Gå til innhold
Hundesonen.no

Ditt siste kjøp?

Recommended Posts

Just now, Kristiin said:

True love sela finnes i en god del dyrebutikker også, og er der også ganske rimelige :) Til neste gang du skal ha sele/true love sele. De er slettes ikke så dumme! 

Men om man kjøper det på aliexpress, wish, eller andre sider hvor det er "kunstig billig" - hvordan vet man at det er et ekte produkt? Og hvis det er ekte, hvorfor ikke kjøpe det i en vanlig dyrebutikk, så man ikke støtter de useriøse aktørene på disse sidene? :/ 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt 2 x Hurtta training rope for å løpe med , lette og fine med krok i begge ender og farger ( greit å se hvilket kobbel som går til hvilken hund med en gang) men forferdelig materiale. Brannsår i hendene og sleipe som fy etter at hundene har badet :(  

260 kr hos Animail for det ene , 420 i lokal butikk for det andre :( rå prisforskjell

https://www.google.no/search?q=hurtta+training+rope+kirsebær&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjs9ta3vZHcAhVBOJoKHax8C98Q_AUICigB&biw=1366&bih=662#imgrc=Pl_k7GtsUpjiRM:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 9.7.2018 at 8:51 AM, Kangerlussuaq skrev:

Men om man kjøper det på aliexpress, wish, eller andre sider hvor det er "kunstig billig" - hvordan vet man at det er et ekte produkt? Og hvis det er ekte, hvorfor ikke kjøpe det i en vanlig dyrebutikk, så man ikke støtter de useriøse aktørene på disse sidene? :/ 

Har hatt true love sele selv, men siden det i utgangspunktet er et billigmerke har jeg kjøpt i butikk. Om de du kjøper på aliexpress er ekte eller ikke, aner jeg ikke. 

Men som sagt, anbefaler å sjekke de ut i butikk til neste gang, billige der også. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 hours ago, Kristiin said:

Har hatt true love sele selv, men siden det i utgangspunktet er et billigmerke har jeg kjøpt i butikk. Om de du kjøper på aliexpress er ekte eller ikke, aner jeg ikke. 

Men som sagt, anbefaler å sjekke de ut i butikk til neste gang, billige der også. 

De koster fra ca 500 og oppover i butikk, noe som jeg ikke vil kalle for billigmerke, men kommer jo an på hvordan man definerer det. 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, Stjerneskinn skrev:

De koster fra ca 500 og oppover i butikk, noe som jeg ikke vil kalle for billigmerke, men kommer jo an på hvordan man definerer det. 😊

På coop obs selger de truelove seler fra 199 og 399. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
3 timer siden, Stjerneskinn skrev:

Jeg betalte vell 150-250,- eller noe i den duren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg visste ikke at truelove ble ansett som et billig merke. Kanskje derfor frøken gordon setter ødela festet til ha kobbelet i og den røk i sømmene etter noen mnd ja! Da var hun vel 9-10 mnd.Kjøpte den forøvrig på hund som hobby til 529 da.Men,forrige hunden min brukte et kobbel fra der en god stund jeg har det enda men,litt for kort 2 meter)  for en unghund synes jeg.Har ingen ting ting utsette på kvaliteten til det da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne fine leka fra prodog✨ Strålende fornøyd med den, men bikkja er ikke like fornøyd🤪 Hun har egt aldri vært noe spesielt glad i leker. 

Planen var å bruke den som belønning i agility-trening, men godbiter er tydeligvis førstevalget hennes😄

BA5EC89A-ED95-49CE-87FE-878B71F40C66.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 8.7.2018 at 1:52 PM, Kangerlussuaq skrev:

Ville aldri brukt Kina-kopier til hunden min. I tillegg til at utstyret potensielt kan gå i stykker når det ikke skal pga dårlig produksjon, kan de inneholde giftstoffer og kjemikalier som skader deg og hunden. Aliexpress og wish-produkter kommer direkte fra Kina-fabrikker som sjeldent/aldri er CE-kontrollert, ligger ikke under noen import-regler og er generelt ukontrollerte produkter. I verstefall kan det være restemateriale med radioaktivitet i (sier ikke at det du kjøpte er det, men generelt produkter fra aliexpress/wish/shein etc). 

