Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø, 18. - 19. februar!


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

Den er grei nå ja, men for ett par år siden var det både anans og skylling på menyen :) Men det ble heldigvis via en omvei på Fusa Bed & Breakfast rettet i fjor :):)

Jeanette: alle utenom champion hannen stilte på Kelpie..

Dagens resultat herfra..

Humla Kelpie; 2 beste tispe m Cacib og gammelprikken Tussi på 12 år ble nr 2 i Vet klassen ,slått av hunden som senere ble BIR... :bananas:

Gratulere til alle som er fornøyde, og til alle som skal til Bø i morgen; Kjør forsiktig, det er allerede speilblankt :/

Siri

Gratulerer med Cacib, og gamlemor, stilig med 12-åringer i ringen altså :D Og synes det er moro at en veteran blir bir, og det foran en gjeng med flotte tisper.

Men vi har hatt en koselig dag, datterbarnet har fått svidd av noen kroner på ting til Leah, vi har heia på Supra og andre sonenhunder i gruppefinalen, og vi avslutta dagen på Bø med å tute på Synnøve som ikke hadde vett på å flytte på seg :P *ler*

Datterbarnet ditt er heldig, shopping av utstyr til sin første hund er noe eget altså :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Freke fikk en strålende kritikk: 1 year. Excellent type, good size, excellent coat structure, complete bite. Well siberian husky head. Light stop. Good cheeks. Nice earset. Excellet neck. Excellent t

Får vel skryte litt av den Lapske agilityhunden! EX1, CK, 1 BTK, CERT, CACIB og BIR i stor konkurranse med seg selv. Men i fjor ble hun sendt ut med blå, så det var jo supergøy! Er ikke min hund enga

Endelig løsna det for Tuva, BIR for dommer Steven Seymore Uplassert i gruppa, men who cares Red: Møtte en sonis i gruppa og

Gratulerer til alle fornøyde :)

Selv er jeg ikke fornøyd med samarbeidet med hunden min. Han var som sist helt vill og var ikke til å få kontakt med i ringen. Så jeg må rett og slett trene masse ringtrening med andre før vi reiser utenlads. Kjedelig at han har blitt helt gal i ringen. Og jeg klandrer ikke dommeren for at hun synes han så trang ut bak. Det er han ikke, men det er jammen ikke lett å se alt på en rodeohund heller.

2. Beste hannhund med cacib så det er ikke værst det altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: skjønnasjeee! Eg e bææærgeeensaaaar.. snakkasje tuuutsk!

Hmm.. Men Roger snakka tutsk? :lol:

Datterbarnet ditt er heldig, shopping av utstyr til sin første hund er noe eget altså :D :D

Ja :ahappy: Vi hadde det nesten like koselig begge to :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peggy var i ilden i går, hun.

Først konkurrerte hun i junior med to andre, og der vant hun, og var den eneste med ck.

Så var det inn i beste tispe, hvor hun ble 3 BTK av 5. Det var virkelig gøy å se henne i ringen, hun står som en drøm og løper som en gudinne! :lol: De andre hundene rakk jo ikke å ta en hel runde før Peggy hadde tatt dem igjen. :whistle:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ingen stor dag for oss akkurat... Ophelia fikk vg pga noe løse bevegelser, og Bali fikk good pga trang bak, bred foran, løse albuer. Aldri fått noe av dette på kritikkene deres før, så var jo litt merkelig. Alle de andre hundene (med få unntak) fikk også at de hadde for løse albuer/bevegelser, så var vel 50 % som fikk gul. Siden det bare var 1 i junior som fikk exellent, skulle ophelia inn igjen som følge av de nye reglene. Hun ble plassert som nummer 2, og den "beste" av vg-hundene. Syns hele opplegget var skikkelig teit! Ei venninne sin hund var den eneste i åpen klasse som fikk blå (resten gul), og da skulle hun inn igjen, og fikk en rød sløyfe som vinner av beste vg-hund. Idiotisk! Men men.. Til og med fjordårets mestvinnende gårdshund røyk ut på gul pga bevegelsene. Så tror rett og slett ikke dommeren visste hvordan gårdshunden skal bevege seg jeg :P

Bedre lykke neste gang, og gratulerer til de som gjorde det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme - sliten som få...

