Gå til innhold
Hundesonen.no

Sniff - en snasen liten dachs


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har besøk av søsteren min, og dachsen hennes Sniff, og i dag fikk hun smake linsen :-) Hun er 5 år, og en skikkelig herlig frøken, bestemt og vet hva hun vil. Og det er iallefall ikke å leke med C

Sniff er på besøk :-) I dag har hundene fått løpt på jordet, storkoste seg. Spesielt Casper, som oppdaget en rev, og fikk sprintet litt Fikk nok engang bekreftet at bare jeg veiver nok med armene og

Ingen fare, er absolutt ingen i familien som har lyst til å nappe henne :-P hun skal ikke på utstilling, og hanekammen er jo bare morsom :-) hadde kanskje skjønt behovet for fiksing på en overgrodd puddel, men jeg synes jo ikke akkurat hun mister rasepreget ved å være sånn. Men uansett, den kammen er jo bare herlig, hun har så fine farger synes jeg :-)

Sent from my LG-P880 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Sniff er på besøk :-) I dag har hundene fått løpt på jordet, storkoste seg. Spesielt Casper, som oppdaget en rev, og fikk sprintet litt :P Fikk nok engang bekreftet at bare jeg veiver nok med armene og brøler høyt nok så avbryter han jakten. Jakthunden sniff derimot enset ingenting :P

Sniff-og-Casper-jordet-september-2014-09

Sniff-og-Casper-jordet-september-2014-09

Sniff-og-Casper-jordet-september-2014-09

Sniff-og-Casper-jordet-september-2014-09

Sniff-og-Casper-jordet-september-2014-09

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Har bare dette bildet å komme med nå, Oppe plager som vanlig livet av Sniff, som på sin side bare vil ligge og kose på kongen til Casper.

1000Marte-sin-bursdag-2015-2015-05-29-10

Uansett, fant ut stamtavlenavnet hennes nå, og det passet så bra til hvordan hun er :lol: Revestreken's Ymse. Kjenner du noe til det oppdrettet @Pringlen, driver de på fortsatt? Ser ikke ut som hjemmesiden deres er i bruk... hadde vært litt kult å finne søsken og sånn. Mor er INT NORD U(h+v) CH SV-03 I CH Revestreken's Baklengs og far er Flox Del Lago Prile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, er hun et Baklengs-barn :) Nei, de driver ikke noe særlig med hund lenger. Av strihår har de bare gamle Frikk på 14, som er halvbror til Sniff (fra Baklengs første kull) Og så har de vel noen korthårsdverger plassert rundt i verden. Ellers går det mest i akvariefisk og barnebarn :)

Akkurat Y kullet har jeg ikke hørt mye om, så de har nok ikke vist seg fram mye. Men Sniff har da masse høyt premierte (rene utstillingshunder) halvsøsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, er hun et Baklengs-barn :) Nei, de driver ikke noe særlig med hund lenger. Av strihår har de bare gamle Frikk på 14, som er halvbror til Sniff (fra Baklengs første kull) Og så har de vel noen korthårsdverger plassert rundt i verden. Ellers går det mest i akvariefisk og barnebarn :)

Akkurat Y kullet har jeg ikke hørt mye om, så de har nok ikke vist seg fram mye. Men Sniff har da masse høyt premierte (rene utstillingshunder) halvsøsken.

Så gøy at du hadde hørt om mor og sånn da! :) Nei sjekket dogweb, et par av søsknene var vist et par ganger, men ellers ingen resultater å vise til. Jeg kan ikke dachs, men synes Sniff er pent konstruert, og det er mye kraft og vilje i den kroppen iallefall. Hun gir seg aldri :-) Snart 9 år gammel, og har 50x mer lekelyst enn Casper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baklengs var en veldig bra hund mentalt.Og alle de avkommene hennes jeg har kjent og møtt også. Så ikke noe rart at Sniff er en trivelig hund da :)

Men hvor gammel er Sniff da? Hun må jo være fra siste kullet til Baklengs. Mener hun var født i 98 eller 99.

red. Så du hadde skrevet det, ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baklengs var en veldig bra hund mentalt.Og alle de avkommene hennes jeg har kjent og møtt også. Så ikke noe rart at Sniff er en trivelig hund da :)

Men hvor gammel er Sniff da? Hun må jo være fra siste kullet til Baklengs. Mener hun var født i 98 eller 99.

