Gå til innhold
Hundesonen.no

Begynner på scratch, noen som passer for meg?


Rødhette&Ulven
 Share

Recommended Posts

Åååh, jeg vil også passe Eine.

Men men men, :wub:

images-1.jpg

Se her daa Swedish Toller Specialty 2011 - Obedience

(*hviske* vi skal jo ikke eeeeegentlig passe, vi skal jo kidnappe! Må bare få ham nedover da vettu *fniiiiis*)

Jeg kan ikkeno om toller, men jeg har derimot hørt at de kan være supre hunder frem til de blir voksne for så plutselig å bli sure og kjipe? Nå utgår jo toller for meg uansett pga pelsen, men jeg må jo si jeg ble litt skeptisk til rasen når jeg hørte det om gemyttet? Har du hørt noe om det, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ojojoj, har lest litt på svenske beaucheronsider, og dette høres definitivt ut som en hund for meg! Kjenner meg litt forelsket allerede Takk for tipset!

Nei, nå tror jeg det må bli en retriever! Etter den inspirerende gundog-filmen fra Crufts gikk jeg inn på den lokale retrieverklubbens sider og ser at der er det jo flust av gøye aktiviteter (cup! yay

Jeg er faktisk veldig gjerne med! Og jeg vil veldig gjerne se MH'er disse bikkjene går, for tenk så bra sammenligningsgrunnlag det blir om en får være med på tilsvarende hos andre!

(*hviske* vi skal jo ikke eeeeegentlig passe, vi skal jo kidnappe! Må bare få ham nedover da vettu *fniiiiis*)

Jeg kan ikkeno om toller, men jeg har derimot hørt at de kan være supre hunder frem til de blir voksne for så plutselig å bli sure og kjipe? Nå utgår jo toller for meg uansett pga pelsen, men jeg må jo si jeg ble litt skeptisk til rasen når jeg hørte det om gemyttet? Har du hørt noe om det, eller?

åh, jeg har ikke hørt om voksne og kjipe hunder. det er jo kjipt :P Hører mye rart om gemyttet, men sitter med det inntrykket at kanskje flere kanskje undervurderer rasen, og derfor får seg en overraskelse- og derfor går ting kanskje galt. Med ordentlige undersøkelser av foreldre-søsken og gjerne så langt bak en kommer, tror jeg at sjangsen er god for å få en god hund altså :) Jeg ser bla. på en oppdretter nå, som seff skal ha kull nå snart (blææh, vent ett år da...). Det er en kombinasjon som er gjort før (2 år siden) med gode resultater. Flere godkjente/under godkjenning til å bli redningshunder, flere brukes i jakt og lydighet, de fleste har A hofter, var visst en som hadde B. Men vi får se, har jo tross alt et år til på meg, er mange raser som kan utforskes til da :P æsj.

Ellers er jaktlabben en svært god kandidat altså! Hvilke oppdrettere ser du på der da? Bortsett fra Ringlets? (regner bare med du er intr i de, siden de laga Eine :heart: ) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at skal man ha arbeidende hund bør man nok være harde i søket etter arbeidslinjer. Tollerne er vel rammet av sitt søte utseende de også, som mange andre, og dermed avles det på det og hint, hvilket gjør sitt for å trekke snittet ned... Kult hvis du finner et oppdrett eller en linje som har vist seg å være bra :) Om ikke samme kombo brukes enda en gang til (hvilket vel ville vært sært) er det sikkert noen av de første avkommene som skal settes på om et år eller to? Spørsmålet er vel bare om du fortsatt vil ha toller da... haha!

Jeg sitter og kikker på denne siden for tiden, for å orientere meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at skal man ha arbeidende hund bør man nok være harde i søket etter arbeidslinjer. Tollerne er vel rammet av sitt søte utseende de også, som mange andre, og dermed avles det på det og hint, hvilket gjør sitt for å trekke snittet ned... Kult hvis du finner et oppdrett eller en linje som har vist seg å være bra :) Om ikke samme kombo brukes enda en gang til (hvilket vel ville vært sært) er det sikkert noen av de første avkommene som skal settes på om et år eller to? Spørsmålet er vel bare om du fortsatt vil ha toller da... haha!

Jeg sitter og kikker på denne siden for tiden, for å orientere meg :)

Det er vel egentlig det jeg håper på :P De har beholdt ei tispe fra det forrige kullet selv, så får vel bare krysse fingrene. haha, jeg har garantert skiftet mening MINST fire ganger. kanskje fem til og med. Makan altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig det jeg håper på :P De har beholdt ei tispe fra det forrige kullet selv, så får vel bare krysse fingrene. haha, jeg har garantert skiftet mening MINST fire ganger. kanskje fem til og med. Makan altså!

Haha! Føler noen ganger at jeg er på let etter "Ringen" - den ene som skal binde dem alle :D

Blir artig å se hva du ender opp med til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Føler noen ganger at jeg er på let etter "Ringen" - den ene som skal binde dem alle :D

Blir artig å se hva du ender opp med til slutt!

Hehe, jeg er så enig i den følelsen :lol: Jeg er så sinnsykt forvirra jeg, skifter mening hele tiden. Jeg er og skikkelig spent på å se hva du velger, liker at det finnes flere vingle Petter'e !