Den du verden så hyggelig helg! Campingtur med masse beardisfolk, løse hunder i vill lek på campingen, mye hyggelig samvær men likevel greide man å komme i seng i rimelig tid - så man var nogenlunde bevisst på utstillingen..

Lørdagen var beardisdagen, en snodig affære i bedømmelsen - mye "merkelige" plasseringer og omtrent like snodige kritikker... (samme dommer som briardene, forresten).

Heldigvis glimtet hun til og fant en nydelig BIR-hund. Min Moby ble 3. beste hann og BIR-veteran. Utpå ettermiddagen klinket gamlefar til og plasserte seg som BIS.2 veteran! Kjempemoro, såklart.

I dag skulle jeg kun stille Moxy - og det litt sent også... Så vi fikk parkere sånn ca 5 kilometer ifra (føltes slik!) - så det ble en god tur før vi entret hallen..

Moxy skinte som en sol, var så søt hun bare kunne. Dommeren var minst like hyggelig, men super-duper-streng! Startet med en gul på den første bostonen, den andre var en sånn multichamp. innlånt fra Italia - han fikk en flat rød..

I unghund var det faktisk to exc. men kun Moxy som fikk CK. Og det til tross for at kritikken tilsa at hun hadde for lyst pigment, underkjeven var ikke bra, overarmene dårlige, krysset for fallende, for opptrukket buklinje... En klar "blåsløyfekritikk" synes jeg..

I åpen klasse tror jeg det bare var en rød - også med ck.

Moxy showet som en galning i beste tispe - vant og fikk både cert, Cacib og BIR! JIPPI! :bananas:

Etter en hel dag der på lørdagen og beardisene ventende i bilen, så gadd jeg ikke å bli igjen til gruppefinalen i dag. Jeg rakk jo nesten hjem før gruppen skulle gå . og det fristet klart mer med en rolig ettermiddag i heimen.

Rydde litt i bilen, vaske litt klær - og slappe av nå..

Grattis så masse til alle fornøyde! Bedre lykke neste gang til alle andre...

Susanne

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler noen av resultatene til Kristin, deriblant Hera (Hermes sin søster):

Hurra fantastisk dag på Nkk i Bø for Courtborne Bir ch Ad Courtborne Sirius Black og Bim m.cert Courtborne Hera og Int Nord Latv ch Courtborne Sir Duncan 3.bh Courtborne Bir oppdretter,,,, jippi
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freke fikk en strålende kritikk:

1 year. Excellent type, good size, excellent coat structure, complete bite. Well siberian husky head. Light stop. Good cheeks. Nice earset. Excellet neck. Excellent topline. excellent chest. correct lenght of body. good croup. excellent bone and pastern. good movements.

Excellent med CK CERT og BIM :D

Dette var hans 2. storcert og 4. cert totalt av 4 mulige. Han er bare 13 mnd og fortsatt noe valpete.

BIR ble en flott voksen tispe som også ble Champion idag! N UCH JWW-10 Carillo Sing-A-Long

oppdrettet og eid av de som også eier faren til Denalis kommende kull ;)

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imouto oppførte seg helt ****** i dag i buret sitt, og kom nesten ut av nettingen for å jage beagler, malamuter og shibaer unna. Da hun i tillegg klarte å grevle mot Arla ute på mange meters avstand, kjente jeg at mamsenhjertet var litt dødt. :P

Men å gå tur med fremmede hunder tett inntil og passere andre oppi trynet går greit, lille mongo. Jeg skylder på løpetida, og håper jeg har rett. Jeg er skikkelig skamfull over oppførselen hennes. Vi var aleine i klassen, og hun løp som ei kule (som vanlig) og sto til min overraskelse helt perfekt på bordet! Var litt kålorm under oppstilling, men gjorde en veldig fin figur. Snakk om spekter, du, i en så liten kropp... Fikk excel. uten ck, pga manglende kropp, og det er jeg helt enig i. :)

Får ikke multiquota på tlf, men jeg så Freke være vakker, og gratulerer Susanne med lille Moxy! Malamuten vi hadde med blei champion i dag, og storesøster Kira blei nr 2 i klassen, overvektig og uten hale. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, har vi noen taggere og dachseiere på sonen?

var på toalettet der idag og tror du ikke det stod dette på boksen til dorullene: Tora er Best. strihårsdaks (ja, med stavefeil). :P

som regel står det jo helt andre ting på de doveggene hvis det står noe der...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, har vi noen taggere og dachseiere på sonen?

var på toalettet der idag og tror du ikke det stod dette på boksen til dorullene: Tora er Best. strihårsdaks (ja, med stavefeil). :P

som regel står det jo helt andre ting på de doveggene hvis det står noe der...

