Gå til innhold
Hundesonen.no

Sniff - en snasen liten dachs


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Jeg har besøk av søsteren min, og dachsen hennes Sniff, og i dag fikk hun smake linsen :-) Hun er 5 år, og en skikkelig herlig frøken, bestemt og vet hva hun vil. Og det er iallefall ikke å leke med Casper. Men hun tar gjerne tingene hans, erter ham mens hun står sikkert under bordet, eller vet at båndet hans er akkurat for kort, men i blant slikker hun ham i øret når hun tror ingen ser henne. Hun byr og til lek ved en sjelden anledning, og da blir Casper litt sånn "oj, hun vil leke med meg, da må jeg gjøre meg dritliten og være kjempeforsiktig!".

Tyggeben skal tygges i sofaen, og helst når noen holder det for henne. Viktig å kaste det på gulvet med jevne mellomrom, og klynke seg til at noen plukker det opp for henne. For vi må ikke glemme at vi er her for å tjene Sniff! :D

sondagstur-sniff-casper-ender-177.jpg

Sniff sitter som en dronning på fanget under et pledd på utekafè

sondagstur-sniff-casper-ender-165.jpg

sondagstur-sniff-casper-ender-171.jpg

sondagstur-sniff-casper-ender-064.jpg

sondagstur-sniff-casper-ender-066.jpg

sondagstur-sniff-casper-ender-072.jpg

Ridgeback (hun er ikke nappet eller barbert, hun bare er slik)

sondagstur-sniff-casper-ender-079.jpg

http://vandalmis.wor...stur-med-sniff/

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har besøk av søsteren min, og dachsen hennes Sniff, og i dag fikk hun smake linsen :-) Hun er 5 år, og en skikkelig herlig frøken, bestemt og vet hva hun vil. Og det er iallefall ikke å leke med C

Sniff er på besøk :-) I dag har hundene fått løpt på jordet, storkoste seg. Spesielt Casper, som oppdaget en rev, og fikk sprintet litt Fikk nok engang bekreftet at bare jeg veiver nok med armene og

Så klare å fine bilder av en veldig søt hund! :wub:

Komme å ta bilder av mine hunder en gang? :whistle:

Kjenner forresten en kjempesøt og glad liten beagletass som heter Sniff! :)

Hun er skikkelig søt, og artig :D Jepp, jeg og kamera hiver oss i et helikopter asap :D De fleste tror hun er en gutt, Sniff er jo ikke akkurat veldig feminint. Men synes det er et skikkelig kult navn, som passer bra.

Det var akkurat som om du beskrev Zara! :lol:

Det med å hive beinet på gulvet har hun nesten sluttet med,da vi bare sier hun må ta det opp selv,så hun forstår at det ikke funker lengre :devilbanana:

Edit: Kjempeflotte bilder forresten!

Haha Zara og Sniff kunne sikkert fått det artig sammen mao!

Tusen takk :D

Sniff hørtes ut som ei artig og sjarmerande dame. Vakker var ho også :D

Nydelig liten frøken det der, nesten så jeg får lyst på dachs. Har alltid tenkt at jeg vil ha stor hund, men er litt artig med den størrelsen og, jeg skjønner liksom betydningen av stor hund i liten kropp når jeg er med henne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hun har skikkelig personlighet ja, hadde det ikke vært for proporsjonene kunne jeg faktisk godt tenkt meg en liten dachs, hun er så herlig. Har aldri vært borti en hund som er så glad i vann som henne, inkludert tolleren til venninnen min, som man jo kan si er over middels glad i å svømme. Sniff trumfer dette glatt, hun kan ikke gå forbi et vann uten å trekke mot det. Og hun kan sikkert svømme rundt til hun besvimer og. Og skikkelig kosete. Og fanatisk opptatt av pipeleker... har hun en sofa, et vann i nærheten og en pipeleke trenger hun ikke mer. Ja pluss litt god lukt å gnikke seg i da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Kan ikke noen bare nappe den ryggstripa hennes :pinch: Og hodet. Hun har jo en knallpels egentlig, og trenger jo ikke se så fæl ut :P

Liker ikke! :lol: hun ser jo fantastisk ut! :lol: Sniff hadde ikke vært Sniff uten pønkerpels :P

@Trixi @Mud enig med dere, og resten av fanskaren :ahappy:

maritbursdag-oslo-052.jpg

maritbursdag-oslo-053.jpg

maritbursdag-oslo-044.jpg

Ja til bustepønk! Bustepønks have more fun nemlig:

sniff-casper-steinerskolen-frisbee-040.j

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten målløs altså, så kul er hun.... jeg har aldri hatt sansen for dachser egentlig pga kroppsfasongen, og stridhårshunder har heller aldri vært en favoritt hos meg, men denne stridhåra dachsen er bare suuuuuuperkul...det nydelige fjeset hennes da, hun ser så våken og kvikk ut.... nå fikk jeg for første gang i mitt liv lyst på en stridhåra dachs :D Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten målløs altså, så kul er hun.... jeg har aldri hatt sansen for dachser egentlig pga kroppsfasongen, og stridhårshunder har heller aldri vært en favoritt hos meg, men denne stridhåra dachsen er bare suuuuuuperkul...det nydelige fjeset hennes da, hun ser så våken og kvikk ut.... nå fikk jeg for første gang i mitt liv lyst på en stridhåra dachs :D Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Så koselig :D vet du, hun er dritkul altså, og samme her, har aldri vært begeistret for dachser. Men bare pga. Sniff kunne jeg godt hatt en altså, hvis den hadde vært akkurat som henne da (-allergien). Hun er skikkelig kvikk, lærer triks mye fortere enn dalmatineren min... og hun er full av personlighet... og så egen!. Digger den hunden altså :D

Ehhh.... Neei... :pinch::pinch: (jo da, hvis hun hadde blitt NAPPET :teehe: )

Det kommer aldri til å skje.. :P

tur-8-grader-og-sol-m-sniff-1331.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så unik...er vel det som er så kult.... og unik uten at hun har blitt stylet og frisert i timesvis på et stellebord...hun er bare naturlig kul og unik.... :)

Sniff må være kuleste hund på forumet....

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så unik...er vel det som er så kult.... og unik uten at hun har blitt stylet og frisert i timesvis på et stellebord....hun er bare naturlig kul og unik.... :)

Sniff må være kuleste hund på forumet...

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Duuu.... Med en såpass bra pels, tar det ca 5 min å skrelle av det som ikke skal være der :P:P

Forøvrig er beskrivelsen en helt normal Strihår. Faktisk veldig lik (utseende) en av mine x-avlstisper. Men tror ikke de er i slekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...