Gå til innhold
Hundesonen.no

Sopp i ørene


choile
 Share

Recommended Posts

Hei..

Ja, denne hunden har sopp(kronisk) i ørene, og må bruke medesin for det. Han bruker kortison no, og det har han gjort god stund.

Han må nokk bruke det resten av livet, men problemet er, at leveren hannes begynner å bli dårlige av all medesinen..

Normal lever verdi er under 60

Han har langt over 2000..

Dyrlegene sier han har bare et halv år igjen elns..

Så mitt spørsmål er, vet dere om en annen medesin eller noe annet som kan hjelpe på soppen i ørene?? som ikke gjør han mer syk... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Ja, denne hunden har sopp(kronisk) i ørene, og må bruke medesin for det. Han bruker kortison no, og det har han gjort god stund.

Han må nokk bruke det resten av livet, men problemet er, at leveren hannes begynner å bli dårlige av all medesinen..

Normal lever verdi er under 60

Han har langt over 2000..

Dyrlegene sier han har bare et halv år igjen elns..

Så mitt spørsmål er, vet dere om en annen medesin eller noe annet som kan hjelpe på soppen i ørene?? som ikke gjør han mer syk... ?

Vet du hva slags sopp hunden har i øret? Har det blitt tatt prøve og har den blitt sendt til dyrking? Man må vite hva slags sopp som befinner seg der for å gi riktig medisin, det er ikke en universalmedisin for sopp i ørene, selv om noen dyrleger mener at Fucidin er Middelet.

Jeg har hatt hunder med Pseudomonas. Dette er en seig jævel. Første hunden jeg hadde som fikk pseudomonas gikk med det i lang tid (pga noen rævva veterinærer for 15-20 år siden) og måtte avlives, men to stykker ble operert i øregangen slik at det ble mer luftig og ble 100% bra av dette.

Edit: retta på en elendig formulering.

Endret av madam mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvaslags sopp den ene hannen min hadde, men fikk rådet av vet'en å kjøpe vanlig Canesten på apoteket og "tørke av" med det et par ganger om dagen i 2-3 dager.

Det rødbrune klisset forsvant som dugg for solen og har ikke kommet tilbake ennå (1 år senere) i alle fall. Han hadde også samme soppen på magen - samme salve et par ganger - borte!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men uansett så mener vertrinæren at det er ikke noen andre løsninger..

bare tenkte å forsøke her, før vi gir helt opp...

Men vi kan jo ikke hjelpe når vi ikke vet hva hunden lider av? Og hva en veterinær sier, kan en annen være helt uenig i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...