Gå til innhold
Hundesonen.no

Dixie


Orca
 Share

Recommended Posts

Heisann. Koselig at man kan lage egen tråd om hunden sin! For hvem elsker ikke å skryte av sin egen lille klump? :)

Dixie er da min vesle 8 år gamle blandingshund. Moren var en svart cocker, faren vet vi ingenting om, noe som irriterer meg grønn. jeg har SÅ lyst til å vite hvem faren hennes er! Hva slags rase spesielt. Har du noe forslag, hyl ut. Forslag vi allerede har fått er for det meste border collie, flat eller labrador. Personlig syns jeg ikke hun ligner på noen retriever, men det er det folk flest foreslår. Hun er bittelitt større enn en cocker, og under pelsen er ørene mindre enn hos en cocker.

35k2xx2.jpg

Hun var et impulskjøp(eller, hun var faktisk gratis), noe vi har fått svi for i ettertid, vi var ikke spesielt flinke den gangen. Jeg var 13 og trodde jeg kunne SÅ masse om hund :P Har slitt med diverse problemer som usikkerhet mot andre hunder og separasjonsangst.

Planen var å konkurrere i LP eller agility, men det la jeg litt på hylla da jeg følte vi ikke kom noen vei :P Men vi har nå kost oss med diverse triks og trening og sysling med øvelser for oss selv. Tror jeg skal forsøke en gang til med lydigheten, så snart jeg får mulighet til å trene litt mer med andre regelmessig :) Kanskje i Stavanger til neste år, eller i Ås hvor jeg luuurer på om jeg skal søke høst 2013.

Ellers, ja.. Kan man legge ut youtubevideoer i tråden her? Isåfall, eh hvordan?(helt blond når det gjelder slikt).

Noen bilder av veslejenta:

16actc6.jpg

35i7j2b.jpg

28tjio6.jpg

Og et litt mer ungdommelig bilde av henne, da hun ikke var grå i barten:

16gwgp4.jpg

5a3kat.jpg

21mddtg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lenge sidne jeg har oppdatert her ser jeg. Blitt mye fokus på Lotta i 2017, og Dixie har bodd hos søsteren min mesteparten av tiden, siden hun kan ha henne med eg på jobb i varebilen sin. Ikke optimal

Følte for å oppdatere her, nå som jeg klarer det. Verdens fineste Dixieline gikk bort 20.desember 2018. En helt forferdelig dato, som jeg gikk lenge og gruet meg til, men visste den dagen måtte kom

Da har jeg endelig fikset videoen fra Bronsemerkeprøven vi tok i høst. Gikk helt strålende synes jeg, for å ha vært det første vi har meldt oss på. Alt mitt snakk i årevis om å debutere i LP 1 har ikk

Posted Images

Så herlig fin! Youtubetråder: bare lim linken inn i innlegget ditt og trykk på "post" så blir det til en videorute av seg selv. :)

takk, da skal jeg teste det :)

Så søt hun er! :)

Ikke godt å vite hva faren kan være, han kan jo ha vært en god miks f.eks.? Men jeg tipper at hun har litt setter i seg jeg da. :P

flere som har nevnt setter også faktisk, men jeg ser ikke helt det egentlig heller =) Tror en del blir litt blendet av at hun har beheng på ørene som en setter? for resten av hodepartiet ligner ikke, hun har mye nettere fjes, ikke noe hengelepper. og når det gjelder flat, at hun er sort og langhåret, for jeg syns ikke hun ser ut smo en flat i det hele tatt når man ser nærmere etter.

Åh, hun er så fin! (:

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 8 months later...

