Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilde av V&H 20kg-blokk?


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lucky me som er i live etter å ha brukt (holdt på å skrive "herja med" ) V&H i 4-5 år, hatt det i frysern, på benken, brukt brødkniven, osv osv.

En frisk velernært kropp tåler basselusker godt! Vi i det overrenslige og desinfiserte Vesten er sykere enn de som lever i "skitnere" men ernæringsmessig likeverdige områder.

Guest Yellow

Jeg bruker bare pølser om jeg gir VogH, men da tiner jeg de alltid halvveis slik at det går fint å skjære gjennom med en brødkviv med bare litt makt, så deler jeg en halvkilospølse opp i 4 (ja, min hund spiser ikke så mye) og legger det tilbake posjonsvis i fryseren.

Ikke noe problem, det går fint med all slags frysemat. Eneste er at man ikke skal tine for så å fryse det mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en 20 kgs blokk er like stor som en Gildekasse, for å svare på det ;)

Takk - det lurte jeg faktisk på...

Synes det høres veldig styrete ut med all denne tining, deling, søl og sånn.. Takke meg til småpølsene - men det blir ikke spes økonomisk hvis man skal fòre mange hunder, da.

Har forhørt meg om pris på 1 og 5 kg pølsene. Mine 4 ville jo spist i underkant av 2 kg pr dag, så sånn sett ville jo en 5 kilos være ganske kjekk, da.. Får se hvilken pris man kommer fram til.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden;

men er ikke dette kjøttfarse på høyeste nivå? Bildet til Carro får jeg helt vondt i renslighetshjertet mitt, tenker bare ecoli, salmonella og alskens ugne uggabugga bakterier som kan være i denne kjøttfarsen. Det er jo ikke akkurat reinskåret indrefilet vi snakker om? Å stå med brødkniven på kjøkkenbenken *hyl* da måtte jeg bytta ut hele kjøkkenet før jeg hadde skåret grønnsaker eller brødskive der ever again :cry:

Det er mitt største problem med v&h. Ville ikke hatt det i fryseren min heller, da fryseren min brukes til menneskemat. Selv om det pakkes inn i plast, blir det ikke vakumpakka. Hadde jeg kunnet puttet en stor sånn enkeltstående fryser, brukt til en billig penge på FINN.no som kunne stått i garasjen, og KUN blitt brukt til dyremat kunne jeg vurdert det. Og selv da måtte jeg hatt øks/hjelpemiddel som KUN ble brukt til det og ingen ting annet. Man kødder ikke med bakterielusker :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden;

men er ikke dette kjøttfarse på høyeste nivå? Bildet til Carro får jeg helt vondt i renslighetshjertet mitt, tenker bare ecoli, salmonella og alskens ugne uggabugga bakterier som kan være i denne kjøttfarsen. Det er jo ikke akkurat reinskåret indrefilet vi snakker om? Å stå med brødkniven på kjøkkenbenken *hyl* da måtte jeg bytta ut hele kjøkkenet før jeg hadde skåret grønnsaker eller brødskive der ever again :cry:

Det er mitt største problem med v&h. Ville ikke hatt det i fryseren min heller, da fryseren min brukes til menneskemat. Selv om det pakkes inn i plast, blir det ikke vakumpakka. Hadde jeg kunnet puttet en stor sånn enkeltstående fryser, brukt til en billig penge på FINN.no som kunne stått i garasjen, og KUN blitt brukt til dyremat kunne jeg vurdert det. Og selv da måtte jeg hatt øks/hjelpemiddel som KUN ble brukt til det og ingen ting annet. Man kødder ikke med bakterielusker :sweat:

Lucky me som er i live etter å ha brukt (holdt på å skrive "herja med" :D ) V&H i 4-5 år, hatt det i frysern, på benken, brukt brødkniven, osv osv. :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nei, via hundekjørerbutikken i elverum. Aner ikke hva de tar i trøgstad lenger? Mener det var billigere direkte derfra tidligere hvertfall.

161,- ved kjøp av 10 skal det koste i Trøgstad med forbehold om at jeg kan ta feil.

Litt på siden;

men er ikke dette kjøttfarse på høyeste nivå? Bildet til Carro får jeg helt vondt i renslighetshjertet mitt, tenker bare ecoli, salmonella og alskens ugne uggabugga bakterier som kan være i denne kjøttfarsen. Det er jo ikke akkurat reinskåret indrefilet vi snakker om? Å stå med brødkniven på kjøkkenbenken *hyl* da måtte jeg bytta ut hele kjøkkenet før jeg hadde skåret grønnsaker eller brødskive der ever again :cry:

Det er mitt største problem med v&h. Ville ikke hatt det i fryseren min heller, da fryseren min brukes til menneskemat. Selv om det pakkes inn i plast, blir det ikke vakumpakka. Hadde jeg kunnet puttet en stor sånn enkeltstående fryser, brukt til en billig penge på FINN.no som kunne stått i garasjen, og KUN blitt brukt til dyremat kunne jeg vurdert det. Og selv da måtte jeg hatt øks/hjelpemiddel som KUN ble brukt til det og ingen ting annet. Man kødder ikke med bakterielusker :sweat:

Hmm det står mann på profilen din? :icon_confused:

Hva har vakuumpakka å si? Jeg har egen fryseboks nede for Snuskeluskemat men tar opp i egen egen skuff oppe, ser ikke noe problem i det og da er det ferdig delt som jeg tiner i kjøleskapet. Har og holdt på i 4-5 år og lever i beste velgående, vel tilsynelatende,, :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

161,- ved kjøp av 10 skal det koste i Trøgstad med forbehold om at jeg kan ta feil.

