Gå til innhold
Hundesonen.no

Ditt siste kjøp?


Ozzy
 Share

Recommended Posts

På 11.1.2018 at 2:22 PM, mushi skrev:

Hvor lenge skal de ligge i bilen?

Prøver å begrense det litt på vinteren.

Men det blir fort 2 1/2 time bilen blir stående.

Tør bare kjøre webastoen en halvtime, når jeg er og bytter hunder, og skal gå med de to siste.

Hybrid + webasto er en dårlig kombo..

Bruker gode dekken, men føler at spesielt han på snart 12 år kan bli kald uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bris har fått seg Fanagenser

Hage til Thorvald og tomannsbolig til oss

Dyreste hundeutstyret jeg noen gang har kjøpt

Posted Images

Prøver å begrense det litt på vinteren.
Men det blir fort 2 1/2 time bilen blir stående.
Tør bare kjøre webastoen en halvtime, når jeg er og bytter hunder, og skal gå med de to siste.
Hybrid + webasto er en dårlig kombo..
Bruker gode dekken, men føler at spesielt han på snart 12 år kan bli kald uansett.
Er det ikke mer enn 2.5 time har jeg god erfaring med å legge et teppe over buret og ha en varmeflaske under et ullpledd. Da vil flasken bli godt isolert og spre varmen jevnt. Dette har fungert godt opp til 3-4 timer i minusgrader. Test det litt ut hvis du synes det virker aktuelt!

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har handla igjen :P Denne gangen ble det utvidelse av hundenes garderobe. Begge fikk hver sin ullgenser og Blitz fikk også regndress. Happy får ikke dress før hun roer ned mongoidiotløpingen sin, litt redd hun skal sette fast beina og tryne skikkelig. Ikke for det, den satt fint på i snøløpingen i dag, men lets face it, Blitz løper ikke i nærheten av så mye som Happy :lol:

Det er så utrolig deilig å kunne kjøpe klær som er laget til mynder og som sitter bra på dem. Jeg aner ikke hvor mange bomkjøp jeg gjorde på vanlige dyrebutikker før jeg fant ut at man kunne handle spesiallaget klær til mynder. Det er jo fra samme produsent, så størrelsene er ca like på alt, trenger ikke måle og styre, bare velge den størrelsen de har i andre ting derfra :D 

 

20180119_223821.jpg

20180119_224013.jpg

20180119_224129.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. januar 2018 at 11:28 PM, Sprettballen skrev:

Vi har handla igjen :P Denne gangen ble det utvidelse av hundenes garderobe. Begge fikk hver sin ullgenser og Blitz fikk også regndress. Happy får ikke dress før hun roer ned mongoidiotløpingen sin, litt redd hun skal sette fast beina og tryne skikkelig. Ikke for det, den satt fint på i snøløpingen i dag, men lets face it, Blitz løper ikke i nærheten av så mye som Happy :lol:

Det er så utrolig deilig å kunne kjøpe klær som er laget til mynder og som sitter bra på dem. Jeg aner ikke hvor mange bomkjøp jeg gjorde på vanlige dyrebutikker før jeg fant ut at man kunne handle spesiallaget klær til mynder. Det er jo fra samme produsent, så størrelsene er ca like på alt, trenger ikke måle og styre, bare velge den størrelsen de har i andre ting derfra :D 

 

20180119_223821.jpg

20180119_224013.jpg

20180119_224129.jpg

Øhhm..jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal si om den regndressen altså..:P De to ullgenserne  likte jeg! :) Hva slags merke er de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, QUEST skrev:

Øhhm..jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal si om den regndressen altså..:P De to ullgenserne  likte jeg! :) Hva slags merke er de? 

Whaaat? Hun ble jo så smashings :lol: Jeg er litt i mot å kjøpe slike farger i klær som dekker så mye, for det blir litt mye, men syntes fargen sto så godt til pelsfargen hennes :icon_redface: Syntes svart ble så...svart :P Og så får vi enda mer blikk på tur. Som om det ikke var nok med rare hunder :lol:

Ullgenserne er supre da, veldig fornøyd med de. Har bytta de ut med canelana ulldekkenene når vi er på kurs, for de er litt store og klumpete når vi trener/går tur, men gode i bilen. Disse kan de ha på hele tiden. Både i trening og på tur når vi er på kurs. Så blir det litt mindre styr for både tobeinte og firbeinte når det helst skal gå litt fort. 

