Gå til innhold
Hundesonen.no

Tispenavn?


Guest janson
 Share

Recommended Posts

Guest janson

Prokrastinering er en fin ting.

En gang i fremtiden kommer det til å bli en kelpis til her i huset og i stedet for å nå lese pensum så er det mye artigere å fundere på navn. Hannhundnavn er fryktelig enkelt, og der har jeg flere alternativer allerede. Tispenavn derimot, der er det ganske tomt. Så nå håper jeg at sonenfolket kan hjelpe meg med litt ideer eller inspirasjon videre.:)

Jeg kunne tenke meg noe i samme baner som Mikke. Han er jo opprinnelig oppkalt etter Crocodile (Mick) Dundee, men kalles mer Mikke Mus om dagen. Så jeg har tenkt litt på div tegneserier, (barne)litteratur og slikt, og et alternativ jeg har kommet fram til er Gneis. Men det klikker ikke helt 100% ennå. Jeg er også fryktelig dårlig til å lete så det er garantert noe «uoppdaget» der.

Jeg er ellers en skikkelig typografinerd og glad i blant annet de gamle finske arkitektene/designerne (Kaj Franck og Alvar Aalto), men det er ikke akkurat flust av jentenavn der i gården.

I tillegg må det være greit å uttale på finsk, så det kan ikke være veldig innvikla norsk.

Jeg vil ikke ha noe sukkersøtt, jeg er allergisk mot alt som er rosa etc.

Noe som ikke er altfor langt.

Og så har jeg sikkert glemt halvparten av det jeg opprinnelig skulle skrive. Håper likevel noen kan gi meg en spark i riktig retning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til at du ikke ville ha noe sukkersøtt, men våger meg likevel frempå.

Finsk nevner du... så jeg slo opp ordet "søt" i google translate fra norsk til finsk, og fikk Makea.

Er Makea et brukbart hundenavn tro? Jeg syns egentlig det var det :)

Og det norske ordet "rampete" ble oversatt til det finske ordet Thuma, og det var jo riktig fint som hundenavn! :D Kan passe en liten rampete Kelpie-frøken vil jeg tro! :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

La merke til at du ikke ville ha noe sukkersøtt, men våger meg likevel frempå.

Finsk nevner du... så jeg slo opp ordet "søt" i google translate fra norsk til finsk, og fikk Makea.

Er Makea et brukbart hundenavn tro? Jeg syns egentlig det var det :)

Og det norske ordet "rampete" ble oversatt til det finske ordet Thuma, og det var jo riktig fint som hundenavn! :D Kan passe en liten rampete Kelpie-frøken vil jeg tro! :- )

I utgangspunktet har jeg ikke tenkt på finske ord/navn fordi jeg synes det er litt tungvint å blande norsk og finsk (jeg sier konsekvent Helsingfors feks i stedet for Helsinki), men Tuhma var jo faktisk litt morsomt! :lol:

Moomin (eller hvordan det nå skrives) :P

Hufsa? Passende på et sort lite monster synes jeg..

Muumi på finsk og mummi på norsk. Og Hufsa var jo egentlig litt søtt! :P

rikke :)

Takk for forslaget, men med tanke at jeg allerede har en Mikke så blir det nok ingen Rikke.

Teema - verdens vakreste service designet av Kaj Franck :ahappy:

Teema! :heart: Jeg er virkelig en stor fan av Kaj Franck, han var helt fantastisk!

Dolly, Dolly, Dolly! :D

Dust! :lol:

Takk for alle forslag, folkens! Kom gjerne med flere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare siden jeg satt med google oversetter på finsk nå :P

Hullu - okei, det var kanskje ikke så fint :P Men det betyr visstnok gal på finsk.

Nopea - betyr rask

Vallaton - betyr spretten, så kaller du hun for Valla

Liekki - betyr flamme. Da bør det helst være en rød kelpie da.

Disneynavn

Minni - sånn siden du har Mikke :lol:

Fantasia- Så kan du kalle henne Sia, Fanta, Fantasi osv

April - Daisy duck sin datter, trilling av June og May. Altså et navn fra Donald Duck

Eema- fra filmen Villdyr

Ena- mamma'n til Bambi

Fifi the featherduster :lol: - fra Skjønnheten og Udyret

Flora - en av feene fra Tornerose

Lyle- fra Todd og Copper (usikker på kjønnet til denne karakteren)

Madam Mim - fra Sverdet i steinen (aner ikke hva den heter på norsk sånn egentlig)

Vidia -en fe fra en disneyfilm, uvisst i hvilken

Fa Li :lol: Sorry, jeg måtte bare! Høres ut som en som ikke klarer å si "R" som skal si "Farlig" :P Navnet er fra Mulan.

Navn fra Disney er hentet herfra.

Teema var stilig forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...