Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil du lufte/låne/passe/leke med hunden min i Trondheim? :)


LadyBird86
 Share

Recommended Posts

Hei! :-)

Jeg er ei jente med en valp på 10 mnd. Hun er en nydelig og snill hund, en blanding mellom golden retriever og labrador med masse energi. Nå har det seg sånn at jeg nettopp har blitt singel og flyttet for meg selv og har blitt alene om hunden.. Jeg synes det er veldig tøft å gå fra hunden når jeg skal på jobb om dagene, jobber som sykepleier i nærheten av der jeg bor, og hun klynker og bjeffer noe når hun er hjemme alene. (Bor i sokkelleilighet, de oppe som sier det).

Er du glad i å gå på tur? Er du glad i å gå på ski? Jeg har sele og alt av utstyrt til å ta med hunden på en skitur, og jeg bor 30 minutter gange fra Estenstadmarka. Er du sykmeldt, ensom, pensjonist, student eller av en eller annen grunn er mye hjemme eller kunne tenkt deg å låne en hund av og til, så hadde det kanskje vært koselig med litt selskap av verdens snilleste valp? :)

Ta gjerne kontakt for en prat om dette.

Mvh Marte og Kiwi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det kunne kanskje vært litt artig å prøvd noen ganger? Hvordan er hun med jevnaldrende? Er det vill lek eller er hun mer rolig av seg? Har en kar på 9,5 mnd selv, som til nå har vært helt super med både yngre, jevnaldrende og eldre, men man vet jo aldri. Han blir bajas hvis den andre hunden er bajas, aldri ufin, men ganske vilter av seg. Bor rett ved Estenstadmarka, og har vel hjemmekontor ca 3 dager i uka (studentliv <3) :P Men må forhøre med samboer og sånn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det kunne kanskje vært litt artig å prøvd noen ganger? Hvordan er hun med jevnaldrende? Er det vill lek eller er hun mer rolig av seg? Har en kar på 9,5 mnd selv, som til nå har vært helt super med både yngre, jevnaldrende og eldre, men man vet jo aldri. Han blir bajas hvis den andre hunden er bajas, aldri ufin, men ganske vilter av seg. Bor rett ved Estenstadmarka, og har vel hjemmekontor ca 3 dager i uka (studentliv <3) :P Men må forhøre med samboer og sånn da.

Hei, så fin hund du har, arti bilde:D Da bor vi kanskje ikke så langt unna hverandre, dog Estenstadmarka er stor. Hun er litt forskjellig, i forhold til hvem hun møter. Noen hunder gidder hun nesten ikke hilse på, men de lekne vil hun mer enn gjerne leke med - masse! Etter en stund roer hun seg ned og kan være avslappet med samme hund. Men hun er leken, glad, nysgjerrig og bare snill. Er vilter i leken, men underdanig.. morsomt med lekekamerater:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så fin hund du har, arti bilde:D Da bor vi kanskje ikke så langt unna hverandre, dog Estenstadmarka er stor. Hun er litt forskjellig, i forhold til hvem hun møter. Noen hunder gidder hun nesten ikke hilse på, men de lekne vil hun mer enn gjerne leke med - masse! Etter en stund roer hun seg ned og kan være avslappet med samme hund. Men hun er leken, glad, nysgjerrig og bare snill. Er vilter i leken, men underdanig.. morsomt med lekekamerater:)

Okai :) Min er litt høy på livet for tida, så skal se om han lander litt snart, så kan de kanskje få prøve seg på noen lekedates etterhvert :)

Edit: innså nå at innlegget mitt var litt sånn "kanskje en gang i fremtiden", det er bare at han har hatt en superstressende helg, og jeg vil at han skal få roa seg litt og landa litt i noen dager, bare :)

Endret av Aslan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai :) Min er litt høy på livet for tida, så skal se om han lander litt snart, så kan de kanskje få prøve seg på noen lekedates etterhvert :)