De er av merket Sofa dogwear. Kjøpt på Houseofdogs.no :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sprettballen skrev:

Whaaat? Hun ble jo så smashings :lol: Jeg er litt i mot å kjøpe slike farger i klær som dekker så mye, for det blir litt mye, men syntes fargen sto så godt til pelsfargen hennes :icon_redface: Syntes svart ble så...svart :P Og så får vi enda mer blikk på tur. Som om det ikke var nok med rare hunder :lol:

Ullgenserne er supre da, veldig fornøyd med de. Har bytta de ut med canelana ulldekkenene når vi er på kurs, for de er litt store og klumpete når vi trener/går tur, men gode i bilen. Disse kan de ha på hele tiden. Både i trening og på tur når vi er på kurs. Så blir det litt mindre styr for både tobeinte og firbeinte når det helst skal gå litt fort. 

De er av merket Sofa dogwear. Kjøpt på Houseofdogs.no :)

Jupp, det var akkurat det..det ble litt mye rosa for min del..:lol: Takk for linken,,de så ut til å ha masse bra klær for mynder! De som har prøvd å handle til mynder ellers, vet jo at klær for 'vanlige' hunder ofte ikke passer særlig godt. Passer det en plass, så er det for stort/lite en annen plass. 

Det eneste jeg lurer på med de ullgenserne , er om de kan bli for 'slarkete' rundt halsen? Jeg tenker nå på hvis hundene leker i løs snø, om halsen vil samle snø inni? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, QUEST skrev:

Det eneste jeg lurer på med de ullgenserne , er om de kan bli for 'slarkete' rundt halsen? Jeg tenker nå på hvis hundene leker i løs snø, om halsen vil samle snø inni? 

Nå er det ikke ofte vi har så mye snø, så jeg har igrunnen ikke testa det. Jeg har de vanlige genserne som er lite ullgenserne i utformin, og de har hvert fall ikke videt seg noe ut i halsen. Men det kan jo være det kan samle snø om snøen er dyp og de herjer mye nede i snøen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/22/2018 at 9:10 PM, Kaisen said:

Fiint burgunder rødt regndekken:wub: har ikke fått prøvd det enda siden det ikke har regnet. Virker stort i størrelsen siden 40 cm, som hun har i andre dekken, ble alt for stort

/.../

Regndekken ja, var kjempefin den synes jeg :)

Er disse lyse prikkene reflex eller pynt?

 

Vært hos legen i dag med Tina, for å "sjekke innholdet av hund i hunden", klippe negler, også avtale time for en ny røntgen og se om det har skjedd noe nytt i hofta hennes. De har en kjempeflott butikk der med alt mulig, så da ble det ei regnjakke på Tina og :)

Klassisk svart Hurtta Torrent Coat. Sitter perfekt og fungerer som den skal, vært ute i pøsregnet i en time ca og jenta mi er tørr. Litt høyere krage har den også enn Summit Parka, så dekker fint nakken. Størrelsen her og virker større enn Summit Parka fra Hurtta. Summit har vi i 70 cm, men samme størrelse ble altfor stor med Torrent, 60 cm ble for trang, så prøvde vi på 65 cm og den ble perfekt - går litt ned på halen der man strammer litt på Summit, men ikke sånn at den hemmer bevegelsen; neida, propellen roterte fornøyd hele veien hjem. Tenkte skulle si ifra om størrelsene i fall noen hadde tenkt å kjøpe den på nett.

79459_Hurtta_Hurtta_Torrent_Coat_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2018 at 11:28 PM, Sprettballen said:

Vi har handla igjen :P Denne gangen ble det utvidelse av hundenes garderobe. Begge fikk hver sin ullgenser og Blitz fikk også regndress. Happy får ikke dress før hun roer ned mongoidiotløpingen sin, litt redd hun skal sette fast beina og tryne skikkelig. Ikke for det, den satt fint på i snøløpingen i dag, men lets face it, Blitz løper ikke i nærheten av så mye som Happy :lol:

/.../

 

Synes det var kjempefint med rosa jeg. Litt sånn amerikansk, Victoria's Secret flotte hundedame :)

Sitter som støpt også. Viktig at hunden har det tørt og godt, og så får vi ha det litt gøy med farger da, som plaster på såret for at kortet er blitt overopphetet igjen ;)

