Gå til innhold
Hundesonen.no

Betty's 2.kull

Recommended Posts

Grattis! (Har ikke sagt det enda jeg tror jeg..) Fine de er! Og jeg har heller ikke peil på DSG, men min favoritt er nok Treasure Flower, pen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes Treasure Flower er utrolig flott! :wub: Det er de alle sammen, altså, men den der har fest seg hos meg... Sjøl om jeg mistenker at han får litt grisehale når den er så "framoverlent" alt nå. :P Men jeg liker snurrehaler, jeg! :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lille Treasure har ingen tegn til å skulle få "grisehale", sånn per idag hvertfall, han bøyer den godt, uten tvil, men det er ingen krøll på den.

Tok forresten noen nye bilder av de i går.

Tassel (Tispe)

533983_10150817725210586_632600585_12130904_526247090_n.jpg

576794_10150817725595586_632600585_12130906_593578648_n.jpg

Tufted Pansy

561263_10150817726140586_632600585_12130909_905981847_n.jpg

Treasure Flower

485242_10150817726370586_632600585_12130911_1855112788_n.jpg

Tulip:

557794_10150817726620586_632600585_12130914_1548743887_n.jpg

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Kanskje jeg skal oppdatere her, sidene det tross alt er ett sonen kull?

Vill og gal som jeg er, bestemte jeg meg for å beholde både Tassel Flower, og Treasure Flower hjemme.
De har nå blitt 13 mnd gamle, å kullets helsestatus kommer nå tikkenden innover.

Treasure Flower: HD:B - PL:0/0
Tufted Pansy: HD:A PL:0/1
Tulip er ikke sjekket enda.
Tassel Flower (tispen) : HD: A - PL:0/0

Kjipt med grad 1 PL - men det er heldigvis ikke noe hunden lider av.

I løpet av disse mnd har jo de to jeg har, vært på endel utstillinger...

Tufted Pansy startet valpekarrieren med å bli BIM valp på rasetreffet, i konkurranse med 24 andre valper.
Han er ikke stilt siden.
Tulip er ikke utstillt enda.

Tassel Flower:
Nr 2 i klassen på rasetreffet
2XBIR 1XBIM + BIG2 valp i gruppe 2 på NKK Rogaland

Som voksen er hun stilt tre ganger:
BIR + CERT i Ølen
BIR + CERT på NKK Kristiansand (storcertet i boks)
2BTK + Reserver CERT på NKK Hordaland

Treasure Flower:
2xBIM valp
1X BIR valp
Nr 2 i klassen på rasetreffet
1xBIG 4 på NKK's valpeshow i Rogaland.

Som voksen er han foreløpig stilt to ganger.
Ølen - Excellent
NKK Kr.sand - Excellent
NKK Hordaland - 2BHK med CERT (storcertet i boks)

Den som gjettet på grisehale vant :P

Ellers er jeg dritfornøyd med begge to, de er superenkle, sosiale og trivelige hunder. Jeg får bare gode tilbakemeldinger på de to andre også. Kjempe kjempe fornøyd med kullet så langt!

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får bare opp alle bildene her som små,blå spørsmålstegn jeg.. ? :icon_confused:

Men gratulerer med fine resultater på valpene dine, både på helse og i utstillingsringen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da begynner blomsterbarna å bli ganske så voksne.
IQ har blitt pappa til sitt første kull - han skal ha ett kull her på kennelen til høsten, før han settes på vent noen år.

Begge er stilt endel siden forrige gang.
Tasle har til nå gjort det KNALL bra.
Hun har 5 av 6 mulige cert (1 rec. cert) - hennes dårligste plassering til nå har vært 2btk med R.Cert...
IQ har gjort det så som så - han har fremdeles til gode å få noe annet enn Excellent, men CK har blitt holdt igjen noen ganger pga halen - hvilket er forståelig.

296168_10151678343040586_327442174_n.jpg

Begge to er påmeldt dobbel utstilling på Karmøy i slutten av mnd.
Tasle er også påmeldt rasespesialen både i Sverige og i Norge. Vi blir antagelig også å reise til KBHV og Dansk Vinner , og på Norsk vinner før vi gir oss i år :)

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Om 11 dager. "passer på mandag" er førstkommende, "passer neste mandag" er mandagen etter. Men ikke alle tolker det likt, jeg avtalte time for tatovering på tirsdag og sa at jeg kunne neste fredag, de tolket det som denne fredagen
    • Norwegian polar. Gikk 5 år på dette med en hund som slet med det ene og andre helseutfordringer. Var en beagle. I 5 år satt han og skalv før han fikk maten sin. Måtte avlive han for 2 uker siden😢  V og h er oppskrytt i mine øyne. I tillegg til en utrolig dårlig lukt. NP lukter brød/ leverpostei. Får ikke en gang penget for og anbefale dette. Men så kordan hundrn min reagerte.  Hadde hadde alvoli furunkulose. Byller under beina, som jeg en gang måtte fjerne kirugisk. Såret ville aldri gro. så gikk vel i over 6 måneder og bytte bandasje, vaske rense osv. Men fikk 5 gode år med han, før han forsvant til vår herre
    • Hadde en hund samme som du utenom pollen. Prøv råforing, og dr baddakys omega 3. Min hund hadde furunkolose i tilleg til forallergi, husmidd, lagermidd, og de tingene fikk dette i sjakk. Så fikk 5 gode år med han før han ble avlivet for kreft og andre ting. Syøvsuget ikke febrilsk, men fjernet bamser så han hadde, tepper og lå i biabef. Hadde han ting i sengen vasket jeg dette ofte   Men kjenn på det selv. Var selv inne på tanken i yngre dagr med han. Men glad eg gjorde som eg gjorde. 
    • Men de gjør jo det! Racing greyhounds er jo dritpopulære å adoptere (98% av løpesgreys i Florida blir adoptert bort etter endt løpskarriere), fordi de har så lite diller og er fantastiske familiehunder. Og SLIKE linjer bør man bruke som utgangspunkt for en sunn genpool, ja, fordi sjuke hunder ikke gjør det bra i formel-1. Man har f.eks ikke greyhound neuropati på racing-greyhounds (i USA har de det forsåvidt bare på showhunder importert fra Europa). Og ja, mange vurderer løpsgreys til å være den ekte Greyhounden, fordi man fortsetter å gjøre det arbeidet som har vært gjort over 1000 år, nemlig å selektere etter bruksegenskaper og ikke tant og fjas.  
    • Greyhoundracing kan være uggent, men det er ikke tilfellet i Florida. Dette er et resultat av fanatisme, og sånn lovforslaget er utformet, står all hundesport lagelig til for hogg. Det er ikke uten grunn at majoriteten av greyhoundoppdrettere, klubber og adopsjonsbyråer var mot forbudet..
  • Nylig opprettede emner