Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster dog show - hvem ble BIR i din rase?


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Får litt deja vu nå.

For føler jeg skrev dette ifjor å

Men jeg finner ikke japansk spisshund jeg? :innocent:

Har de ett eller annet sært navn? Eller er de bare ikke med? :innocent:

Redigere litt ja

Stemmer USA dette, og eskimo hundene er USAs svar på Japanere.

Japansk spisshund er ikke godkjent raser borti der

Er nok ikke engang AKC godkjent, så vidt jeg vet.

Men nå har vel AKC ca. 150 raser og FCI ca. 400 så da sier det seg selv at en del raser "mangler". Tror de fleste av de Skandinaviske jakthundene mangler også, unntaket er vel Norsk Elghund Grå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes det er forferdelig at en slik rase vinner hele sjiten... stygt å si kanskje, men grøss. Dalmatineren gjorde seg forøvrig bedre live en på bilde.

BIR berner ble Alpenspirit's Who's On First "Abbot". En veldig pen hanne, som er sønn av vakre Dillon som oppdretteren min akkurat har inseminert ene tispa si med.

Føler meg kallet til å legge ut italieneren, GCH Everafter's Best Bet Yet, som i USA er i gruppen 'Toy'. Syntes den var veldig fin, kraftig til italiener å være. Tror de generelt er større 'over there

Posted Images

SR42850402.jpg

Er forøvrig ikke kjempeimponert over denne her

HP13443803.jpg

Labradoren ser ut som en clumber spaniel x new foundlandshund-blanding, og den derre snålingen under har den sykeste fronten (eller mangel på) jeg noengang har sett! :blink:

406869_277255165667339_148882568504600_765491_512824215_n.jpg

Han synes jeg var veldig fin. For et fantastisk blikk. :wub:

CH+Spotlight%2527s+Ruffian.jpg

Det ser jo ut som en av tegningene dine! :lol:

BIR på shiba blei GCH CH Kobushi Justa Draco Rosso:

Draco_front_a-435x443.jpg

Jeg synes han er flott. Godt muskulert, bra kjønnspreg og fine vinkler. Vakre, skråstilte øyne, og veldig amerikansk av type. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg bilder? *dum*

Jeg lurer på det samme...

*også dum :icon_confused: *

Hvor finner jeg bilder? *dum*

Ikke alle rasene som har bilde av vinneren. Men de som har finner du under: 2012 show results, best of breed list, og så klikke på "breed judging"

Dette er f.eks. Boston terrieren

NP25956902.jpg

GCH Fiveforks' Geometry Matters At Kayas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hvorfor en så rar labrador vinner? Er det liksom sånn de skal være? *Like blank som Zara*

Nøyaktig hva syns du er rart med den? Skreller du av den alt overflødig fett og gir den noen gode skogsturer i ulendt terreng, er den faktisk ikke så alt for ulik tispa mi. Bortsett fra at den det er bilde av i denne tråden er hannhund og derfor naturlig nok har et litt mer maskulint og tyngre uttrykk. Men selve beinmassen er ikke særlig mye kraftigere enn på Tinka, og også hun er like lang i ryggen. Labradoren det er bilde av i denne tråden ser jo i aller høyeste grad ut som en labrador (spør du meg, jeg syns det er mange jaktlabradorer som ser helt feil ut også - selv om det er jaktlabrador jeg hadde kjøpt om jeg skulle hatt labrador på nytt), den har bare åtte kilo for mye fett på kroppen. Labradorer skal ha sterk beinmasse og rektangulær kropp, men de skal ikke være feite. (Og du trenger ikke dra til USA for å finne labradorer som ser slik ut.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På elghund vant denne:

HP28320103.jpg

GCH Vin-Melca's The Norseman

Liker ikke helt denne, uten at jeg helt greier å sette fingeren på hva det er (sånn rent bortsett fra at halen henger som en korketrekker på ene siden). Kroppen virker kortere enn det den er høy, men igjen, kan være halen som gjør det. Men for all del - har sett verre elgbikkjer ;)

Tre elghunder i ringen (7 påmeldte, men bare de 3 møtt), og det var en til med slik korketrekkerhale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres nok ille ut.. Men dette er vel en av de bedre og mest normale amerikanerene jeg har sett.

Skal inni se om videoen for ACD og tyskerene er lagt ut nå

DN21854803.jpg

Edit:

Etter å ha sitt videoen på ACDen så syns jeg nesten han er utypisk i bevegelsene i front. Han er stiv som en stokk å håndleddene, står helt frampå tærene som en terrier og ikke "godt plantet" i bakken. Han bruker heller ikke håndleddet i bevegelse. Da likte jeg mye bedre den hannhunden som fikk 3 plassen og jeg likte han mye bedre når jeg så videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker det tilbake på Sch, da fantes ingen bra av de verste..