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag: Vi kidnapper Eine og deler ham fifty/fifty! :devilbanana:

Jeg er med :jump: ! Eine er til å spise opp han, makan til flott hund :heart:

Åååååh, så deilig å ha det ute av verden, nå slipper vi å lure lengre! :D:rofl::D

*ta på seg sin mest innsmigrende stemme*

"Poooooooteeeeer...? Trenger du feeeeriepass..?"

*LOL*

Haha, morsomme dere er :D Klart vi trenger feriepass og ikke minst snille pølsetanter i skogen! Og i dag på treningen da han noen øyeblikk var veldig langneset og langøyet til noen tisper og ikke hadde tenkt å følge min treningsplan, kunne dere fått lånt ham litt. Men så kom det seg og da må jeg jo bare si at han flere onkelbarn til salgs nå! ;)

Haha! Føler noen ganger at jeg er på let etter "Ringen" - den ene som skal binde dem alle :D

Blir artig å se hva du ender opp med til slutt!

Ringen. Ringlets. Noe mer å lure på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, morsomme dere er :D Klart vi trenger feriepass og ikke minst snille pølsetanter i skogen! Og i dag på treningen da han noen øyeblikk var veldig langneset og langøyet til noen tisper og ikke hadde tenkt å følge min treningsplan, kunne dere fått lånt ham litt. Men så kom det seg og da må jeg jo bare si at han flere onkelbarn til salgs nå! ;)

Ringen. Ringlets. Noe mer å lure på??

hæhæ, ringlets. Eine er iallefall en god ambassadør :D Eine kan ikke ha unkelbarn NÅ, NESTE ÅR. Kanskje Eine skal bli pappa? jajajaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, morsomme dere er :D Klart vi trenger feriepass og ikke minst snille pølsetanter i skogen! Og i dag på treningen da han noen øyeblikk var veldig langneset og langøyet til noen tisper og ikke hadde tenkt å følge min treningsplan, kunne dere fått lånt ham litt. Men så kom det seg og da må jeg jo bare si at han flere onkelbarn til salgs nå! ;)

Ringen. Ringlets. Noe mer å lure på??

Der sa du noe! Ringlets! jaiks, det er et tegn fra oven! *flire*

Jeg har nettopp kommet på hvorfor det er mye lettere å falle ned på en liten rase. Prøv å finne nåla i høystakken blant et femtitalls labradoroppdrettere dah... Selv om Eine er en flott bisk, så er det jo mange jaktlabber som blir født hakket lengre sør i Sverige. Kan jo prøve å finne en av de, om ikke annet :) Eventuelt kan du skippe Eine sørover og få deg et onkelbarn selv??

Men en av planene er i hvert fall å oppsøke retrieverklubben her lokalt! For etter å ha sløst en halv dag på youtube og sett på

så er jeg i hvert fall gira på å bli en av de der der Land rover kjørende, oil skin-jakke bærende folkene med retriever og hagle - yaaaay! IPO-gubber gå og fug, nå er det shooting som gjelder! *lerogler*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæhæ, ringlets. Eine er iallefall en god ambassadør :D Eine kan ikke ha unkelbarn NÅ, NESTE ÅR. Kanskje Eine skal bli pappa? jajajaa!

Hehe, ja, hadde det ikke vært koselig med små Einebebiser? :rofl: Nei, det er vel nok av andre som er supre representanter for rasen, så dere finner nok den "perfekte" :)

Der sa du noe! Ringlets! jaiks, det er et tegn fra oven! *flire*

Jeg har nettopp kommet på hvorfor det er mye lettere å falle ned på en liten rase. Prøv å finne nåla i høystakken blant et femtitalls labradoroppdrettere dah... Selv om Eine er en flott bisk, så er det jo mange jaktlabber som blir født hakket lengre sør i Sverige. Kan jo prøve å finne en av de, om ikke annet :) Eventuelt kan du skippe Eine sørover og få deg et onkelbarn selv??

Men en av planene er i hvert fall å oppsøke retrieverklubben her lokalt! For etter å ha sløst en halv dag på youtube og sett på

så er jeg i hvert fall gira på å bli en av de der der Land rover kjørende, oil skin-jakke bærende folkene med retriever og hagle - yaaaay! IPO-gubber gå og fug, nå er det shooting som gjelder! *lerogler*

Ja, absolutt et tegn fra oven ;) Da vi skulle velge valp ble det jo litt morsomt at den valpen vi ente opp med hadde merke på "korset" og at stamtavlenavnet hans er "Forest" -for oss som er kristne og for meg som kommer fra skogen. :D

Nei, man må jo finne den oppdretteren med de hundene man føler passer til en. Ikke barebare, nei, men ett sted må man starte, så blir man forhåpentligvis henvist til flere andre gode slik at man har et lite utvalg.

EDIT: Noen av dere nevnte størrelse og agility. Jeg har trent redning med en jaktlabrador hanhund som var liten, på størrelse med en border collie, kanskje. Så det finnes nok små hanner der ute :)Charlotte har jo noen små tisper, ser ikke for meg at brødrene til disse tispene er så veldig store.

Endret av Poter
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...