Gå til innhold
Hundesonen.no

Tegneleken


LilleZara
 Share

Recommended Posts

Tenkte at det hadde vært gøy med en liten tegnelek-tråd :D

Jeg vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det.

Men type at jeg f.eks. begynner ved å si et tema eller en ting å tegne,å så kan de som vil tegne det. Man velger selv om man vil brukte tegnebrett,paint eller godt gammeldags ark. Det er også det samme om du tegner strektegninger eller om du velger å gjøre det mer komplisert med mye detaljer :)

Å at temaet el. varer en viss tid før noen andre velger et nytt tema eller objekt.

Tegningene må selvsagt legges ut her når de er ferdige :)

Man må ikke kunne tegne for å være med her,dette er for å ha det gøy,ingen press på noen :D Man velger selv om man utnyttet hele uken på å tegne eller om du bruker ti min rett før innlevering :)

Okey,foreløpige regler:

-Nytt tema hver tirsdag.

-Det er ikke lov å legge inn tegningen før "innleveringsdag"

Første tema: Karikatur av en sonenhund.

Innlevering: Tirsdag 6.mars

Lykke til!

Endret av LilleZara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Innlevering mandag, og nytt tema på tirsdag? Jeg stemmer for det.

Enig. Også synes jeg folk skal få "slurve" hvis de vil det, det morsomste er vel om flest mulig er med?

Synes dette var et bra forslag. Litt mer oversiktlig om en står for "trekning" av tema hver uke.

En ide er jo at et tema bestemmes i uka, og så har man en uke på å tegne. Og for at man ikke skal bli inspirert av andres sine tegninger (for å få mest mangfold i tegningene) så er det ikke lov til å legge ut tegningen før det har gått en uke og temaet er "ferdig".

Hvis dette gir mening? Forestiller meg at det kan fort bli veldig gøy å se hvordan folk tolker og tegner ting. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det ble nevnt i den andre tråden, kanskje tema kan også være f. eks et ord/tema og et bilde, så får man inspirasjon og noe å tegne etter om man ønsker det :-)

Forslag til tema

- dyr med horn

- under havet

- blankt/skinnende

- reptil

- jungel(dyr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det ble nevnt i den andre tråden, kanskje tema kan også være f. eks et ord/tema og et bilde, så får man inspirasjon og noe å tegne etter om man ønsker det :-)

Forslag til tema

- dyr med horn

- under havet

- blankt/skinnende

- reptil

- jungel(dyr)

Bra forslag til temaer! :)

Hva mener du? At vi skriver ord/tema å legger ved et bilde som har med det ordet/temaet å gjøre? Sånn så nå er temaet Karikatur på en sonenhund,å så legger jeg ut et eksempelbilde i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra forslag til temaer! :)

Hva mener du? At vi skriver ord/tema å legger ved et bilde som har med det ordet/temaet å gjøre? Sånn så nå er temaet Karikatur på en sonenhund,å så legger jeg ut et eksempelbilde i tillegg?

Jeg synes IKKE man skal legge ut eksempel, da blir det jo mye mer konkret det man skal lage. Hvis man lar tittelen stå åpen er det opp til hver enkelt å utfolde seg sånn man selv tolker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes IKKE man skal legge ut eksempel, da blir det jo mye mer konkret det man skal lage. Hvis man lar tittelen stå åpen er det opp til hver enkelt å utfolde seg sånn man selv tolker det.

Ja,jeg er enig i det :yes: Og hvis man er usikker på hva f.eks karikatur går ut på,så kommer det opp mye forslag på google,som viser hva det går i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg er enig i det :yes: Og hvis man er usikker på hva f.eks karikatur går ut på,så kommer det opp mye forslag på google,som viser hva det går i.

Nettopp. :) Eller bare spørre hvis man ikke forstår. Poenget er liksom bare at man blir veldig låst om alle skal gå ut i fra et eksempel i stede for å bruke det som faller ned i hodet på en (jada, du forstod det vel, I know ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen tegnelek som kan bli gøy er f.eks kongen på haugen. Første poster noen på en haug, neste tegner en mate å få ned den oersonen (kanskje et bananskall?), neste poster skal rive ned den nye kongen.. Sånn fortsetter det. Ser for meg at noe slikt kan ta litt av, og man slipper å vente en uke på tema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer for de av oss som ikke er så flinke til å komme opp med kreative ideer, f. eks om kategorien er "kjærlighet" så er det vanskelig for meg å tegne noe på frihånd som representerer det.

Jeg tenkte mer et bilde som man valgfritt kunne tegne fra for de som ønsker det, men det forutsetter at det er frihånd og man har ikke lov til å bruke dråpeteller eller "legge" over for å f. eks tegne skissen. Men om det blir nedstemt er det greit, kun et forslag :)

Det er vel lov til å bruke referansebilder uansett vil jeg tro, så lenge man tegner frihånd?

Marita: det er jo bare å starte en tråd til, ikke noe i veien for å ha en lek som tar mindre tid, det kan sikkert være gøy det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Om man velger å bruke referanser er vel det samme? Det ER dritvanskelig å tegne frihånd synes hvert fall jeg, og jeg vil gjerne ha ekstra inspirasjon/ideer å hente ut fra et bilde. Men vi trenger vel ikke gjøre sånn at alle må tegne ut fra det bildet. Tenker at personer som vil prøve seg på 100% frihånd: Go for it. Og de som heller vil ha referansebilde han finne det på egenhånd så lenge det er innenfor tema. Er ikke det er god idé da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GØY! Jeg er med :D Synes det var et kjekt forslag. Sååå, da leverer man tegningen sin på mandag da? Nå førstkommende?

Jeg likte og ideen om at man tolker temaet på sin egen måte =) At man ettersom hva man vil kan tegne på frihånd, eller se etter noe, bare man har gjort det selv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GØY! Jeg er med :D Synes det var et kjekt forslag. Sååå, da leverer man tegningen sin på mandag da? Nå førstkommende?

Jeg likte og ideen om at man tolker temaet på sin egen måte =) At man ettersom hva man vil kan tegne på frihånd, eller se etter noe, bare man har gjort det selv =)

Jeg vet ikke helt om vi skal levere på mandagen eller tirsdagen. Jeg har i utgangspunktet skrevet tirsdagen,men kanskje vi heller skal ta innlevering mandag,å så nytt tema tirsdag? Eller ska vi bare gjøre sånn vi har det i utgangspunktet? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er litt ny på sonen, ikke sånn gammel traver her som dere andre :P Så jeg kjenner ikke til folks hunder, er jo kjekt om dere har bilde og navn på profilen da så jeg kan se meg ut en jeg kan tegne ;D

Du kan f.eks. gå inn på min hund -underforumet. Der er det bilder av maaange sonenhunder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...