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Gikk forbi dyrebutikken og så et leiebånd jeg syns var sååå fint. Og i tillegg er det refleks. Så det ble med hjem. Trengte igrunnen nytt kobbel fordi kroken på det gamle lager stygge, svarte merker på selen. 50 kroner greie fra ullared. I tillegg har det kjekt feste til lys. Men det hjelper ikke når jeg ikke har lyset:whistle: Var på nippet til å kjøpe det matchende halsbåndet, men da fikk jeg besøk av fornuften. For hun har faktisk mer enn nok halsbånd:aww:

Screenshot_20180227-221851.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Jeg har shoppa baller til Cyan til trening :D Den grønne kommer jeg til å flette tau til, utrolig holdbare baller selv om de er myke.

s-l500.jpg.f3c166fb3d671b1e66949319beb9e4f3.jpg

Kjøpte to av denne for å øve på slipp :)
5b2eefcdcb044_s-l500(1).jpg.7f93d6da3bcb5552543ab49861dbee61.jpg

De siste to her lyser i mørket. Den første har jeg en av fra før av, den er helt genial når det blir mørkt ute :)
5b2eefce2112e_s-l500(2).jpg.80801037de0792b0255f80d1df81c4fa.jpg

s-l1600.thumb.jpg.cfa2551968e48d035fea7c24fb36982b.jpg

Tidligere i uka kjøpte jeg valpesele fra Rukka til minien :)
35761484_10216761014160235_1515565543531216896_o.thumb.jpg.72454b4aabb53351e306787e33121499.jpg

Endret av Sprettballen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele gjengen fikk seg nye halsbånd fra Nettanskapar på Instagram - så lekre, selv om jeg har misset litt på fargesammensetningen til Keo og Lyn!9100F61D-2792-4528-A6FB-482CDAECAD30.thumb.jpeg.0b9561137f7ca29855b6e9b757057e54.jpeg

Jeg oppdaget at stevneteltet mitt var musespist i vinter, det var tid for utskifting uansett. Denne gang gikk vi for 3x3m Easy-Up fra Morene, ingen mer bannes over stenger og for lite telt!BC781666-F790-4C73-A87D-75AD05A7B48F.thumb.jpeg.7c016c38a61c977db73934f0f43fd6e4.jpeg

Tilhørende innså vi ved NKK Sandefjord at det var på tide å gå i anskaffelse av sølvduk, veldig fornøyd og godt brukt allere :D CFA5544D-989B-4CD7-9059-7091D09A65E0.thumb.jpeg.d760c7a7561aad00ff596a8bff865f6a.jpeg

Og sist, men absolutt ikke minst! 160kg tørrfôr :lol: 0CF4C22A-46C3-448A-87C4-314B1DCCB5EA.thumb.jpeg.b1e272bae1a89559a3e62320fd6f47e2.jpeg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt silvershade 3X3m egentlig til å ha over buret, og bilen på stevner og treninger. Den er helt håpløs å ha bare over buret for den er så stor og må legges enkel for at ventilasjonen skal funke. Såååeh angrer litt for at jeg ikke kjøpte en mindre variant. 

 

Så har Han vokst utav en og kjøpt en ny Hunter vario rapid ecco smart sele til lillemann. De er helt geniale med mye innstilling, lette og myke. Og matchende kobbel, som jeg strengt tatt ikke trengte :whistle: 

FAB2E8CF-3BB9-4B50-B714-FFDF67C5F85F.jpeg.aab94e9be2eebd2a9a608109f16c34c5.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten tipse dere om mitt siste kjøp. Valp kommer i hus snart og jeg trengte litt utstyr. Bestilite fra aliexpress og dette kom fra kina og hjem til meg for en uke siden. Kjøpte matchende sele, halsbånd og kobbel til 300kr, alt virker som er i veldig god kvalitet og sela minner meg om hurtta sin active sele som kan stilles mye på :ahappy: Veldig greit med ikke alt for dyrt utstyr til en voksende valp. 
Her er link til sela som finnes i mange farger! Jeg skal klart bestille en til!
https://www.aliexpress.com/item/Truelove-Reflective-Nylon-Large-pet-Dog-Harness-All-Weather-Service-Dog-Ves-Padded-Adjustable-Safety-Vehicular/32815155528.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.34b24c4dWB8Vav

36243834_2015597985141010_7030184933188435968_n.jpg

36367201_2015598968474245_8148891418350321664_n.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skreddersydd halsbånd fra Springvill hundeutstyr ble en av Sydneys bursdagsgaver i år:) Superfornøyd med det, og veldig god service!

