Gå til innhold
Hundesonen.no

Farge på pungen


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Det er lurt å "bli kjent" med pungen slik den er til vanlig, så ser man lettere om det er endringer. Du ser fort om det er forfrysning, de kan bli ganske røde,lillaaktig og rynkete, kjøttkakeaktig på en måte, de ser såre ut rett og slett. Da kan man smøre på litt krem, og så ta på pungvarmer i kulden. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg har bilder av. :o Mangler bare hvordan det så ut før. Men ok, ballene til Kasko har vært et diskutert tema blant annet på chatten. Startet med at jeg så at han hadde veldig knudrete svart hud på deler av ballene og resten var veldig "blanke" i fargen. Etter noen dager datt endel av det svarte knudrete av og det så slik ut:

6290242152_854ddba182_z.jpg

Du ser det er fremdeles ganske mye svart igjen rundt. Han hadde innmari vondt, så begynte det å gro. Så etter en tid så ble det sår nye plasser, altså resten av den skadde huden datt nok av, og under var det sårt og betent:

6540796529_f48fa78d71_z.jpg

Er tydelig at det har flyttet seg.

Nå derimot er han ikke sår, og selv om det er noe av den veldig svarte huden igjen helt bak, så er den ikke hard/tykk eller knudrete. Vil tro den vil falle av etterhvert, men foreløpig er han ikke plaget. :)

Bilde fra hvordan han ser ut nå:

6778364727_29b2c38ae7_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg har bilder av. :o Mangler bare hvordan det så ut før. Men ok, ballene til Kasko har vært et diskutert tema blant annet på chatten. Startet med at jeg så at han hadde veldig knudrete svart hud på deler av ballene og resten var veldig "blanke" i fargen. Etter noen dager datt endel av det svarte knudrete av og det så slik ut:

Du ser det er fremdeles ganske mye svart igjen rundt. Han hadde innmari vondt, så begynte det å gro. Så etter en tid så ble det sår nye plasser, altså resten av den skadde huden datt nok av, og under var det sårt og betent:

Er tydelig at det har flyttet seg.

Nå derimot er han ikke sår, og selv om det er noe av den veldig svarte huden igjen helt bak, så er den ikke hard/tykk eller knudrete. Vil tro den vil falle av etterhvert, men foreløpig er han ikke plaget. :)

Bilde fra hvordan han ser ut nå:

Nei uff, stakkar :cry: så ikke godt ut.. Det der er min største skrekk med å bo på en plass som blir ned til -36 om vinteren. Og jeg finner ingen som selger pungvarmere (har prøvd å bestille fra freke hundeutstyr men aldri mottatt varene eller fått bekreftet beløp pr.mail selv etter flere purringer :angry: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff, stakkar :cry: så ikke godt ut.. Det der er min største skrekk med å bo på en plass som blir ned til -36 om vinteren. Og jeg finner ingen som selger pungvarmere (har prøvd å bestille fra freke hundeutstyr men aldri mottatt varene eller fått bekreftet beløp pr.mail selv etter flere purringer :angry: ).

Nei, var nok fryktelig vondt. Men mistenker at det var en frostskade fra sist vinter egentlig som bare fikk "siste dråpen" nå i høst hvor han vasset over elv i 1 minusgrad og løp lenge etter det i vind. For var ikke spesielt kaldt akkurat på den turen.

Jeg tenker å lage ballevarmer til han, kan jo ikke være såååå vanskelig? Men må være helt sikker på at alt er grodd og ingen ting blir sårt av eventuell friksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...