Gå til innhold
Hundesonen.no

"Stor verson" av staffe? + Spm. ang. Dogo Canario


L.M.
 Share

Recommended Posts

Jeg kan vel si med en gang at staffen er feil rase.

De har veldig mye vilje, og når de har bestemt seg for noe blir det som regel slik..

De kan ha høyt aktivitetsnivå, men det varierer veldig.

Pågangsmotet er det ikke noe å si på, det kan bare være litt vel mye noen ganger.

Det sosiale med andre hunder suger de på.

Fokus på fører er ganske individuelt, noen er supre (vi har en staff i Kl. 3 lydighet i dag, og en god del i de lavere klassene..) mens andre egentlig ikke bryr seg så mye.

Det er ikke alle som trenger noe særlig mental stimuli heller, det varierer også en hel del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes staffen er ganske førerorientert, jeg. Mulig jeg er litt miljøskadd, men de staffene jeg kjenner og har gått kurs med er veldig opptatt av eieren. Kanskje ikke kjempeglad i LP-pirking, men jeg synes ikke kriteriene L.M. setter opp er feil i forhold til staffe?

Det eneste er sammekjønnsaggresjonen. Det er det jo en del av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha en hund med litt personlighet, så om den bruker bittelitt tid på å gjøre sprell i stedet for å fokusere på meg, er det bare koselig :lol: Samkjønnsaggresjon er jeg derimot litt usikker på.. Vet ikke om ambullen er på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...