Her var det jammen lenge siden jeg hadde skrevet! Dixie er nå 9 år, hun blir 10 i oktober. Gamla er fremdeles like søt og sprek :ahappy:

Jeg har planlagt at vi SKAL starte i klasse 1 lydighet. Skader jo ikke å prøve! Etter 9 år er det liksom på tide. Ifjor, før jeg dro til Australia, ble vi med i en liten liksomkonkurranse hundeklubben hadde. Det var lov å belønne i ringen. Jeg kom hjem til sommerferie etter eksamen 29.mai, og konkurransen var den 19.juni - jeg trente masse i løpet av den tiden og Dixie var superflink. Og på "konkurrane"dagen var hun helt super!! Alt gikk ikke perfekt, mend et var min feil. Jeg hadde med godbit inn i ringen, men jeg bestemte meg for å prøve å ikke belønne imellom øvelsene. Hun gikk 4 øvelser etter hverandre helt supert (fikk bare 9 og 10 på dem! Mulig instrukøren var litt snill, men hun gikk veldig bra!) før hun i midten av hopp over hinder istedenfor å komme til meg etter hoppet løp hun til belønningen som jeg hadde satt utenfor ringen :P Hun fikk ikke tatt den siden venninnen min tok den vekk. Jeg tok henne med inn igjen og gikk noen meter fri ved fot før jeg bare sa versego. Vet ikke om det var riktig å gjøre det, men jeg følte det var det beste :)

Det jeg var så glad for var at feilen var bare at jeg ikke hadde fått trent nok på å holde ut et helt program! Jeg fryktet at hun skulle være sløv og uinteressert gjennom alle øvelsene og ikke gidde noe, men de øvelsene hun tok var helt supre, hun var helt med og såå giret! Og det var så GØY! Jeg fikk virkelig mersmak. Nå har jeg nettopp kommet hjem fra ett års utveksling i Australia og har derfor ikke fått trent, men håper på å komme igang igjen snart.

Bilde av Dixie fra forrige helg:
1003541_10153093055760147_1201192568_n.j

1185724_10153093316485147_1718165542_n.j

Og et dritfint bilde som Sprettballen her inne har tatt, da vi var på tur på Hellestø i solnedgangen:
1185470_10153092969170147_1273319851_n.j

:wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt hun er! Og hvor fint det siste bildet der var! :ahappy:

Takk :) Ja syns jeg og!

Det er aldrig for sent og prøve :) jeg synes jeg ser mye bc i ansiktet hennes, om jeg ser vekk fra ørene, men det kan jo være mer inne i bildet også, kanskje far var blanding og.

Hehe nei sant! Vi har tenkt lenge at det kan være BC, som du sier, pga fjeset hennes. hun er litt større enn en cocker og har ikke de lange tunge ørene som cockere har. Jeg syns liksom at om hun hadde hatt BC-ører hadde hun sett akkurat ut som en liten BC? Jeg kjenner ei (via fb, har ikke møttes irl enda) som har en blanding av cocker og border som er så og si prikklik Dixie.. Den er større, men så er det hannhund da. Men den ligner såå mye på Dixie! Dixie har ikke energien til en BC da, Dixie har alltid vært veldig rolig av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Dixie er så vanskelig å ta bilder av. Har jo fått meg skikkelig kamera, men det blir færrest bilder av Dixie og flere bilder av andres hunder... Hun er så vanskelig å ta bilder av når hun er svart :P Men her er noen få:

Søtingen på stranda <3

dixxx.jpg

Lille grå <3 Var og kikket på utstilling, NKK Rogaland i helgen.

dixxxx.jpg

Dixie nusser fieldspaniel (dulter borti når jeg sier nuss) :

dixxxxxx.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

På tide å oppdatere her tenker jeg. Noen bilder :) Vesla har nå fylt 10 år! Det merkes ikke spesielt at hun er så gammel, eneste jeg syns avslører alderen er de grå hårene i ansiktet. Ellers er hun sprek, er verken stiv eller støl, og hun er frisk.

