Gå til innhold
Hundesonen.no

Fannhvíts andre kull


Angilja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ikke noe nytt å melde jeg er usikker på om det er over eller ikke, vi holder oss våkne og ser det ann utover. men et bilde (for dere som har FB) kan vi ta med!

Tusen takk for gratulasjoner! Det kom ingen flere valper, så nå er det en valp pr pupp, fint ja! Glad det ikke kom flere, særlig for Shiras del, også er jeg veldig velig glad for at fødselen gikk så b

Jeg synes ikke det er lenge siden sist jeg startet en slik tråd, tiden flyr og valpene fra det forrige kullet vårt har nå blitt over 14 mnd gamle! Kull nr 2 har vært under planlegging lenge, og det ha

Posted Images

Åneeeei, ikke denne torturen nå igjen! :wub: Masse lykke til, gruegleder meg til bilder av de små. Og jeg sier det igjen, de hundene dine er bare utrolig flotte.

Nååh, takk :wub: det varmer å høre!

Så gøy med spann! Grattis med førsteplassen på debut (?) :lama:

Og selvfølgelig masse med lykke til på kullet!

Jepp, debut! Takk :)

Grattis med fin debut! Og så gleder jeg meg til bilder av hvite hjerteknusere! :)

Takk, det er en viss fare for bildespam mot sommeren ja :heart:

Bare så du vet det: Hvis du beholder to så forbeholder jeg meg retten til å være handler nr 2 i BIR/BIM på valpeshowene :D

HVIS jeg beholder to.. hehe. sist skulle vi beholde 2, jeg sitter her med 3. Det blir nok to nå også :innocent: uhm, ja får se hva som kommer, hun er jo ikke parra enda :D Men uansett, jeg sier ja takk til handlerhjelp! Kjekkt å ha den biten klar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Grattis med debuten med 4-spann.

Forhåpentligvis kommer jeg etter om et par år. Må bare gro et par valper først ;)

Takk! Ja dere må prøve dere i løypa, så morro!

Mora til Nansen jo! :D

Gratulerer med velkjørt førstekonkurranse og flotte hunder! :flowers:

Takk! Ja det er jo mamman til Nansen! I helga skal vi låne henne med til Sverige for å prøve oss i svenske løyper også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga var vi igjen på konkurranse, denne gangen i Sverige, Strømsund, på Polarhundmesterskapet!

Her fikk Shira (og guttene mine, samt lånehunden Aisa) godkjent "Dragprov 20+", dvs at vi kjørte 14,2 km lørdag, og 14,2 km søndag innenfor tiden! Så gøy å klare merriteringen på første forsøk! Shira gikk som leder deler av helgen og gjorde en veldig god jobb!

Vi kom på 2. plass, bak et rutinert og drevent spann. De slo oss med 12 minutter sammenlagt, vi hadde et uhell på søndag som kostet oss masse tid, da jeg ble kjørt på (!) av en gutt med to huskyer som kjørte barneløpet. Jeg fikk sleden hans i leggen (auuu!) og det ble litt av en floke med sleder og hunder.. men men, det gikk bra til slutt.

Vi brukte totalt 2 t 44 minutter på nesten 3 mil. Det var varmt i været, krevende bane med mye terreng og bakker, og mye "sukker" i banen, så det var veldig tungt for hundene. Jeg er veldig stolt over hundene mine som var så flinke på sin andre konkurranse!

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå sitter Shira, Ilja (hun løper også, mye å passe på for mannen hjemme, så jeg tok henne med meg) og jeg i ei lita campinghytte ved Jevnaker. Kjørte nedover i går, og Shrira var på første date med Akilles i går kveld. Ble møtt i døra av en superglad og herlig Akilles, hele hunden var et stort smil (også før Shira kom ut av bilen :P ) . Så godt å se hunden rundt familiens ganske små barn, og se at han faktisk er så snill og god som det sies. Jeg har ikke møtt Akilles før, men har møtt noen av hans søsken, og de har vært like herlige som han. Skikkelig gentleman mot Shira var han også, første lek og flørt et kvarters tid, så parring med ca 10 min heng. Tar en "date" til på fredag før vi reiser hjem igjen. Nå krysser vi fingrene for mange små fleeceballer i juli!

Det ble litt sent på kvelden i går, så jeg fikk ikke tatt noen bra bilder av Akilles. Satser på bedre bilder på fredag.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser så små ut av en eller annen grunn! Hvordan kan de små der trekke deg? :P hihi. Kjempe stilig og det høres utrolig gøy ut å drive med trekkløp :D

Lykke til med valpekullet! :ahappy:

Takk :)

Hehe, SÅ små er de da ikke :P Tispene mine er fra 54-56 cm, 19-20 kg. Hannene rundt 24-25 kg og 57-60 cm. Men jo, de ser litt små ut på det bildet der av en eller annen grunn.. ja det er knallgøy å kjøre med hundene, både løp og ellers. Beste (for meg) hundesporten jeg har prøvd så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jippi! I dag har vi vært på ultralyd med Shira, og der var det valper! Noe sikkert antall kunne de ikke si, men det var minst 4-5, trolig mer!

Mål ved parring: Midje 51 cm,brystkasse 67 cm

Mål ved 4 uker: Midje 54 cm bryst 67 cm

Hun hadde ikke særlig lyst til å bli fotografert i dag, og ser ganske så missfornøyd ut både i holdning (eller mangel på sådan) og uttrykk, men la gå; her er 4ukers bilde:

shira4u.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja snakk om talende bilde. Gratulere med bekreftet valper i magen

Takk! ja var ikke måte på hvor synd det var i henne ...

Grattis! Blir spennende å se hvor mange som kommer! Har du planer om å ta røntgen?

Takk :)

Ja det kommer jeg til å gjøre, jeg MÅ vite så mye som mulig. :P Ja, også synes jeg det er kjekkt å vite omtrent hvor mange som kommer, selv om man ikke alltid ser rett der heller.

Gratulerer! :D

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shira er så snerten, samme for fælt hun mener hun blir behandlet ;)

Gratulerer, og lykke til med valper! :ahappy:

Takk :)

Haha, snerten!? tror ikke hun er enig i det selv. Hun er så kvalm om dagen stakar, får helt vondt av henne. Ikke at hun spyr så mye, det har hun gjort bare to ganger, men ser hvor uvell hun er. Håper det går over snart! Sist var hun ikke så plaga med kvalme, da var hun bare sulten...

Ny runde med små snøballer :heart: ! Bare å glede seg til bilder fremover :jump:

Hihih, en viss fare for bildespam fremover nå ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...