Gå til innhold
Hundesonen.no

Bur eller ikke ?


odam98
 Share

Recommended Posts

Du skal ikke lete mye for å finne mange tråder her inne om dette emnet.

Jeg personlig synes at det er en uting, og ville aldri hatt mine hunder i bur inne. Jeg snakker selvsagt om å bruke bur hvor man lukker døren. I Sverige er det forbudt å ha hund i bur i hjemmet for å nevne det.

For å ta et eksempel:

Hvis du har hunden din i bur om natten(i åtte timer), og om dagen mens du er på jobb(i åtte timer), og aldri har hunden i bur ellers, dvs. den er aldri i bur ved andre anledninger, og du bor ved arbeidsplassen så du bruker ikke noe tid på transport, og jeg antar at hunden aldri er i bur på dagtid i helgene, så vil hunden(hvis den lever i 12 år), ha bodd i bur i nesten 7 år. Det er lang tid å tilbringe i et lite bur hvor du knapt kan stå oppreist og knapt kan snu deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikkje tenkje meg du hadde likt å sitte innestengt i eit bur ein heilt skuledag/arb. dag? Då ville eg heller ha laga til eit avgrensa område hunden kan vere på, der den har alt den treng når du er vekke :)

I bil er bur det sikraste, så der er det best å ha hunden i bur når du skal ut og kjøre og ha hunden med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er en viktig problemstilling for alle oss som har hund, håper jeg du leser gjennom trådene, tenker over de ulike argumentene og så skriver et innlegg i tråden din. Da lover jeg å svare :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...