Forøvrig var jeg på do i dag og tenkte for meg selv:

"Du vet du er på hundeutstilling når du ser en hale på nabodoen og ikke tenker videre over det"

OMG, Get a life liksom :lol: :lol:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, grattis med så mange supre resultater i dag!

Rio gjorde super figur (han er så kul den hunden, bare digger han!), og dommeren kommenterte at han hadde fantastiske bevegelser opptil flere ganger, men at han var i øverste sjiktet på høyden og at han hadde hatt godt av mer mat, og det vet vi jo...

Så hun holdt igjen ck'en men han vant klassen med excellent.

Tara ble 2 tk med res. Cacib.

405388_10150542172282693_543512692_9279436_366577451_n.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Bare for å poste ett bilde av vakre Supra fra gruppefinalen i går. Det er så skjelden man har bilder fra utstillingsringen at jeg blir helt overveldet når noen har giddet å ta bilder. Fotograf er Ann-Merethe Rønning.

supra180212.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis alle!

Trooor jeg traff SandyEyeCandy på vei fra parkeringen opp mot hallen? Men jeg var litt stresset der jeg gikk med 3 bulldogger og en del bagasje hehe så jeg orket ikke ta en presentasjon... Sorry!

Men vi hadde iaf en knalldag med de 3 kullsøsknene, svenskebesøket vårt fikk EXC og ble nr 3 i klassen uten ck (hadde jo i det minste håpet på et ck...) og Doffen fikk exc ble nr 2 i klassen med ck og tilslutt nr 3 beste hannhund med res-cert.

Paddemusen derimot, hun vant klassen med ck og endte tilslutt opp som BIM med både cert og cacib! Hun ble med dette faktisk ikke bare Norsk Champion, men svensk, dansk og nordisk champion faktisk :bananas: hun er 2 år og nesten èn måned, dette var hennes første sjanse på ett championat... Bittelitt stolt av den hjemmestrikkede championen :heart:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paddemusen derimot, hun vant klassen med ck og endte tilslutt opp som BIM med både cert og cacib! Hun ble med dette faktisk ikke bare Norsk Champion, men svensk, dansk og nordisk champion faktisk :bananas: hun er 2 år og nesten èn måned, dette var hennes første sjanse på ett championat... Bittelitt stolt av den hjemmestrikkede championen :heart:

Grattis igjen med Padda! Det er så utrolig bra! :bananas::lama:. Grattis grattis! Tenk lille stutt-tjukken er blitt champion :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis alle!

Trooor jeg traff SandyEyeCandy på vei fra parkeringen opp mot hallen? Men jeg var litt stresset der jeg gikk med 3 bulldogger og en del bagasje hehe så jeg orket ikke ta en presentasjon... Sorry!

Men vi hadde iaf en knalldag med de 3 kullsøsknene, svenskebesøket vårt fikk EXC og ble nr 3 i klassen uten ck (hadde jo i det minste håpet på et ck...) og Doffen fikk exc ble nr 2 i klassen med ck og tilslutt nr 3 beste hannhund med res-cert.

Paddemusen derimot, hun vant klassen med ck og endte tilslutt opp som BIM med både cert og cacib! Hun ble med dette faktisk ikke bare Norsk Champion, men svensk, dansk og nordisk champion faktisk :bananas: hun er 2 år og nesten èn måned, dette var hennes første sjanse på ett championat... Bittelitt stolt av den hjemmestrikkede championen :heart:

Juhuu! Du stod i ringen da vi skulle gå - så fikk liksom ikke sagt hade heller :)

Heia Padda, ekstra gøy hun er hjemmestrikket :D

Kan jo nevne at Ace fikk Excellent 3JKK - men han ser akkurat ut som en 9mnd og 5dager gammel valp - så det var nok ikke stort annet enn veldig riktig ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trooor jeg traff SandyEyeCandy på vei fra parkeringen opp mot hallen? Men jeg var litt stresset der jeg gikk med 3 bulldogger og en del bagasje hehe så jeg orket ikke ta en presentasjon... Sorry!