Hmm det står mann på profilen din? :icon_confused:

Hva har vakuumpakka å si? Jeg har egen fryseboks nede for Snuskeluskemat men tar opp i egen egen skuff oppe, ser ikke noe problem i det og da er det ferdig delt som jeg tiner i kjøleskapet. Har og holdt på i 4-5 år og lever i beste velgående, vel tilsynelatende,, :D

:lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden;

men er ikke dette kjøttfarse på høyeste nivå? Bildet til Carro får jeg helt vondt i renslighetshjertet mitt, tenker bare ecoli, salmonella og alskens ugne uggabugga bakterier som kan være i denne kjøttfarsen. Det er jo ikke akkurat reinskåret indrefilet vi snakker om? Å stå med brødkniven på kjøkkenbenken *hyl* da måtte jeg bytta ut hele kjøkkenet før jeg hadde skåret grønnsaker eller brødskive der ever again :cry:

Det er mitt største problem med v&h. Ville ikke hatt det i fryseren min heller, da fryseren min brukes til menneskemat. Selv om det pakkes inn i plast, blir det ikke vakumpakka. Hadde jeg kunnet puttet en stor sånn enkeltstående fryser, brukt til en billig penge på FINN.no som kunne stått i garasjen, og KUN blitt brukt til dyremat kunne jeg vurdert det. Og selv da måtte jeg hatt øks/hjelpemiddel som KUN ble brukt til det og ingen ting annet. Man kødder ikke med bakterielusker :sweat:

En frisk velernært kropp tåler basselusker godt! Vi i det overrenslige og desinfiserte Vesten er sykere enn de som lever i "skitnere" men ernæringsmessig likeverdige områder.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden;

men er ikke dette kjøttfarse på høyeste nivå? Bildet til Carro får jeg helt vondt i renslighetshjertet mitt, tenker bare ecoli, salmonella og alskens ugne uggabugga bakterier som kan være i denne kjøttfarsen. Det er jo ikke akkurat reinskåret indrefilet vi snakker om? Å stå med brødkniven på kjøkkenbenken *hyl* da måtte jeg bytta ut hele kjøkkenet før jeg hadde skåret grønnsaker eller brødskive der ever again :cry:

Det er mitt største problem med v&h. Ville ikke hatt det i fryseren min heller, da fryseren min brukes til menneskemat. Selv om det pakkes inn i plast, blir det ikke vakumpakka. Hadde jeg kunnet puttet en stor sånn enkeltstående fryser, brukt til en billig penge på FINN.no som kunne stått i garasjen, og KUN blitt brukt til dyremat kunne jeg vurdert det. Og selv da måtte jeg hatt øks/hjelpemiddel som KUN ble brukt til det og ingen ting annet. Man kødder ikke med bakterielusker :sweat:

Det er farligere med helt sterilt enn et sunt anslag av bakterier, som faktisk er livsnødvendig for oss. Man SKAL ta det at man håndterer rått kjøtt på alvor, og jeg vasker jo selvsagt kniven og skjærebrettet jeg bruker til å dele opp V&H godt før jeg gjør noe annet med det, men det er ingen grunn til å bli hysterisk. Både vår kropp og hundenes kropp skal tåle basselusker. Om kroppen din aldri får oppleve noen former for basselusker fordi du har alt sterilt rundt deg, vil immunsystemet ditt knele ved den minste påvirkning. Du har vel lest alt dette om at vi vasker kroppene våre ihjel? Det ekke bra ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri V&H på benken min. Det ligger riktignok dypfryst (om baselusker overlever -18 og plastikk rundt så tror jeg verden går under snart) . Og tas kun opp når han skal få! Bruker egen sag for å dele vommen som blir omhyggelig tørket av etterpå, ikke fordi den skal bruks på annet, men for å ikke få bakterier i hundematen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden;

men er ikke dette kjøttfarse på høyeste nivå? Bildet til Carro får jeg helt vondt i renslighetshjertet mitt, tenker bare ecoli, salmonella og alskens ugne uggabugga bakterier som kan være i denne kjøttfarsen. Det er jo ikke akkurat reinskåret indrefilet vi snakker om? Å stå med brødkniven på kjøkkenbenken *hyl* da måtte jeg bytta ut hele kjøkkenet før jeg hadde skåret grønnsaker eller brødskive der ever again :cry:

