Gå til innhold
Hundesonen.no

Katten vår Max


Poter
 Share

Recommended Posts

Nåmmin så utrolig hærlig pusekatt da! :wub: fantastiske farger!

Mm, han er bare verdens beste, seriøst :wub:

Det var noen på sonen som sa han har sjeldne farger, at hankatter ikke skal kunne være trefarget (tror jeg det var), så det er jo litt morsomt at han har sjeldne farger. Noen katteentusiaster lurer på om han er renraset, så det er jo hyggelig. Max`en selv koser seg nå inne på ullpleddet etter å ha vært ute i hele dag i godværet :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tråden til Max har forsvunnet, så da starter jeg en ny Max, eller Maximus som han heter på "stamtavlen", er født sommeren 2002. Han er en omplasseringskatt som kommer fra dyrebeskyttelsen. Han måt

Undercover Max

Dårlig dag?

Posted Images

Så fin kattepus du har :)

Takk! Jeg synes selvsagt han er verdens peneste og herligste :ahappy: Han bruker å sjarmere besøkende, så jeg er ikke heeelt subjektiv :P Når gjestene har satt seg i sofaen, bruker han å komme, kanskje ser han på dem og lager et lite mjau før han hopper opp i sofaen og setter seg tett inntill dem og forlanger kos. Får han kos, begynner han å stormale og etter hvert legger han seg ned og viser kanskje magen for å få litt kos der. Eller strekker på halsen slik at de kan klø han ekstra der og på øret. Da er de fleste helt solgt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, han er bare verdens beste, seriøst :wub:

Det var noen på sonen som sa han har sjeldne farger, at hankatter ikke skal kunne være trefarget (tror jeg det var), så det er jo litt morsomt at han har sjeldne farger. Noen katteentusiaster lurer på om han er renraset, så det er jo hyggelig. Max`en selv koser seg nå inne på ullpleddet etter å ha vært ute i hele dag i godværet :ahappy:

Husker jeg leste den tråden. Genetikk er spennende!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Stakkars lille pusen, håper han kommer seg fort. Skal krysse fingrene .

Tusen takk! Han har kviknet litt til nå i kveld, har drukket og spist litt + at han vil ut. Han virker også å være i bedre almenntilstand, så jeg håper det går rette veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Max i fin form igjen :D Var på kontroll hos veterinæren på mandag og de konkluderte med at det var en infeksjon og at den hadde gått ned i løpet av helgen. Heldigvis ingen bakenforliggende sykdommer. Han har vært inne i nesten en uke og begynte å kjede seg noe veldig i går, så da slapp vi ham ut. Han er ferdig med medisinene på mandag, så jeg tror det skal gå greit. Godt å se ham frisk og rask igjen! :heart:

maxinstagram.jpg?w=640&h=640

Her ligger han og koser seg en kveld, finingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre. Ekkelt med sånne rare infeksjoner.

Ja, lurer på hva det var slags infeksjon og hva den kom av. Veterinæren visste ikke. Ikke så godt å si hva de kan komme borti disse utekattene. Noen ganger får jeg lyst å bare holde ham innelåst i leiligheten slik at det ikke kan skje ham noe som helst :P

Har du forresten fått deg dobermannvalp fra Marita?

Så bra :)

Ja :D Lykkelig her over at det gikk så fort over og at det ikke var noe værre! Vil jo helst ha ham i minst ti år til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og et bilde fra noen dager siden da det var varmt ute:

306732_10150990089991129_1045064978_n.jpg

Han er veldig glad i verandaen vår. Han ligger der ofte og bare nyter, eller holder utkikk og spaner over sine marker :)

Han har forresten knekt den siste huggtanna si... i overmunnen. Bare halve igjen. Lurer på om den bør trekkes eller hva, noen som har erfaring med det? Har prøvd å se på den for å se om jeg ser nerven, men ser ingen svarte "prikker", så tror ikke den er knekt så langt ned. Men likevel, kan vel ikke være noe særlig å gå rundt med knekt tann? Da vi var inne hos veterinæren nå når han hadde infeksjon så veterinæren i munnen på ham, men han sa ikke noe om tanna, enda jeg bemerket at den var knekt. Hm. Skulle kanskje trodd at hvis han mente den burde trekkes, så hadde han sagt det? Eller kanskje han fokuserte på hva som gjorde Max så dårlig og ikke tok hensyn til en tann. Nei, det beste er vel å dra til veterinæren og be dem ta en titt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I dag har Max vært og fått den årlige helsesjekken og vaksinen. Han synes ikke det er særlig stas å være hos veterinæren og krøller seg sammen til en liten ball. Men han finner seg i undersøkelsen og stikkingen uten protester. Han fikk godbit, men ville ikke ha, så den fikk han med seg hjem ;)

Vetten så på tennene hans og den knekte huggtannen. Den var knekt inn til nerven, så da blir det å trekke den. Han har fått time på fredag. Er spent på hvordan det kommer til å gå. Han er jo 10 år, så narkose er jo ikke barebare i den aldren. Men han er frisk og fin, så sånn sett skulle det vel gå bra. De kommer til å ta en blodprøve av ham før operasjonen for å sjekke at alle verdier er ok + at de har rutiner for hva de gjør med eldre dyr under operasjon, så det virker som de har kontroll på det der, men hønemorhjertet bekymrer seg jo :heart:

max-sept.jpg

Snakket om vekten hans, han er jo litt for tykk, noe han har vært i flere år og vi har prøvd å slanke ham flere ganger uten særlig hell. Vetten sa at han ikke er veldig tykk, men litt har han godt av å gå ned. Kjøpte et nytt fôr til ham som skal være gunstig for vektnedgang, så får vi se. Han forsyner seg jo selv ute også, av småfugler og mus, samt at han spiser hos naboene. Har snakket med naboene om at de tar inn maten til katten deres og det skulle de visst gjøre, så kanskje det blir enklere å regulere matinntaket hans da.