28137080467_cfd68f20b8_z_d.jpg

 

Har også vært på leit etter en sele som ikke trekkes over hodet, og kom over Croci Hiking Reflective sele på dyrebutikken. Har egentlig aldri vært så stor fan av step in-seler, men altså, denne satt som støpt! Er rosa også:D

41464316050_f55078dfac_z_d.jpg

 

 

Endret av sidnajse
skriveleif
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.6.2018 at 2:57 PM, litchi said:

Må nesten tipse dere om mitt siste kjøp. Valp kommer i hus snart og jeg trengte litt utstyr. Bestilite fra aliexpress og dette kom fra kina og hjem til meg for en uke siden. Kjøpte matchende sele, halsbånd og kobbel til 300kr, alt virker som er i veldig god kvalitet og sela minner meg om hurtta sin active sele som kan stilles mye på :ahappy: Veldig greit med ikke alt for dyrt utstyr til en voksende valp. 
Her er link til sela som finnes i mange farger! Jeg skal klart bestille en til!
https://www.aliexpress.com/item/Truelove-Reflective-Nylon-Large-pet-Dog-Harness-All-Weather-Service-Dog-Ves-Padded-Adjustable-Safety-Vehicular/32815155528.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.34b24c4dWB8Vav

36243834_2015597985141010_7030184933188435968_n.jpg

36367201_2015598968474245_8148891418350321664_n.jpg

Ville aldri brukt Kina-kopier til hunden min. I tillegg til at utstyret potensielt kan gå i stykker når det ikke skal pga dårlig produksjon, kan de inneholde giftstoffer og kjemikalier som skader deg og hunden. Aliexpress og wish-produkter kommer direkte fra Kina-fabrikker som sjeldent/aldri er CE-kontrollert, ligger ikke under noen import-regler og er generelt ukontrollerte produkter. I verstefall kan det være restemateriale med radioaktivitet i (sier ikke at det du kjøpte er det, men generelt produkter fra aliexpress/wish/shein etc). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kangerlussuaq Enig, forstår ikke helt at folk tør det, spesielt bånd og seler/halsbånd festet til bånd, pga man ikke vet noe om hvor godt det holder, og leker mtp giftstoffer. Greit å tenke over hvertfall. Selv om det ser ekte ut, er det stor sannsynlighet for at låsene/krokene ryker veldig mye lettere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Stjerneskinn said:

@Kangerlussuaq Enig, forstår ikke helt at folk tør det, spesielt bånd og seler/halsbånd festet til bånd, pga man ikke vet noe om hvor godt det holder, og leker mtp giftstoffer. Greit å tenke over hvertfall. Selv om det ser ekte ut, er det stor sannsynlighet for at låsene/krokene ryker veldig mye lettere.

Nemlig. Og ytterligere: man vet ingen ting om hvordan de som laget produktet har det. I verste fall er det barnearbeidere i Kina, eller tenåringer som må jobbe 20 timers skift uten pause. Eller voksne mennesker uten arbeidssikkerhet eller rettigheter ifbm. arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2018 at 2:57 PM, litchi skrev:

Må nesten tipse dere om mitt siste kjøp. Valp kommer i hus snart og jeg trengte litt utstyr. Bestilite fra aliexpress og dette kom fra kina og hjem til meg for en uke siden. Kjøpte matchende sele, halsbånd og kobbel til 300kr, alt virker som er i veldig god kvalitet og sela minner meg om hurtta sin active sele som kan stilles mye på :ahappy: Veldig greit med ikke alt for dyrt utstyr til en voksende valp. 
Her er link til sela som finnes i mange farger! Jeg skal klart bestille en til!
https://www.aliexpress.com/item/Truelove-Reflective-Nylon-Large-pet-Dog-Harness-All-Weather-Service-Dog-Ves-Padded-Adjustable-Safety-Vehicular/32815155528.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.34b24c4dWB8Vav

36243834_2015597985141010_7030184933188435968_n.jpg

36367201_2015598968474245_8148891418350321664_n.jpg

True love sela finnes i en god del dyrebutikker også, og er der også ganske rimelige :) Til neste gang du skal ha sele/true love sele. De er slettes ikke så dumme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...