Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster dog show - hvem ble BIR i din rase?


Benedicte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes det er forferdelig at en slik rase vinner hele sjiten... stygt å si kanskje, men grøss. Dalmatineren gjorde seg forøvrig bedre live en på bilde.

BIR berner ble Alpenspirit's Who's On First "Abbot". En veldig pen hanne, som er sønn av vakre Dillon som oppdretteren min akkurat har inseminert ene tispa si med.

Føler meg kallet til å legge ut italieneren, GCH Everafter's Best Bet Yet, som i USA er i gruppen 'Toy'. Syntes den var veldig fin, kraftig til italiener å være. Tror de generelt er større 'over there

Posted Images

Lurer på om Kooiker ikke er en godkjent rase der borte? Syns jeg har hørt noe om det. Må undersøkes;) Men vet at noen kooikerfolk arrangerer sine egne utstillinger...

:o What? Ja dette må vi finne ut av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfjor :) I fjor ble skotsk hjortehund best in show, så da kan neppe whippet ha vunnet den gruppen :P

Montro om det er den samme skotske som er på den filmen der...

Kremt, ja, vi var i 2012 nå ja :icon_redface:

Noe spesielt du reagerer på?

Jeg synes denne tispa springer litt "anstrengt".. Jeg kunne gjerne ha tenkt meg et bedre og lengre sted jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o What? Ja dette må vi finne ut av!

Entlebucher sennenhund ble anerkjent av AKC først i år, selv om rasen har vært i USA lenge. Så i år er første året at rasen får være med på Westminster, for eksempel. Men de har selvfølgelig hatt et rasemiljø forut for godkjennelsen som kom i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entlebucher sennenhund ble anerkjent av AKC først i år, selv om rasen har vært i USA lenge. Så i år er første året at rasen får være med på Westminster, for eksempel. Men de har selvfølgelig hatt et rasemiljø forut for godkjennelsen som kom i år.

Såppas ja. Da tar det vel tid før kooikern blir godkjent tenker jeg. Men dette må undersøkes nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotlights Ruffian

Ikke min smak. Overvinklet bak, dårlig front, egentlig bare rar :P

CH+Spotlight%2527s+Ruffian.jpg

Enig Lola. Vinklene satt så lavt også, så helt rart ut! Så hadde han alt for kraftig nakke i forhold til den ikke-eksisterende fronten :P Skeptisk!

Det lignet på den som vant i fjor, eller ble BIM :P Kan det stemme? Syns egentlig alle prikkedyr er like, men jeg minnes en dalmis som så litt slik ut...

10 poeng til deg - han vant i fjor også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såppas ja. Da tar det vel tid før kooikern blir godkjent tenker jeg. Men dette må undersøkes nærmere.

Jeg dobbeltsjekket meg selv, og jeg sa litt feil - de har vært anerkjent av AKC en stund, men i år er første året de får lov til å delta på Westminster - så selv om rasen ER AKC-godkjent, kan det ta lengre tid før de får spise kirsebær med de store gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne tispa springer litt "anstrengt".. Jeg kunne gjerne ha tenkt meg et bedre og lengre sted jeg :)

Hm... ok... usikker. "Bedre og lengre steg" høres ikke ut som en moderat, funksjonell mynde etter min mening. Her fra en kommentar til den amerikanske rasestandarden:

Judges should look for ease of movement with ‘daisy cutting’ action with a minimum of effort. Remember that this is a running (sprinting) breed, not a trotting breed, so you should not be looking for ‘TRAD’ (Tremendous Reach And Drive) but rather efficiency of motion. When viewed from the side at a moderate trot, gait should be unrestricted, balanced and effortless.

http://www.americanw...tedStandard.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... ok... usikker. "Bedre og lengre steg" høres ikke ut som en moderat, funksjonell mynde etter min mening. Her fra en kommentar til den amerikanske rasestandarden:

http://www.americanw...tedStandard.pdf

Jeg synes det lignet mer på tripping jeg da enn et godt løpesett.. Kan hende jeg ikke kan rasen godt nok, men en funksjonell mynde må vel ha et effektivt og godt løpesett.. En hund som strekker seg litt og løper litt mer naturlig, er vel bedre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det lignet mer på tripping jeg da enn et godt løpesett.. Kan hende jeg ikke kan rasen godt nok, men en funksjonell mynde må vel ha et effektivt og godt løpesett.. En hund som strekker seg litt og løper litt mer naturlig, er vel bedre...?

Jeg skal ikke si noe sikkert om akkurat denne hunden (på denne filmen). Men hunden skal ikke strekke seg maksimalt i steget, i hvert fall, men ha moderate, enkle steg. FCI-standarden sier følgende:

Frie. Bakbena føres langt innunder kroppen for god fremdrift. Forbena strekkes godt fremover og lavt over bakken. Ikke styltete, høyttravende, korte eller trippende bevegelser.

Det er mulig hunden på filmen blir noe styltete/trippende som du sier. Skulle gjerne sett riktig whippet-trav fra siden, i riktig vinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finsk lapphund; Sugarok Born in the USA

IMAG001.JPG

Det er et eller annet med hunden jeg ikke liker (klarer ikke helt å sette fingeren på det, det kom tydeligere frem på endel av de andre bildene jeg fant), men syns ikke det er noen veldig dårlig raserepresentant, sånn egentlig. Sleit med å finne et ordentlig godt bilde der jeg var sikker på at det var riktig hund, da. Og på mange av bildene var hodet til hunden trekt opp i unaturlig stilling av handler :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si noe sikkert om akkurat denne hunden (på denne filmen). Men hunden skal ikke strekke seg maksimalt i steget, i hvert fall, men ha moderate, enkle steg. FCI-standarden sier følgende:

Det er mulig hunden på filmen blir noe styltete/trippende som du sier. Skulle gjerne sett riktig whippet-trav fra siden, i riktig vinkel.

At de ikke skal strekke seg maksimalt er jeg enig i, menmen.. Når alt kjem til alt, så er vi sikkert enig i grunn :P

Edit: har prøvd å søkt på filmer på riktige bevegelser hos en whippet.. Men har ikke funnet noe særlig matnyttig enda :P

Endret av Krutsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, artig at en ukupert hund kan vinne i USA :).

k29929d1.jpg

AM Champion 2011 Ch Stormfield SEISO at Charson

Han er importert fra England og ser veldig bra ut (dvs - på det andre bildet jeg har sett av ham - men det fant jeg ikke). Det er iallefall gode linjer og et anerkjent oppdrett :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt deja vu nå.

For føler jeg skrev dette ifjor å

Men jeg finner ikke japansk spisshund jeg? :innocent:

Har de ett eller annet sært navn? Eller er de bare ikke med? :innocent:

Redigere litt ja

Stemmer USA dette, og eskimo hundene er USAs svar på Japanere.

Japansk spisshund er ikke godkjent raser borti der

Endret av Sasha&Kiara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...