Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilde av V&H 20kg-blokk?


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lucky me som er i live etter å ha brukt (holdt på å skrive "herja med" ) V&H i 4-5 år, hatt det i frysern, på benken, brukt brødkniven, osv osv.

En frisk velernært kropp tåler basselusker godt! Vi i det overrenslige og desinfiserte Vesten er sykere enn de som lever i "skitnere" men ernæringsmessig likeverdige områder.

Jeg får ikke hel blokk men i skiver, så det er veldig kjekt. Da kan man, hvis man vil, stable den akkurat slik man ønsker. Vi bare slenger sekkene rett i frysern vi, så ta vi opp 2-3 skiver i slengen og legger i kjøleskapet. Vi hadde ikke kjøpt dette hvis vi ikke hadde fått dette på denne måten.

vom.jpg

Vi pleide å få det sånn, ekstreemt kjekt men når vi kjøper så mye som vi gjør så blir 60kr blokken fort endel nå man kjøper 15-20 blokker i slengen desverre.

En frisk velernært kropp tåler basselusker godt! Vi i det overrenslige og desinfiserte Vesten er sykere enn de som lever i "skitnere" men ernæringsmessig likeverdige områder.

Godt er det, ellers hadde vi og ungen her krepert :lol: Jepp, vi deler den ene fryseren med hundemat, og aldri vært noe problem. Tiner som regel den ene bloggen på benken også, på en tallerken eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp.60 kr X 15 er endel når man kan få noen blokker for den prisen isteden.

Jeg er så frekk at jeg ville prutet på denne prisen. Jeg synes det er noe de som leverandør kan gjøre for sterkt redusert pris så lenge du er en fast og lojal kunde som legger igjen ganske mye penger for hver gang. Jeg ville nok spurt om muligheten til å få kuttingen til halv pris så lenge jeg handlet mer enn 15 blokker i slengen.

Er det på Grønås du handler eller har noen i Meløy utsalg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så frekk at jeg ville prutet på denne prisen. Jeg synes det er noe de som leverandør kan gjøre for sterkt redusert pris så lenge du er en fast og lojal kunde som legger igjen ganske mye penger for hver gang. Jeg ville nok spurt om muligheten til å få kuttingen til halv pris så lenge jeg handlet mer enn 15 blokker i slengen.

Er det på Grønås du handler eller har noen i Meløy utsalg? :)

Grønås, men nå har vi kjøpt bajonetsag med kjøttblad så det er ikke noe problem mer :) 60 kr var visst "ferdig" prutet da de har gått opp til 80 kr per blokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prute på en vare og en tjeneste er to ganske forskjellige ting. Forståelig nok da en tjeneste er lønn.

Litt usikker på hva du mener med at "en tjeneste er lønn". :icon_redface:

Grønås, men nå har vi kjøpt bajonetsag med kjøttblad så det er ikke noe problem mer :) 60 kr var visst "ferdig" prutet da de har gått opp til 80 kr per blokk...

Da er det jo mange kroner spart der hvertfall. :) Jeg har bestilt ferdig oppkuttet før, og gjør nok det igjen, har verken verktøy eller noen plass å holde på med slik. Jeg bruker ikke så mye av kjøttet så det varer en stund siden jeg ikke fòrer bare med kjøtt. :) Bare luuuurer meg på hvor jeg skal gjøre av den blokka når jeg får den, siden jeg enda ikke har fått fryser! :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bajonettsag Soelvd, bajonettsag ;) Den kan brukes til alt, iom at du bare bytter blad etter hva du vil sage.

Ja, jeg hører folk sier det! :P Blir det mye søl så det bør gjøres ute? Og den kan vi bare bruke rett på frosne 5kg-pølser? evt 20kg-blokker?

Og hvor kraftige bør de være, holder det med 850w fra biltema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ja, jeg hører folk sier det! :P Blir det mye søl så det bør gjøres ute? Og den kan vi bare bruke rett på frosne 5kg-pølser? evt 20kg-blokker?

Og hvor kraftige bør de være, holder det med 850w fra biltema?

Nå spurte du ikke meg men det holder nok fint med saga fra tema. Gjør du det dypfrosset blir det ikke mer søl enn "sagflisa" som sitter igjen på kuttet og saga, altså det spruter ikke og er fint sånn. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spurte du ikke meg men det holder nok fint med saga fra tema. Gjør du det dypfrosset blir det ikke mer søl enn "sagflisa" som sitter igjen på kuttet og saga, altså det spruter ikke og er fint sånn. :)

Jeg spurte ikke deg! :sint_01: :sint_01:

:lol: Nei, altså, SÅ fin er jeg ikke på det. Takk for svar! Tror jammen vi må gå til innkjøp av en sånn.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden;

men er ikke dette kjøttfarse på høyeste nivå? Bildet til Carro får jeg helt vondt i renslighetshjertet mitt, tenker bare ecoli, salmonella og alskens ugne uggabugga bakterier som kan være i denne kjøttfarsen. Det er jo ikke akkurat reinskåret indrefilet vi snakker om? Å stå med brødkniven på kjøkkenbenken *hyl* da måtte jeg bytta ut hele kjøkkenet før jeg hadde skåret grønnsaker eller brødskive der ever again :cry:

Det er mitt største problem med v&h. Ville ikke hatt det i fryseren min heller, da fryseren min brukes til menneskemat. Selv om det pakkes inn i plast, blir det ikke vakumpakka. Hadde jeg kunnet puttet en stor sånn enkeltstående fryser, brukt til en billig penge på FINN.no som kunne stått i garasjen, og KUN blitt brukt til dyremat kunne jeg vurdert det. Og selv da måtte jeg hatt øks/hjelpemiddel som KUN ble brukt til det og ingen ting annet. Man kødder ikke med bakterielusker :sweat:

Oi! Minn meg på at jeg aldri ber deg på mat! eller, besøk i det hele tatt kanskje.... :P

For det første deler jeg vom og hundemat over halve kjøkkenbenken.... For det andre ligger alltid den oppkutta hundematen i menneskefryseren. Bare i åpne bæreposer :P Og for det tredje så hender det jaggu meg at kattene spiser vom og hundemat rester PÅ kjøkkenbenken også... hihi.

Og ja, du hørtes faktisk temmelig desperat ut ;)

Ellers er jeg ekstremt lite kresen på sånn. Men må si jeg vurderer å teste ut denne bajonettsaga til Biltema. Men DA kan det nok hende jeg stiller meg på verandaen. Bajonett sag + kjøkken + meg er kanskje ikke den tryggeste kombo'n... :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - det lurte jeg faktisk på...

Synes det høres veldig styrete ut med all denne tining, deling, søl og sånn.. Takke meg til småpølsene - men det blir ikke spes økonomisk hvis man skal fòre mange hunder, da.

Har forhørt meg om pris på 1 og 5 kg pølsene. Mine 4 ville jo spist i underkant av 2 kg pr dag, så sånn sett ville jo en 5 kilos være ganske kjekk, da.. Får se hvilken pris man kommer fram til.

Susanne

Når jeg bestiller VogH sammen med Tøfflus(som bestiller en del til både seg selv og for andre), så betaler jeg 200,- for 4stk 5kgspølser med 33%. Altså 50,- pr pølse. :ahappy: Dette direkte fra Trøgstad.

Jeg setter 3 pølser i fryseskapet, og legger 1 pølse i oppvaskkummen så den får tint seg opp litt før jeg deler den i 8, på kjøkkenbenken. :ahappy: Når jeg deler 5kgspølsa i 8, får jeg til 4 fôringer til begge bikkjene av en bit, i og med at jeg halvblander med tørrfôr og fôrer 3 ganger om dagen. Samt at minstekatten får litt fordi hun ikke er så glad i tørrfôr, eldstepusen får ikke VogH lenger, han går på slankefôr stakkars. :P

Jeg er absolutt ikke bekymret for bakterier eller lignende, deler opp med brødkniv eller kjøttkniv, og bruker gaffel til å blande det med tørrfôret. Vasker såklart godt av benken og utstyr før jeg bruker det på egen mat, men tror man har godt av litt bakterier innimellom, jeg. Styrker immunforsvaret, det. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks! Sjekke om det passer til min kanskje. :D

De passer som regel til alle merker om hverandre,uansett produsent, men det var de rimeligste jeg fant. Kjøttblad pleier å ligge på ca 230 pr stk, jeg har best 4 nå jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå sist fikk jeg fersk sekk som ikke var frossen! Det var så mye enklere å dele opp. Posjonerte i bæsjeposer :P

Foreldrene mine bor hos meg litt så da måtte jeg gjøre det så ikke de tok ut å trodde det var kjøttdeig. Det er ganske likt når de ligger i slike gjennomsiktige fryseposer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Posjonerte i bæsjeposer :P

Jeg ville nok vært litt forsiktig med å oppbevare i bajseposer i lengden. Greit nok at det bare er hundemat og jeg er vel ikke den mest hysterisk av meg men det er faktisk en helt annen plast enn hva som brukes godkjent for mat. Dvs det finnes ingen kontroll på hva kjemikalier den inneholder som smitter over i innholdet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok vært litt forsiktig med å oppbevare i bajseposer i lengden. Greit nok at det bare er hundemat og jeg er vel ikke den mest hysterisk av meg men det er faktisk en helt annen plast enn hva som brukes godkjent for mat. Dvs det finnes ingen kontroll på hva kjemikalier den inneholder som smitter over i innholdet.

Takk for at du sa ifra.. viste jeg ikke. Får finne en ny løsning neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

For de som bor nære nok så er den kuleste løsningen å kjøre rett til produsent på de dagene de lager foret og kjøpe FØR de blir frosset - eller sånn etter at de har ligget på frysa en times tid. Da er de helt strålende å handtere og dele opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...