Det er mitt største problem med v&h. Ville ikke hatt det i fryseren min heller, da fryseren min brukes til menneskemat. Selv om det pakkes inn i plast, blir det ikke vakumpakka. Hadde jeg kunnet puttet en stor sånn enkeltstående fryser, brukt til en billig penge på FINN.no som kunne stått i garasjen, og KUN blitt brukt til dyremat kunne jeg vurdert det. Og selv da måtte jeg hatt øks/hjelpemiddel som KUN ble brukt til det og ingen ting annet. Man kødder ikke med bakterielusker :sweat:

Mine uthevinger, og ja, jeg synes de gjør deg hysterisk. Jeg har egne kniver til voh jeg, men bruker samme fjøl, kjøkken(benk) og fryser som til mitt eget. Men alt vaskes i samme oppvaskkum, og jeg desinfiserer ikke.

*sukk* nei for all del, hvis jeg ikke trives med v&h på brødfjøla mi, så er jeg vel automatisk helt hysterisk og lever livet mitt "sterilt"...? :icon_confused:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sverte*, blir ikke kniven ren når jeg vasker den etter å ha delt om V&H? Kunne aldri finne meg inn å bekymre meg for sånn :huh: Som nevnt, litt bakterier er bare sunt, aldri vært skikkelig syk jeg :sweat: (nei, jeg har ikke egen skjærefjøl for fisk/kjøtt/grønnsaker heller)

Over til sånn blodsøl, IKEA har noen geniale oppbevaringsbokser http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40131909/ med rist bånn så blodet samles i bånn og luftehull i lokket, i forskjellige størrelser. Den passer supert til å ha V&H i kjøleskapet!

(hvorfor går det ikke an å skrive linken inni ordet lenger??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 360 kr pr blokk mener jeg. Ferdig oppdelt.

Angående basselusker så skal jeg ærlig innrømme at jeg tenker litt på det selv. Men jeg har hundematen i samme fryser som maten vår, og så står den maten som er tatt opp, i kjøleskapet vårt (ofte ikke tildekket) Nitro griser mye når han spiser og det blir kjøttsmuler rundt omkring. Ikke alltid jeg orker å vaske gulvet hver gang han spiser. Så egentlig er jeg ikke så nøye på det. Deler ikke det opp på noe vis selv, men bruker hansker når jeg deler skiven opp i skålen. Blodsøl blir det sjeldent, fordi jeg tar ikke opp så mye mat om gangen, og holder det mest mulig frosset.

Egentlig burde han spist ute. Blir litt lei av "griseriet" noen ganger, men tror det skal gå greit så lenge man ikke lar det stå for lenge, med tanke på ecoli og sånnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Kan hvem som helst få de oppskjært forresten? Vi kjøper jo i dyrebutikken som bestiller inn til oss. Kan de ringe og bestille oppskjærte 20-kger?

Nei du må nok finne deg en forhandler som faktisk gidder gjøre dette for deg. 5kg er ett helt greit alternativ. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du må nok finne deg en forhandler som faktisk gidder gjøre dette for deg. 5kg er ett helt greit alternativ. :D

Ah, tenkte kanskje det faktisk var på trøgstad de gjorde det. :) Er det kun de forhandlerne som står på siden deres eller finnes det private rundt om? Som som det gjør med NP?

5 kg er forsåvidt greit. Men også de må vi tine en stund og skjære i - blir litt søl og tar litt tid. Lenge leve latskapen.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ah, tenkte kanskje det faktisk var på trøgstad de gjorde det. :) Er det kun de forhandlerne som står på siden deres eller finnes det private rundt om? Som som det gjør med NP?

5 kg er forsåvidt greit. Men også de må vi tine en stund og skjære i - blir litt søl og tar litt tid. Lenge leve latskapen.. :lol:

Nei men det jeg vet noen gjør er å hente ferskt i Trøgstad og posjonerer selv. Private forhandlere står listet på siden til V&H sammen med butikkene. 5kg kløyver du lett mens de er dypfrosne om du har verktøyet i orden. F.eks å slå på en morakniv med hammer eller annet kløyveverktøy. Aller enklest er naturligvis 1kg og 0,5kg og jeg har kapitulert til de, koste hva det koste vil, men nå selger Snusken jo maten sin selv da og betaler sin egen mat så det er jo greit nok, flinke gutten.. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men det jeg vet noen gjør er å hente ferskt i Trøgstad og posjonerer selv. Private forhandlere står listet på siden til V&H sammen med butikkene. 5kg kløyver du lett mens de er dypfrosne om du har verktøyet i orden. F.eks å slå på en morakniv med hammer eller annet kløyveverktøy. Aller enklest er naturligvis 1kg og 0,5kg og jeg har kapitulert til de, koste hva det koste vil, men nå selger Snusken jo maten sin selv da og betaler sin egen mat så det er jo greit nok, flinke gutten.. :D

For langt til Trøgstad. Skal nevne kniven til mannen - jeg skrøt nok litt når jeg sa det blir mye jobb. Jeg gjør nemlig null nada niks.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...