Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøttbein


Rabalder

Recommended Posts

Balder fikk en rå oksehale i går og storkoste seg, men i dag kasta han opp beinrester :? . Har mange bein til han i fryseren som jeg tenkte han skulle ha nå i jula, men nå er jeg litt usikker på om jeg tør gi han dem. Har jo hørt mange ganger at det skal være trygt å gi bein bare de er råe.

Skal jeg tørre å gi han mer bein ? Hvorfor klarte han ikke fordøye det? Noen som vet? Blir litt hønemor her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ofte at hundene kaster opp og har løs avføring når de ikke er vant med bein, dette gir seg etterhvert når han er mer vant med å tygge bein.

Jeg ville vært flink til å gi han bein med jevne mellomrom så han hele tiden er vant med å få det så slutter han å kaste det opp.

Chicka kastet også bein opp og jeg syntes det så skumelt ut, men det ga seg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blader fikk en rå oksehale i går og storkoste seg, men i dag kasta han opp beinrester :? . Har mange bein til han i fryseren som jeg tenkte han skulle ha nå i jula, men nå er jeg litt usikker på om jeg tør gi han dem. Har jo hørt mange ganger at det skal være trygt å gi bein bare de er råe.

Skal jeg tørre å gi han mer bein ? Hvorfor klarte han ikke fordøye det? Noen som vet? Blir litt hønemor her nå.

Mine kaster opp om de spiser (les sluker) for store biter av tyggebein.

Gir dem Greenies nesten daglig og det hender det kommer opp litt om morgene.

Du har rett i at bein skal være rå, men prøv gjerne med okseknoker. Da er det mindre sjanse for at de får i seg så store biter at det kommer opp igjen.

Tror nok Balder har slukt knoklene som er i halen uten å tygge dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :D Hjelper å få vite at det er "normalt" :P Da skal han få kose seg litt i jula likevell :P Har noen store griseknoker og regner med at de er vanskeligere å svelge hele :D Det var mye billigere enn jeg hadde trodd med kjøttbein hos slakteren så jeg kommer til å kjøpe der fast hvis Balder bare venner seg til det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygt nok det, så lenge det ikke er varmebehandlede bein, er det ikke så? Puma fikk et elgbein her en dag, og det var superstas- har aldri sett han såå glad før..

Kremt: Charlotte; bein som ikke er laget for hund? I utgangspunktet er jo hunden kjøtteter da.. Og dvs at de fleste bein som kommer rett fra dyret er "lagd" for hund.. :wink::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bein er helt ok for hunden,men man burde ligge unna hule,vektbærende bein,særlig fra store dyr.

Det beste er å gi bein fra unge dyr uansett,men det er ikke så farlig.

Ja det er helt riktig at han kastet opp fordi han ikke var vant til å spise bein.

De vender seg til det,de får også lavere ph i magen,altså sterkere magesyre av å spise bein og rått kjøtt.

Jeg råfôrer på full tid.

Er kjempe fornøyd!!!!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...