi passet bra da. :ahappy:

Tispa har termin om to uker, og jeg venter spent på om det kommer ei frøken til meg der. :) Så, det er en evighet til! :P

Så artig! Krysser fingrene for deg, jeg vet akkurat hvordan det der er :P

Det blir Deepeyes Dream of Spring på meg. Hun blir nok en drage under pelsen der selv uten dragenavnet *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...