Gå til innhold
Hundesonen.no

Tursteder i Oslo?


Maren&Bunyip
 Share

Recommended Posts

Heisann

I slutten av Mars, eller rundt der, har jeg planer om å ta en tur til Oslo med dyret. Men, problemet er at jeg kan ikke si å være kjent der i det hele tatt. Så det jeg lurer på er om noen kan foreslå turområder som er greit å komme seg til med trikk eller t-bane? Fra Oslo S, og med en stykk kelpie.

Vet at jeg ikke akkurat har vært aktiv her. Men hvis noen hadde hatt lyst til å møte oss, kunne det sikkert vært mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sognsvann er jo et veldig greit sted, hvis man ikke har problemer med andre hunder. En av mine favoritter er Østensjøvannet, ta t-bane eller buss til Høyenhall og gå derfra.

Rundt Grefsenkollen, eller ta bussen til Solemskogen og gå til Trollvann og videre ned til Årvoll/Tonsenhagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt til å reise til Oslo for å gå "Oslo-tur", eller fordi du ikke har turområder der du bor? Det er jo litt poengløst å reise fra Moss til Oslo bare for å gjemme seg bort i skauen, mener jeg. :P

Jeg liker ikke runden rundt Sognsvann, for den tar bare litt over en halvtime og er stappa full av hunder av mer eller mindre trivelig sort. Derfor har vi alltid Sognsvann som utgangspunkt, og svimer rundt i skauene rundt. Men dette er jo fordi vi bor MIDT i Oslo-gryta, og jeg gjør hva jeg kan for å gi bikkjene frisk luft. :)

Hvis du vil gå turer i litt mer urbant miljø, er det fint å gå opp til Ekeberg gjennom gamlebyen, eller langsmed Akerselva opp til Nydalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ta tbanen til holmenkollen og gå innover, eller bussen til røa/sørkedalen. Her har vi vist noen mil med løyper og du kan gå til tryvann osv. Er stort kart og skilt ved bogstad badeplass med ruter osv.

Ellers vet jeg ikke om så mye enda :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta banen til Sognsvann er et godt utgangspunkt, så kan man ta en fin runde inn i marka og ende opp på Frognerseteren eller noe om man vil.. Der kan man gå så langt man vil.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt ta t banen til Ammerud og gå opp i lillomarka derfra. På hverdager møter du litt folk, men det er ikke alt for ille. Styr unna i helgedagene, om du ikke vil gå i tog. Maridalsvannet rundt er også en trivelig tur. Ta bussen til Kjelsås og gå derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østmarka er også fint å gå tur i, spesielt når snøen smelter nå. Spørs hvor glatt eller hvor mye is det er igjen da, men der er det ihvertfall uendelig med løyper å følge. Litt folk treffer man på, men veldig få hvis man beveger seg inn i skogen på en av løypene der. T-banen til Tveita, og gå derifra, eller ta 79 bussen fra Tveita, mot Holmlia og gå av ved Trasop Skole (tror jeg) , så er det bare å krysse veien før man havner på en av stiene inn mot østmarka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...