Jeg har aldri satt mer pris på høsten før nå. Det at det skjer først nå er nok fordi jeg har bodd et år på et sted uten ekte sesonger, men mest fordi jeg har skaffet meg kamera og blitt oppslukt av foto. Føler jeg har fått utnyttet høsten ganske godt, selvom jeg enda er nybegynner er jeg ganske fornøyd med bildene :ahappy:

IMG_7263.jpg

Dette må være det fineste bildet jeg har av henne, såå fornøyd. Det er nemlig vanskelig å få et fint bilde av henne da hun skyr kameraer og ser med en gang misfornøyd og deppa ut så snart jeg vil hun skal posere :P Men en flinke limo her inne var lur og kastet godbiter i løvet som hun kikket etter og vips var ørene løftet og hun så fin og oppmerksom ut :wub: :

dixiefinest.jpg

i helgen passet jeg Nemi, schäferen til Sprettballen her inne.Det var interessant.Mye hund i forhold til hva jeg er vandt med, Dixie er så bedagelig hehe. Det gikk fint med dem sammen. Jeg hadde trodd Dixie skulle være gretten og vanskelig, men hun kjeftet ikke en eneste gang, og Nemi leste henne veldig godt. Ble noen bilder på tur med dem, og med ei med hvit gjeterhund (husker ikke nicket hennes her inne, men hunden heter Hera :P ):

998296_10153345850050147_1435877788_n.jp

1385486_10153345849550147_1333799880_n.j

1379562_10153346863315147_1185680769_n.j

1384052_10153345850780147_24510434_n.jpg

1393612_10153345850530147_1393521529_n.j

Møtte en borzoi på tur!! Imponerende syn. Og veldig spesielt å treffe en på tur, jeg har tidligere kun sett dem på utstilling.

1383948_10153346653430147_1494826175_n.j

1386010_10153346864125147_1823510690_n.j

563565_10153346864375147_575096168_n.jpg

1383454_10153346863795147_1214416175_n.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 10årsdagen til Dixie ! Og helt enig med deg, det første bildet der av henne var veldig flott. Noe man kunne ha rammet inn :)

Ellers var det mange fine bilder av flotte hunder! :)

Jeg mente bilde nr 2 :) Der hun sitter i løvet. Selvom jeg liker nr 1 og :ahappy:

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser det bildet har jeg lyst å bare 'booopp' på hodet hennes :lol:

Hun er virkelig så skjønn! :wub:

Forresten, hvordan gikk det på Sonenmesterskapet? Synd krølltoppen min ikke fikk hilst, men løpetid er herk... Keo stakk seg en sniff av Dixie da! :ahappy:

Hehehe :P Ja hun er jo det :wub:

Vi kom på 5.plass i rekrutt. Gikk ikke så bra som jeg hadde håpet da. Fri ved fot er jo yndlingsøvelsen min, og den ble jo helt fiasko :P Var tydeligvis mange spennende lukter der. Hun gikk med nesa uti lufta, null fokus på meg selvom hun ikke måtte slepes med :P Bli gikk veldig fint da haha...

Jeg trodde at jeg var lur når jeg spurte om vi kunne gå sist, så hun kunne "roe seg" i buret til vi skulle, men jeg tror alle inntrykkene rett og slett gjorde henne sliten og sløv. Jeg hadde henne ute av buret litt etterpå, da kviknet hun litt til, og var plutselig dødsflink.... :hmm: Om hun bare hadde gått sånn i ringen!! :P

Åååh er det du som har den... Tenker jeg rett nå, en krøllete spanielblanding??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe :P Ja hun er jo det :wub:

Vi kom på 5.plass i rekrutt. Gikk ikke så bra som jeg hadde håpet da. Fri ved fot er jo yndlingsøvelsen min, og den ble jo helt fiasko :P Var tydeligvis mange spennende lukter der. Hun gikk med nesa uti lufta, null fokus på meg selvom hun ikke måtte slepes med :P Bli gikk veldig fint da haha...

Jeg trodde at jeg var lur når jeg spurte om vi kunne gå sist, så hun kunne "roe seg" i buret til vi skulle, men jeg tror alle inntrykkene rett og slett gjorde henne sliten og sløv. Jeg hadde henne ute av buret litt etterpå, da kviknet hun litt til, og var plutselig dødsflink.... :hmm: Om hun bare hadde gått sånn i ringen! :P

Åååh er det du som har den... Tenker jeg rett nå, en krøllete spanielblanding??

