Gå til innhold
Hundesonen.no

CRUFTS 2012 - starter nå


Shlush
 Share

Recommended Posts

  • Svar 777
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

neppe potesår, da må det være alvorlig. Etter hva jeg har forstått er denne vettens oppgave å sjekke at "breeds at risk" har god nok helse. Så jeg tipper at det var et typisk bulldog problem; pustinge

Som den løp er slik de skal løpe, de skal holde km etter km etter km i ørken. Klart man "faller" for showfaktor, men denne salukien hadde et klassisk og vakkert bevegelsesmønster. *måtte bare "forsva

Det må dog være forbanna bittert at en ikke har en runner up som kan ta BIR-posisjonen - kanskje skulle sjekken vært foretatt i god tid før gruppa så en kunne kåre en ny BIR, eller at helsesjekken ble

æsj altså. Jeg fikk ikke sett working group av JW hundene. For da hoppa selvsagt sendingen tilbake til gundogs... blæh :no:

info fra Youtube siden: BOB Bulldog removed from Best in Group by a vet due to health..

Oj, det var drastisk. Den må jo ha vært et vrak? Eller pga. noe akutt, potesår eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var drastisk. Den må jo ha vært et vrak? Eller pga. noe akutt, potesår eller noe?

neppe potesår, da må det være alvorlig. Etter hva jeg har forstått er denne vettens oppgave å sjekke at "breeds at risk" har god nok helse. Så jeg tipper at det var et typisk bulldog problem; pustingen.

Forsåvidt veldig bra at vetten på crufts har "baller nok" til å diske en BOB hund fra gruppefinalen!

edit: http://www.crufts.org.uk/news/bulldog-and-pekingese-fail-crufts-vet-checks

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må dog være forbanna bittert at en ikke har en runner up som kan ta BIR-posisjonen - kanskje skulle sjekken vært foretatt i god tid før gruppa så en kunne kåre en ny BIR, eller at helsesjekken ble foretatt før rasen i det hele tatt ble bedømt? Jeg antar veterinærsjekken ikke er for å sjekke om de tåler utstillingsdagen, og at det som diskvalifiserer hunden vil være en issue på morgenen også.

Jeg ville i hvert fall vært skuffa om jeg mottok res-CC eller BOS bak en hund som ble diska, uten at det fikk positive følger for meg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på http://www.crufts.org.uk/ istedet for youtube streaminga og den fungerer mye bedre.

Hvordan blir det med de som ble bortvist? Får de beholde BOB tittelen?

I følge linken jeg la ut ovenfor http://www.crufts.org.uk/news/bulldog-and-pekingese-fail-crufts-vet-checks :

The Best of Breed award was not given to Pekingese, Palacegarden Bianca, or Bulldog, Mellowmood One In A Million, following their veterinary checks, which were carried out by an independent veterinary surgeon. This means that the dogs will not be allowed to continue into the Toy or Utility Best in Group competitions respectively.

Så med mao så er det ingen BOB Bulldog og Pekigneser på crufts i år.

Forøvrig enig med SFX at disse vet sjekkene burde foretas på et tidligere tidspunkt. Helst før rase bedømningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge linken jeg la ut ovenfor http://www.crufts.or...ufts-vet-checks :

Så med mao så er det ingen BOB Bulldog og Pekigneser på crufts i år.

Forøvrig enig med SFX at disse vet sjekkene burde foretas på et tidligere tidspunkt. Helst før rase bedømningen.

Takk :) Ja, sjekkene burde vell egentlig vært tatt før selve utstillingen begynner, synes jeg.

Må si att den cavalieren ikke hadde noe pent hode.. Trodde de hadde lengre snute enn det? Ser jo ut som en mops i tryne jo.. Eller er det slik de skal være?

Jeg tror ikke de har lengre snute enn det nei, jeg synes egentlig det er værre at den var så feit jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de har lengre snute enn det nei, jeg synes egentlig det er værre at den var så feit jeg..

Å ja, jeg kan ikke noe om rasen, men hadde sett for meg att de hadde lengre snute.. :P Så ikke att en var feit i tillegg.. Jeg synes også Mopsen var litt rund.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Oj, det var drastisk. Den må jo ha vært et vrak? Eller pga. noe akutt, potesår eller noe?

Eller bare så ekstrem at de ikke vil premiere den slags?

I følge linken jeg la ut ovenfor http://www.crufts.or...ufts-vet-checks :

Så med mao så er det ingen BOB Bulldog og Pekigneser på crufts i år.

Forøvrig enig med SFX at disse vet sjekkene burde foretas på et tidligere tidspunkt. Helst før rase bedømningen.

Nei, ingen BIR på bulldog og pekingneser - eller - det vet vi jo ikke, det kan jo være at nummer to rykker opp.

Pommen var supersøt, men jeg synes ingen av de andre hun plukket ut var noe særlig - mopsen var jo bare dritfeit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...