Å, var det deg? Søren at jeg ikke sa alt jeg tenkte på, det pleier jo normalt ikke å være et problem med meg. :lol: Imouto syntes nemlig at den største hannen din var skrekkelig kjekk der vi gikk rett bak dere, og han virka ikke så reint lite hypp sjøl. :aww:

Og idet dere spratt opp skråningen så atletiske som bare det, hadde jeg tenkt til å komplimentere deg for de effektive trekkhundene dine, hehe, men jeg får ta det her i stedet. :)

Og ikke minst: Gratulerer med en helt vanvittig tittelrekke på padda! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, har vi noen taggere og dachseiere på sonen?

var på toalettet der idag og tror du ikke det stod dette på boksen til dorullene: Tora er Best. strihårsdaks (ja, med stavefeil). :P

som regel står det jo helt andre ting på de doveggene hvis det står noe der...

He he, kanskje de følte å få litt oppreisning etter en -sikkert- nedtur i ringen. Tipper det var mye grønt og gult på Strihårene i Bø, i hvertfall ingen ck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel skryte litt av den Lapske agilityhunden!

EX1, CK, 1 BTK, CERT, CACIB og BIR i stor konkurranse med seg selv. Men i fjor ble hun sendt ut med blå, så det var jo supergøy! Er ikke min hund engang, men hun er den søteste Bevipusen som finnes :heart:bris.jpg

*skrytebilde*

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Grattis alle!

Trooor jeg traff SandyEyeCandy på vei fra parkeringen opp mot hallen? Men jeg var litt stresset der jeg gikk med 3 bulldogger og en del bagasje hehe så jeg orket ikke ta en presentasjon... Sorry!

Men vi hadde iaf en knalldag med de 3 kullsøsknene, svenskebesøket vårt fikk EXC og ble nr 3 i klassen uten ck (hadde jo i det minste håpet på et ck...) og Doffen fikk exc ble nr 2 i klassen med ck og tilslutt nr 3 beste hannhund med res-cert.

Paddemusen derimot, hun vant klassen med ck og endte tilslutt opp som BIM med både cert og cacib! Hun ble med dette faktisk ikke bare Norsk Champion, men svensk, dansk og nordisk champion faktisk :bananas: hun er 2 år og nesten èn måned, dette var hennes første sjanse på ett championat... Bittelitt stolt av den hjemmestrikkede championen :heart:

Gratulerer så mye - fiiiiine padda :)

Turbobensen - sa ikke du noe om at du hadde en videosnutt fra gruppefinalen? (vil seeeeeeee). Og den lapske var veldig fin altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med gode resultater, virkelig en gjeng med flotte hunder her :D

Lille Lexi debuterte i ringen i går, i en alder av 9 mnd og 2 dager, og hun var så flink :) Sto så stramt på bordet (bortsett fra da hun gjerne ville nusse litt på dommeren), og løp i ringen nesten uten dansemoves. Resultatet ble Exc, og 2JKK.

Også fikk hun en ganske så fin kritikk:

9 mth, lovely type, exc coat, lovely expression, corr eyes, g cheeks, corr ears, nice neck and topline, g bite, exc tail, exc silhouette, nice chest, wellang, stands well, g bone, exc moves.

Storfornøyd med vesla altså :D

Edit: glemte jo Arja! Hun oppførte seg så fint i ringen, og gubben fikk til og med kommentaren "velvist" på kritikken, gjett om han var fornøyd med det :lol: Utseendemessig var det ikke så bra, og hun røk ut med en "good". Veldig uferdig, med slank kropp og lange bein. Ikke noe bombe akkurat :D Men dommeren sa også at hun hadde en god ramme, og bare hun fikk fylt ut den, kunne nok det bli bra. Så vi prøver igjen når hun har fått litt mer kropp :D

Endret av Bikipile
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...