Takk! Jeg har faktisk aldri tenkt over dette.. har tenkt på det med tanke på tyggeleker og bein ogsånt, men det kan jo fort gjøre skade uansett dette og :hmm: Og det er det ikke verdt i det hele tatt. Rett og slett uvitenhet fra min side... Får ikke til å slette innlegget nå, selv om det kanskje burde vært gjort.

Takk for tips om at det finnes i Norge og, for jeg synes de var veldig fine :D 

Endret av litchi
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig litt påfyll i gjeterhundbiblioteket og litt kjøleprodukter. To bøker, en DVD, og ny fløyte som visstnok er endel skarpere enn den jeg har med enkelt hull. En kjølevest til hver av hundene, ny reiseskål for bil #2 og en kjølematte, alt på tilbud :) 

0B3CFEF9-79AF-4006-A569-DBAF41D11C5E.jpeg.349f78fe4aba6a601b68e405be2c5f35.jpegC92AA54A-5CCD-4D77-95BB-D218E61755F0.jpeg.0cee9bfa810a2094610ccd386434902e.jpeg1EB26939-2A9F-45DB-AEA0-2E03C29BBD43.jpeg.7e8c64df81e46d9ddd0d328b45d0ce52.jpeg49A3D20E-8B96-4408-B58A-A1D45432FB8C.jpeg.9797ef3b4f36c1aba75ddad8851223d4.jpegF5135DAC-3074-4CC9-B016-AB2CBBEC43D4.jpeg.b052f67a163cf8ff2fd75577e4664d8f.jpeg1C2CA06B-8033-40F2-94BE-11F8C934C56C.jpeg.0bea56b490d8876a92014cec333b8d06.jpeg611FDB50-AE0B-4A28-AD31-967FF16738E3.jpeg.96a24e955d30037242e7c42fac88398c.jpeg

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 10.7.2018 at 10:11 PM, Gåsa skrev:

Jeg visste ikke at truelove ble ansett som et billig merke. Kanskje derfor frøken gordon setter ødela festet til ha kobbelet i og den røk i sømmene etter noen mnd ja! Da var hun vel 9-10 mnd.Kjøpte den forøvrig på hund som hobby til 529 da.Men,forrige hunden min brukte et kobbel fra der en god stund jeg har det enda men,litt for kort 2 meter)  for en unghund synes jeg.Har ingen ting ting utsette på kvaliteten til det da.

Valgte å kalle det billig merke siden de jeg har sett har vært vesentlig billigere enn hurtta, nonstop ect. Men det trenger jo ikke å bety at det utsetter kvaliteten :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 esker esay vom. 😁 Hvis noen lurer går det akkurat 5 esker i en 90-liters fryser. Heldigvis hadde jeg litt plass i lille frysa til kjøleskapet også. 😂👍

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 hours ago, mushi said:

6 esker esay vom. 😁 Hvis noen lurer går det akkurat 5 esker i en 90-liters fryser. Heldigvis hadde jeg litt plass i lille frysa til kjøleskapet også. 😂👍

Er ikke den kjempe dyr i forhold til 20kg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Wachita skrev:

Er ikke den kjempe dyr i forhold til 20kg?

419 for 9 kg. Det er det verdt! Delforer med tørt og vom så går 1-2 biter hver dag. Null kliss og går akkurat i en matskål til tining.👍 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 10.7.2018 at 11:23 PM, Sina skrev:

Jeg kjøpte denne fine leka fra prodog✨ Strålende fornøyd med den, men bikkja er ikke like fornøyd🤪 Hun har egt aldri vært noe spesielt glad i leker. 