5. er slett ikke værst! Skal dere gå noe offisielt? :D

Krølltoppen er cockermix, ja! En av de derre meget upopulære poo'ene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. er slett ikke værst! Skal dere gå noe offisielt? :D

Krølltoppen er cockermix, ja! En av de derre meget upopulære poo'ene :P

Jeg har hvertfall tenkt å melde henne på LP 1 en gang ;) I henne alder, hva har jeg å tape liksom :P

Haha stemmer! Den var søøøt da :D Synd vi ikke fikk hilst!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Dixieknøttet har blitt 11 år, i oktober. Jeg er sikkert biased, men jeg må si jeg har ikke møtt mange 11 år gamle hunder som er så flotte som hun er :wub: Syns hun er så vakker enda ansiktet hennes er fullt av hvite hår. Hun er så fin og frisk i kroppen, og pelsen hennes er verdens mykeste og blankeste. Ingen tegn til stivhet eller andre aldersomsrelaterte ting jeg føler jeg ofte ser hos andre gamle hunder.

Og hun er mer ungdommerlig enn noen gang før faktisk. Det kan jo ha noe med meg og gjøre og, men hun har blitt mye mer matvrak, og dermed mye lettere å trene (i sin ungdom var hun nesten umulig å trene med ute da omverdenen var tusen ganger mer spennende enn de mest delikate godbiter). Og i det siste har jeg faktisk fått til å LEKE med henne ute! Som regel har hun elsket pipeleker inne, men så snart det har vært ute har det ikke utkonkurrert spennende lukter. Men for litt siden hoppet hun inn i bilen til venninnen jeg bor med for å utforske, og der fant hun en leke hun falt pladask for, en pipeleke med et lite tau på. Hun var helt gærn etter den :P Endte med at jeg har fått låne den, og fokusert på å beholde den som treningsleke. Har prøvd det tidligere med nye leker jeg har kjøpt, men alltid gitt etter og latt henne ha den istedenfor å ta den bort. Men denne har hun ikke fått ha for seg selv, og det er så gøy, hun er som en normal hund når jeg tar den fram! En leken, glad hund som gjerne vil jobbe for leke! Har til og med fått til DRAKAMP med lille Dixie! Ikke veldig heftig, har latt henne vinne flere ganger og later som om hun er så sterk at hun drar meg bortover, og ser hun synes det er gøy :) Og hun løper etter leke når jeg hiver den og! Og dette har vi til og med nå også gjort med den ene leken hennes som alltid ligger tilgjengelig og! For meg har det å kunne aktivisere hunden med å hive leke alltid vært uaktuelt fordi hun har hatt null interesse, men nå leker vi som bare det når jeg kommer hjem fra skolen. Kjempegøy.

Nå burde jeg jo bare fortsette å trene så jeg kan prøve oss i LP1 en dag. Nå har jeg snakket om dette i sånn 2 år, det blir jo aldri noe av. Mangel på treningsmiljø og at jeg ikke tør spiller nok inn. Har ikke bil så er litt begrenset med hvor jeg kommer meg... Men hvis noen i Åsområdet vil trene litt sammen, hyl ut!

Ellers har jeg jobbet mye med separasjonsangsten hennes som vendte tilbake i sommer, og ved hjelp av Clomicalm og trening er har det så og si løst seg :)

Noen bilder av gamlemor:

2qn4p55.jpg

I full pels her:

mijw5j.jpg

16kq792.jpg

Her er hun nedrøytet, synes egentlig hun er finere da, hun ser slankere ut og pelsen er rett:

8xk0h3.jpg

143erzb.jpg

20friq8.jpg

2s1vvci.jpg

20jtps.jpg

Koos <3

33wlaq0.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...