Ja, hun har virkelig et fantastisk gemytt. Sniff blir 9 i august (født 2006). Du vet ikke tilfeldigvis om allergi har vært et tema på de linjene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så jo etterpå at du hadde skrevet det :P

På morslinjene har jeg ikke hørt om noen tilfeller av allergi. Hverken på mors eller farssiden bakover. Og heller ikke på generasjonene etter. Men selvsagt skal jeg ikke banne på at det ikke finnes.

Faren er jo et ukjent kort i nordisk avl. I slekt med far til F kullet, som har et utall avkom, men med andre innslag som jeg ikke kjenner.

Sniffs halvbror Frikk, er vel det man trygt kan kalle en matador i eksteriøravlen i hele europa. Jeg har aldri hørt om hudproblemer der. Dog er han bærer av pra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så jo etterpå at du hadde skrevet det :P

På morslinjene har jeg ikke hørt om noen tilfeller av allergi. Hverken på mors eller farssiden bakover. Og heller ikke på generasjonene etter. Men selvsagt skal jeg ikke banne på at det ikke finnes.

Faren er jo et ukjent kort i nordisk avl. I slekt med far til F kullet, som har et utall avkom, men med andre innslag som jeg ikke kjenner.

Sniffs halvbror Frikk, er vel det man trygt kan kalle en matador i eksteriøravlen i hele europa. Jeg har aldri hørt om hudproblemer der. Dog er han bærer av pra...

Hm ja "godt" å høre det da forsåvidt, at linjene ikke er kjent for det. Sånn er det jo, enkelthunder får ditt og datt uten at det trenger å være noen sin "skyld". Bare uheldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt; faren vet jeg lite om. Men ja, det hender jo at det dukker opp dritt som ikke er i noen sammenheng. Generelt er det svært lite allergi på strihår. Kjenner bare til noen få andre enn din. Da ikke særlig beslektet med de linjene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, råkul. For en sveis, jeg liker den :lol: !

Jeg og. Pringlen not so much :lol:

Kom forresten på at ei Frk.nesevis kjenner oppe i Trondheim har(hadde?) kullsøster til Sniff. Revestreken's Yndig (Dina?) Som hun hadde et par kull på. Verden er ikke så stor :)

Oj nei, det er den sannelig ikke! Så moro! @ du har ikke ett bilde tilfeldigvis? Moro å høre om søsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og. Pringlen not so much :lol:

Oj nei, det er den sannelig ikke! Så moro! @ du har ikke ett bilde tilfeldigvis? Moro å høre om søsken!

Nei - hun jeg kjenner som hadde hunden (Dina) skillte seg fra mannen sin for et par år siden, og han tok med seg tre av hundene, derav Dina. Hun hadde to kull, med tilsammen 5 valper før hun flyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Litt Sniff-bilder er vel på sin plass, over ett år siden sist tråden ble oppdatert jo! 29 aug. ble hun 10 år gammel :D 

Sniff har fått ferten av sau, og er ikke spesielt yndig der hun legger seg i selen og peser seg fremover :lol:

knuktoppen-054-27.8-2016_01.jpg?w=1002

 

knuktoppen-057-27.8-2016_01.jpg?w=1002

knuktoppen-061-27.8-2016_01.jpg?w=1002

 

Som regel er hun fryktelig søt da :)

knuktoppen-047-27.8-2016_01.jpg?w=1002

DSC_0948_01.jpg?w=1002

DSC_0926_01.jpg?w=1002

 

DSC_0921_01.jpg?w=1002

DSC_0888_01.jpg?w=1002

 

1000hunder-i-kornet-3lolapagola.jpg?w=10

1000hunder-i-kornet-4lolapagola.jpg?w=10

 

1000hunder-i-kornet-11lolapagola-1.jpg?w

 

1000hunder-i-kornet-16lolapagola-1.jpg?w

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...