De har faktisk dobblet håndledd lengden på Sch i USA, og innefektivt og overextended illtrav har fått en helt ny betydning. Det eneste jeg har å si om de er at overlinjene ser ut til å være bedre i USA og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har å si om de er at overlinjene ser ut til å være bedre i USA og ikke noe annet.

Ja, det var vel det jeg merket meg også.

Nå har jeg sett video og sånt fra briardringen, og som den eneste sorte og eneste ukuperte hunden synes jeg det var kult at han vant. Kunne nok hatt bedre hals, men jeg likte ham sånn all over:

DN31463001.jpg

BIM-tispa er veldig typisk for den kennelen hun kommer fra - oppdretteren har omtrent laget sin egen rase der borte. Jeg likte forøvrig typen og konstruksjonen, men hun kunne hatt bedre overlinje - og hun beveget seg bra, men om hun ble stilt for rasespesialist ville hun fått 0 pga fargen.

DN21218110.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke engang AKC godkjent, så vidt jeg vet.

Men nå har vel AKC ca. 150 raser og FCI ca. 400 så da sier det seg selv at en del raser "mangler". Tror de fleste av de Skandinaviske jakthundene mangler også, unntaket er vel Norsk Elghund Grå.

Norsk buhund er også med, eller? Litt morsomt med NEG hvert fall, for alle har jo navn som "Ola Nordmann" osv :lol:

BIR på shiba blei GCH CH Kobushi Justa Draco Rosso:

Draco_front_a-435x443.jpg

Jeg har jo ikke snøring på shibaer, men jeg syns den lignet på en akita (vanskelig å se hvor stor hunden egentlig er på bildet :P )? Er det vanlig at norske shibaer har såpass mye hvitt (spesielt i ansiktet)?

Kan jeg spørre hvor mange timer det er i tidsforskjell og slikt?

7 tror jeg, men skal du se streamingen må du se 6 timer senere. Går rasen du skal se kl 10.00 eastern time burde du se 16.00 norsk tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk buhund er også med, eller? Litt morsomt med NEG hvert fall, for alle har jo navn som "Ola Nordmann" osv :lol:

Norsk Lundehund er med, men jeg anseer ikke lundehund og buhund som jakthunder ;) og det gjør ikke AKC heller (de er ikke i sporting eller hound gruppene). Buhund er i herdig group (ikke helt enig i det heller da men...) og lundehund i non-sporting group.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle rasene som har bilde av vinneren. Men de som har finner du under: 2012 show results, best of breed list, og så klikke på "breed judging"

Dette er f.eks. Boston terrieren

NP25956902.jpg

GCH Fiveforks' Geometry Matters At Kayas

Oi, den var kraftig. Rake motsetningen til min synes jeg :lol: Spørs om jeg ikke må holde meg unna utstillinger.

Synes den var søt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den var kraftig. Rake motsetningen til min synes jeg :lol: Spørs om jeg ikke må holde meg unna utstillinger.

Synes den var søt da.

Hvis ikke jeg tar helt feil så er Bostons stort sett litt kraftigere i USA enn her i Europa?

vet at de i alle fall kan være mye større/høyere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke jeg tar helt feil så er Bostons stort sett litt kraftigere i USA enn her i Europa?

vet at de i alle fall kan være mye større/høyere

Det er ganske mulig, synes å ha sett det jeg og. Men faren til min er fra USA da, så da burde jeg egentlig forvente at min blir litt kraftig han og, med mindre han er avlet etter "europeisk standard".

De har vel en litt annen standard der borte ja. Det er egentlig litt rart siden BT er en amerikansk rase, vi i norge burde vel følge den opprinnelige rasestandarden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh: jaha ja :P Når rasen min skal begynne å dømmes kl 09.30... Når kan jeg se streamingen og når kjem resultatene? :whistle:

15.30 tror jeg du da kan se streamingen :P Resultatene kommer etterhvert...

Norsk Lundehund er med, men jeg anseer ikke lundehund og buhund som jakthunder ;) og det gjør ikke AKC heller (de er ikke i sporting eller hound gruppene). Buhund er i herdig group (ikke helt enig i det heller da men...) og lundehund i non-sporting group.

Okei, jeg har alltid ansett buhund som litt gjeter og litt elgjakt-hund, jeg, det er bare et inntrykk jeg har uten å vite noe som helst om rasen :lol: Hvilken gruppe mener du buhund burde vært i? Non-sporting?

Norsk elghund grå er i hound-group, er den ikke? Den ble vel BIG i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GCHCHDaybarBlewByU.jpg

GCH CH Daybar Blew By U

Jeg synes hunden er flott jeg, men jeg kjenner at jeg sliter litt med å "bedømme" beardiser. Skal lese meg litt opp på rasestandard tror jeg. Med parson er jeg helt anderledes, og har ti tusen meninger med en gang jeg ser en :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...