Edit: innså nå at innlegget mitt var litt sånn "kanskje en gang i fremtiden", det er bare at han har hatt en superstressende helg, og jeg vil at han skal få roa seg litt og landa litt i noen dager, bare :)

hehe:) Kiwi er på gårdsferie fra mandag til fredag, det er så utrolig godt for henne (og meg....). Vi får avtale litt nærmere senere når begge har "landa". Hadde iallfall vært veldig godt og koselig for hundene. Og folka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gjerne passet den lille valpen din, hun var jo bare nyyydelig.. :D Jeg har fra før ei snart 5 år gammel tispe, Flat Coated retriever, hun er veldig snill med valper og har et kjempe fint språk. Jeg er hjemme på permisjon, har ei lita jente på 8 mnd. :)

Men jeg bor vel litt lang unna, bor på Ler og du har jo ikke bil, så da kan det bli vanskelig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, kan nok ikke passe hunden din med mindre det blir at du skal bort en helg eller noe, men vi er et par som drar på lade og har lekedater innimellom med snille hunder, om du vil bli med for lek og sosialisering :)

Det hadde jo vært veldig morsomt, da! :) Har dere noen faste tider? Vil gjerne være med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nå bare lurer jeg på noe, men er det slik at gul + svart kan bli black and tan? Dessuten vil jeg ikke kalle en hund på 10 måneder en liten valp, men en unghund. Men det er bare pirk, altså. Lykke til med å finne pass. Hun var veldig søt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nå bare lurer jeg på noe, men er det slik at gul + svart kan bli black and tan? Dessuten vil jeg ikke kalle en hund på 10 måneder en liten valp, men en unghund. Men det er bare pirk, altså. Lykke til med å finne pass. Hun var veldig søt :)

hehe hun er ikke en liten valp, nei! Begynner å bli ganske så fjortiss... :P Black and tan, hva mener du i grunn? hun er lite gul iallfall, mest brun, blitt.. veldig merkelig hele krysningen.

Tusen takk for det, det ordner seg nok for snille hunder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe hun er ikke en liten valp, nei! Begynner å bli ganske så fjortiss... :P Black and tan, hva mener du i grunn? hun er lite gul iallfall, mest brun, blitt.. veldig merkelig hele krysningen.

Tusen takk for det, det ordner seg nok for snille hunder:)

Du nå bare lurer jeg på noe, men er det slik at gul + svart kan bli black and tan? Dessuten vil jeg ikke kalle en hund på 10 måneder en liten valp, men en unghund. Men det er bare pirk, altså. Lykke til med å finne pass. Hun var veldig søt :)

Dette tenkte jeg også på.. Jeg trodde at en krysning mellom Golden og labrador ga enten gule eller svarte hunder.. Ikke black og tan, men det er vist mulig.. Eller noen som kan gjøre oss klokere? :P Ot dette men..

Det at hun er black and tan menes at hun er brun på bryst og labber, hun har også brune prikker over øynene. Hun har samme tegningene som en Rottweiler hvis du vet hvordan de ser ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være noe annet i henne også med tanke på at hun er black&tan? Ble også veeldig nysgjerrig her jeg sitter :P

Joda, det går ann. Det finnes til og med renrasede b&t (med eller uten brindle) retrivere! Men det er vanligere i blandinger, særlig blandinger med golden.

Her er link og bilde av b&t labrador.

http://puppyintraining.com/black-and-tan-labrador-retrievers/

blackandtanlab.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det går ann. Det finnes til og med renrasede b&t (med eller uten brindle) retrivere! Men det er vanligere i blandinger, særlig blandinger med golden.

Her er link og bilde av b&t labrador.

http://puppyintraini...dor-retrievers/

blackandtanlab.jpg

Hva betyr brindle?? Nå har jeg lest på denne siden, og det er så godt å se at det faktisk kan stemme! Det kan være en krysning golden retriever og svart labrador, og hun ER det ! Jeg er nesten sikker nå, altså :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr brindle?? Nå har jeg lest på denne siden, og det er så godt å se at det faktisk kan stemme! Det kan være en krysning golden retriever og svart labrador, og hun ER det ! Jeg er nesten sikker nå, altså :))

Brindle er stripete, som dette:

brindle-boxer-dogs.jpg

Mer korrekt forklart er brindle mørke striper på lys bakgrunn - her svarte striper på rød bakgrunn. Dersom hunden er black and tan - altså det røde er begrensa til et tan mønster, syntes bare stripene der og hunden blir da "black and brindle", som dette:

brindlelabpuppy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...