Kryss fingrene for operasjonen på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtfôr er fint til tykke katter, det er mettende, men inneholder mye vann :) Også fint for katter som er dårlige til å drikke (noe mange er) :) Kjempefin pus! Har du et godt bilde av han i dagslys? Trodde ved første øyekast han var en vanlig blå pus, men han ser nesten ut som en blåskilpadde? http://www.britiskkorthar.com/Galleri/Skilpadder/alice%20april%20114.jpg-for-web-large.jpg

Er sjelden at hannkatter er skilpadder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtfôr er fint til tykke katter, det er mettende, men inneholder mye vann :) Også fint for katter som er dårlige til å drikke (noe mange er) :) Kjempefin pus! Har du et godt bilde av han i dagslys? Trodde ved første øyekast han var en vanlig blå pus, men han ser nesten ut som en blåskilpadde? http://www.britiskko...r-web-large.jpg

Er sjelden at hannkatter er skilpadder :)

Tror det skal være noen dagslysbilder av ham bakover i tråden? Om ikke kan jeg lete opp noen :)

Han får vom og hundemat også, en liten klatt til morgen og kvelds. Gleder meg forresten til å prøve vom og hundemat sine kattepølser som skal komme til byen denne uka!

Vet ikke om han er blåskilpadde? Er ikke så inne på de fargene..., men er noen som har kommentert før at han har en uvanlig farge til hankatt å være. Han er grå, hvit og litt lysebrun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da kan det stemme :) Svartskilpadde er "standard" skilpadde (er det folk er vant til), en blåskilpadde er blå (grå), beige og hvit :)

Er mange forskjellige farger på katt :D Veldig spennende, katteoppdrettere er sykt flinke på fargegenetikk. På utstilling blir kattene delt inn i rase, kjønn, alder og farge (da farge uten hvitt og farge med hvitt).

Fin katt du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det må du! :D Er morsomt å ha gjort det. Jeg har stilt mine noen ganger (har norsk skogkatt), og jeg synes det er veldig gøy :) Og katteutstillere er ikke så gale og sære som jeg skulle ha det til :P Det er ikke bare gamle sære damer og homofile menn som stiller katter, hehe :)

Han hadde sikkert vunnet huskattklassen vettu ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde kanskje vært litt morsomt å stille ham, men jeg vet ikke hvor godt han vil gjøre det uten huggtennene sine? Nå har han ingen igjen. Hvor nøye er de på tenner på kattene? Alle er trekt pga skade, så han har jo hatt dem...

Han er nettopp kommet i fra veterinæren. Var og fikk trekt den siste huggtanna si i dag. Den var som sagt knekt av midt på og inntill nerven, så veterinæren mente det var best å trekke den. Den hadde nesten vokst sammen med kjevebeinet, så var kanskje like greit den ble tatt. De fjernet også tannstein på ham og gav ham ormekur, så nå skal han ha et rent og pent glis ;)

De tok blodprøver av ham før narkosen og de viste fine verdier. Operasjonen gikk bra og det samme gjorde oppvåkningen. Lettet hønemor! Nå er han hjemme og vil ha mat og gå ut. Gode tegn! Han sjangler litt rundt enda. Gav ham ei teskje med vom og hundemat bare sånn at han skulle få litt innabords. Vil ikke gi ham mer enda, tenker han får kvikne enda mer til før han får mer. Det får bli til kvelden. Han skal holdes inne til ut på dagen i morgen, veterinæren sa at når han hadde spist og drukket, samt at avføring fungerte, så kunne han gå ut. De har jo sydd et sting på ham også som vi må følge med i tilfelle det løsner. Så er det smertestillende til over helga og antibiotika i ti dager.

maxhosvet.jpg

Dette bildet fikk jeg tilsendt fra en av "tantene" hans som jobber på dyreklinikken rett etter han hadde våknet. Litt pjusk, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det går bra, bare å ha med veterinærattest på det og vise ved veterinærsjekken :) Jeg tror at om det er noen begrensninger så har det med de høyeste premieringene å gjøre, men det kan jeg forhøre meg litt om, en av mine nærmeste venner er oppdretter av mine skogkatter :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det går bra, bare å ha med veterinærattest på det og vise ved veterinærsjekken :) Jeg tror at om det er noen begrensninger så har det med de høyeste premieringene å gjøre, men det kan jeg forhøre meg litt om, en av mine nærmeste venner er oppdretter av mine skogkatter :)

Ja, det hadde vært interessant å høre! Vet ikke hvor mange utstillinger det er her i Tromsø, men noen er det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...