Planen var å bruke den som belønning i agility-trening, men godbiter er tydeligvis førstevalget hennes😄

BA5EC89A-ED95-49CE-87FE-878B71F40C66.png

Vi har denne og en annen leke fra prodog. Funker nok bra for små hunder, men ser at schäfervalpen min på 12 uker snart har ødelagt den :/ 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt halsbånd trengte det helt sikkert ja😆😊😍

3A87A157-8D6A-4835-ABE5-7292A04A66DB.jpeg

FCE43AE9-6308-4DDD-B1B7-2D2C05492048.jpeg

Endret av Gåsa
  • Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 13.7.2018 at 9:33 PM, Sprettballen skrev:

Vi har denne og en annen leke fra prodog. Funker nok bra for små hunder, men ser at schäfervalpen min på 12 uker snart har ødelagt den :/ 

Huff daa😬 Kanskje bra jeg bare har en liten sheltie som så vidt gaper over den😄

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kjøpte vi oss ny sele til valpen som tygde i stykker den forrige. Ble en oransje step in-sele fra Croci med refleks. Så veldig bra ut på henne, og virket mykere enn den forrige, samt pluss at hun slipper å få den tredd over hodet. I tillegg fikk vi gravert en merketag med navnet hennes og nummerene våre. FB1E5FC4-1FBF-4983-81E2-51056993DF18.thumb.jpeg.d5c578d21d5620686e55347a2baefbd1.jpeg

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Canelana har 30% i nettbutikken hele helgen så da bestilte jeg et aurora ulldekken til den firbeinte😀 har ambassadør fra før og er superfornøyd med det. Det sitter som støpt og er det eneste dekkenet hun tolererer. Men det er veldig tykt og blir litt for varmt på høsten når det ikke er minusgrader ute. Har savnet å ha noe midt i mellom som kan brukes på de ikke så fullt kalde dagene.

09B3363E-8E45-42D3-8951-F6984C0D9C2C.png

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vi kjøpt nytt halsbånd med matchende kobbel fra Hunter til vi skal på valpekurs neste uke. Tror vi har konkludert med at oransje er Ceres sin farge 😊 

4B2AA82F-7F69-4773-97FE-4D03272F1C18.jpeg

• Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Non-Stop multiseng i str L. Liggeunderlag i bunnen, fôret med flis og regntrekk med flis som lager kantene på senga. Ved kaldt/vått vær kan kantene rulles ut og fungerer da som pose som kan snøres igjen rundt halsen til hunden. 

Så gjenstår det bare å se om dyret vil sove i den :P

20180724_203848.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg ble anbefalt gamasjer og heldress over. Tror jeg gir showsheen til hest en sjanse først, ellers blir det full påkledning her. Min er ikke klipt da.
    • Bonita er 15 år og 8 mnd. Greit hun har litt vondter i ryggen som litt smertestillende hjelper på og en litt sart mage. Men om noe skjedde meg håper jeg inderlig at noen ville tatt over henne, og ikke avlivet henne. For hun er i veldig god form i forhold til alder og hun er så glad i alt av mennesker. 
    • Har du prøvd immunterapi? Altså vaksiner som inneholder det hunden reagere på for å bygge opp toleransen? 
    • Ja, hun vokser til! Nå har hun blitt 30 kg. faktisk. Hun blir nok ikke så mye større, men kan være det blir en kilo eller to ekstra i masse med tiden. Hun trekker ikke så mye i bånd, men jeg merker at når hun legger seg i selen er det en del hund å holde igjen  Glad vi begynte med båndtrening fra start av.  Jeg får sjeldent plankekjøringsvalper, så leser med misunnelse om dem så får sånne greie, uproblematiske små *ler*. Jeg synes det hjelper veldig at erfaring tilsier at det går over. Cyan er en artig skrue, og jeg synes hun er en morsom hund. Masse personlighet og meninger, men samtidig så snill og omgjengelig. Alle kan hilse på henne, barn som voksne og hun er rolig og vil bare bli klappet. Den eneste utfordringen vi har med andre hunder er at hun går i jakt om de løper, så det er en prosess, men jeg forebygger så godt jeg kan, og så regner jeg med at det går over med alderen om hun ikke får øvd så mye på det. Jeg har lært ekstremt mye av å ha en hund som er veldig trygg og stabil, men likevel har mer enn nok pondus til å fortelle mor at det DER kan du bare drite i  
    • Så stor hun har blitt og så flinke dere er! Når jeg leser om treningen og utfordringene dere har er det faktisk som å lese om oss selv. Vi har akkurat de samme utfordringene. Man lærer mye av å ha hunder som ikke er helt plankekjøring å trene. Det er gøy å se alt dere får til, og få noen tips  
  • Nylig opprettede emner