Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilde av V&H 20kg-blokk?


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lucky me som er i live etter å ha brukt (holdt på å skrive "herja med" ) V&H i 4-5 år, hatt det i frysern, på benken, brukt brødkniven, osv osv.

En frisk velernært kropp tåler basselusker godt! Vi i det overrenslige og desinfiserte Vesten er sykere enn de som lever i "skitnere" men ernæringsmessig likeverdige områder.

Det var litt av en plugg ja! Tviler på at det der får plass i min fryser selv om den er oppskjært! Siden vi har fyllt opp ganske greit med vår egen mat fra før. Heldigvis finnes det i mindre pakninger ;)

Tusen takk for bilde! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk beskjed om at jeg da ødla det? altså at man ikke skal tine og fryse igjen etterpå, hverken vom eller annen mat til mennesker :S

Det er vel bare snakk om å tine såpass at den verste "tælen" er borte. Vi deler 5-kgpølsene og de er komplett umulig å skjære i rett fra frysern. Men gir de en time på benken så er de ikke like steinharde - men de er allikevel frosne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk beskjed om at jeg da ødla det? altså at man ikke skal tine og fryse igjen etterpå, hverken vom eller annen mat til mennesker :S

Har aldri hatt det problemet, da det ikke tines helt opp. Om du har øks, så holder det å la det ligge fremme en time eller to. Så deler du det i mindre porsjoner.. Da kan du også dele det opp i "dagsrasjoner", så slipper du å ha det liggende for lenge i kjøleskapet i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg deler ved å ta en øks, og slå på den med hammer. deler da opp i ønskede biter. får plass til ni hele og en oppdelt blokk (puttet litt rundt omkring) i fryseren her. tiner ikke før den skal brukes. Deler opp i dagsrasjoner, men det går mellom 4 og 5 kg kjøtt dagen (pluss tørrfôr) her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Litt OT, men hvor får man kjøpt noe å slipe en øks med?

Jeg har to stk verdens sløveste økser, men ser ikke poenget i å kjøpe nye hvis de kan slipes.

Noe å slipe en øks med kalles i all enkelhet ett bryne. F.eks Biltema, Jernia og andre steder som selger verktøy burde ha dette. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke hel blokk men i skiver, så det er veldig kjekt. Da kan man, hvis man vil, stable den akkurat slik man ønsker. Vi bare slenger sekkene rett i frysern vi, så ta vi opp 2-3 skiver i slengen og legger i kjøleskapet. Vi hadde ikke kjøpt dette hvis vi ikke hadde fått dette på denne måten.

vom.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke hel blokk men i skiver, så det er veldig kjekt. Da kan man, hvis man vil, stable den akkurat slik man ønsker. Vi bare slenger sekkene rett i frysern vi, så ta vi opp 2-3 skiver i slengen og legger i kjøleskapet. Vi hadde ikke kjøpt dette hvis vi ikke hadde fått dette på denne måten.

vom.jpg

Går det an å bestille de på den måten?

For dere som tiner helt opp. Her hos oss deler vi 5kgene i fire biter og putter i pose. Når vi tar opp posen og lar det tine så skiller blodet seg fra kjøttetmed en gang. Gjør det ikke det for dere, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å bestille de på den måten?

For dere som tiner helt opp. Her hos oss deler vi 5kgene i fire biter og putter i pose. Når vi tar opp posen og lar det tine så skiller blodet seg fra kjøttetmed en gang. Gjør det ikke det for dere, eller?

Enkelte forhandlere deler opp mot et gebyr.. Jeg betaler noen ganger for å få det oppdelt, andre ganger ikke. For meg lønnes det å dele opp selv iom at det går ca 3 blokker i mnd, og neste mandag skal jeg kjøpe bajonettsag for å forenkle delinga :banana: Den har betalt seg selv ila 10 oppdelte blokker ca :banana:

Det er helt normalt at blodet renner ut når voh er gjennomtint, det er jo ikke noe bindemiddel i det. Ergo har jeg voh alltid i en boks, slik at det ikke søles ut overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte forhandlere deler opp mot et gebyr.. Jeg betaler noen ganger for å få det oppdelt, andre ganger ikke. For meg lønnes det å dele opp selv iom at det går ca 3 blokker i mnd, og neste mandag skal jeg kjøpe bajonettsag for å forenkle delinga :banana: Den har betalt seg selv ila 10 oppdelte blokker ca :banana:

Det er helt normalt at blodet renner ut når voh er gjennomtint, det er jo ikke noe bindemiddel i det. Ergo har jeg voh alltid i en boks, slik at det ikke søles ut overalt.

Takk. :) Hva tenker du om å la det tine helt før man deler det opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :) Hva tenker du om å la det tine helt før man deler det opp?

Nema problemas, så lenge man ikke lar det ligge opptint i timesvis før man fryser det ned igjen. Den største faren er at det surner slik at hunden ikke vil ete det (mine eter uansett, andre er mer fintfølende...) men det er bare tull at det mister næring osv. Råfôrede hunder tåler også en viss bakterievekst uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...